Oud 14-12-2004, 13:00
priceless
Avatar van priceless
priceless is offline
Hey,
Zijn jullie wel eens betrapt op een spiekbrief tijdens een s.e?
Dit valt onder ''examen fraude''?
Ik ben namelijk vanmorgen betrapt op een spiekbriefje..
Wat voor straf stond daar bij jullie op?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 13:05
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Bij ons op school staat op spieken tijdens een S.E. altijd een één of een nul (dat ligt aan de leraar).
Tijdens gewoon een s.o. in de onderbouw ofzo moet je je proefwerk direct inleveren en mag je niet verderwerken, of je krijgt een één (afhankelijk van de leraar).
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:09
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
drol.. terecht

een 1 inderdaad, waarschijnlijk mag je m wel herkansen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:17
Verwijderd
Een vriend van mij is daarvoor eens van school getrapt!

Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:17
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Jampot schreef op 14-12-2004 @ 13:09 :
drol.. terecht

een 1 inderdaad, waarschijnlijk mag je m wel herkansen
Dat mag bij ons niet. Die 1 blijft een 1, en valt niet te herkansen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:22
priceless
Avatar van priceless
priceless is offline
van school getrapt
Hmmm ik hoop op een 1 dan..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:27
Verwijderd
Bij ons was het altijd een 1 en geen recht op herkansing.
(Notoire spiekers werden geschorst.)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:02
H2O
H2O is offline
haha..amateur
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:36
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Weet ik eigenlijk niet. De laatste keer dat ik gespiekt had was toen ik in groep 7 zat en ik werd niet betrapt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:25
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
ik durf niet te spieken ...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:32
sans plomb
Avatar van sans plomb
sans plomb is offline
in de 1e en 2e klas spiekte ik massaal ..ik ben bij 1 S.O betrapt met als resultaat een 5 ...haha. dat was ook bij een beste leraar!
__________________
Love is like a pictionary
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:36
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
2de klas heb ik massaal gespiekt.
Toen zat ik in de kleine kantine met aan 1 tafel (2 persoons tafel) met zn drieen. Dat was de eerste 2 proefwerkweken daar op school, daarna moest je er met zn tween achter gaan zitten.

In de derde klas in je eentje aan zo'n tafel en werd spieken moeilijk.

In de tweede klas ging zo'n jongentje uit de eerste klas huilen omdat hij het slecht had gemaakt de surveillant ging hem otne buiten het lokaal troosten Iedereen kon zo zijn antwoorden bespreken.

Maar nu spiek ik niet meer.

maar in de vierde is het ook examenfraude-> je komt in de problemen, in iedergeval een 1.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:59
Dignity
Dignity is offline
Citaat:
priceless schreef op 14-12-2004 @ 13:22 :
van school getrapt
Hmmm ik hoop op een 1 dan..
Voor hoeveel % telde dat examen mee?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:09
Verwijderd
whaha, wij hebben nou ouders die betaald 'oppassen' bij de examentoetsen (SE, niet bij CE natuurlijk), meestal krijg je alleen een waarschuwing, het ergst wat tot nu toe voorkwam was doorgeven aan de leraar en toen werd er ook niet veel op uit gedaan. Maar ik geloof ook niet dat wij echt te ver zijn gegaan..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:28
Verwijderd
Dat verschilt nogal per school, per leraar, per omstandigheid.

