Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 15:28
One of a kind
Avatar van One of a kind
One of a kind is offline
Ik zit een beetje met een dilemma, naja i guess. Ik heb nu al een tijdje een relatie met een jongen van 29. Voor mij is hij heel goed, ik kan goed met hem praten en als ik hulp nodig heb of wat dan ook helpt ie me zodra hij kan. Hij werkt fulltime, maar daarnaast doet ie nog andere dingen, dingen die de wet zeker niet goedkeurt en veel andere mensen waarschijnlijk ook niet. Hij heeft al een aardige tijd gezeten en ik weet dat er een risico is dat ie ooit nog eens een aantal jaren zal moeten zitten. Als ik nadenk weet ik dat ik misschien een betere man moet gaan zoeken, iemand die er altijd voor me is en waarmee ik zeg maar zekerheid heb. Maar me hart en gevoel zeggen dat ik bij hem moet blijven en hem moet steunen, in goede en slechte periodes. Ik heb het heel erg fijn met hem en ik geef ontzettend veel om hem, maar hij is ook eerlijk tegen me geweest dat ik misschien ooit alleen thuis moet zitten omdat hij vast zit en ik weet niet of ik dat kan en hoe ik dat zou moeten redden. Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die in deze situatie hebben gezeten of nog steeds erin zitten maar ik twijfel dus ontzettend. Qua liefde en onze verdere relatie zit het echt helemaal goed en hij is er voor me wanneer ik hem nodig heb en omgekeerd hoort het dus ook zo te zijn, maar ik weet niet of ik dat trek.
__________________
Too weird to live, and too rare to die
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2004, 15:31
Nientjuh087
Nientjuh087 is offline
Luister naar je gevoel en vertrouw daarop...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:34
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
moeilijk maar je weet waar je aan begint dus je weet zelf ook t beste of je dat t waard vind mochtie ooit weer vast komen te zitten... laat je in elk geval niet in die dingen meeslepen door hem!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:43
Verwijderd
Zeker, doen wat je denkt dat goed is.
Er is geen mogelijkheid dat je vriend op houdt met die foute dingen? Dat zou wel eens beter kunnen zijn voor jou en voor hem
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 19-04-2004 @ 16:43 :
Zeker, doen wat je denkt dat goed is.
Er is geen mogelijkheid dat je vriend op houdt met die foute dingen? Dat zou wel eens beter kunnen zijn voor jou en voor hem
Precies, kan hij niet daarmee ophouden? Ik weet niet of dat kan, maar dat is misschien ookwel een goede. Maar misschien te simpel.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:28
One of a kind
Avatar van One of a kind
One of a kind is offline
Ik zal eerlijk zijn, ik heb er geen problemen mee met de dingen die hij doet, zolang hij maar geen mensen opzettelijk pijn doet. En dat doet ie op deze manier niet, de mensen waarmee hij te maken heeft kiezen er zelf voor om met hem zaken te doen, hij doet niemand kwaad. En het is moeilijk om eruit te stappen als je eenmaal in die wereld zit. En ik weet dat het niet goed is, en hij weet het ook. Maar geloof me dat geld is nodig, hij heeft een verleden en daarvoor moet ie letterlijk ook betalen. maarja op deze manier.. I dont know...
__________________
Too weird to live, and too rare to die
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:40
Verwijderd
Precies weet ik niet wat hij doet maar het is fout, dat zeg je zelf.
Maar als hij wilt wat goed voor jou is en voor hem, dan lijkt stoppen mij een goede optie. Alleen weet ik niet hoe moeilijk dat is omdat hij er al in zit. Maar stoppen met roken is ook moeilijk maar dat lukt ook mensen als ze zwanger zijn, het beste willen voor je kind.

Nogmaals ik weet niet of deze vergelijking haalbaar is omdat ik niet wat wat je vriend doet.

In ieder geval sterkte met de keuze.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:03
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Ik zou het niet trekken. Straks gaat het fout en dan ? Je hebt geen zekerheid in deze relatie en hij zal het je ook nooit kunnen geven. Je moet goed nadenken of hij echt de moeite waard is.
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Nientjuh087 schreef op 19-04-2004 @ 16:31 :
Luister naar je gevoel en vertrouw daarop...
Welk gevoel, verliefdheid of je rechtsgevoel, dat zegt dat je je niet moet inlaten met tuig dat in de gevangenis heeft gezeten en waarbij blijkbaar die straf ook nog niet helpt omdat ze meteen weer op het slechte pad terechtkomen?

Wat een loser zeg. Dealertje zeker? Nog laf ook dus.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:04
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
mn nichtje zat in soortegelijke situatie,
ze heeft na ruim 2 jaar toch maar besloten om een ander te gaan zoeken... na verloop van tijd trek je dat soort dingen niet meer en gaat de liefde voor hem ten onder aan het feit dat hij zo crimineel is (om het maar ff zo uit te drukken)...
ik zeg niet dat je bij hem moet weggaan, maar als ik jouw was zou ik toch nog eens goed nadenken voor je je "jeugd" weggooid, bij hem blijft en na 3 jaar moet hij 5 jaar zitten oid
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:11
Verwijderd
Ook erg handig inderdaad als je serieus met hem verderwilt, iemand van bijna dertig met een glansrijke carrière aan de zelfkant van de samenleving is natuurlijk wel iets waar je tegen je collegaatjes mee kunt opscheppen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:18
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Tja, je moet heel sterk in je schoenen staan om zo'n relatie te kunnen hebben, en ook houden.
Ik vind het eigenlijk wel goed dat je hem niet op z'n werk veroordeelt. Het klinkt raar natuurlijk, maar ik denk dat het toch het belangrijkst is dat jullie van elkaar houden.
Hem dwingen ermee te stoppen is denk ik geen optie. Dat zou hem bij je weg kunnen jagen. Maar, als je er toch erg mee zit, zou je er eens over na kunnen denken.
Ik zou me meer zorgen maken over het verleden dat hij heeft, waar jij niets van af weet.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:39
Verwijderd
tja, je moet hem wel blijven steunen, maar wat als hij de cel in moet? dan is hij er niet meer voor je en misschien wel totaal verandert als hij er weer uitkomt..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:52
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Gewoon doorgaan. Zeker als hij zoveel verdiend.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 12:59
Tactic
Tactic is offline
Je spreekt jezelf tegen :
Citaat:
Qua liefde en onze verdere relatie zit het echt helemaal goed en hij is er voor me wanneer ik hem nodig heb en omgekeerd hoort het dus ook zo te zijn, maar ik weet niet of ik dat trek.
Als hij in de cel zit, is hij er niet voor je.

Ik snap best dat je het door een roze bril ziet en dat je van hem houdt, maar je bent nog jong! Ik zou mezelf niet vastprikken aan hem en het bijbehorende leven (met alle ellende van dien).

Heb een relatie met hem, maar pin jezelf niet vast!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 20:50
GB
GB is offline
Ik denk dat houden van inderdaad vaak niet genoeg is.
Waarom zou je doorgaan met hem als je waarschijnlijk diep in je hart wel weet dat het niet helemaal goed 'zit'...
ik weet niet wat je vriend voor slechte dingen doet ofzo..
maar als hij zelf al zegt dat er een mogelijkheid bestaat dat ie ooit nog wel zou moeten zitten..
dat schiet niet op! je moet je mooie jeugd hier niet aan verspillen..
ik geloof best dat hij veel van je houd en om je geeft en jij om hem! maar is dat het allemaal wel waard...
en als je twijfelt zit het ook niet goed..
ik zou het er ook eens goed over hebben met hem.. hoe jij erover denkt.. en hem misschien wel goed duidelijk maken (of vragen??) of hij dit misshcien niet op zou kunnen geven..
en dan niet voor jou want dan werkt het vaak toch niet.. maar voor jullie.. voor jullie toekomst en vooral ook voor hemzelf!!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 20:58
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-04-2004 @ 18:11 :
Ook erg handig inderdaad als je serieus met hem verderwilt, iemand van bijna dertig met een glansrijke carrière aan de zelfkant van de samenleving is natuurlijk wel iets waar je tegen je collegaatjes mee kunt opscheppen
Mooie gek geweldig om te zien hoe je je dood ergert aan domme mensen

Maar ff ontopic: dit is een typische relatie waarbij jij over 4 jaar waarschijnlijk denkt: 'Mijn GOD hoe kon ik...' (vul zelf maar in)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 20:59
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 22-04-2004 @ 21:58 :
Mooie gek
Nieuw stopwoordje?
__________________
As if!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-04-2004, 21:21
Verwijderd
Niet echt iets voor mij om te posten:

Zolang hij goed voor jou is en je geeft om hem dan lijkt het me niet verkeerd om bij hem te blijven. Het ligt eraan wat hij odet, als je die criminele dingen kan accepteren, waarom niet.

edit: + hij is eerlijk tegen je. Kijk anders eens naar the sopranos dan weet je hoe het dagelijkse leven van een crimineel eruit ziet


p.s: stel je dat ooit kinderen krijgt, dat is wel volstrekt onverantwoordelijk natuurlijk

Laatst gewijzigd op 22-04-2004 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 12:39
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Nientjuh087 schreef op 19-04-2004 @ 16:31 :
Luister naar je gevoel en vertrouw daarop...
Dit is duidelijk een sarcastisch bericht. En ik ben het er mee eens. Ben je stop, dan steun je hem als je je zo voelt. Als je echt om hem geeft dan probeer je hem hoe dan ook op het rechte pad te krijgen.

Hoe kun je een misdadiger nu vertrouwen?

En die positieve dingen die je over hem zegt: "hahaha, dat betekend alleen dat je verliefd bent, het zelft niets maar dan ook helemaal niets over de relatie en over hem."

ps: Ik neem aan dat hij niet 's nachts alternatief gaat tuinieren ofzo...
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 22-04-2004 @ 21:58 :
Mooie gek geweldig om te zien hoe je je dood ergert aan domme mensen

Maar ff ontopic: dit is een typische relatie waarbij jij over 4 jaar waarschijnlijk denkt: 'Mijn GOD hoe kon ik...' (vul zelf maar in)
Nouja, ergeren is een groot woord, maar mijn afkeer is wel gewekt ja

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe mensen hun leven op zo'n manier verneuken. Dat vind ik net zo dom als het beginnen van een relatie met iemand waarvan je weet dat hij al zijn vriendinnen in elkaar ramt ofzo. Ook al ben je verliefd, dan moet je je daar maar overheen zetten. Voor je eigen bestwil, en (in dit geval) voor je eigen toekomst.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:13
Allure
badboy... krijg direct associaties met P. Diddy...

Ik ben het verder eens met de vorige 2 posts. ^
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:15
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2004 @ 13:59 :
Nouja, ergeren is een groot woord, maar mijn afkeer is wel gewekt ja

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe mensen hun leven op zo'n manier verneuken. Dat vind ik net zo dom als het beginnen van een relatie met iemand waarvan je weet dat hij al zijn vriendinnen in elkaar ramt ofzo. Ook al ben je verliefd, dan moet je je daar maar overheen zetten. Voor je eigen bestwil, en (in dit geval) voor je eigen toekomst.
Stel je voor dat je erachter komt dat 'haar' in het criminale circuit werkt zodat ze geld kan verdienen om een schulden uit 't verleden af te lossen.

