Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2012, 16:45
Verwijderd
Ik gebruik nooit drugs als ik me slecht voel. Dat is de eerste stap naar een verslaving.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2012, 16:53
Verwijderd
Überhaupt drugs gebruiken is "een eerste stap naar een verslaving".
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 02:11
Verwijderd
Citaat:
Überhaupt drugs gebruiken is "een eerste stap naar een verslaving".
Ja maar zolang je enige discipline hebt hoef je je daar absoluut geen zorgen om te maken.

Regel 1: Geen drugs gebruiken als je je niet goed voelt.
Regel 2: Gebruik drugs met mate.

Dan is het onmogelijk om verslaafd te raken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 10:03
Verwijderd
Lijkt me ook niet waar.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 11:20
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Ja maar zolang je enige discipline hebt hoef je je daar absoluut geen zorgen om te maken.

Regel 1: Geen drugs gebruiken als je je niet goed voelt.
Regel 2: Gebruik drugs met mate.

Dan is het onmogelijk om verslaafd te raken.
Beetje zwart wit denk je niet.
Drugsverslaving gaat sowieso altijd verder dan de drugs zelf
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Ja maar zolang je enige discipline hebt hoef je je daar absoluut geen zorgen om te maken.

Regel 1: Geen drugs gebruiken als je je niet goed voelt.
Regel 2: Gebruik drugs met mate.

Dan is het onmogelijk om verslaafd te raken.
onzin
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 12:42
Verwijderd
Citaat:
onzin
Ja joh, kom dan met argumenten?
Ik ben benieuwd, dan leer ik weer iets.

Citaat:
Beetje zwart wit denk je niet.
Drugsverslaving gaat sowieso altijd verder dan de drugs zelf
Ja, drugsverslaving komt óf omdat je je zo slecht voelt dat je de drugs nodig hebt om je weer goed te voelen. Oftewel: je hebt regel 1 overtreden. Óf je raakt verslaafd omdat je de drug veel te vaak hebt gebruikt. Dat is vaak bij alcohol het geval. Na vele jaren lang meerdere keren per week dronken te zijn geweest, is je lichaam er uiteindelijk verslaafd aan geraakt. Dus: je hebt regel 2 overtreden.

Als je je aan die twee regels houdt kun je simpelweg niet verslaafd raken. Sommige mensen denken dat je na 1x heroïne gebruiken al verslaafd bent. Niets is minder waar. Het is alleen zo dat mensen die beginnen met heroïne, heel vaak psychisch al fucked up zijn en er binnen de kortste keren verslaafd aan zijn (in dit geval zijn beide regels overtreden). Je kunt elke drug recreatief gebruiken, zolang je de discipline hebt om je aan die 2 regels te houden. Het is echter de vraag of je dat met bijvoorbeeld crystal meth wilt gaan doen, want vooral met die drug maak je echt je lichaam kapot.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 12:52
Verwijderd
----> Net zolang blijven praten tot je op de een of andere manier ergens gelijk hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 13:13
Verwijderd
Citaat:
----> Net zolang blijven praten tot je op de een of andere manier ergens gelijk hebt.
Mijn eerste post was ook al 100% waar. Dit ondersteun ik niet met mijn tweede post, ik leg het alleen uit voor de mensen die er niets van af weten.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 13:19
Verwijderd
Nee, jij weet er iets vanaf.

Sowieso als je drugs gebruikt, treedt er gewenning op. Of je het nu veel of weinig doet, je zult altijd gewend zijn om op bepaalde momenten iets te gebruiken = afhankelijkheid. Als je dat plots wegneemt, dan krijg je het vaak ook moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 13:32
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Ja joh, kom dan met argumenten?
Ik ben benieuwd, dan leer ik weer iets.


Ja, drugsverslaving komt óf omdat je je zo slecht voelt dat je de drugs nodig hebt om je weer goed te voelen. Oftewel: je hebt regel 1 overtreden. Óf je raakt verslaafd omdat je de drug veel te vaak hebt gebruikt. Dat is vaak bij alcohol het geval. Na vele jaren lang meerdere keren per week dronken te zijn geweest, is je lichaam er uiteindelijk verslaafd aan geraakt. Dus: je hebt regel 2 overtreden.

