Hoi.
Je zit op dit moment in een soort van schatkamer. De wereld is jouw kamer en de schat is de kennis die jij op kan doen! Maar alleen als jij dat wilt.
Allereerst zou ik naar je decaan stappen en vragen om 30 a 45 minuten van zijn/haar tijd. Maak een afspraak met hem/haar. Als dat niet lukt vraag je ouders om een afspraak te regelen. Gewoon doen. Niet bang zijn, niemand zal je wat doen enkel omdat je hoger wilt.
In dat gesprek ga je aankaarten wat je wilt en verwacht als jij je best doet. Vraag je decaan wanneer en hoe je dan naar een hoger niveau kan. Laat zien dat je ervoor wilt werken en vertel hem dat je super je best gaat doen.
Je kan in principe met een vmbo tl/gemenge diploma naar de havo. Dus dan doe je examens en kan je met je vmbo diploma naar de 4e klas van de havo. Stel je haalt allemaal 8en en 9s tijdens 4 havo, dan zit de kans er goed in dat je naar 4/5 vwo wordt gestuurd.
Als je nog vragen hebt, shoot.
En laat aub wat van je horen. Het doet mij een plezier om zulk soort verhalen te lezen en wellicht motiveer je anderen die aan het twijfelen zijn om ook hoger te mikken.
Edit:
Overigens: stel je haalt uber cijfers (7-10en) tijdens de 3e klas kader/tl/etc dan bestaat er natuurlijk ook een kans om hoger te gaan. Nogmaals, vraag je decaan om informatie want ik weet niet hoe je school hiermee omgaat.
|