De ene leraar zal er niet verder naar omkijken als op dat briefje bijvoorbeeld een formule stond die lastig is af te leiden.
Ergens anders weer krijg je een 1 zonder recht op herkansing, omdat je 1 woordje had opgeschreven, dat je nooit kan onthouden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:33
Hoppla
Avatar van Hoppla
Hoppla is offline
Citaat:
H2O schreef op 14-12-2004 @ 14:02 :
haha..amateur
__________________
hop
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:35
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Je bent ook wel echt dom als je gaat spieken tijdens een SE.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:36
priceless
Avatar van priceless
priceless is offline
Het telt voor 20% mee (dus het valt nog wel op te halen)..
Maar het was niet echt een formule voor wiskunde..
maar een complete begrippenlijst van geschiedenis...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-12-2004, 16:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Een 1 of een 'kijk eens op je eigen blaadje'-opmerking.
En je mocht hem bij ons wel gewoon herkansen. Maar ze keken eigenlijk nooit goed of je afkeek, dus betrapt ben ik niet. Wel eens op het laten afkijken door anderen (als in: met je blaadje omhoog zitten zodat anderen het kunnen lezen). Dan werd er gewoon gezegd: 'blaadje omlaag' of 'kom maar vooraan zitten'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
We hebben btw wel eens spiekbriefjes zitten maken waarbij we betrapt werden door een docente. Zij ging toen helpen met het maken van die spiekbriefjes (was uiteraard niet voor haar eigen vak).
En bij een andere docent kregen we 1 minuut spiektijd als iemand van het koningshuis jarig was.
maar dat was allemaal in de onderbouw.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:52
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
priceless schreef op 14-12-2004 @ 16:36 :
Het telt voor 20% mee (dus het valt nog wel op te halen)..
Maar het was niet echt een formule voor wiskunde..
maar een complete begrippenlijst van geschiedenis...
20% vind ik toch best veel hoor. Maar goed, je moet dan een 6,6 gemiddeld halen voor de rest, dat is nog wel te doen. Maar aangezien de laatste keer dat ik geschiedenis had veel mensen onvoldoende haalden kan dit nog wel eens tegenvallen. Voortaan maar begrippen uit je hoofd leren, veel beter. Je moet werken voor de kost!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:03
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
onherkansbare 1 was het bij ons...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:10
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
b i n a s
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:11
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 14-12-2004 @ 17:10 :
b i n a s
Geschiedenis?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 14-12-2004 @ 17:11 :
Geschiedenis?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 17:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Voor Geschiedenis kun je gelukkig vrij gemakkelijk achten of zo halen

Maar bij ons krijg je geloof ik een 1, maar het komt niet echt vaak voor dat iemand spiekt tijdens een S.E. hè? Bij andere proefwerken en zo krijg je meestal alleen een waarschuwing
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:23
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 14-12-2004 @ 17:11 :
Geschiedenis?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bernero schreef op 14-12-2004 @ 16:52 :
Je moet werken voor de kost!
nee hoor. beter spieken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:32
Dean tha master
Dean tha master is offline
Ik spiek (V5) op z tijd
beste methode vind ik een briefje, maar bij toetsen ga ik dan expres 8er een robuust iemand zitten zo ziet de leraar nooit waar ik mee bzig ben...

eigenlijk heel verkeerd, maar ik beem mij voor met SE's niet te spieken!

hmm..ik herinner mij dat ik wel es bij BioSE heb afgekeken
__________________
Soester wegpiraat
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:06
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Bij ons kan je echt niet spieken.. allemaal keurig nette rechte rijtjes achter elkaar met vet veel surveillerende leraren..
mja als je een woordenboek, binas, atlas, oid mag gebruiken kan je daar natuurlijk wel van alles inzetten

bij ons was vorig jaar van A'kunde de toets van de tevoren gejat (uit de tas van de lerares, snel gekopieerd, anderen haar afgeleid, toets weer teruggestopt) en massaal verspreid (ik had m geruild tegen het godsdienstproefwerk ) maar iemand had naar de school gebeld om t te verklappen.. vet veel verhoren enzo.. 2 jongens hadden m gejat, de één werd van school getrapt (al zoveelste foute ding dat ie deed ofzo..) en 1tje moest de hele vakantie (1 week) op school klussen enzo.. en heel 5V moest de toets overmaken.. mja, dan moet je ook maar geen examenfraude plegen he
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:56
Verwijderd
Op mijn school krijg je meestal een 1, maar je kunt ook uitgesloten worden van het examen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:43
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Knuppel....

Bij ons was dat een één en dan gaan ze met je praten moet je heel hard gaan huilen mag je 't nog 'ns doen.
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:11
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
sukkel! je bent echt een knurft!!!
spieken is echt not done.
Achjah bij ons was het altijd een paal,1.
En tjah dat koste je dan weer een herkansing
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 23:19
Verwijderd
dom dom dom..

spieken dmv grafische rekenmachine af en toe wel.. Maar ik geloof dat dat zelfs mag.. staat niets over in het pta. Spieken bij anderen doe ik niet meer sinds de bovenbouw. vroeger in de onderbouw wel vaak.
[edit] wij mochten laatst voor een se bio een spiekbriefje maken in de les en die gebruiken samen met de bio data tijdens de toets was wel beter maar denk niet dat dat mag van de wet eigenlijk.. [/edit]
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 00:28
waaromniet?
waaromniet? is offline
Je verdient het niet meer om je examen te halen, wat mij betrefd schoppen ze mensen die spieken bij examens meteen van school
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 09:13
Verwijderd
Bij ons staat op spieken een 1 als het gemerkt wordt tenminste.

Ook op je handelingsdelen niet af hebben of daarmee gefraudeerd hebben staat een 1..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-12-2004, 09:52
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Mensen die zich laten betrappen op spieken verdienen het dat ze worden uitgesloten van het examen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 10:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Anneka schreef op 14-12-2004 @ 23:19 :
dom dom dom..

spieken dmv grafische rekenmachine af en toe wel.. Maar ik geloof dat dat zelfs mag.. staat niets over in het pta. Spieken bij anderen doe ik niet meer sinds de bovenbouw. vroeger in de onderbouw wel vaak.
[edit] wij mochten laatst voor een se bio een spiekbriefje maken in de les en die gebruiken samen met de bio data tijdens de toets was wel beter maar denk niet dat dat mag van de wet eigenlijk.. [/edit]
Je mag alles in je GR zetten voor Na, Sk en Wi... voor andere vakken mag je dat ding niet gebruiken op je examen. Het geheugen hoeft ook niet gereset te worden .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 10:43
Rocks
Rocks is offline
ik zou er nooit aan beginnen...

middelbaar: 0 op examen

hoger: tweede zit (herexamen) van alle vakken dat jaar (ook van de vakken waar je geslaagd op was). Indien je tijdens tweede zit spiekt en betrapt wordt, dan mag je je jaar opnieuw doen

Er werd dus goed nagedacht eer men over ging tot spieken...
__________________
waarom kon dat kotleven niet blijven duren? - UT VIVAT, CRESCEAT, FLOREATQUE CAERULEUS! - schachten, ad fundum!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 13:03
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Hier is het ook 0 op het examen, maar bij ons bestaan examens vaak uit stukken, voor een taalvak dus opgesplitst in een mondeling, schriftelijk , luister- en lees-gedeelte. Als je bij eentje spiekt krijg je enkel voor dat deel een 0. Op de dag van een examen is het vaak ook nog opgedeeld in enkele delen: het echte examen en een schrijfopdracht. Daar geldt ook hetzelfde, het deel waarop je spiekt is 0, de andere delen mag je wel meedoen.
Op toetsen ook idem: 0. Spieken doen we hier niet, antwoorden doorzeggen wel (niet zo veel op examens hoor, maar eerder om te zorgen dat we allemaal betere punten hebben niet om mensen die niet leren erdoor te helpen).
Bij veel leerkrachten is ook de leuze: je mag spieken, maar ik mag het niet zien (Ofwel zijn wij hier allemaal goede speikers ofwel spieken er weinig, want ik heb nog niemand een nul weten krijgen voor spieken)
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 15-12-2004 @ 10:26 :
Je mag alles in je GR zetten voor Na, Sk en Wi... voor andere vakken mag je dat ding niet gebruiken op je examen. Het geheugen hoeft ook niet gereset te worden .
ok