Als je je aan die twee regels houdt kun je simpelweg niet verslaafd raken. Sommige mensen denken dat je na 1x heroïne gebruiken al verslaafd bent. Niets is minder waar. Het is alleen zo dat mensen die beginnen met heroïne, heel vaak psychisch al fucked up zijn en er binnen de kortste keren verslaafd aan zijn (in dit geval zijn beide regels overtreden). Je kunt elke drug recreatief gebruiken, zolang je de discipline hebt om je aan die 2 regels te houden. Het is echter de vraag of je dat met bijvoorbeeld crystal meth wilt gaan doen, want vooral met die drug maak je echt je lichaam kapot.
Zo werkt het gewoon niet. Slecht voelen is afhankelijk van een korte periode. Zo kun je gewoon een depressie hebben, maar op sommige dagen je toch goed voelen. Goed of slecht is hierin echt te makkelijk gesteld.

Mensen die verslaafd raken/zijn hebben altijd een veel dieper probleem. Niemand raakt zomaar verslaafd aan iets. Recreatief gebruik verandert niet zomaar in systematisch gebruik. En goed of slecht voelen heeft daar niet echt iets mee te maken.

Daarnaast kun je dat ook niet toeschrijven aan een bepaalde drug. Mensen die verslaafd zijn, zullen hoe dan ook door blijven gaan en uiteindelijk zichzelf ook kapot maken als ze geen hulp krijgen. Eten kan ook een verslaving zijn, maak uiteindelijk ook je lichaam kapot.

Wees voorzichtig met wat je denkt en wat je in het openbaar neerzet!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Zo werkt het gewoon niet. Slecht voelen is afhankelijk van een korte periode. Zo kun je gewoon een depressie hebben, maar op sommige dagen je toch goed voelen. Goed of slecht is hierin echt te makkelijk gesteld.

Mensen die verslaafd raken/zijn hebben altijd een veel dieper probleem. Niemand raakt zomaar verslaafd aan iets. Recreatief gebruik verandert niet zomaar in systematisch gebruik. En goed of slecht voelen heeft daar niet echt iets mee te maken.

Daarnaast kun je dat ook niet toeschrijven aan een bepaalde drug. Mensen die verslaafd zijn, zullen hoe dan ook door blijven gaan en uiteindelijk zichzelf ook kapot maken als ze geen hulp krijgen. Eten kan ook een verslaving zijn, maak uiteindelijk ook je lichaam kapot.

Wees voorzichtig met wat je denkt en wat je in het openbaar neerzet!
Met slecht voelen heb ik het natuurlijk niet alleen over je even kut voelen, maar vooral over een depressie of andere psychische problemen (lees: langdurige problemen) die kunnen leiden tot een verslaving.

Laatst gewijzigd op 01-04-2012 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 14:07
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Dan doe je iets heel erg verkeerd, want dat zijn hele verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Met slecht voelen heb ik het natuurlijk niet alleen over je even kut voelen, maar vooral over een depressie of andere psychische problemen (lees: langdurige problemen) die kunnen leiden tot een verslaving.
Dus slecht voelen omvat nu alles van je een beetje down voelen op een dag tot een depressie tot zware psychische problemen?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Dus slecht voelen omvat nu alles van je een beetje down voelen op een dag tot een depressie tot zware psychische problemen?
Ik heb de regel blijkbaar niet waterdicht/duidelijk genoeg geformuleerd. Laat ik hem anders typen:
Regel 1: Gebruik nooit drugs als je je niet goed/down voelt of als je langdurige problemen hebt die kunnen leiden tot een drugsverslaving, doordat je je alleen goed gaat voelen als je de drug hebt genomen (depressie, grote problemen thuis of in een relatie, net ontslagen, etc.).
Zo goed, of ben ik nog wat vergeten?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:00
Verwijderd
Dus een biertje gaan drinken met vrienden nadat je gedumpt ben is uit den boze?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Dus een biertje gaan drinken met vrienden nadat je gedumpt ben is uit den boze?
dat kan geen gewoonte worden tenzij je iedere dag gedumpt word XD
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Dus een biertje gaan drinken met vrienden nadat je gedumpt ben is uit den boze?
Ja dan ben je gelijk verslaafd. Pas maar op.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-04-2012, 19:18
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Je vergeet een hele hoop...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ja dan ben je gelijk verslaafd. Pas maar op.
Je breekt dan toch 1 van je regels?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Je breekt dan toch 1 van je regels?
Dat je een regel verbreekt betekent niet automatisch dat je verslaafd raakt. Het is een weg naar verslaving.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 22:52
Verwijderd
Het doel van zulke regels is toch om ze niet te breken? Of is het prima om ze te breken>
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Het doel van zulke regels is toch om ze niet te breken? Of is het prima om ze te breken>
Nee, je moet ze niet breken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 17:06
Jade-92
Jade-92 is offline
Citaat:
Nee, je moet ze niet breken.
Helemaal met TythorZeth eens.

Alcohol is een van de meest slechte drugs die je kunt gebruiken (ja Alcohol is een hard drug) het staat op de internationale lijst op nummer 3 in wat het met je lichaam doet en hoe snel je er verslaafd aan kunt raken. XTC bijvoorbeeld op nummer 18! Er is geen bewijs voor dat XTC beschadigend voor je is. Zelf drink ik bijna nooit omdat mijn lichaam alcohol echt niet accepteert (kotsen, hoofdpijn misselijk etc.) Maar als je af en toe drugs gebruikt is dat echt niet heel kwalijk. Doe het alleen altijd met mensen die er veel verstand van hebben en in een omgeving waar je je goed voelt en inderdaad gebruik nooit drugs als je niet tevreden bent met de situatie waarin je je op dat moment verkeert. Zeggen dat drugs slecht voor je is is waar, maar alcohol even goed. Alcohol krijgt je overheid alleen veel accijns op en is in handen van grote bedrijven met veel geld, bovendien is het maatschappelijk geaccepteerd om te drinken, iemand die stom dronken is krijgt minder nare blikken dan iemand die iets heeft gesnoven. Heel kortzichtig.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 19:28
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Gast als je reageert, zeg dan ook wat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2012, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Er is geen bewijs voor dat XTC beschadigend voor je is.
Neem 20 van die fuckers en je hebt een overvloed aan bewijs.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 12:48
Jade-92
Jade-92 is offline
Ja ik heb het natuurlijk over een normale dosis! Drink 20 flessen whiskey leeg en je bent dood. Zo werkt dat natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 13:08
Verwijderd
Ook aan alcohol kan je doodgaan, wat is nu je punt?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 16:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Nou tylor, gebruik jij maar recreatief crack en dan zie ik je over een half jaartje wel weer.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Nou tylor, gebruik jij maar recreatief crack en dan zie ik je over een half jaartje wel weer.
als crackhoer op een mistige parkeerplaats?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 20:53
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Bij voorkeur
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 23:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja maar zolang je enige discipline hebt hoef je je daar absoluut geen zorgen om te maken.
Dat roepen ze bij de methadon verstrekking nou ook altijd. Ook niemand die daar zit is verslaafd, ze komen gewoon elke dag trillend binnen omdat ze het leuk vinden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 16:34
Jade-92
Jade-92 is offline
Citaat:
Ook aan alcohol kan je doodgaan, wat is nu je punt?
Dat het kortzichtig is om te zeggen dat drugs slecht is terwijl je zelf drinkt. Alcohol is namelijk gewoon pure gif wat je lekker naar binnen werkt en waarvan bewezen is dat het hersencellen vermindert/ je lever aantast etc. Alcohol is bovendien #3 harddrug. Alleen gelegaliseerd en sociaal geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 16:58
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Je raakt echt kant noch wal
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Dat roepen ze bij de methadon verstrekking nou ook altijd. Ook niemand die daar zit is verslaafd, ze komen gewoon elke dag trillend binnen omdat ze het leuk vinden.
Omdat ze het leuk vinden? Waar haal je dat nou weer vandaan. Zij hebben zich niet aan de regels die hierboven staan gehouden. Een gevolg van niet genoeg discipline of pure onwetendheid. Overigens is methadon zeker niet de meest verslavende drug. Crack, heroïne, methamfetamine en cocaïne zijn allen verslavender.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 17:35
Jade-92
Jade-92 is offline
Citaat:
Je raakt echt kant noch wal
Waarom niet? Doe anders is zelf wat onderzoek voordat je dat soort dingen zegt en kom met argumenten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2012, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet? Doe anders is zelf wat onderzoek voordat je dat soort dingen zegt en kom met argumenten.
Waar heb je het over? Het enige wat jij tot noch toe heb gedaan is een beetje libelle-feitjes opbalken. Wat wil je nou bereiken met je "argumenten"? Tegen wie ben je aan het argumenteren eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 17:42
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Omdat ze het leuk vinden? Waar haal je dat nou weer vandaan. Zij hebben zich niet aan de regels die hierboven staan gehouden. Een gevolg van niet genoeg discipline of pure onwetendheid. Overigens is methadon zeker niet de meest verslavende drug. Crack, heroïne, methamfetamine en cocaïne zijn allen verslavender.
Methadon is even verslavend als heroïne
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 17:43
Jade-92
Jade-92 is offline
Tegen die antidrugs cultuur. Ik zeg alleen als je mijn opinie onzin vindt kom dan met tegenargumenten. Niks libellefeitjes gewoon een kwestie van verder kijken dan je neus lang is, niet klakkeloos aannemen wat je altijd is verteld maar je mening baseren op harde feiten.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 17:46
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Wie heeft het over iets klakkeloos aannemen? Welke anti-drugs cultuur?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 17:48
Jade-92
Jade-92 is offline
Citaat:
Überhaupt drugs gebruiken is "een eerste stap naar een verslaving".
Dit bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 17:50
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Dan ruk je die wuote sowieso uit zijn verband en dan ken je reverend ook niet
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 17:52
Jade-92
Jade-92 is offline
Nou, in welk verband hoort dit dan te staan?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 17:57
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Reverend is helemaal niet anti drugs. Dat zie je dus al helemaal verkeerd. Daarnaast is de alcohol vs drugs en/of alcohol == een hard drug naar mijn idee een discussie die nutteloos is om te voeren. Ik vind je argumentatie daarnaast ook maar zwak, dus dat maakt ook al weinig goed.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 18:01
Jade-92
Jade-92 is offline
Vraag:

