Oud 21-03-2002, 18:43
vakje FLEM
vakje FLEM is offline
de graaff ook een btje. Fortuyn verliest denk ik weer wat zetels hierdoor. Hij was zeer onsportief bezig en werd gruwelijk genaaid door rosenmoller.

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2002, 18:44
Penelopeia
Penelopeia is offline
geen stijl van Fortuyn dat hij wegliep.. verder vond ik hem wel sterk in het debat.
Oud 21-03-2002, 18:48
Floef
Floef is offline
*okeejJ ik ga het hier proberen*

Wahahaha, die gast is me vandaag toch zwaar gedisssst in 2Vandaag. Vet gaaf.
http://www.2vandaag.nl/

Verder deed Balkenende het ook niet echt goed.
Oud 21-03-2002, 18:49
Floef
Floef is offline
Citaat:
vakje FLEM schreef:
gruwelijk genaaid door rosenmoller.
Wat vinden jullie?
Hehehehe--- dat applaus duurde vet lang en toen moest Pim bijna huilen...
Oud 21-03-2002, 18:49
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Floef schreef:

en hij gaf m geeneens een hand
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 18:51
DJ Incompetent
Citaat:
Floef schreef:

waar slaat die site op???
hij doet t geeneens...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 18:55
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
en hij gaf m geeneens een hand
idd! hij deed even kinderachtig als Melkert tijdens dat debat op 6 maart

Rosenmoller & de Graaff deden het idd goed.. Balkenende daarentegen.. heb nooit begrepen waarop de Hoop Scheffer nou zonodig voor hém plaats moest maken, men wat hij vanavond heeft laten zien verandert daar zeer weinig aan ( )
Melkert & Dijkstal waren opvallend rustig.. zullen ze wel opgedragen gekregen hebben, jammer, want dit was toch mooi hun kans geweest op het tij te keren. Helaas, het mocht niet zo zijn..
Oud 21-03-2002, 18:56
drama
drama is offline
Is er ergens een uitgebreid stuk te lezen hierover? Heb het niet gezien, maar ben wel benieuwd.
Oud 21-03-2002, 18:57
Mitros
Mitros is offline
Groenlinks zal wel flink stijgen in de peilingen na dit debat
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 18:57
HoñeY
HoñeY is offline
Muhahaa ik zag het net op tv voor een gedeelte, Fortuyn werd iid zwaar gedist, dat ie niet eens een hand gaf en weg liep was zwak van hem. Rosenmoller had zeker wel gelijk. En verder hadden De Graaff en Melkert wel goede punten.

edit: typoz

[Dit bericht is aangepast door HoñeY (21-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:04
DJ Incompetent
ze moesten ook allemaal zo nodig een grapje vertellen aan t begin, ook opgedragen natuurlijk, en ingestudeerd

Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:05
Floef
Floef is offline
Citaat:
drama schreef:
Is er ergens een uitgebreid stuk te lezen hierover? Heb het niet gezien, maar ben wel benieuwd.
Als het goed is kun je het op Internet zien. Moet je ff kijken op http://www.omroep.nl/nos/specials/ne...kersdebat.html

[Dit bericht is aangepast door Floef (21-03-2002).]
Oud 21-03-2002, 19:07
DJ Incompetent
Citaat:
drama schreef:
heb ff voor je gezocht
http://www.omroep.nl/nos/specials/ne...kersdebat.html
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:09
Floef
Floef is offline
Jo, nou ben ik eerder
Oud 21-03-2002, 19:11
DJ Incompetent
Citaat:
Floef schreef:
Jo, nou ben ik eerder

vak jou, je hebt mijnes gekopieerd en daarna je bericht gewijzigd
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:12
Floef
Floef is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
vak jou, je hebt mijnes gekopieerd en daarna je bericht gewijzigd
Nee, ik had het zelf gevonden... sorrie
Oud 21-03-2002, 19:13
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
idd! hij deed even kinderachtig als Melkert tijdens dat debat op 6 maart

Rosenmoller & de Graaff deden het idd goed.. Balkenende daarentegen.. heb nooit begrepen waarop de Hoop Scheffer nou zonodig voor hém plaats moest maken, men wat hij vanavond heeft laten zien verandert daar zeer weinig aan ( )
Melkert & Dijkstal waren opvallend rustig.. zullen ze wel opgedragen gekregen hebben, jammer, want dit was toch mooi hun kans geweest op het tij te keren. Helaas, het mocht niet zo zijn..

Balkenende is juist een van de weinige werkelijk intelligente lijsstrekkers. Het is dat hij een christelijke partij vertegnwoordigt anders zou ik zo op hem stemmen.
Oud 21-03-2002, 19:18
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Floef schreef:

Idd, zn ogen glommen wel ja

Ik vond Rosenmoller de grote winnaar, vanwege zijn felheid, De Graaff een 2e plaats, redelijk.
Op 3 Melkert, hij sprak met kwaliteit en 4e Dijkstal, zwakjes vond ik m...
5e Fortuyn, hij was wel erg stil en is wel flink genaaid, vooral door Rosenmoller en 6e Balkenende, wil die gast terug naar de jaren 70 ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:29
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Ik ben zo objectief mogelijk geweest, en dan kom ik tot de volgende conclusie:

Als ik een overzicht moet maken van best naar minst best dan kom ik tot de volgende lijst:

1. Rosenmoller
2. Balkenende
3. Fortuyn
4. De Graaff
5. Melkert
6. Dijkstal

Mijn complimenten gaan dan ook uit naar Rosenmoller. Hij wist alles goed te verwoorden, al ben ik het 'helemaal niet' met zijn standpunten eens.
Ook Balkendende deed goed mee, zijn opvattingen bevielen mij wel, en was ook goed aan het woord.
Fortuyn was ook heel veel aan het woord, maar brabbelde er zo nu en dan ook in om. Bovendien vond ik het niet sprortief van hem om zijn microfoon af te doen en weg te lopen, nadat Rosenmoller een k*t opmerking tegen hem maakte (dit was wel buiten de eigenlijke discussie en in het debat met studenten).
De Graaff voerde naar mijn inziens geen oplossingen aan, maar verdedigde alleen het paarse beleid.
Melkert kwam niet echt los.
Dijkstal, oh deed die ook nog mee dan. Ik heb hem amper gehoord.

Vooral het CDA en LPF waren het op veel punten met elkaar eens. Ditzelfde gold voor D'66 en PvdA. Groenlinks nam in de meeste situaties nog een iets linkser standpunt in dan D'66 en de PvdA. Wat de VVD dacht weet ik niet, want ik heb Dijkstal amper gehoord.

Als ik dan naar de inhoud kijk dan vond ik dat de partijleiders elkaar niet goed uit lieten spreken en niet op hun beurt konden wachten. Met name Rosenmoller en Fortuyn hadden maakten zich hier schuldig aan.

Als ik dan naar de ideeen kijk, dan denk ik dat vooral de VVD iets rechtser wordt. Groenlinks blijft bij wat het was (het staat en blijft bij haar standpunten). De PvdA en D'66 weten niet precies wat ze willen. Ze zitten met een dilemma volgens mij: of aanhang verliezen, of partijscheuringen.
Het CDA zegt waar het op staat. LPF zegt wat hij denkt.

Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:30
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
drama schreef:
Ik neem aan dat ook herhaald wordt. Om 0.02 op Ned2.

Oud 21-03-2002, 19:48
DJ Incompetent
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Balkenende is juist een van de weinige werkelijk intelligente lijsstrekkers. Het is dat hij een christelijke partij vertegnwoordigt anders zou ik zo op hem stemmen.

ik ben ook niet christelijk, maar uit zon test kwam de cda wel naar voren als de beste partij voor mij. Ik vind Balkenende opzich wel een goede lijsttrekker, maar hij wil (dat was bij dit gelukkig al een stuk minder dan bij het vorige) iedereen te vriend houden...

Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:50
DJ Incompetent
Citaat:
DJ FLEM schreef:

ik ben ook niet christelijk, maar uit zon test kwam de cda wel naar voren als de beste partij voor mij. Ik vind Balkenende opzich wel een goede lijsttrekker, maar hij wil (dat was bij dit gelukkig al een stuk minder dan bij het vorige) iedereen te vriend houden...

maar wat hij zei over drugs sloeg echt nergens op
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:51
DJ Incompetent
Citaat:
Floef schreef:
Nee, ik had het zelf gevonden... sorrie
ik zie toch dat je je bericht aangepast hebt...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:52
Ninnoc
Ninnoc is offline
Rosenmoller is terug op mijn lijst van mensen waar ik op zou kunnen stemmen, Balkenende is mijn zijn middeleeuwse standpunt over soft-drugs er definitief af. Melkert en de Graaf hangen er nog onder, als ze hun best doen kan ik ze nog in overweging nemen(oudkerk heeft mijn afgunst voor PvdA grotendeels opgelost). Verder is pim, ondanks dat hij niet meer op mijn lijstje stond, nu zodanig gekeldert dat ik elk spoortje van bewondering voor die man kwijt ben. Melkert had ik voor dit debat er al af gehaalt.

(ja je stemt op partij niet alleen op lijsttrekker, maar ik stel hier lijsttrekker en partij even gelijk)
Oud 21-03-2002, 20:00
DJ Incompetent
als ik zou mogen stemmen zou ik op groenlinks of d66 stemmen, of heel misschien toch nog op het cda, ondanks zijn middeleeuwse (mooi woord ) standpunt over soft-drugs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2002, 20:16
RuffThugg
RuffThugg is offline
Pim Fortuyn werd nu eindelijk een keer op z'n plaats gezet.

Had al veel eerder moeten gebeuren. Zelfs ik weet dat je in een debat/discussie op iemands mindere punten moet hameren, dat doet Fortuyn ook. En Rosenmoller deed het.

En Pim Fortuyn doet(heel zwak) z'n microfoon af, daarmee is hij de grote verliezer van het debat.(als je niks meer weet te zeggen heb je het debat verloren)

Dit gebeurde ook al eerder bij de bijeenkomst voor de collegevorming van Rotterdam. Die gast van het CDA zet hem klem en wat doet Pim: "Ja het lijkt me duidelijk, we houden ermee op, ik heb hier geen zin an"(Misschien moet ie ook ff zo'n Cursus Nederlands doen, helaas heeft ie geen uitkering).
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 20:19
scala
scala is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Als ik dan naar de inhoud kijk dan vond ik dat de partijleiders elkaar niet goed uit lieten spreken en niet op hun beurt konden wachten. Met name Rosenmoller en Fortuyn hadden maakten zich hier schuldig aan.
Dit vond ik dus ook, erg irritant als je het mij vraagt. Iedereen ging door elkaar heen, luisterden niet naar de gespreksleiders en wilden veelste lange verhalen houden waar ze de kans niet voor kregen, dus de inhoud kwam niet eens heel erg aan de orde. Meer alleen de ideeen van elke partij op zich.

Verder vond ik De Graaff en Melkert sympathiek maar beiden kwamen niet erg los. Rosenmoller was erg scherp en Fortuyn ronduit irritant. Je zag dat hij zich ergerde, en uitte dat ook. Door anderen heen praten en dat hij zijn microfoon afdeed vond ik erg kinderachtig. Bovendien bevestigde dat alleen maar wat Rosenmoller over hem zei. Waarschijnlijk was die opmerking niet helemaal correct, maar wel terecht(naar mijn idee afcourse)

Het viel me op dat iedereen aan tafel het boek van Fortuyn had gelezen en dat ook een aantal keren gebruikten voor hun argumenten.
Soms lijkt het alleen maar te gaan om de strijd tussen Fortuyn en de andere partijen ipv de hele verkiezing.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 20:34
NN
NN is offline
Ik vond in het debat van vanavond Rösenmuller erg goed reageren op Fortuyn. Melkert en De Graaf deden het ook wel goed, maar werden niet zo wild (is iets wat de Nederlander tegenwoordig wil van politici). Fortuyn gedroeg zich wederom als een onbeschofte rebel die niet normaal anderen laat uitpraten. En als een ander hem een goede vraag stelt lult hij er maar om heen.
Oud 21-03-2002, 20:37
DJ Incompetent
mijn top 6:

1 rosenmoller
2 de graaff
3 melkert
4 balkenende
5 fortuyn
6 dijkstal
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 20:38
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

helaas/gelukkig ben ik het niet met je eens.. ik heb in een ver verleden een x sympathie voor hem gekoesterd op grond van een bepaald debat met hem, maar inmiddels vind ik hem weer 3x niks.. heerlijk dat oude vertrouwde
Oud 21-03-2002, 20:39
NN
NN is offline
Ik zal ook nog even een ranglijstje maken:
1.Rösenmuller.
2.Melkert.
3.De Graaff.
4.Dijkstal.
5.Balkenende.
6.Fortuyn.
Oud 21-03-2002, 20:40
Joostje
Joostje is offline
ik ga vanavond zeker naar de herhaling kijken
Oud 21-03-2002, 21:12
Narrator
Narrator is offline
Hehe, ik vond het wel cool, hoewel ik vind dat de standpunten van Rosenmöller nergens op slaan. Ben het meestal met Pim eens.

Maar ik weet zeker dat Fortuyn hem nog terug gaat pakken. Let maar op!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 21:31
Verwijderd
Ik ben het daarmee ook wel eens, alleen was Pim wel heel erg vervelend bezig.. Balkenende met z'n softdrugsideeen.. Haha daar moest ik toch wel om lachen..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 21:42
Verwijderd
Citaat:
vakje FLEM schreef:
de graaff ook een btje. Fortuyn verliest denk ik weer wat zetels hierdoor. Hij was zeer onsportief bezig en werd gruwelijk genaaid door rosenmoller.

