Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2011, 18:34
Jo198881
Jo198881 is offline
Hallo beste mensen,

Ik ben op zoek naar een HBO-studie, maar kan geen enkele studie vinden die ik leuk vind. Nu wil ik via dit forum vragen naar tips en/of adviezen voor het kiezen van een geschikte studie. Ik zal kort wat vertellen wat mijn dilemma is.

Ik heb reeds de volgende studies gedaan: maatschappelijk werk en dienstverlening en tweedegraads leraar godsdienst en levensbeschouwing. Met beide studies ben ik het eerste jaar gestopt.. En nu wil ik in februari of september verder studeren en een HBO-diploma halen!

Ik zit zelf misschien te denken aan de studies godsdienst en pastoraal werk of tuinarchitectuur. Maar aan beide studies twijfel ik (ik weet niet of ik deze studies wil gaan doen. Het zou een idee zijn om naar open dagen te gaan. Dus dat zal ik gaan doen ). Hoe dan ook het zou vervelend/zonde zijn als ik een studie begin en deze wederom niet afmaak..

Nu is mijn moeder op het idee gekomen om een MBO studie grafisch vormgeven te gaan doen. Ze denkt dat het voor mij minder moeite kost om via deze weg een papiertje te halen. Echter ik twijfel wederom. Waarom? Omdat ik met MBO ten eerste een niveau omlaag ga en dan bang ben dat het niet bij me past. Ten tweede omdat het me geld gaat kosten aangezien ik een schuld heb staan bij de IB-groep. En ten derde met grafisch vormgeven is de kans op het vinden van een baan onzeker..

Kortom, het is duidelijk dat het me niet lukt om iets te vinden. Het enige wat ik nu kan doen is naar open dagen/meeloopdagen te gaan.

Gr Jonathan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2011, 12:57
Verwijderd
Tja, lastig. Misschien moet je een tijdje fulltime gaan werken terwijl je nadenkt over wat je wil, en niet direct vóór februari gekozen willen hebben. Bijkomende voordelen zijn dat je dan kan sparen om niet bij te hoeven lenen als je weer gaat studeren, en dat het meestal vervelend werk is zodat je bij het beginnen van een studie extra gemotiveerd bent.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 12:00
WAjT
WAjT is offline
Beste Jonathan,

Als je voor de derde keer een studie kiest na de eerste twee te hebben afgebroken, is het misschien tijd eens te gaan praten met een bureau dat je begeleidt in het kiezen van een studie die bij je past.

De achterliggende gedachte is dat jij eigenlijk weet wat je wilt. Je hebt jezelf alleen niet de tijd gegund hierover na te denken. Maar nu is het het juiste moment je af te vragen: Wat nu te doen?

Echter.........
Dat gaat niet zomaar. Dat vraagt om zelfonderzoek 'Waar liggen mijn echte mogelijkheden en persoonlijke kansen?'

Vriendelijke groet,


Willem

Laatst gewijzigd op 03-05-2012 om 16:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Havo diploma, dan MBO, dan HBO?
xSien
0 27-11-2010 20:54
Studeren Profiel kiezen :s
Verwijderd
15 13-10-2010 14:04
Studeren onderzoek studiekeuze
jufdanielle
17 04-01-2009 16:57
Studeren Hbo na Mbo --> MWD of Pedagogiek
Verwijderd
1 17-08-2008 15:13
Algemene schoolzaken www.geenovnietok.nl
fiekenobel
3 21-05-2008 22:19
Studeren HBO en toekomstige werktijden/verantwoordelijkheid?
SuperSanne
17 24-08-2007 21:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.