Het 'nadeel' van hevige verliefdheid is toch wel dat je niet objectief kan denken en toch altijd wel zoiets hebt van 'ach 't komt wel goed, met mijn liefde'. Toch?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:33
One of a kind
Avatar van One of a kind
One of a kind is offline
Ok, thnx voor alle reacties, maar die dingen zijn makkelijker gezegd dan gedaan.

Citaat:
En die positieve dingen die je over hem zegt: "hahaha, dat betekend alleen dat je verliefd bent, het zelft niets maar dan ook helemaal niets over de relatie en over hem."


Na mij toe is ook alles positief, hij zorgt goed voor me. Hij geeft me eten en een dak boven me hoofd en we zijn allebei erg verliefd op elkaar. En snachts slapen we altijd samen, alleen vrijdag avond moet ie wel eens weg, overdag heeft ie een fulltime normale baan.
__________________
Too weird to live, and too rare to die
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:39
Daevrem
Daevrem is offline
Dan kan die daar toch gewoon mee kappen, dan zijn we al een heel eind.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2004, 14:01
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
One of a kind schreef op 19-04-2004 @ 17:28 :
En dat doet ie op deze manier niet, de mensen waarmee hij te maken heeft kiezen er zelf voor om met hem zaken te doen, hij doet niemand kwaad.
De mensen waarmee hij te maken heeft kiezen er zelf voor om zaken met hem te doen? Daaruit maak ik op dat hij dealt? En jij vindt dat niet erg? Drugs maakt mensen enorm kapot, misschien zijn ze er ooit zelf aan begonnen, maar als je eenmaal verslaafd bent, dan kan je niet meer stoppen. Op zo'n moment kies je er dus ook niet zelf voor om zaken te doen met iemand als jou vriend. Jou vriend draagt dus bij aan het leed van anderen. Om maar niet te zwijgen over de indirecte gevolgen. Verslaafden moeten aan geld komen, dat hebben ze niet, dus dat stelen ze, om het vervolgens aan jou vriend te geven. Dus door jou vriend neemt de overlast door verslaafden alleen maar toe.

Zo zou ik nog wel even door kunnen gaan. Ik snap best dat je heel erg veel van hem houdt, maar probeer realistisch te blijven. Misschien heb ik het fout, en is je vriend geen dealer, maar dat maakt niet uit. Het gaat erom dat je te maken hebt met iemand die de regels aan zijn laars lapt.

Bovenden, het feit dat jij hiervan geen aangifte doet, maakt je misschien wel net zo schuldig.....
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 15:41
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 23-04-2004 @ 15:01 :
De mensen waarmee hij te maken heeft kiezen er zelf voor om zaken met hem te doen? Daaruit maak ik op dat hij dealt? En jij vindt dat niet erg? Drugs maakt mensen enorm kapot, misschien zijn ze er ooit zelf aan begonnen, maar als je eenmaal verslaafd bent, dan kan je niet meer stoppen. Op zo'n moment kies je er dus ook niet zelf voor om zaken te doen met iemand als jou vriend. Jou vriend draagt dus bij aan het leed van anderen. Om maar niet te zwijgen over de indirecte gevolgen. Verslaafden moeten aan geld komen, dat hebben ze niet, dus dat stelen ze, om het vervolgens aan jou vriend te geven. Dus door jou vriend neemt de overlast door verslaafden alleen maar toe.

Zo zou ik nog wel even door kunnen gaan. Ik snap best dat je heel erg veel van hem houdt, maar probeer realistisch te blijven. Misschien heb ik het fout, en is je vriend geen dealer, maar dat maakt niet uit. Het gaat erom dat je te maken hebt met iemand die de regels aan zijn laars lapt.