Wat vinden jullie?
HELEMAAL MEE eens

[edit]Paul had idd gewonnen[/edit]

[Dit bericht is aangepast door halve banaan (21-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 21:43
Joostje
Joostje is offline
hm... als melkert en dijkstal lame deon in debat dan zijn het sukkels en kijkt niem,and naar de ideen en als pim het fout doet wel
Oud 21-03-2002, 21:47
DJ Incompetent
Citaat:
Joostje schreef:
hm... als melkert en dijkstal lame deon in debat dan zijn het sukkels en kijkt niem,and naar de ideen en als pim het fout doet wel

uhm, watte?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 21:49
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Floef schreef:

hoe open je die filmpjes
Oud 21-03-2002, 21:55
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
uhm, watte?
zie reacties fredman en raptor :/
Oud 21-03-2002, 21:58
DJ Incompetent
Citaat:
Joostje schreef:
zie reacties fredman en raptor :/

ja, maar k kan de zin niet ontcijferen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 21:59
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Joostje schreef:
hm... als melkert en dijkstal lame doen in een debat dan zijn het sukkels en kijkt niemand naar de ideee(met trema)n en als fortuyn het fout doet wel

Oud 21-03-2002, 22:04
DJ Incompetent
Citaat:
Joostje schreef:

verhaaltje
ok, ok
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 23:44
PV
PV is offline
Fortuyn was toch niet weggelopen iig niet op dat forum erna met die studenten.. heb het ook ff gekeken op 2vandaag.nl

De herhaling van het gewone debat is btw verlaat tot 01.00, doordat Feyenoord - PSV is uitgelopen (verlenging + penalty's)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 00:35
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PV schreef:
Fortuyn was toch niet weggelopen iig niet op dat forum erna met die studenten.. heb het ook ff gekeken op 2vandaag.nl

De herhaling van het gewone debat is btw verlaat tot 01.00, doordat Feyenoord - PSV is uitgelopen (verlenging + penalty's)

hij is juist nadat hij geen normaal antwoord kon geven opde vraag van een student weggelopen, genaaid
Wel een hele grote fout overigens..

Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 10:25
rare project
rare project is offline
Tegen Fortuyn moeten geen persoonlijke opmerkingen geplaatst worden. Hij moet inhoudelijk aangepakt worden. Is het niet een beetje raar dat door in principe 1 iemand de algehele verkiezingstactiek van gevestigde orde veranderd moet worden? Ze moeten zich proberen te verdedigen voor een veel te lange periode paars. Maar zeg nou eerlijk, wie wil zo'n slechte tijd nou verdedigen?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 11:03
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Citaat:
PV schreef:

hij is juist nadat hij geen normaal antwoord kon geven opde vraag van een student weggelopen, genaaid
Wel een hele grote fout overigens..

Hij is niet weggelopen, hij heeft alleen zijn microfoon afgedaan. Bovendien zal dit hem geen zetels doen verliezen aangezien het zijn underdogpositie versterkt.
Oud 22-03-2002, 11:47
Isa
Isa is offline
klerezooi. ik had dat programma ook willen zine. word het nog eens herhaald?

ennuh, wat voor ideeen heeft Balkenende over softdrugs? (ik kan het niet laten)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 11:51
NG
NG is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ennuh, wat voor ideeen heeft Balkenende over softdrugs? (ik kan het niet laten)
Hij was van mening dat softdrugs niet meer gedoogd mocht worden. De verslavingen liggen momenteel bij alcohol en tabak en hij wou het niet verbreden naar softdrugs. Ook gaf hij wel meerdere keren aan dat de grens tussen softdrugs en harddrugs erg moeilijk te onderscheiden was. Rosemuller vond Balkende niet meer van deze tijd,.

Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 12:14
soulless
soulless is offline
Balkenende moet wat gel in z'n haar smeren, pakt ie zo 5 extra zetels mee.
Oud 22-03-2002, 12:21
Griller
Griller is offline
Citaat:
rare project schreef:
Tegen Fortuyn moeten geen persoonlijke opmerkingen geplaatst worden. Hij moet inhoudelijk aangepakt worden. Is het niet een beetje raar dat door in principe 1 iemand de algehele verkiezingstactiek van gevestigde orde veranderd moet worden? Ze moeten zich proberen te verdedigen voor een veel te lange periode paars. Maar zeg nou eerlijk, wie wil zo'n slechte tijd nou verdedigen?

Welke slechte tijd?? Paars heeft het prima gedaan. Er zijn altijd wel wat slechte punten ja maar kijk eens naar wat ze goed hebben gedaan dat maakt voor mij de rest toch ook wel goed mag ik zeggen..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten