Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2010, 20:55
kdl2010
Avatar van kdl2010
kdl2010 is offline
Hyves

Wie kent de site Hyves niet? Hyves is een sociaal netwerk zoals velen. Op Hyves kun je in contact blijven met vrienden, familie, collega's en ieder ander persoon wie jij wil. Maar wat is nou echt de meerwaarde van Hyves. En wat zijn de gevaren van dit op het eerste oog onschuldige netwerk. Dit is wat ik vandaag ga bespreken.


Vrienden

Op Hyves kun je vrienden toevoegen. Ik erger me dood aan de mensen met de 600 vrienden. Want hoeveel mensen zijn nou echt je vriend? Hoeveel mensen zijn er die je wekelijks ziet? Hoeveel mensen zouden je leven willen redden? De stereotype Hyver heeft rond de 200 tot 300 vrienden. Waarvan misschien 5-10 mensen een echte vriend zijn. Waarvan je misschien 30-50 wekelijks ziet. En waarvan er maar 5-10 zouden zijn om je leven te redden.

Krabbelen


Ik erger me ook dood aan de krabbels die je van mensen krijgt. Vooral de mensen uit de hetty en coby cultuur. Dit zijn mensen van boven de 50. Dit zijn mensen die naar elkaar glitterende krabbelplaatjes sturen. Krabbelplaatjes met teksten als fijne maandag. Of beterschap. Hun interpunctie is een ramp, ze zeggen suppeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! inplaats van gewoon Super! Dan zijn er ook nog de mensen die 3 emoticons in één zin stoppen. Je moet wel heel spastisch zijn wil dat je lukken.

Gevaren


Het lijkt misschien geweldig. Elkaar krabbelen met plaatjes, geweldige kettingmails rondsturen, plaatsen waar je bent en wat je doet en alles wat dit sociale netwerk nog meer kan. Maar er zitten ook gevaren aan Hyves. Laatst las ik een artikel in het blad Computeridee. Over het gevaar van Hyves. Er zijn mensen die plaatsen in een zogenaamde WWW (Wie wat waar) dat ze op vakantie zijn, of een paar dagen weg zijn. Een kwaadwillende googlet even op je voor- en achternaam plus je woonplaats. Woppa! De inbreker heeft je adres en weet wanneer je wegbent. Kat in 't bakkie!

Vroeger konden alleen hoge piefen van de regering achter je gegevens komen via internet. Maar nu kunnen wij gewone stervelingen dit ook via Hyves. Jazeker! Er is geen verrekijker meer nodig om te gluren bij de buren. Nooit gedacht van: Laat ik de buurman eens opzoeken op Hyves. Alleen maar om meer over hem te weten te komen? Nooit de krabbels van je zus gelezen, of van je ouders? Om er achter te komen wat ze allemaal uitspoken.

Privacy is niet te garanderen via het web. Al helemaal niet via Hyves. Je gegevens zijn voor -als je het zo instelt- iedereen zichtbaar. Niet alleen een kwaadwillende vindt dit interessant. Maar misschien ook je toekomstige baas of school. Ook zij hebben een vrijbrief om iets meer over jou op te zoeken. Het lijkt me niet leuk als je wordt afgewezen op basis van wat er op je Hyves staat.

Sociale netwerken hebben in mijn ogen geen enkele meerwaarde en leveren alleen maar gevaren op. Natuurlijk is bovenstaande van toepassing op alle sociale netwerken. Maar omdat Hyves de meest bekende is, heb ik deze voor het gemak maar even als voorbeeld genomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2010, 21:00
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Misschien moet je wat meer vertellen over je bedoeling met dit stuk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 21:07
kdl2010
Avatar van kdl2010
kdl2010 is offline
Citaat:
Misschien moet je wat meer vertellen over je bedoeling met dit stuk.
O sorry. Ik wou gewoon laten weten wat ik vav hyves vindt. Soortenmet column dus.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 22:11
Verwijderd
Ik vind het geen geweldige column, maar misschien moet je eens bij hyves gaan aankloppen om te horen of ze niemand meer zoeken op hun pr dienst?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 22:12
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
O sorry. Ik wou gewoon laten weten wat ik vav hyves vindt. Soortenmet column dus.
Ok, als we het als column moeten beschouwen weten we ook hoe we het moeten beoordelen Als je een discussie over hyves zelf zou willen zou dit namelijk niet het beste deelforum zijn.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware HELP! hyves adres achterhalen middels het plaatjescode?
fruit-automaat
1 07-09-2009 19:38
De Kantine Hyves
Missy
90 20-06-2008 17:42
De Kantine Hyves
Verwijderd
108 02-07-2007 22:09
Software & Hardware Problemen met Hyves
MC Bobie
4 11-08-2006 22:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.