Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2008, 09:34
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Naar aanleiding van een opdracht die ik moest maken, vroeg ik me af hoe jouw ideaalbeeld van de ideale man/vrouw eruit ziet? Daarmee bedoel ik niet "de andere sekse", maar juist je eigen geslacht.

Hoe ziet de ideale man/vrouw eruit voor jou?
Streef je dat passief danwel actief na?
Denk je dat deze ideale man/vrouw echt kan bestaan?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2008, 09:51
Verwijderd
Zonder precies te weten wat ik de ideale vrouw vind, denk ik niet dat de ideale vrouw echt kan bestaan; iemand die ideaal is (alsin: voldoen aan alles wat je graag in mensen ziet), is daardoor automatisch al niet meer ideaal. Het zelfde geldt overigens voor mannen.

Natuurlijk zijn er wel eigenschappen die ik graag zie in mensen en bepaalde dingen daarvan probeer ik zelf ook na te streven. Zo vind ik het bijvoorbeeld belangrijk dat je anderen respecteert en in hun waarde laat en er voor anderen bent als dat nodig is, dat zijn dingen die ik zelf ook probeer te doen. Andere dingen waarvan ik vind dat ze eigenlijk wel bij de ideale vrouw horen doe ik minder, omdat ik al niet al te veel energie heb en een mens nou eenmaal niet alles kan.

Laatst gewijzigd op 18-03-2008 om 12:01.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 11:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Naar aanleiding van een opdracht die ik moest maken, vroeg ik me af hoe jouw ideaalbeeld van de ideale man/vrouw eruit ziet? Daarmee bedoel ik niet "de andere sekse", maar juist je eigen geslacht.

Hoe ziet de ideale man/vrouw eruit voor jou?
Streef je dat passief danwel actief na?
Denk je dat deze ideale man/vrouw echt kan bestaan?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Gelukkig geloof ik niet in ideaal-personen, dat scheelt teleurstellingen (Niet dat ik de behoefte heb een ideaal-ubermensch-vrouw te zijn). In mijn ogen zou het een combinatie van eigenschappen zijn (open, eerlijk, empathisch, humor, ondernemend, daadkrachtig, ambitieus, warm, authentiek) en een aantal fysieke eigenschappen (1.75 a 1.80 meter lang, kasantjebruin haar rond schouderlengte, beetje mollig postuur, groene ogen). Eigenlijk kan ik me niet zoveel voorstellen bij de opsomming die ik net heb gemaakt. Het zijn een aantal losse kenmerken die ik kan waarderen. Daarnaast is dit niet iets wat ik nastreef of waar ik verder wel eens over nadenk. Ik heb wel idealen in mijn leven die ik probeer na te streven, maar dit staat los van "een ideaal persoon willen zijn".

Moet nu weg, miss vul ik het later aan.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 12:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb eigenlijk twee beelden: de ideale vrouw zoals ik wil zijn en wat ik ook nastreef, en de ideale vrouw in het algemeen. En ik denk niet dat ze echt bestaan, het is meer een concept.
En ik raak een beetje in de knoop als ik erover nadenk, ik weet het verder niet precies
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 13:12
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Ideale man.. hmm dan heb ik het niet echt meer over een echt mannelijk figuur. Maar meer een neutraal figuur die afstand doet van veel menselijke tekortkomingen.
Emotieloos, maar wel een begrijpen van emoties & als het nodig is kunnen meeleven in gevoelens.
Tolerant (zeker geen leiderfiguur), een goed zelfbesef, een hoog niveau van zelfcontrole.
Hoog charisma, behoorlijk wat zelfverzekerdheid, hoge intelligentie.
Hoopvol, optimistisch (maar ook realistisch), een goede prater en iemand die veel kan doorstaan.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 21:14
Haagse Sjonnie
Avatar van Haagse Sjonnie
Haagse Sjonnie is offline
Ideale man: Hij moet zichzelf accepteren en bewust zijn van zichzelf en zijn omgeving. Hij moet interesse hebben in diepere onderwerpen. In die manier kan hij iets toevoegen zodat ik mezelf kan verrijken. Verder wil iedereen wel dat het iemand is die niet te open is zodat hij onbereikbaar blijft voor een lange tijd. Hij moet niet naïef zijn en psychische spelletjes kunnen begrijpen. Ook moet hij open-minded zijn want ik heb niets aan een norse stijfkop die te bang is om zich los te maken van de normen en waarden van de maatschappij. Daarnaast maakt het me niet uit hoe zijn karakter is (hetzij lui, zwak, snel geïrriteerd, zwijgzaam, nerd, autist) als hij me maar kan overtuigen dat hij interessant is in mijn ogen. (En mij proberen te overtuigen dat dit voor langere tijd zo kan zijn.)

De ideale vrouw: rustig, scherp, kil, mysterieus, spontaan en onafhankelijk. Ik haat meiden die constant bevestiging willen en contact blijven zoeken, dus hier horen ook onzekere meiden bij.

Open-minded hoort bij beide sekse, dit is erg belangrijk om te ontwikkelen.
__________________
O,o Den Haag.
^^Mooie stad achter de duinen!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 22:29
Verwijderd
wat ik fysiek aan mezelf zou verbeterd willen zien, mocht ik mezelf het label 'ideaal' toedichten: een beetje gespierder zou wel mogen, mss ook een beetje groter, maar niet te veel (ben zelf 1m84)...alhoewel dat van dat groter, laat dat maar vallen.
En verder....goh ja, ik ben eigenlijk best wel tevreden met mijn uiterlijk. Klink misschien als een ijdeltuit, maar ik vind mezelf niet lelijk, en bij een jongen gaat het er niet echt om echt zoetig mooi te zijn denk ik.