vreemd wel want voor m&o zegt de leraar het altijd zelf, zo van: ja zet alle formules en balansen enzo er maar in. Dat mag
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:30
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Tegenwoordig mag je die dingen ook bij Economie en M&O gebruiken. En voor Economie is dat wel héél prettig moet ik zeggen Ik weet eigenlijk niet of je geheugen officieel leeg hoort te zijn..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:04
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Over de grafisch rekenmachien, ik denk niet dat ze het kunnen bewijzen als spieken. Hier (België) worden wel de geheugens gewist, maar niet zoals het zou moeten, dus met wat kennis, hou je toch zo je digitale spiekbrief bij de hand (ik had een conversietooltje voor eenheden erin zitten, allemaal getalletjes die je niet moet onthouden bv. eV > J, u naar kg, ...) en de leerkracht zag er mij na het wissen van het geheugen mee werken en hij had er helemaal geen problemen mee).
Op een gewoon rekenmachientje kan je je formules en getalletjes wel in codevorm erin zetten, maar echt handig is het niet (en sommige leerkrachten laten geen rekenmachines met meervoudige geheugens toe [maar diezelfde leerkracht laat op zijn examens ook geen pennendozen, latjes, ... toe tenzij ze transparant zijn ] )
Laat ik natuurlijk maar zeggen dat door die maatregels zo open in je gezicht te duwen, zorg je er natuurlijk voor dat mensen voorzichtiger gaan spieken en de 'verboden' methoden wel degelijk gaan gebruiken (sinds we les van hem hebben, zijn er mensen die alles in hun gewone rekenmachientje steken van formules)...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 15-12-2004 @ 14:56 :
ok

vreemd wel want voor m&o zegt de leraar het altijd zelf, zo van: ja zet alle formules en balansen enzo er maar in. Dat mag
Uiteraard, want controle zou veel te veel tijd kosten.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:27
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 15-12-2004 @ 16:04 :
Over de grafisch rekenmachien, ik denk niet dat ze het kunnen bewijzen als spieken. Hier (België) worden wel de geheugens gewist, maar niet zoals het zou moeten, dus met wat kennis, hou je toch zo je digitale spiekbrief bij de hand (ik had een conversietooltje voor eenheden erin zitten, allemaal getalletjes die je niet moet onthouden bv. eV > J, u naar kg, ...) en de leerkracht zag er mij na het wissen van het geheugen mee werken en hij had er helemaal geen problemen mee).
Op een gewoon rekenmachientje kan je je formules en getalletjes wel in codevorm erin zetten, maar echt handig is het niet (en sommige leerkrachten laten geen rekenmachines met meervoudige geheugens toe [maar diezelfde leerkracht laat op zijn examens ook geen pennendozen, latjes, ... toe tenzij ze transparant zijn ] )
Laat ik natuurlijk maar zeggen dat door die maatregels zo open in je gezicht te duwen, zorg je er natuurlijk voor dat mensen voorzichtiger gaan spieken en de 'verboden' methoden wel degelijk gaan gebruiken (sinds we les van hem hebben, zijn er mensen die alles in hun gewone rekenmachientje steken van formules)...
Ik zou bijna zweren dat jij les krijgt van Verhaeghe

