Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2004, 20:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Niet zo vreemd dat er nog geen topics over zijn. De titel wordt volgens velen al jaren misbruikt, er wordt niets meer toegevoegd en het spel zou onderdoen aan PES...

Met dat laatste ben ik het vooralsnog niet eens. PES op de PC is een ramp, de menu controls werken niet zoals het hoort en de database vind ik erg slap, maar de game engine is af en toe erg geil. Hopen dat de volgende beter wordt.

Verder over FIFA 2005, ik heb het privilege gehad om vorige week een van de eerste (originele) exemplaren te krijgen en ik moet zeggen, het is in alle opzichten een verbetering. Ik was niet zo weg van FIFA 2004, maar alle minpunten zijn voor het grootste gedeelte weggewerkt.

De database is erg groot, maar absoluut niet log en het spel ziet er erg goed uit.

De grafische kwaliteit is als vanouds niet super, maar opzich leuker en beter uitgevoerd dan voorheen en de menu's vind ik erg leuk gedaan. Ik krijg volgende week een nieuwe testrelease van TCM binnen, inclusief Football Fusion, dus dat wordt genieten, de komende weken.

Volgens mij komt FIFA 2005 in Nederland tussen 12 en 16 oktober uit, dus het is voor jullie nog eventjes het zaad opsparen met 2004, maar het is het waard. Ik vind het opnieuw een kopertje, hoewel ik me kan voorstellen dat er genoeg mensen zijn die geduldig PES 4 afwachten.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2004, 21:30
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ze hadden na Fifa: Road to World Cup '98 moeten stoppen, sindsdien hebben ze nooit meer dat niveau gehaald.

En ik moet zeggen, het jaarlijkse gerelease van Fifa heeft mij er eerder vanaf gestoten dan een "loyale fan" gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:39
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik heb hem al een tijdje op de xbox. ( ook pes4).

Vind Fifa 2005 toch een van de leukere uit de laatste 4 edities.

De leuke punten zijn de trucjes en bij aanname de bal een stukje de kant op spelen waar je naar toe wilt.

Grafisch is het ook zeer in orde, maar dat zijn we gewend.


Vind pes4 t.o.v. pes3 toch niet erg verschillend. Had gehoopt dat het grafisch wat zou verbeteren, dit valt helaas tegen. Pluspunt is dat de Nederlandse competitie er bij zit en shirts enzo goed zijn uitgewerkt.

Nadeel is dat bij het Nederlands elftal de spelersnamen weer zijn veranderd in fantasie namen.

Dus grafisch stelt het iets teleur. Op de xbox vind ik het veld er ook vreemd uitzien. dit ben ik wel gewend van de ps2( lijkt wat trillend) maar van de xbox.

Maar het draait natuurlijk om de gameplay, ik denk ook dat veel fans van pes3 wat teleurgesteld zullen zijn.
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:19
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Dat '1e aanname' gedoe werkt dat ook goed op PC? Ik heb wel een gamepad met 2 pookies, maar meestal verkrachten ze zulk soort handige dingen op pc.
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
De technische "foefjes" en inderdaad dat first touch gedoe maakt het spel een stuk beter dan z'n voorgangers. De uitwerking van de Nederlandse competitie vind ik best aardig en ook mooi dat ze de namen van de "populairste" spelers bij de club hebben ingesproken. Doelen bij NEC, Ikedia bij RBC etc.

Ik heb alleen de Engelse versie (was een foutje bij de distributie, aangezien ik juist geselecteerd was voor de Nederlandse (p)reviewcrew), maar ik heb gehoord dat het commentaar bij de Nederlandse versie is ingesproken door een paar Nederlandse commentators. Opzich begin ik die Ally Mccoist wel een beetje te haten, maar Nederlands commentaar, daar zou ik echt niet tegen kunnen.

Nou ja, we merken het wel als hij komende week in de winkels ligt. Grote kans dat ik de Nederlandse versie alsnog krijg...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:29
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
er zijn idd nederlandse comentatoren...
de ene is youri mulder, de andere ben ik ff weer vergeten.
maarja als youri dr in zit... *Optie: Commentaar uit? JA!*
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Even het uitwerken van dat first touch en technische dingen. First touch is erg mooi gedaan, je kunt voordat je de bal hebt al zeggen waar hij heen moet en dat maakt het spel heel snel, zodat ik bijvoorbeeld Niedzielan (die snel is) vaak kan wegsturen met de bal door Boutahar bijvoorbeeld. Dat maakt het realistisch, maar ook erg snel en complex.