Bovenden, het feit dat jij hiervan geen aangifte doet, maakt je misschien wel net zo schuldig.....
dit slaat echt nergens op.. als die vriend neit meer zou dealen, en andere mensen ook niet, dan stopt de vraag naar drugs echt niet hoor!
trouwens, of mensen nou verslaafd zijn of niet het is altijd hun eigen keus.



ontopic: ik zou gewoon met hem doorgaan maar er niet teveel van verw8ten. het is leuk zolang het leuk is, en als je erachter komt dat het niet gaat dan kap je toch met hem?
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 15:48
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 23-04-2004 @ 16:41 :
dit slaat echt nergens op.. als die vriend neit meer zou dealen, en andere mensen ook niet, dan stopt de vraag naar drugs echt niet hoor!
trouwens, of mensen nou verslaafd zijn of niet het is altijd hun eigen keus.
Denk je dat het verslaafd zou heten als je het je eigen keus was? En hoor je mij zeggen dat de vraag stopt? Ik zeg alleen maar dat die vriend bijdraagt aan de overlast door drugsverslaafden.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 23-04-2004 @ 14:15 :
Stel je voor dat je erachter komt dat 'haar' in het criminale circuit werkt zodat ze geld kan verdienen om een schulden uit 't verleden af te lossen.
Ja, dat zou kunnen. Dat zou me dan vies tegenvallen en ik zou me gaan afvragen hoe ik dat niet zou hebben kunnen zien. Ik zou de vriendschap overigens niet verbreken, maar ik zou die persoon wel ernstig bewegen ermee te stoppen. Het is gewoon fout om iemand die stoute dingen doet zijn gang te laten gaan, ook al ben je er verliefd op. Dan ben je op een gegeven moment zelf net zo crimineel bezig.

Citaat:
Het 'nadeel' van hevige verliefdheid is toch wel dat je niet objectief kan denken en toch altijd wel zoiets hebt van 'ach 't komt wel goed, met mijn liefde'. Toch?
Ik geloof niet dat verliefdheid meebrengt dat je op geen enkel moment meer objectief kunt denken. Je kunt best verliefd zijn op een crimineel, hoe smoorverliefd ook, je blijft altijd onthouden dat hij een boef is.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:07
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2004 @ 18:00 :
Ik geloof niet dat verliefdheid meebrengt dat je op geen enkel moment meer objectief kunt denken. Je kunt best verliefd zijn op een crimineel, hoe smoorverliefd ook, je blijft altijd onthouden dat hij een boef is.
Ik vraag mij wel eens af in hoeverre de mate waarin je je rationele geest laat overspoelen door bijvoorbeeld de liefde afhankelijk is van iemands intelligentie. Maar misschien hangt het wel meer af van karakter. Wat is jouw visie hierop?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 23-04-2004 @ 18:07 :
Ik vraag mij wel eens af in hoeverre de mate waarin je je rationele geest laat overspoelen door bijvoorbeeld de liefde afhankelijk is van iemands intelligentie. Maar misschien hangt het wel meer af van karakter. Wat is jouw visie hierop?
Mijn ongezouten mening daarover houdt globaal in dat simpele mensen zich eerder laten overspoelen door liefde en dan niet meer goed zien wat er gebeurt. Ik weet niet of ik 'simpel' hier gebruik als uiting van lage intelligentie of van een éendimensionaal karakter. Dat kan ook in het midden blijven.

Iemand die een nogal simpel gevoelsleven heeft, zal zich eerder krampachtig vastklampen aan iemand, of zich halsoverkop in een doodlopende relatie storten. Dat komt omdat ze niet goed zien wat er nog meer gebeurt, waarom er soms tóch redenen zijn dat een relatie niet werkt, ondanks dat beide partijen smoorverliefd zijn.

Het zijn ook niet de meest intelligente vrouwen die verliefd worden op of trouwen met bajesklanten, of die zich compleet laten inpakken door iemand die later hun kinderen naar het buitenland ontvoert, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Iedereen kan zo'n fout maken. Zeker op momenten dat je (wanhopig) op zoek bent naar gezelschap in je leven (en dan niet alleen een goede vriend, maar meer dan dat). Het is stom en achteraf weet je dondersgoed dat je ook wel eerder wist dat hij fout was, maar wilde je er misschien niet aan toegeven.

