Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2018, 14:24
Verwijderd
Beste personen,
Ik wil even beginnen met deze voorgeschiedenis:
In de eerste drie basisschooljaren werd er al over mij gezegd dat ik erg slim ben. Ik werd door mijn juf na de zomervakantie in plaats van groep vier gelijk naar groep 5 gezet. Toen leerde ik haar kennen. We waren goede vrienden en samen met mijn andere vrienden en een ander leuk meisje speelden we graag. Al toen in groep vijf droomde ik een keer dat zij mij kusjes gaf. Sindsdien was ik verliefd op haar. Uiteindelijk komen we in groep acht terecht, en omdat rond die leeftijd altijd een beetje raar word gedaan over meisjes en jongens bij elkaar speelde ik eigenlijk alleen nog maar met de jongens en Zij met de meisjes. Toen begon het wat zwakker te worden en begon ik een ander meisje leuk te vinden die uit Friesland kwam en sinds groep zeven bij ons in de klas zat. Zij was ook slim (ik gebruik meestal niet de term hoogbegaafd want dit is niet bewezen en klinkt heel Hooghartig) en samen met een andere jongen zaten wij in een Plusklas. Toen we veel samenwerkten werd ik een beetje verliefd op haar. Toen uiteindelijk iedereen naar de middelbare school ging zag ik haar nooit meer want zij kwam op een andere school terecht. Maar mijn eerste vriendin zag ik des te meer want zij kwam in mijn klas terecht. Toen rond Pasen 2017 werd ik opeens verliefd op haar(opnieuw). Ik zei het haar en zij zei dat ze me wel leuk vond maar niet echt iets wilde. Toen ik haar een maand later vroeg voor wat te drinken in de stad. (Alle twee de vragen stelde ik via Whatsapp, iets waar ik nu spijt van heb) Maar toen zei ze dat ze geen speciale gevoelens voor me had. Voor haar waren we gewoon vrienden. Ik kwam eroverheen en lette niet meer op mijn gevoelens. Een jaar later, Pasen 2018, dacht ik 'verrek ik ben een jaar verliefd op jaar'. Nu begonnen mijn gevoelens weer te spelen en mijn vader gaf het advies haar te vragen voor de bioscoop. Hij zei het volgende 'leg de keuze om naar de bioscoop te gaan bij jou zelf. Zeg: "er zijn twee films die me leuk lijken, naar welke zullen we gaan?" Dan moet ze wel mee, alleen welke film, dat beslist zij.' nu vind ik dit een goed idee en ik wil het ook graag doen.
Dit is mijn idee.

Ik probeer haar ergens een briefje te geven zonder dat iemand het merkt waarop staat dat ze in de pauze moet komen. Dan vraag ik haar uit.

Nu wil ik het wel doen maar die ene zin 'ik heb geen wederzijdse gevoelens, sorry' van een jaar geleden spookt nog steeds door mijn hoofd, en daarom durf ik het niet. Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2018, 14:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zou niet moeilijk gaan doen met briefjes, stap gewoon op haar af en ga het gesprek aan. In het aller-ergste geval zegt ze "nee, geen zin in", zoveel heb je niet te verliezen. Als je niks doet gebeurt er sowieso niets
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 14:42
Verwijderd
Ik snap dat het gedoe met die briefjes een gedoe is, maar anders ben ik bang dat het niet privé is
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 14:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik snap dat het gedoe met die briefjes een gedoe is, maar anders ben ik bang dat het niet privé is
Geloof me, briefjes zijn een slecht idee! (Ik spreek helaas uit ervaring, zo'n briefje maakt het vooral ongemakkelijk.) Als je op een volwassen manier gezellig met haar naar de film wil, dan kan je dat maar beter ook op een volwassen manier vragen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."

Laatst gewijzigd op 30-03-2019 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2018, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Beste personen,
Ik wil even beginnen met deze voorgeschiedenis:
In de eerste drie basisschooljaren werd er al over mij gezegd dat ik erg slim ben.
lol ;x

Citaat:
...

Zij was ook slim (ik gebruik meestal niet de term hoogbegaafd want dit is niet bewezen en klinkt heel Hooghartig)
lol ;x ;x

Citaat:
...

