Oud 06-11-2007, 19:55
Thanatios
Thanatios is offline
Hallo iedereen,

Ik ben 17 jaar, woon in Hoek van Holland (Gemeente Rotterdam, aleen is het 25 KM bij Rotterdam vandaan, beetje raar), en dit schooljaar ben ik van VMBO TL 4 naar HAVO 4 overgestapt, en zit nu in een enorm probleem met reiskosten. En de HAVO bij mij in de buurt (alsnog 6 KM, maar is te fietsen) zit vol, dus moest ik maar naar een HAVO verderop.

Ik heb nader hand gezien dat ik een enorm verhaal heb getypt, dus hier komt ff een korte samenvatting van het verhaal:
Mijn moeder zit in schuld problemen, en hebben we het heel krap met geld, we moeten rond komen van ongeveer 50 euro per maand.
De reiskosten die ik moet betalen zijn 65 euro, en dat kan ik gewoon niet betalen.
Dus mijn vraag is: Weet iemand een mogelijkheid om geld te ontvangen van bvb de Gemeente of IB Groep.

Heel het verhaal:
Mijn vader en moeder hadden een lange tijd geleden schulden gemaakt van rond 20,000 euro waneer ze nog werk hadden. Mijn moeder werd ontslagen, en mijn vader was later overleden. Van de 20,000 is al een stuk van af betaald, maar nog niet helemaal alles. Dus betaald mijn moeder nogsteeds een enorme rente, waardoor wij per maand moeten rondkomen met ongeveer 50 euro aan eten en andere voorzieningen.

Dan heb ik nu een bijbaantje, ik maak gemiddeld 10 uur in de week. Meer kan ik ook niet maken, want ik heb mijn tijd nodig voor mijn school, en wil ook wel wat tijd voor mezelf (wie niet). Dus verdien ik 50 euro per week, 200 per maand.
Waar van de 50, 20 euro (80 per maand) naar mijn moeder gaat, anders komen we serieus niet rond. En ik wil ooknog zo nu en dan kleding kopen voor mezelf, uitgaan op een zaterdag, Uit eten met mn vriendin, en bvb een mp3, of nieuwe PC, ipv 1 die al 4-5 jaar oud is (hiervoor werk ik in de vakanties)

En dat kost natuurlijk ooknog geld. Voorheen lukte dat wel aardig, maar sinds ik ooknog daarop rieskosten van 65 euro per maand moet betalen om naar mijn school te kunnen gaan met de trein (Het is namelijk 15 KM hier vandaan), kom ik gewoon niet rond.

Dan is het wel heel leuk lief en aardig dat ik kan stoppen met uitgaan (mijn vrienden niet meer zien), meer uren maken (geen vrije tijd meer hebben voor mezelf) of niet meer voor mijn vriendin zorgen (en een saaie relatie hebben). Maar daar word ik ook aleen maar depresief van.

Dus wou ik vriendelijk vragen, of iemand een manier kent om geld te kunnen krijgen van de gemeente, IB-Groep of een ander organisatie om alsnog gewoon naar school te kunnen.

Alvast een enorm hartelijk dank van mij,
En ik hoop antwoord te ontvangen.

Thanatios
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2007, 19:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Check eens of je bij de gemeente in aanmerking kunt komen voor bijzondere bijstand voor dit soort kosten. Moet je op de site van de gemeente Rotterdam even zoeken onder 'Brug' zo heet die regeling
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 19:59
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja t kan niet zo zijn dat jij niet naar school kunt
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 20:00
Verwijderd
En een minder comfortabele oplossing: fietsen naar school. 15 km is ver, maar ik ken mensen die dat hun hele middelbare schooltijd lang gedaan hebben...
(voor het geval dat je geen bijstand oid krijgt)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 21:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
?

Ik heb acht jaar lang 13,5 kilometer gedaan om op school te komen. Dat was echt geen probleem, mijn record is iets onder een half uur van deur tot deur. Een vriend van me deed zelfs dagelijks 16 kilometer naar school. Smeermiddelen en af en toe een reparatie aan je fiets om die top of the line te houden kost veel minder dan die € 780 per jaar. Geen trein voor nodig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 22:20
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik wil eerst zeggen dat ik het heel knap van je vind hoe je hier mee omgaat. Zeker ook omdat je je moeder financieel bijstaat.

Heeft je moeder Tegemoetkoming Ouders van de IB-Groep aangevraagd? In dat geval krijgt zij een bedrag voor jouw studiekosten. Mogelijk kun je daar de reiskosten van betalen. Als jij 18 wordt, kun je deze tegemoetkoming (onder voorwaarden) voor jezelf opvragen. (Maar dat duurt nog wel even en misschien ben je tegen die tijd middelbare school-af.) Kijk op ib-groep.nl voor meer informatie.

Ook zou ik inderdaad als ik jou was uitzoeken wat de bijzondere bijstand van de gemeente Rotterdam voor je kan betekenen.

Wat ook al is gezegd, maar benadrukt kan worden: fietsen. Een leuke afstand is het niet, maar als je dat geld zo hard nodig hebt, lijkt het me een veel goedkopere, maar ook wel gezonde oplossing. 't Is moeten kiezen tussen twee slechten..