Het enige advies wat ik je kan geven is stop ermee. Het levert niks op, wacht gewoon op een volgende en zet hem uit je hoofd. Succes
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:27
Verwijderd
Wat doe jij eigenlijk? Drink je de hele dag groene thee?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:45
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Citaat:
One of a kind schreef op 19-04-2004 @ 17:28 :
En het is moeilijk om eruit te stappen als je eenmaal in die wereld zit. En ik weet dat het niet goed is, en hij weet het ook. Maar geloof me dat geld is nodig, hij heeft een verleden en daarvoor moet ie letterlijk ook betalen. maarja op deze manier.. I dont know...
Je geeft het zelf al aan, als je er eenmaal inzit kom je er nooit meer uit. Stel jezelf de vraag of jij ook in dat 'wereldje' wil.
Want vroeg of laat zul je ermee geconfronteerd worden en er ook ingetrokken worden. Geloof me.
Mocht je er geen problemen mee hebben dan kies je voor hem met het wereldje en alle shit die erbij hoort.
Mocht je er wel problemen mee hebben dan kies je voor jezelf (ik weet het is heel moeilijk vooral als je gevoelens hebt voor die persoon, maar het gaat WEL om JOUW toekomst).

Veel succes met je verrekt moeilijke keuze.


Uriël
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:08
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2004 @ 18:10 :
Mijn ongezouten mening daarover houdt globaal in dat simpele mensen zich eerder laten overspoelen door liefde en dan niet meer goed zien wat er gebeurt. Ik weet niet of ik 'simpel' hier gebruik als uiting van lage intelligentie of van een éendimensionaal karakter. Dat kan ook in het midden blijven.

Iemand die een nogal simpel gevoelsleven heeft, zal zich eerder krampachtig vastklampen aan iemand, of zich halsoverkop in een doodlopende relatie storten. Dat komt omdat ze niet goed zien wat er nog meer gebeurt, waarom er soms tóch redenen zijn dat een relatie niet werkt, ondanks dat beide partijen smoorverliefd zijn.

Het zijn ook niet de meest intelligente vrouwen die verliefd worden op of trouwen met bajesklanten, of die zich compleet laten inpakken door iemand die later hun kinderen naar het buitenland ontvoert, ofzo.
Ik zou er een nieuwe dimensie in willen gooien waar je zelf ook indirect naar gerefereerd hebt in een eerdere post: sociale status.

Citaat:
nare man schreef op 19-04-2004 @ 18:11 :
Ook erg handig inderdaad als je serieus met hem verder wilt, iemand van bijna dertig met een glansrijke carrière aan de zelfkant van de samenleving is natuurlijk wel iets waar je tegen je collegaatjes mee kunt opscheppen
In het algemeen is bekend dat veel (dus niet alle) vrouwen mannen met (sociale) status interessant vinden. Dit zie je in allerlei soorten groepen. Laten we voor het gemak eens twee groepen nemen: een groepje kroegstudentes en een groepje breezer-meisjes (ik weet even geen andere naam voor een hokje ). Het sociale mechanisme waarbij de jongen met veel sociale status een interessant object wordt voor het meisje zie je in beide groepen. De factoren waar die jongen zijn status aan ontleent verschilt echter in beide groepen: bij de studentes kan het gaan om iemand uit clubje 1, de soc-cie of iemand uit H1 van hockey. Bij de breezer-meisjes kan het weer om hele andere dingen gaan: het in het bezit zijn van een scooter/Golf, het neger zijn of in de bak zitten vanwege die RnB/Hip Hop hype.

Deze statusfactoren zijn dus contextafhankelijk. De mate waarin je je als persoon hierdoor laat meeslepen lijkt dus niet intelligentieafhankelijk te zijn (je ziet het verschijnsel immers in meerdere groepen), maar wellicht eerder met karaktereigenschappen (de geschetste situatie geldt immers niet voor elke studente of breezermeisje). Jammer genoeg voor de breezermeisjes zijn er dus gevallen dat de statusfactoren tot de situatie kunnen leiden dat je een relatie aan gaat met iemand die in de bak zit .