Toen rond Pasen 2017 werd ik opeens verliefd op haar(opnieuw). Ik zei het haar en zij zei dat ze me wel leuk vond maar niet echt iets wilde.
Dus?

Citaat:
Toen ik haar een maand later vroeg voor wat te drinken in de stad. (Alle twee de vragen stelde ik via Whatsapp, iets waar ik nu spijt van heb) Maar toen zei ze dat ze geen speciale gevoelens voor me had.
Dus? 2x

Citaat:
Voor haar waren we gewoon vrienden. Ik kwam eroverheen en lette niet meer op mijn gevoelens. Een jaar later, Pasen 2018, dacht ik 'verrek ik ben een jaar verliefd op jaar'. Nu begonnen mijn gevoelens weer te spelen en mijn vader gaf het advies haar te vragen voor de bioscoop. Hij zei het volgende 'leg de keuze om naar de bioscoop te gaan bij jou zelf. Zeg: "er zijn twee films die me leuk lijken, naar welke zullen we gaan?" Dan moet ze wel mee, alleen welke film, dat beslist zij.' nu vind ik dit een goed idee en ik wil het ook graag doen.
Ze moet helemaal niks.

Citaat:
Dit is mijn idee.

Ik probeer haar ergens een briefje te geven zonder dat iemand het merkt waarop staat dat ze in de pauze moet komen. Dan vraag ik haar uit.

Nu wil ik het wel doen maar die ene zin 'ik heb geen wederzijdse gevoelens, sorry' van een jaar geleden spookt nog steeds door mijn hoofd, en daarom durf ik het niet. Wat moet ik doen?
Wat denk je zelf SLIMMERIK

Laatst gewijzigd op 30-03-2019 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2018, 09:39
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Je vader had moeten zeggen 'Let it go dude, het slijt, en er zijn plenty andere mensen die je nog leert kennen.'

Tenzij je natuurlijk nog meer al dan niet subtiele afwijzingen wil
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 16-04-2018, 10:26
Verwijderd
Hoe oud ben je nu precies?

Wat het antwoord ook is, geen briefje gebruiken. En houd er rekening mee dat de kans gigantisch is dat ze geen interesse heeft.

Ik zie trouwens totaal niet de relevantie van je warrige inleiding. Leuk voor je dat je een klas hebt overgeslagen maar is totaal irrelevant. Het heeft je niet geleerd om overmatig gebruik van het woord "toen" te beperken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2018, 12:01
Verwijderd
Ja misschien TS even een samenvatting geven of anders even alinea's toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2018, 19:11
Verwijderd
Briefjes zijn geen goed idee, maar hoe krijg ik haar privé te spreken??
Met citaat reageren
Oud 16-04-2018, 21:26
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Briefjes zijn geen goed idee, maar hoe krijg ik haar privé te spreken??
Speltip 9: weet wanneer je moet stoppen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED

Laatst gewijzigd op 30-03-2019 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2018, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Briefjes zijn geen goed idee, maar hoe krijg ik haar privé te spreken??
Niet. Vergeet het. Ze heeft al eens aangegeven geen interesse in je te hebben en je spreekt haar nooit privé, hoe kom je er in vredesnaam bij dat er ook maar enige kans is dat de situatie nu veranderd is? Verplaats je in haar. Je had een jaar geleden geen interesse in iemand die dat wel in jou had. Vervolgens heb je die persoon een jaar lang niet gesproken, en nu krijg je opeens een creepy briefje dat die persoon je wil spreken én zegt die persoon dat jullie naar een film gaan en dat jij mag kiezen uit twee films. Heb je enig idee hoe dat over komt?

Laatst gewijzigd op 30-03-2019 om 18:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe kom ik aan een vriendin?
Verwijderd
12 26-11-2015 19:23
Liefde & Relatie Ze praten slecht over mijn vriendin
Merle1997
11 25-11-2015 19:25
Liefde & Relatie een jongen uit mijn klas
donnee.s
4 02-12-2014 04:52
Liefde & Relatie Ik wil op stijldansen, vriendin wil het niet hebben
Athlon
107 01-10-2005 08:43
ARTistiek Fotografie Vraagjes
Evelientjuh
4 26-09-2003 07:33
Liefde & Relatie Hem <--> beste vriendin! ....?? Hulp gevraagd!
lieve
6 11-08-2002 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.