Is alcohol een harddrug?
Antwoord:

Ja. Alcohol is, vooral bij grotere hoeveelheden, een onvervalste hard drug: het is een middel dat een zogenaamde psychotrope werking heeft (net als de meeste andere drugs); dat betekent dat het middel invloed heeft op de psyche (geest) van de gebruiker; het is ook een verslavend middel net als de andere harddrugs (het kan zowel lichamelijk als geestelijke afhankelijkheid veroorzaken).

Er zijn twee belangrijke verschillen: alcohol is, bij regelmatig gebruik van meer dan 1 á 2 glazen per dag schadelijker voor het lichaam dan de meeste drugs en alcohol is legaal: de verkoop is volgens bepaalde regels toegestaan. En dat is zoals u weet niet het geval voor de middelen die in de volksmond drugs worden genoemd en waarvan de productie en de handel verboden is.

alcoholinfo.nl

Waarom een nutteloze discussie? Alcohole en drugs zijn allebei slecht. Ik irriteer me alleen aan het feit dat mensen drugs heeel snel veroordelen (zonder het zelf ooit geprobeerd te hebben) en zich wel elke week de ziekte in zuipen. Verder is drugs uiteraard verslavend, tenzij je het doet als je in een goeie (geestelijke) staat bent en je het met mate doet. Veel mensen weten alleen niet hoe schadelijk alcohol voor je is, en ik licht ze graag in.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 18:06
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Waarbij je een monoloog voert, want de mensen tegen wie je nu praat zijn stuk voor stuk prima ingelicht.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 18:07
Jade-92
Jade-92 is offline
Fijn, dan kan ik nu ergens anders gaan preken!

World peace en iedereen aan de M. Zouden er een stuk minder oorlogen zijn hehe
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Fijn, dan kan ik nu ergens anders gaan preken!

World peace en iedereen aan de M. Zouden er een stuk minder oorlogen zijn hehe
Ben jij een meisje? ;o

En idd, er zouden veel meer mensen aan de M gaan in plaats van alcohol (eens in de 2 maanden)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 18:11
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Gebruik je dan wel goede argumentatie? Roepen dat alcohol in handen is van grote bedrijven met veel geld riekt naar complottheorie en is zonder degelijke bron waardeloos natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 18:15
Jade-92
Jade-92 is offline
Wat voor bron wil je? Haha kom nou. Tik in op google hoeveel geld de overheid verdient met die accijnzen, zoek naar de winsten van Martini of Bavaria. Niks complottheorie, hier hoef je geen genie voor te zijn.

Ik ben inderdaad een meisje En helemaal voor het legaliseren van bijvoorbeeld M, X of Miauw. Ik gebruik het eens in de maand en vind het prachtig. Mensen aan de drugs zul je nooit zien vechten, een en al liefde. Mensen die drinken (voetbalwedstrijden) zijn veel aggressiever. Maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Verslaving van 15 jaar
Dontdodrugs
10 07-05-2014 18:32
Drugs & Alcohol Vragen over durgsgebruik/ verslaving
Verwijderd
33 24-04-2006 19:04
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie politieke partijen over drugs
nietzoslim
6 23-04-2004 22:31
Drugs & Alcohol waarom drugs gebruiken?
needlefreak
62 12-10-2003 12:24
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.