Technisch langs je laatste man komen kan, je loopt als het ware om de speler heen met de "truc" toets. Zo sta je vaker alleen voor de keeper. Ik vond bij de vorige FIFA's het inschieten van de bal te makkelijk en hetzelfde geldt voor het vrijkomen voor de goal. Nu moet je over aardig wat speeltechniek en beschikken wil je dat soort dingen voor elkaar krijgen. De keeper op het verkeerde been zetten door een "vals" schot en een schot in de onverwachte hoek.

Dat alles maakt het spel veel beter en realistischer dan de voorgangers.

Ze hebben ook bij Tony Hawk afgekeken als het gaat om "career points", met deze punten kun je speciale dingen kopen, zoals stadions bij nacht en speciale ballen, muziek of shirts. In de career mode heb je ook weer het punten verdienen, die je kunt inzetten in bepaalde technische gebieden of bepaalde trainingsgebieden. Bijvoorbeeld de aanval, fitness of juist geldhandhaving. Die punten verdien je door te presteren. De career points verdien je met speciale verrichtingen, zoals bijvoorbeeld een "clean sheet".

Ik ben best enthousiast en zit echt te wachten op TCM 2005 om te kijken hoe deze combinatie verloopt. Ik heb hoge verwachtingen.

PES 4 zou ik graag een keer zien, maar dan zal ik even op de release date moeten wachten, iemand enig idee wanneer dat is?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:51
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-10-2004 @ 17:34 :


PES 4 zou ik graag een keer zien, maar dan zal ik even op de release date moeten wachten, iemand enig idee wanneer dat is?
ik dacht de 14e
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:59
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 09-10-2004 @ 17:51 :
ik dacht de 14e
voor ps2 wel, voor pc half november

en ik vind pes3 het best, alhoewel de fifa2005 demo wel ok leek.. misschien dat ik m nog wel even haal om te kijken, maar waarschijnlijk wordt het toch pes4.. fifa heeft toch geen licentie voor de HCE trouwens? pes4 iig wel
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 17:42
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 09-10-2004 @ 17:59 :
.. fifa heeft toch geen licentie voor de HCE trouwens? pes4 iig wel

Sinds dit jaar weer wel.
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:07
Verwijderd
Ik heb fifa al een paar jaar niet gespeeld, sinds 2001 en nu speelde ik laatst de demo en het is een grote vooruitgang. Alleen ik weet nu niet meer hoe je mensen langs de lijn kan sturen, steekballen geven, trucjes kan doen enzo. En het staat ook niet meer bij het laad scherm. Dus wie kan me ff een update geven.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:36
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 09-10-2004 @ 19:07 :
Ik heb fifa al een paar jaar niet gespeeld, sinds 2001 en nu speelde ik laatst de demo en het is een grote vooruitgang. Alleen ik weet nu niet meer hoe je mensen langs de lijn kan sturen, steekballen geven, trucjes kan doen enzo. En het staat ook niet meer bij het laad scherm. Dus wie kan me ff een update geven.
trucjes kun je vooral met de rechter analoge stick bedienen.
Het leuke van Fifa 2005 is dat je de bal ook kunt opwippen en meteen schieten.

Ik heb een demo van Fifa 2005 voor de xbox ontvangen. Op het hoesje staan alle gegevens over de bediening.
Zal hem eens scannen.
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:36
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Alfred J. Kwak! schreef op 09-10-2004 @ 17:29 :
er zijn idd nederlandse comentatoren...
de ene is youri mulder, de andere ben ik ff weer vergeten.
maarja als youri dr in zit... *Optie: Commentaar uit? JA!*
evert ten apel.

heerlijk droog commentaar
je bent al 5 minuten in de wedstrijd:
"en dan kunnen we natuurlijk niet beginnen, zonder de volgende opstelling"
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 19:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 09-10-2004 @ 17:59 :
en ik vind pes3 het best, alhoewel de fifa2005 demo wel ok leek.. misschien dat ik m nog wel even haal om te kijken, maar waarschijnlijk wordt het toch pes4.. fifa heeft toch geen licentie voor de HCE trouwens? pes4 iig wel
Een heel dikke licentie voor de HCE, best aardig uitgewerkt, je ziet echt dat ze er werk van gemaakt hebben. De database is erg goed.