Innerlijk mag het een heel pak zelfzekerder, da's de bron van veel kwaad.
Verder valt het ook wel mee, waarmee ik niet zeg dat ik mezelf als ideaal zie. Gewoon ook niet het tegengestelde .
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 06:11
Verwijderd
Citaat:
Ideale man.. hmm dan heb ik het niet echt meer over een echt mannelijk figuur. Maar meer een neutraal figuur die afstand doet van veel menselijke tekortkomingen.
Emotieloos, maar wel een begrijpen van emoties & als het nodig is kunnen meeleven in gevoelens.
Tolerant (zeker geen leiderfiguur), een goed zelfbesef, een hoog niveau van zelfcontrole.
Hoog charisma, behoorlijk wat zelfverzekerdheid, hoge intelligentie.
Hoopvol, optimistisch (maar ook realistisch), een goede prater en iemand die veel kan doorstaan.
Emotieloos lijkt me per definitie iets negatiefs.
En als je zelf emotieloos bent, kun je dus ook niet begrijpen en meeleven met andermans emoties. Dan ben je een leeg doods vat.
Optimisme is een emotie, dus dat is al tegenstrijdig aan je eerdere stelling.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 12:02
Verwijderd
Een zekere afstand van je emoties kan echter wel prettig zijn... niet een loskoppelen, maar wel een besef dat jij die emotie niet bént, dat je niet hóeft te reageren vanuit die bepaalde emotie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 13:30
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Emotieloos lijkt me per definitie iets negatiefs.
En als je zelf emotieloos bent, kun je dus ook niet begrijpen en meeleven met andermans emoties. Dan ben je een leeg doods vat.
Optimisme is een emotie, dus dat is al tegenstrijdig aan je eerdere stelling.
Robots zijn geen leeg doods vat, en kunnen geprogrammeerd worden om emoties te snappen/herkennen en erop te reageren op verschillende manieren.

Ik doel trouwens niet op letterlijke emotieloosheid, maar figuurlijk.
Je kent ze vast wel, van dat soort mensen dat zich door vrijwel niets op laat fokken en niet emotioneel betrokken raakt bij anderen en situaties.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 20:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline


__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 20:53
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Whahahahahahahahahaha. Die kop is zo lachwekkend.


Citaat:
Zonder precies te weten wat ik de ideale vrouw vind, denk ik niet dat de ideale vrouw echt kan bestaan; iemand die ideaal is (alsin: voldoen aan alles wat je graag in mensen ziet), is daardoor automatisch al niet meer ideaal.
Valt het je niet op dat jouw argumentatie een herhaling is van je stelling>??
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 23:50
Verwijderd
Als het om uiterlijk gaat: slank of mollig vind ik allebei mooi, zolang het goed in proportie is zeg maar. Redelijk verzorgd en niet "te sexy" om het zo maar te noemen. Sprekende ogen en een mooie lach vind ik wel belangrijk. Ik streef dit zelf ook na, voor zover ik er iets aan zou kunnen veranderen.

Kwa innerlijk vind ik het mooi als een vrouw gevoelig is. Iemand die iets voor anderen kan betekenen. Iemand die intelligent en behulpzaam is. En een creatieve geest vind ik ook belangrijk. Een gezellig type met idealen. Ook dat streef ik na, maar op sommige fronten schort er nog wel wat aan. Omdat ik nog met mezelf in gevecht ben is het moeilijk om er voor anderen te zijn en ik heb een boel idealen waar ik nog niet aan toegekomen ben er iets mee te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 17:01
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ideale man: niet bang om wat stoppels te laten staan.

Ideale vrouw: sprekende ogen en een fijn gezicht.

Het is waar ik gevoelig voor ben, streef het dus min of meer passief na. Er zijn er zo veel die aan deze voorwaarden voldoen, net als dat er zoveel potentiële ware liefdes zijn.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 21:59
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Yana: wat is jouw ideale vrouw eigenlijk? Ben wel benieuwd naar het antwoord op eigen vragen
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 00:02
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ideale vrouw:
Uiterlijk: Lengte zo rond de 1,75 meter. Mooi slank figuur, ronde billen en niet te grote , maar ook niet te kleine borsten. Ze heeft een ovaal gezicht, sprekende ogen, klein neusje en volle lippen. Lang stijl haar.

Innerlijk: Lief, eerlijk, creatief en dat soort dingen.

Tenminste, zo zou ik mezelf het liefst zien als ik mijn eigen lichaam en geest zou mogen ontwerpen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 00:17
Verwijderd
Ik bedacht laatst nog dat mijn stem mss wat lager mocht. Niet dat ik een piepstem heb, maar soms schiet die wel de hoogte in .

Dus ja, voor de ideale man best geen te hoge stem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
De Kantine Ideale man/vrouw
sunshine86
54 22-03-2006 08:45
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
De Kantine Mooie spreuken...
dromerig elfje
56 25-03-2003 19:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap plannen minister Nawijn
NN
251 13-09-2002 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.