Laatste, misschien een iets minder leuke opmerking: je (of althans: je moeder) komt in aanmerking voor een voedselpakket. Hebben jullie daar wel eens over nagedacht, of is dat niet nodig? Het dient als aanvulling op de al bestaande boodschappen, zodat je daar enigszins op kunt besparen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 22:37
lrs
lrs is offline
Mocht je met de trein gaan? gewoon clandestien reizen en conducteurs ontwijken
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 22:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
15km fietsen doe je zo'n 40 minuten over op een relaxed tempo, wat is het probleem?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 23:49
Verwijderd
mja zoals iedereen al zegt: fietsen is een goed alternatief. er zijn genoeg mensen die bij mij in de klas zaten op de havo die elke dag 20 km of meer fietsten... het is alleen een beetje koud en nat af en toe maar ik denk niet dat er veel alternatieven zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 00:27
Verwijderd
Bijzondere bijstand, de gemeente Rotterdam is daar erg bereidwillig in, maar het lijkt mij dat je pas vanaf meer dan anderhalf uur met enig recht kunt gaan betogen dat je het echt niet kunt fietsen. Toen ik 16 was kwam ook de helft van mijn klas uit dorpen die ~10 km verderop lagen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 08:05
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Inderdaad, gewoon fietsen en alleen met bar slecht weer eens met het openbaar vervoer.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 09:15
Verwijderd
6 jaar lang 32 km per dag gefietst
maar bij die havo in hoek van holland kun je zeker weten niet terecht? ook niet als je dit uitlegt?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 09:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Is het nou 15 of 25 kilometer? 15 is inderdaad prima te doen, bij 25 kan ik me voorstellen dat je al naar andere oplossingen probeert te zoeken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 12:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
maar bij die havo in hoek van holland kun je zeker weten niet terecht? ook niet als je dit uitlegt?
Inderdaad, ga eens naar die school toe die dichtbij zit, en leg de hele situatie uit. Wellicht kunnen ze voor een persoon een uitzondering maken. Niet geschoten is altijd mis. Succes!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 12:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Is het nou 15 of 25 kilometer? 15 is inderdaad prima te doen, bij 25 kan ik me voorstellen dat je al naar andere oplossingen probeert te zoeken.
Volgensmij is Rotterdam 25 km van Hoek van Holland, en de school maar 15 km.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 13:26
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
er zitten toch heus wel HAVO dichterbij? (maassluis?)
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 14:03
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Ik moest ook altijd 18 km fietsen naar school. En ja het was een kuteind maar ik ben er niet slechter van geworden ofzo. Als je het echt wilt kan het ook.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 15:12
Mara
Mara is offline
Zoals iedereen zegt: Ga gewoon fietsen. De helft van de mensen op mijn middelbare school moest 12-18 km fietsen om op school te komen en die deden ook nooit moeilijk erover.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-11-2007, 15:44
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
inderdaad tegemoetkoming scholieren (dat is onder andere voor reiskosten, dus, http://www.ib-groep.nl/particulier/I...n/algemeen.asp), anders via bijzondere bijstand bij je gemeente, en misschien doet je moeder er ook niet slecht aan eens bij de cwibalie (gemeente) te gaan vragen. je kunt daar altijd vrijblijvend informeren, ook over die schulden of hoe daar mee om te gaan. je moeder werkt op dit moment?
maar fietsen ís ook mogelijk, en misschien kun je dan met bijv die tegemoetkoming (mocht je die nog niet hebben) weer je studieboeken bekostigen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 20:07
Crimson
Crimson is offline
De mensen van mijn middelbare school die in dorpen woonde, gingen bijna allemaal met de trein hoor, ik vind meer dan 20 km fietsen een beetje erg overdreven.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 20:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
De mensen van mijn middelbare school die in dorpen woonde, gingen bijna allemaal met de trein hoor, ik vind meer dan 20 km fietsen een beetje erg overdreven.
Lang niet overal is een goede bus/treinverbinding. Bij mij kwamen de meesten uit de dorpen (incl ikzelf) gewoon met de fiets en dat waren wel flinke stukken. Ook uit het stuk waar ze wel met de trein konden kwamen ze bijna allemaal altijd op de fiets (alleen met hele erge sneeuw niet ofzo)
Niks mis met een heel eind fietsen. Leuk is het absoluut niet, maar als het moet dan moet het.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 20:48
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus sorry als ik iets dubbel zeg: maar ik ben 7 jaar naar school gefietst wat varieerde van 11 tot 18 km per keer, dus 22 tot 36 km per dag. Dat is prima te doen. Maar je kunt van de IB-groep wel een tegemoetkoming krijgen als je meer dan 12 dagen per maand niet met openbaar vervoer naar je stage/school kunt komen (tenminste, dat was zo in mijn tijd). Ik geloof dat dat voor mij 72 euro per maand was (weet ik niet zeker meer). Ik weet alleen niet meer hoe dat precies heet, ik geloof OV-vergoeding. Je mag wel gewoon je OV houden. Maar het bestaat dus wel!!!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 21:59
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Maar je kunt van de IB-groep wel een tegemoetkoming krijgen als je meer dan 12 dagen per maand niet met openbaar vervoer naar je stage/school kunt komen (tenminste, dat was zo in mijn tijd). Ik geloof dat dat voor mij 72 euro per maand was (weet ik niet zeker meer). Ik weet alleen niet meer hoe dat precies heet, ik geloof OV-vergoeding. Je mag wel gewoon je OV houden. Maar het bestaat dus wel!!!
Dat is, volgens mij, alleen als je een OV hebt (dus ook Stufi) en dat heeft hij niet
En de rest is al door Adore gezegd
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 23:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mocht je met de trein gaan? gewoon clandestien reizen en conducteurs ontwijken
En dan wekelijks voor zwartrijden beboet worden zeker. Nee, aan jouw advies heeft ze iets.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 19:30
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
jonge doe niet zo lui en fiets gewoon. En als je het echt zo zwaar hebt (ik weet niet waar die schulden zitten) krijg je echt wel schuldsanering. Dat hebben tegenwoodig zoveel mensen (ik kan het weten want ik werk bij de post ).
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2007, 21:49
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
jonge doe niet zo lui en fiets gewoon. En als je het echt zo zwaar hebt (ik weet niet waar die schulden zitten) krijg je echt wel schuldsanering. Dat hebben tegenwoodig zoveel mensen (ik kan het weten want ik werk bij de post ).
Alsof je zo graag in de schuldsanering wilt. Dat is ongelooflijk zwaar en als je ook maar een foutje maakt lig je eruit en heb je al helemaal een probleem. Iets meelevender mag wel vind ik (het is niet relaxed om zo weinig te besteden te hebben per maand).