Dat je PES3 qua gameplay gaver vind, kan ik me voorstellen. Maar ik geil ook op grafische superieurheid, een mooie database, leuk commentaar en goede menu's en dat soort zooi eromheen. Dat soort dingen vind ik bij PES3 zwaar onder de maat.

De gameplay van FIFA 2005 vind ik beter dan die van PES 3. De voordelen die PES 3 tov. FIFA 2004 had zitten nou allemaal verwerkt in FIFA 2005...

Concurrentie is dus best goed voor EA. Ik ben er wel voor. De PES voorstanders hebben natuurlijk hun redenen, maar tov. PES 3 vind ik FIFA 2005 echt met afstand de winnaar... PES 4 ga ik natuurlijk ook spelen, hopen dat dat nog iets extra's biedt...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 12:45
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
kick

Weet iemand waarom ik de resolutie niet kan verhogen? Als ik de resolutie probeer te veranderen naar 1280 x 1024 (wat ik standaard draai) dan blijft het beeld er uit zien als 800 x 600, waardoor ik dus voortdurend in een "uitsnede" van het scherm FIFA speel. Erg irritant, hebben meer mensen hier last van?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 12:47
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
off the ball verknald zoals voorgaande versie weereens alles
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:15
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 13-10-2004 @ 13:47 :
off the ball verknald zoals voorgaande versie weereens alles
Off the ball vind ik veel beter dan in de voorganger...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:41
Verwijderd
Heb het even gespeeld en vind het wel oke, maar nog steeds niet echt geweldig. het speelt nogal houterig en de AI heeft hele grote fouten voor mijn gevoel. Maar kijken of PES4 beter wordt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2004, 17:04
Bubbling Mind
Bubbling Mind is offline
ik heb hem al 5 dagen...en ik vorge me af waarrom ik m zo snel kon krijge < ik had m illegaal gekocht> en het blijkt dus de NTSC versie te zijn in plaats van PAL ..niet erg tog??..nou dus WEL..want nu heb ik geen nederlands commentaar..dat komt alleen op die versies van europa
__________________
Greetz..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 17:05
Bubbling Mind
Bubbling Mind is offline
maar pes klaart fifa wel..
__________________
Greetz..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 23:44
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Bubbling Mind schreef op 13-10-2004 @ 18:04 :
ik heb hem al 5 dagen...en ik vorge me af waarrom ik m zo snel kon krijge < ik had m illegaal gekocht> en het blijkt dus de NTSC versie te zijn in plaats van PAL ..niet erg tog??..nou dus WEL..want nu heb ik geen nederlands commentaar..dat komt alleen op die versies van europa
wat gek zeg
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 02:48
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
pes4 wordt steeds leuker en interessanter en fifa
wordt steeds saaier, kutter en oppervlakkig.

pes4 zit idd niet uit, zeker niet in dat orange stadium dan lijk
t net op world soccer op de nes. maar goed ik speel t nu zowat elke dag en t bevalt me goed! konami
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 04:43
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik speel Fifa nu al een tijdje als manager in de semi-prof mode.

Het begint toch wel verslavend te worden. Je kunt gelukkig ook veel meer trucjes en dergelijke uithalen. En bij de xbox niet alleen met de rechter analoge stick maar ook met het zwarte knopje rechtsonder.

Er is ook veel werk gemaakt van het geluid deze keer. Bij PSV b.v. hoor je het publiek boeruh boeruh roepen. En als je goed luistert hoor je de staff dingen in het Nederlands schreeuwen.

Corners zijn trouwens zeer handig te scoren. Zorg dat je kiest voor driven of nearest en kies de speler die het dichts bij het doel staat.
Duw met de analoge stick de tegenstander 3x weg en je hebt de vrije ruimte om in te koppen.
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:48
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 13-10-2004 @ 13:45 :
kick

Weet iemand waarom ik de resolutie niet kan verhogen? Als ik de resolutie probeer te veranderen naar 1280 x 1024 (wat ik standaard draai) dan blijft het beeld er uit zien als 800 x 600, waardoor ik dus voortdurend in een "uitsnede" van het scherm FIFA speel. Erg irritant, hebben meer mensen hier last van?


Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 14:15
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
"corners nemen is echt kut je kan niet eens een korte nemen, ja scoren is makkelijk maar daar gaat spel niet om
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2004, 14:48
Verwijderd
Nadeel van de pc versie is dat je iemand opzijzet met de shifttoets en druk die een paar keer in, en je krijgt de sneltoetsfunctie nog even kijken hoe ik die uitzet.