To cut a long story short: ik ben het met je eens dat intelligentie een rol speelt, maar het is niet de enige factor denk ik .
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:13
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk. Het is ook een bekend gegeven dat vrouwen in de praktijk toch vaak toetrekken naar mannen die hoger opgeleid zijn dan zijzelf. Dat heeft enerzijds inderdaad met sociale status te maken en verklaart anderzijds ook meteen waarom er zoveel jonge, succesvolle, hoogopgeleide vrouwen vrijgezel zijn - die hebben gewoon moeite met het vinden van een vent omdat mannen, hoe hypocriet ook, in de praktijk vaak een vrouw zoeken die minder goed is opgeleid en vrouwen dus een hoger opgeleide man zoeken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-04-2004, 18:19
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2004 @ 19:13 :
omdat mannen, hoe hypocriet ook, in de praktijk vaak een vrouw zoeken die minder goed is opgeleid
Geldt dit ook voor jou?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 23-04-2004 @ 19:19 :
Geldt dit ook voor jou?
Nee, ik heb het liefst iemand die mij op intellectueel vlak kan uitdagen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:25
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2004 @ 19:22 :
Nee, ik heb het liefst iemand die mij op intellectueel vlak kan uitdagen


En en meisje die slimmer dan jij zelf bent? (die bestaan niet hoor ik je denken )
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Kadaver schreef op 23-04-2004 @ 19:25 :


En en meisje die slimmer dan jij zelf bent? (die bestaan niet hoor ik je denken )
Heb ik wel eens ontmoet - dat was vaak leuk, soms had ik ook echt het gevoel dat ik op mijn tenen moest lopen omdat ze álles wat ik zei met een scherp oog bekeek. Dat had écht wat, een superfelle discussie tot het punt dat je elkaar echt niet meer kunt uitstaan en dan 'andere dingen' doen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 22:33
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2004 @ 19:46 :
Heb ik wel eens ontmoet - dat was vaak leuk, soms had ik ook echt het gevoel dat ik op mijn tenen moest lopen omdat ze álles wat ik zei met een scherp oog bekeek. Dat had écht wat, een superfelle discussie tot het punt dat je elkaar echt niet meer kunt uitstaan en dan 'andere dingen' doen
Maar het zijn wel de interessantere meisjes
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 23:35
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik vraag me maar 1 ding af... hoe zie jij de toekomst met die gast? Gaan jullie fijn samen oud worden? En hoe dan?

(interessante discussie trouwens, Nare Man en Kadaver. Hoewel ik denk dat het voor veel vrouwen niet alleen de potentiele partner is die even hoog of hoger opgeleid 'moet' zijn. Ik vind het moeilijk om een intense relatie te hebben met iemand waar ik niet mee op dezelfde golflengte zit. Iemand die achter de kassa zit en daar wil blijven zou ook niet snel een beste vriendin kunnen zijn. Gewoon omdat dat een heel andere belevingswereld is....)
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 10:48
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
bad boys, bad boys, watcha gonna dooo, watcha gonna do when they come for you

Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 23:15
heartbroken
heartbroken is offline
Als ik dit sow lees, heb je je keuze al gemaakt. Je blijft bij hem. Ik zit op dit moment in ook sown soort situatie. Ik heb mijn keuze ook gemaakt, mij maakt het niets uit wat hij doet, zolang het maar bij materiele dingen blijft en mij er niet in betrekt en zichzelf blijft. Je kunt niet kiezen om wie je wel of niet geeft en als je wel om iemand geeft ga er dan voor en zeker als hij ook om jou geeft, dan komt er vast wel een oplossing.

groetjes...me..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.