Maar goed, 15 km fietsen vind ik ook best veel, maar wel goed te doen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 02:09
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
jonge doe niet zo lui en fiets gewoon. En als je het echt zo zwaar hebt (ik weet niet waar die schulden zitten) krijg je echt wel schuldsanering. Dat hebben tegenwoodig zoveel mensen (ik kan het weten want ik werk bij de post ).
Jij werkt bij de post en ziet alleen enveloppen die ermee te maken hebben. Ik werkte (en ga werken) met mensen die er écht in zitten.

Denk je dat je zomaar schuldsanering krijgt? Weet je wat het inhoudt? Als je bij een kredietbank terecht wil komen, kom je eerst op een wachtlijst. Intussen lopen de schulden maar door én kunnen de schuldeisers wensen wat ze maar willen. Als je eenmaal aan de beurt bent, wordt een minnelijk traject opgestart. Vaak werken schuldeisers niet mee. Ze kunnen met zo'n traject 10% van hun schuldeis verwachten, terwijl zij eigenlijk voor het volledige bedrag gaan. Vooral de Belastingdienst, woningcoörporaties en energiebedrijven hebben wel een sterke positie.
Werkt één van de schuldeisers niet mee, vervalt het minnelijke traject. Dan start het wettelijke traject: een rechter zal bepalen of jij recht hebt op schuldsanering. Zo nee (en dat gebeurt vaak): dan kunnen schuldeisers de gehele schuld blijven opeisen. Zo ja: dan zit je drie jaar in de schuldsanering en moet je leven van een minimaal inkomen. Al jouw inkomsten vallen buiten je eigen beheer en als je ook maar één soort inkomsten verzwijgt, lig je eruit. Het is een zeer zware periode. Na drie jaar wordt de rest van je schuld kwijtgescholden en deze is via rechtelijke procedure ook niet meer op te eisen.

Dus leuk die enveloppen, maar daarmee weet je nog helemaal niets..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 10:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
[QUOTE=Adore;26355685]Jij werkt bij de post en ziet alleen enveloppen die ermee te maken hebben. Ik werkte (en ga werken) met mensen die er écht in zitten.
Citaat:
Denk je dat je zomaar schuldsanering krijgt?
Mwo, mensen die uit domheid onheil over zichzelf afroepen krijgen het inderdaad vrij snel. Te snel eigenlijk.
Citaat:
én kunnen de schuldeisers wensen wat ze maar willen.
Nee, ze kunnen alleen hun geld eisen.
Citaat:
en als je ook maar één soort inkomsten verzwijgt, lig je eruit.
Dat valt ook wel weer mee. Ik ben bedrogen door iemand in de schuldsanering die een eigen bedrijfje kon opstarten, en met alle belastingtechnische toeters en bellen kon functioneren (tegenover mij om fraudeerde hij echter ook met zijn inkomsten), wat hij onder andere kon doen door te verhuizen en zo de postblokkade te omzeilen. Wat dat betreft is de controle behoorlijk waardeloos.

De bewindvoerder kon niets doen, wist er weinig van, en was zo kwaad over de schone lei dat hij zijn ontslag aanbod toen die schone lei werd uitgesproken.

Zijn blijdschap was ook groot toen ik hem, na door de ex-klant bedreigd nadat hij weigerde me te betalen, de gehele boekhouding overhandigde, met tal van bewijzen van activiteiten die volgens de schuldsanering (en belastingwetgeving) verboden zijn. Tevens het adressenbestand waar de man ook nog eens ruim € 6000 euro aan schulden uit had staan alsook nog een webhost die hij net als mij overkwam fysiek bedreigd had toen die een rekening stuurde.

Daarna pas kon hij een procedure starten om de schone lei ongedaan te maken. De schuldeisers van voor die tijd waren namelijk voor ruim € 42.000 het schip in gegaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 11:20
MB
Avatar van MB
MB is offline
Koop gewoon voor 50 euro een oude brommer, verzeker hem op naam van je moeder en je rijdt voor 100 euro een heel jaar naar school. Dan kost het misschien een euro per ritje.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Koop gewoon voor 50 euro een oude brommer, verzeker hem op naam van je moeder en je rijdt voor 100 euro een heel jaar naar school. Dan kost het misschien een euro per ritje.
Je moet tanken, de verzekering is niet mis, een oude brommer heeft veel onderhoud nodig (vooral als je hem voor vijftig euro hebt kunnen kopen, daar vind je geen goede brommer voor) dat ook weer geld kost. Dus dat is geen succes. Je moet een certificaat halene en als je een 45 km/pu brommer wil hebben, moet je een helm aanschaffen (en die dingen zijn ook teringduur). Als je een brommer wil kopen die maar 25 mp/pu rijden, kun je net zo goed met de fiets gaan, dan ben je bijna net zo lang onderweg.

Ik sluit me bij de rest aan. Vraag tegemoetkoming aan of ga met de fiets. Als je fietst, schaf je een regenpak aan en klaar is kees. Succes dr mee.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 11:47
Ivo
Ivo is offline
Allereerst: Top dat je in zo'n klote situatie niet bij de pakken neer gaat zitten, maar er het beste van probeert te maken en op zoek gaat naar hulp en advies . Dat op zich is al een stap die voor veel mensen heel moeilijk is om te maken.

Alle mensen die zeggen dat 15 kilometer fietsen niet al te veel is: 15 kilometer in stedelijk gebied kun je vergelijken met ongeveer 25 kilometer in landelijk gebied. Met dank aan alle verkeerslichten, rotondes en kruispunten waar je als fietser vaak een eeuwigheid moet wachten.

Voor vergoeding van een deel van je reiskosten zul jij of je moeder het inderdaad moeten zoeken bij de gemeente of het CWI. Daarnaast moet je ook zeker je situatie bij je huidige school en bij die school dichter bij huis gaan uitleggen. Misschien is overplaatsing door de scholen onderling wel (makkelijker) te regelen, of kan de school waar je nu naartoe gaat je vrijstelling of korting geven op bepaalde schoolkosten (excursies enzo, de meeste scholen hebben daar wel een potje voor).
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 12:16
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
[QUOTE=T_ID;26356208]
Citaat:
J
Mwo, mensen die uit domheid onheil over zichzelf afroepen krijgen het inderdaad vrij snel. Te snel eigenlijk.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Allereerst: Top dat je in zo'n klote situatie niet bij de pakken neer gaat zitten, maar er het beste van probeert te maken en op zoek gaat naar hulp en advies . Dat op zich is al een stap die voor veel mensen heel moeilijk is om te maken.

Alle mensen die zeggen dat 15 kilometer fietsen niet al te veel is: 15 kilometer in stedelijk gebied kun je vergelijken met ongeveer 25 kilometer in landelijk gebied. Met dank aan alle verkeerslichten, rotondes en kruispunten waar je als fietser vaak een eeuwigheid moet wachten.

Voor vergoeding van een deel van je reiskosten zul jij of je moeder het inderdaad moeten zoeken bij de gemeente of het CWI. Daarnaast moet je ook zeker je situatie bij je huidige school en bij die school dichter bij huis gaan uitleggen. Misschien is overplaatsing door de scholen onderling wel (makkelijker) te regelen, of kan de school waar je nu naartoe gaat je vrijstelling of korting geven op bepaalde schoolkosten (excursies enzo, de meeste scholen hebben daar wel een potje voor).
ik fiets liever 15 km in stedelijk gebied waar mensen wonen met verkeerslichten enzo dan dat ik 25 km door de polder moet waar mensen alleen 80 rijden, niet uitkijken en er geen hond is
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 15:57
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Je moet tanken, de verzekering is niet mis, een oude brommer heeft veel onderhoud nodig (vooral als je hem voor vijftig euro hebt kunnen kopen, daar vind je geen goede brommer voor) dat ook weer geld kost. Dus dat is geen succes. Je moet een certificaat halene en als je een 45 km/pu brommer wil hebben, moet je een helm aanschaffen (en die dingen zijn ook teringduur). Als je een brommer wil kopen die maar 25 mp/pu rijden, kun je net zo goed met de fiets gaan, dan ben je bijna net zo lang onderweg.

Ik sluit me bij de rest aan. Vraag tegemoetkoming aan of ga met de fiets. Als je fietst, schaf je een regenpak aan en klaar is kees. Succes dr mee.
Certificaat en helm kosten inderdaad ook geld. Maar voor 50 euro kun je makkelijk iets halen dat rijdt, remt en licht geeft en dat is alles wat hij hoeft te doen. Verzekering op naam van moeder is ook niet duur en je rijdt 1 op 30 ofzo. En als je een beetje handig bent of je kent iemand die dat is is het onderhoud van zo'n ding ook te verwaarlozen. Lijkt me een prima oplossing.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 22:01
Ivo
Ivo is offline
@MB: Verzekering op naam van moeder is fraude. Op eigen naam is 15 tot 20 euro per maand voor een oud puchje
Verbruik van 1 op 30 is 1 liter per dag, 5 liter per week. Met de huidige brandstofprijzen ben je dan per week minstens €7,50 per week kwijt ofwel ruim €30 per maand. Met reparatiekosten, aanschaf, certificaat en helm e.d. er nog bij ben je dan met een brommer zeker niet significant goedkoper uit dan met het OV.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 22:34
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Die PC... waarom wil je een nieuwe? Het is misschien goedkoper om bijvoorbeeld alleen een grotere harde schijf o.i.d. erin te zetten. Is upgraden geen optie? Verder weet ik niet hoe jullie wonen, maar als je moeder een koophuis heeft, kan ze misschien de zolder of een ander klein kamertje verhuren aan studenten. Dan kun jij jouw bijdrage gebruiken voor je reiskosten. Is dat een idee?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2007, 00:14
Verwijderd
Ik betwijfel ten zeerste of studenten in Hoek van Holland willen wonen - dat is een gat, geloof me.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 00:50
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ik betwijfel ten zeerste of studenten in Hoek van Holland willen wonen - dat is een gat, geloof me.
Als ze wanhopig genoeg zijn...

("Schaaaahaaat?! Ik weet dat het gisteren laat is geworden en je uit wilde slapen, maar heb jij nog vuile sokken hier ergens? Ik ga een vroeg wasje draaien nu de stroom nog goedkoop is")
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 11:02
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar als het 15 km fietsen is, dan is dat best te doen hoor. Ik woonde 16 km van de middelbare school, en dat heb ik ook 6 jaar lang volgehouden om iedere dag te fietsen.

Als je dat niet wil kun je eventueel altijd je situatie uitleggen bij die HAVO bij jou in de buurt, misschien maken ze wel een uitzondering.

En anders eens bij de gemeente aankloppen en je probleem uitleggen, wellicht is er wel een regeling.