Ik heb 2005 nu al een week. En hij bevalt mij prima. Alleen het toetsenbord belemmert het spel wel wat, want niet alle trucjes kan je nu makkelijk doen, zoals opspringen met de bal gaat zeer moeilijk en een 360 is ook moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb PES 4 nu ook getest en ik vind FIFA 2005 toch zeker nog meer ervaring en kracht uitstralen. PES 4 is een aardig spel, het heeft wel toekomst en er zit ontwikkeling in. Maar ik vind het absoluut nog steeds niet goed genoeg om FIFA 2005 aan de kant te schuiven.

Daarnaast heeft FIFA samen met TCM het grote football fusion voordeel en daarom blijft FIFA #1...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:40
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
in pes4 zit toekomst en ontwikkeling?
Pes4 loopt kwa gameplay al jaren mijlen voor op fifa. In fifa is alles voorgeprogrammeerd. Zoals die lompe cornersysteem, vrije trappen die je altijd scoort, gare off the ball, en nu weer first touch. In pes zit gewoon meer vijrheid en het speelt gewoon realistischer dan fifa.
Het enige waar pes aan moet werken zijn cosmetische dingen, zoals liscenties, beter commentaar etc.
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 17:13
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 14-10-2004 @ 17:40 :
in pes4 zit toekomst en ontwikkeling?
Pes4 loopt kwa gameplay al jaren mijlen voor op fifa. In fifa is alles voorgeprogrammeerd. Zoals die lompe cornersysteem, vrije trappen die je altijd scoort, gare off the ball, en nu weer first touch. In pes zit gewoon meer vijrheid en het speelt gewoon realistischer dan fifa.
Het enige waar pes aan moet werken zijn cosmetische dingen, zoals liscenties, beter commentaar etc.


Dat gezeur over realisme begint me echt te irriteren...
Waarom hebben ze nou dat prachtige sambaachtige voetbal uit bijvoorbeeld FIFA 2001 vervangen door die nieuwe shit? Ik vond het juist gaaf om gewoon makkelijk te scoren enzo...
Ik speel bijna alleen maar tegen vrienden die naast me zitten en die vernederen door mooie passeerbewegingen is veeeel leuker, dan een btje pasjes rond geven en dan hopen op dat 1e foutje...
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 18:35
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
tsja ieder zn eigen smaak, maar ik vind het niks om een knop in te drukken en dat er dan 20truukjes uit de doos rollen.
Met pes4 kan je je tegenstander ook vernederen, je kan je tegenstander daar ook voorbij spelen, maar dat kan alleen als je skilled bent. Dus het geeft dan meer voldoening als je iemand helemaal wegspeelt, want dan weet je gewoon dat je beter bent, met fifa is het meer kwestie van wie het meest op de knopjes ramt wint. EN dat is ook zeer vermakelijk als je tegen vrienden speelt voor de lol.
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:33
Verwijderd
Maar hoe kan je trucjes doen op de PC?
srry voor de onduidelijkheid/