In België, of toch op mijn school, is het zo dat als je betrapt wordt op spieken je een nul krijgt op je hele examen ...
Je mag een herkansing maken, dacht ik.
Je GR mag gereset worden en leraren mogen op elk moment je geheugen nakijken. Staan er dingen in die er niet in mogen staan, resulteert dat ook in een nul.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:50
Gruppie
Gruppie is offline
ik had een keer in de 2de een blackout bij wiskunde en toen keek ik af bij een vriendin (ook al was zij errug slecht in wiskunde, ik moest toch wat) komt de lerares naar mij toe (ze had zo'n oog waar je niet aan kon zien of ze je aankeek) en fluisterde: " probeer het nou maar gewoon zelf" ik was echt geschrokken
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 15-12-2004 @ 10:26 :
Je mag alles in je GR zetten voor Na, Sk en Wi... voor andere vakken mag je dat ding niet gebruiken op je examen. Het geheugen hoeft ook niet gereset te worden .
+ eco
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:06
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
perfectme schreef op 15-12-2004 @ 16:27 :
Ik zou bijna zweren dat jij les krijgt van Verhaeghe

In België, of toch op mijn school, is het zo dat als je betrapt wordt op spieken je een nul krijgt op je hele examen ...
Je mag een herkansing maken, dacht ik.
Je GR mag gereset worden en leraren mogen op elk moment je geheugen nakijken. Staan er dingen in die er niet in mogen staan, resulteert dat ook in een nul.
Ik heb ooit wel les gehad van een man die dezelfde achternaam had (of was het nu met -n "Verhaeghen", mja is al 3 jaar geleden ofzo, ik heb nog wel een foto van hem, maar ik betwijfel of het dezelfde is, tenzij jouw leerkracht ook nog nooit een kam in handen gehad heeft en bij zijn ouders inwoont op 34 (ondertussen) 37-jarige leeftijd, maar niet het uiterlijk van zo'n jong iemand en een geweldige discipline die nog geen spiekbriefje op A4 zou kunnen bestraffen).
De leerkracht waarover ik het had, heeft een iets vreemdere en lachwekkendere naam: "Billen". Dit is GEEN bijnaam, dit is gewoon zijn echte naam, een wat zonderlinge man die tussen twee boterhammen door maar al te graag leerlingen uitkaffert, maar ook leerkrachten zijn niet veilig voor zijn scherpe tong. Als je hem wat kent is het geen slechte man (en ik ken hem wel een beetje, gelukkig) maar o zo paranoia over het afkijken, dat het bijna ridicuul is.
Bij ons resetten ze ook het GR, maar of ze je mogen uitsluiten omdat je een programma hebt dat formules toepast, weet ik niet hoor; bij mij zit er (van de fabriek uit) bv. een periodiek systeem in en zelf heb ik wat zooi voor gonio en eenheden erbij gezet. Bij ons resetten ze enkel het RAM, waar je op het rekenmachine geschreven programm's inkomen, maar programma's die je via de computer kan schrijven/overzetten komen in het archief terecht, waarvan de leerkrachten, zo denk ik, het bestaan niet van af weten . Volgens mij kunnen ze je niets maken als je toezegt dat ze je geheugen wissen en dat ze daarna zeggen dat je niet heel je rekenmachine zou mogen gebruiken om je oefeningen te maken, ze hebben het immers 'gecontroleerd ' (voor mij valt wissen onder controle). Let wel: ik zeg niet dat je heel je cursus in je reknmachientje moet zetten, maar ik zeg wel dat ze het maar moeten accepteren als je een eigengeschreven programma gebruikt na de reset. Dat ze je buizen omdat je cursus erin staat, is normaal.

Daarnaast: voor een GR zullen wel encryptietools bestaan, dus encrypteer je toch gewoon je cursus, makkelijk zat. Als ze dan controle uitvoeren, weten ze niet wat het is en ze kunnen je niet verplichten om het te openen, wantdan zeg je toch gewoon dat je de sms'jes van je lief, een dagboek, ... in dat bestand bewaart en dat je niet wilt dat ze het lezen )

Een herkansing, weet ik niet of we hier zouden krijgen: herkansing als op de dag zelf het examen opnieuw maken zeker niet, op de eerste deliberatiedag (de dag dat men voor zieke leerlingen examens voorziet), heel misschien, maar ik betwijfel het (de directeur ziet de dag eerder als een voorrecht, denk ik en tenzij je met een rondige reden komt voor het spieken (en die verzin je niet, hoor; dat moet dus de echt reden zijn), zal je met die cijfers naar huis gaan. Op het einde van het jaar, denk ik ook wel dat je een herexamen kunt vergeten, enerzijds omdat ze van de regering nog uitzonderlijk een herexamen mogen geven en ook omwille van de bovenstaande reden (dus met een heel goede reden heb je misschien kans op een herexamen, denk ik).

Wat die examendelen betreft: het is niet zo dat grammatica en woordenschat als apparte delen tellen, omdat ze vaak in één bundel gegeven worden. Als je dus een bundel papier krijgt voor grammatica, je geeft af, je krijgt de bundel woordenschat, je spiekt, dan krijg je nul op woordenschat maar grammatica telt wel mee. De vereiste is dus dat de delen strict gescheiden zijn.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:15
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 15-12-2004 @ 16:50 :
ik had een keer in de 2de een blackout bij wiskunde en toen keek ik af bij een vriendin (ook al was zij errug slecht in wiskunde, ik moest toch wat) komt de lerares naar mij toe (ze had zo'n oog waar je niet aan kon zien of ze je aankeek) en fluisterde: " probeer het nou maar gewoon zelf" ik was echt geschrokken
Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad. Voor een herhalingstoets/luistertoets van Nederlands zat ik naast een vriend en ik had al afgegeven. Ik kijk op zijn blad (kan ze me niet voor bestraffen, ik heb al afgegeven en kan dus bij mij niets meer veranderen) en hij heeft enkele foutjes staan, dus kijk ik even of de kust veilig is. Don't try this at home ehm school, kids. Leerkrachten hebben het natuurlijk makkelijk door als je kijkt of de leerkracht mentaal aanwezig is. Ze had dus door dat we iets van plan waren. Dus zet ze zich recht en verplaatste zich een meter (we zitten vooraan, dus niemand om achter te verbergen) en houdt ons allebei goed in het oog. Gelukkig waren er nog mensen die op dat moment wat vragen stelden, dus moest ze wel gaan kijken, vlug eventjes gezegd welke vragen niet volledig juist waren zodat hij nog deftig kon nadenken derover. Na de toets eventjes naar buiten gegaan en wat uitgeblazen omdat we allebei zo hard door hadden dat zij ons doorhad, maar dat ze geen bewijs had.
Moraal van dit verhaal:
kijk nooit opvallend naar je leerkracht, altijd traag en slooom bewegen zoals je anders in een klaslokaal doet, zolang ze je niet zien spieken kunnen ze niets doen.
Nog een tip, die ik van mijn grootvader kreeg (hij was leerkracht wiskunde): gebruik de ramen in een examenlokaal altijd als spiegel als je wilt spieken: dit valt minder op en leerkrachten gebruiken vaak hetzelfde truukje om leerlingen te betrappen. Nu deze wijsheid eruit is, moet je zonder problemen wel kunnen spieken
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:15
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik spiek als de raven, of liever gezegd spiekte vooral.
liet bij me spieken uiteraard, ik help nou eenmaal graag mensen en het is altijd leuk als je zelf ook eens geholpen wordt .
met voorzeggen, praten, spiekbriefjes, boeken of rekenmachines.

wel eens punten er af ofzo, maar op een scheikunde proefwerk had ik het ook eens. ik had een spickzettel en die lieve mevrouw voorin had blijkbaar al gezien dat ik 'm erin stopte, want ze kwam gelijk aandraven toen ik m'n etui opendeed.
ach, het is allemaal wel goed afgelopen, ik kreeg een 1.7 ipv de verdiende 2.7. die man vond het toch te zielig om mij helemaal een 1 te geven, wat haalde die 0.7 punten nou uit en dat was mss weer goed voor mijn zelfvertrouwen .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.