De IB-groep doet volgens mij niets zolang je nog onder de 18 bent en je moeder nog kinderbijslag voor jou ontvangt. Bovendien zal een regeling via de IB-groep altijd een lening zijn, en die moet je dan later ook weer terugbetalen. Dan zou ik liever fietsen dan extra schuld opbouwen!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 11:35
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Ja want een student planologie is uiteraard een autoriteit op dat gebied. :') Het was T_id die het zei en niet Adore.Ze heeft dan ook helemaal gelijk.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 22:19
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Dan heb ik nu een bijbaantje, ik maak gemiddeld 10 uur in de week. Meer kan ik ook niet maken, want ik heb mijn tijd nodig voor mijn school, en wil ook wel wat tijd voor mezelf (wie niet). Dus verdien ik 50 euro per week, 200 per maand.
Waar van de 50, 20 euro (80 per maand) naar mijn moeder gaat, anders komen we serieus niet rond. En ik wil ooknog zo nu en dan kleding kopen voor mezelf, uitgaan op een zaterdag, Uit eten met mn vriendin, en bvb een mp3, of nieuwe PC, ipv 1 die al 4-5 jaar oud is (hiervoor werk ik in de vakanties)
Respect.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 11:34
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Fietsen idd, ik heb dagelijks 34km gefietst 6 jaar lang, en met mij nog honderden scholieren, dus het kan prima.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 17:17
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Ik deed altijd 22 km fietsen naar school. Lullig maar wel goedkoper. trouwens dezelfde dag ook 22 km terug, dus 44 km op een dag.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 21:08
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik deed altijd 22 km fietsen naar school. Lullig maar wel goedkoper. trouwens dezelfde dag ook 22 km terug, dus 44 km op een dag.
dat zou ik je niet nagedaan hebben
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 22:30
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Na 7 á 8 kilometer fietsen word ik al moe :'). Maar ja, dat komt ook omdat ik 4 jaar gereisd heb met een 2 zone abonnement, dus gewend ben om gewoon van bushalte naar bushalte te lopen (die max. 2 minuten lopen van elkaar vandaan liggen). in Rotterdam. Om eerlijk te zijn, redelijk duur. Zo een jaarabonnement kost nu wel vet ongeveer 41,- per maand. Maar goed, om even ontopic te blijven:

Probeer met de fiets te gaan (origineel he?)

+
Citaat:
er zitten toch heus wel HAVO dichterbij? (maassluis?)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 22:32
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Fietsen idd, ik heb dagelijks 34km gefietst 6 jaar lang, en met mij nog honderden scholieren, dus het kan prima.
Dus jij fietste elke dag 2 uur naar school? Hou op zeg.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 23:03
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Dus jij fietste elke dag 2 uur naar school? Hou op zeg.
17 heen 17 terug misschien?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 15:13
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
helaas.
omdat het lesgeld van middelbare scholen is afgeschaft heeft je moeder geen recht op een toeslag voor jouw schoolkosten, tenzij je dit schooljaar 18 wordt (wat volgens mij niet het geval is?). Zelf heb je ook nog geen recht omdat je nog geen 18 bent. Voorheen lag dit dus anders.

Verder zou je bij je gemeente kunnen proberen.
Ik weet dat sommige leerlingen vervoer krijgen vergoed van hun gemeente.
Ik weet niet precies wat de regelingen hiervoor zijn, dat is per gemeente verschillend, maar dat kan je wel even navragen.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 15:14
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ow en kun je je miss wel voor volgend schooljaar voor de HAVO die dichterbij is inschrijven?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 15:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus jij fietste elke dag 2 uur naar school? Hou op zeg.
Dus? Er zijn genoeg delen van Nederland waar scholen zo ver leg liggen. Zelf deed ik ook 10 kilometer heen en 10 kilometer terug. Ook goed voor een 70 minuten fietsen per dag. Reed ik rustig aan, dan was dat zo 85-90 minuten geweest.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Terug naar school
Borre
3 26-03-2012 10:10
Algemene schoolzaken Kosten van mijn nieuwe school
Kingunit
7 10-01-2012 19:12
Studeren Geld i.p.v. studentenreisproduct
speelgoedgitaar
9 14-09-2011 16:14
Studeren Onbetaalbare studie
Keesje11
6 22-05-2011 20:39
Algemene schoolzaken Niet over, wat nu?
Thanatios
19 21-08-2008 00:34
Werk, Geld & Recht GEEN GELD MEER< me ouders ook niet
HelpMePlease
54 09-10-2003 17:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.