Oud 07-02-2013, 19:52
Hosmun1
Hosmun1 is offline
Op de basisschool heb ik kader gekregen. Later in het jaar van groep 8 deed ik beter me best en mocht van hun naar een kgt klas gaan in de middelbare school. Nu zit ik op de eerste klas en doe ik heel goed me best ik, en volgens mij zelfs de beste van de klas. Mijn mentor zij dat ik t/havo aan kan. Dus volgend jaar mag ik naar t/havo op een andere school (omdat mijn school alleen een vmbo school is) maar als ik op 2 t/havo zit kan ik dan voor dat ik mijn havo diploma heb naar vwo ? En wat voor eisen zijn er voor die overstap?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2013, 21:09
Verwijderd
Dat kan absoluut. Een combinatie van laten zien aan je docenten dat jij je best doet en goede cijfers halen zal ongetwijfeld vwo opleveren. En anders ga je na je havo naar het vavo voor een sprintjaar/2 jarig vwo.

Die eisen zullen varieren van een 7 tot 8 gemiddeld staan voor havo, bijvoorbeeld klas 2 of klas 3 havo. Docenten zullen het ook beoordelen.

Edit:

Na klas 5 havo, dus nadat jij je havo diploma op zak hebt, kun je ook overstappen naar 5 vwo. Dat kan op je school als je docenten en decaan dat zien zitten. Zoiets wordt beoordeeld op o.a. je groei kwa kennis, houding en cijfers.

Laatst gewijzigd op 07-02-2013 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 22:25
Verwijderd
Misschien kun je op die andere school wel van 2 t/havo naar een 3havo/vwo klas en dan vanaf daar naar 4vwo, maar dat verschilt per school. Anders kun je ook altijd nog als je je havo diploma hebt, een jaar sprint-vwo doen op het vavo, dat is 5 en 6 vwo in 1 jaar, of gewoon door naar 5 en 6 vwo op een middelbare school. Maar kijk eerst maar eens wat je van havo vindt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten