Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2006, 11:20
Verwijderd
Hoi,

Ik merk de laatste tijd dat ik meer moeite heb met lezen en dat ik ongemerkt ook steeds dichter bij mijn computerscherm ga zitten (da's nog slecht voor m'n rug ook want dan ga ik krom zitten ). Als ik een poosje lees krijg ik 'last' van m'n ogen. Het doet niet echt pijn ofzo maar het is meer een zeurderig gevoel in mijn oogkas ofzo, ik kan het niet echt goed omschrijven.
Verder merk ik niet dat ik slechter zie, alleen als ik dus een poosje lees voelt mijn oogkas gewoon een beetje raar. Het schijnt dat leesklachten er op kunnen wijzen dat je een bril nodig hebt. Komen deze klachten bekend voor bij mensen die een bril hebben?

En: kan ik gewoon bij de opticiën binnenlopen en me daar laten testen of moet ik daarvoor een afspraak maken. Kost dat geld?

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 11:22
Verwijderd
Ogen testen is inderdaad verstandig. Je kunt gewoon even langsgaan bij een opticien en dan kan je vaak of meteen zo'n test krijgen, of als het druk is maken ze even een afspraak. Ik ben bij 2 opticiens geweest en het kostte geen geld.
Ik raad je trouwens aan op bij 2 opticiens een test te laten doen, er kan altijd een verschil zijn namelijk tussen de een en de ander, en ik zou het graag zeker willen weten.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 11:41
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Hm, vervelend. Hoeveel lees je van je computerscherm en heb je er licht bij aan als het verder donker is? Ik heb last van een tintelend gevoel aan de randen van mijn ogen en oogleden als ik te lang lees, zeker als ik van het scherm lees en al helemaal als er weinig licht is. Meestal print ik dan de rest, neem een half uurtje pauze en ga dan weer verder.
Je ogen laten opmeten is gratis zover ik weet en kan natuurlijk nooit kwaad. Ik heb nog nooit een afspraak hoeven maken, zowel niet bij de Stadsoptiek als Eyewish Groeneveld als Pearle (allemaal in Groningen).

Ik heb trouwens wel een bril, iets van twee jaar nu, maar daar kwam ik niet bij door dit maar doordat ik moest kiezen of ik de slides ging lezen met moeite of naar de docent luisteren bij colleges. Geirriteerde ogen zijn daardoor niet verbeterd bij schermlezen of lang achter elkaar lezen.

edit: typo
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят

Laatst gewijzigd op 23-09-2006 om 13:41.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 11:54
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Daar had ik vroeger, toen ik nog geen bril had (ongeveer 5 jaar geleden), ook last van. Je gaat onbewust steeds dichter op dingen zitten om het nog goed te kunnen blijven zien. Dat viel mij niet zo heel erg op, maar mijn lerares op de basisschool wel. M'n moeder kreeg het door toen we een spelprogramma aan het kijken waren en ik een 9 aanzag voor een 3.

Gewoon even langs de opticien gaan, je ogen laten testen is zover ik dit heb meegemaakt altijd gratis. (En ik ben al bij veel verschillende opticiens geweest ). Ik dacht zelf ook dat ik alleen van dichtbij hier last van had, maar het bleek dat ik wel degelijk van verderaf slechter zag dan normaal, maar dat merk je zelf eigenlijk niet, totdat je een bril op hebt of lenzen in die het compenseren.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 13:59
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Ogen laten meten is idd gewoon gratis, volgens mij overal. Afspraak is meestal niet nodig, misschien bij duurdere opticiens wel.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 17:14
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Drez schreef op 23-09-2006 @ 14:59 :
Ogen laten meten is idd gewoon gratis, volgens mij overal. Afspraak is meestal niet nodig, misschien bij duurdere opticiens wel.
Bij Pfennings (gloof dat je 't zo schrijft) moet je inderdaad een afspraak maken, tenzij je de goede dag treft, daar is maar 1 of 2 keer in de week iemand die je ogen kan opmeten.

Daar houden ze wel de deur voor je open als je weggaat dus dat is wel leuk voor een keer.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 10:18
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties .

Ik ben bij EyeWish langsgeweest en heb mijn ogen laten meten. Het resultaat was +0.5, dus eigenlijk helemaal niks. Een bril is dus niet echt nodig. Als ik last blijf houden kan ik wel zo'n goedkoop leesbrilletje kopen maar volgens mij zijn die er pas vanaf +1.0.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 20:01
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 24-09-2006 @ 11:18 :
Bedankt voor jullie reacties .

Ik ben bij EyeWish langsgeweest en heb mijn ogen laten meten. Het resultaat was +0.5, dus eigenlijk helemaal niks. Een bril is dus niet echt nodig. Als ik last blijf houden kan ik wel zo'n goedkoop leesbrilletje kopen maar volgens mij zijn die er pas vanaf +1.0.
Dat is raar dat je +,5 hebt maar wel steeds dichter op dingen gaat zitten om het beter te zien, je zou er dan juist verder af van moeten gaan zitten.
Als je + hebt zie je van dichtbij juist slechter als van veraf. Ikzelf heb - en ik zat ook altijd dichter op dingen omdat ik ze niet goed meer kon zien van veraf.

Je kunt altijd nog langs andere opticiens gaan voor een meting om te kijken wat daar uitkomt. Bij Het Huis hadden ze mijn ogen ook 2 keer verkeerd gemeten, ik kwam steeds terug omdat ik slechter was gaan zien door die bril, daarna hebben ze het nog een 3e en 4e keer gemeten en bleek dat de eerste 2 keer een afwijking hadden.

Offtopic: Een oom van me had zo slechte + ogen dat hij op 3m afstand de krant kon lezen, gelukkig is dat nu gecompenseerd.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pijnlijk oog
hahaha
27 02-08-2009 00:08
Lichaam & Gezondheid Pijnlijke ogen.
Verwijderd
9 10-01-2007 21:03
Lichaam & Gezondheid [ogen] Bril nodig?
Severus
16 21-10-2006 14:14
Lichaam & Gezondheid Lang, vaak, heftige en verschillende vormen van hoofdpijn
Diary of Dreams
17 08-03-2005 13:51
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: De Ogen
Ieke
0 05-09-2004 10:35
Lichaam & Gezondheid ogen - bril - afstand
Verwijderd
6 16-09-2003 13:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.