M'n laatste fifa is namelijk 2001 geweest, maar ik vond 2002 zo kut dat ik nokte, mede omdat de toetsen waren veranderd en ik niet wist waar ik het kon vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 20:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 14-10-2004 @ 17:40 :
in pes4 zit toekomst en ontwikkeling?
Pes4 loopt kwa gameplay al jaren mijlen voor op fifa. In fifa is alles voorgeprogrammeerd. Zoals die lompe cornersysteem, vrije trappen die je altijd scoort, gare off the ball, en nu weer first touch. In pes zit gewoon meer vijrheid en het speelt gewoon realistischer dan fifa.
Het enige waar pes aan moet werken zijn cosmetische dingen, zoals liscenties, beter commentaar etc.
Ik vind de gameplay in PES ook nog lang niet volledig. Je hebt gelijk dat toetscombinaties niet alles zou moeten oplossen, maar de gameplay vind ik bij PES nog nooit beter geweest dan bij FIFA...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 20:11
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-10-2004 @ 21:03 :
Ik vind de gameplay in PES ook nog lang niet volledig. Je hebt gelijk dat toetscombinaties niet alles zou moeten oplossen, maar de gameplay vind ik bij PES nog nooit beter geweest dan bij FIFA...
muwahah echt ballen verstand van fubbalgames heb je,..speel het nog maar ff een paar dagen en kom dan met degelijk mening..fifa beter dan pes omg heel kutgamelijst van europa zit al vol met ea bagger
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 20:16
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Zoals ik zei, sinds Fifa: Road To Worldcup '98 is het bagger geworden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 14-10-2004 @ 21:16 :
Zoals ik zei, sinds Fifa: Road To Worldcup '98 is het bagger geworden.
idd
en die reclame is al helemaal kut voor fifa 2005, een rafael van der vaart die op zn gayst zegt: ea sports, its in the game das al 1 reden om m niet te checken
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 10:26
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-10-2004 @ 21:03 :
Ik vind de gameplay in PES ook nog lang niet volledig. Je hebt gelijk dat toetscombinaties niet alles zou moeten oplossen, maar de gameplay vind ik bij PES nog nooit beter geweest dan bij FIFA...
Ik denk dat je vrijwel alleen staat in dat standpunt. Ik heb fifa 2005 nu, en ik moet toegeven dat ie stukken beter is geworden (niet dat het veel slechter kon na 2004 imo, maar goed). De career mode is koel, en het is mooi en ze hebben veel data. Het commentaar is ook stukken beter dan bij pes(3 iig), het engelse dan Het nederlandse is lachwekkend. Maar ik vind het toch niet echt heel lekker spelen, en dode spelmomenten zijn onrealistisch en veel te makkelijk, dat vind ik toch wel heel jammer. Maar ik blijf het nog wel even spelen, iig tot pes4 er is
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-10-2004 @ 21:03 :
Ik vind de gameplay in PES ook nog lang niet volledig. Je hebt gelijk dat toetscombinaties niet alles zou moeten oplossen, maar de gameplay vind ik bij PES nog nooit beter geweest dan bij FIFA...
Heb ik nou ook, iedereen hemelt PES3 helemaal op, nou, ik heb het een tijdje gespeeld en er zaten net zoveel super irritante ai fouten in als in fifa. Ben van geen van beide onder de indruk.

Maargoed, ik probeer PES4 wel eens als die uit is op de pc, mischien is die beter.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 14:03
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
ja maar ik denk dat te maken heeft met inzicht, bij elk persoon verschillend pes4 is ja simulatie/arcade dus veel mensen die fifa spelen of ook beiden zou kunden zeggen het ziet er niet realistisch uit en poppetjes lopen beetje vreemd. maar pes4 is ook geen 100% simulatie. zit soort van arcade type gameplay in en dat maakt t spel gewoon geweldig. en dan heb je van die mensen die daar niet zo van houden ja dat kan en fifa leuker vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 15:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 14-10-2004 @ 21:11 :
muwahah echt ballen verstand van fubbalgames heb je,..speel het nog maar ff een paar dagen en kom dan met degelijk mening..fifa beter dan pes omg heel kutgamelijst van europa zit al vol met ea bagger
Ik denk dat ik heel wat meer game ervaring heb dan jij, dus lul niet

PES heeft z'n kwaliteiten in de gameplay, maar lackt ook op een hele boel manieren gewoon puur speelplezier. FIFA heeft z'n minpunten in de gameplay (dode spelmomenten, standaardsituaties), maar heeft op z'n minst veel meer speelplezier dan PES, naast ook een hele hoop kwaliteit op het gameplaygebied.

Je speelt het ene spel omdat je het leuker vindt dan het andere, niet omdat het zogenaamd realistischer zou zijn (hoe kan een voetbalwedstrijd op de PC nou realistisch zijn?) en net zoals er twists zijn als het gaat om welke RPG het leukst is, zijn die er ook om welk voetbalspel het leukst is.

Ik denk dat FIFA voor zowel de voetbalfan als de voetbalnoob gemiddeld het leukst en het lekkerst speelt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 18:39
Verwijderd
ik vind het spel wel realistischer geworden. Als je een trucje doet met bv dirk kuijt mislukt het best snel
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 20:25
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-10-2004 @ 16:05 :
Ik denk dat ik heel wat meer game ervaring heb dan jij, dus lul niet

wie o wie is de grootste nerd?? je lijkt er blij mee te zijn... beide zeker nog nooit van een meningsverschil gehoord???
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 20:43
AdnanKananda
Avatar van AdnanKananda
AdnanKananda is offline
Citaat:
Ik denk dat FIFA voor zowel de voetbalfan als de voetbalnoob gemiddeld het leukst en het lekkerst speelt.
Nou dat lijkt me juist niet, ja wel voor de voetbalnoob want alle ballen komen zowat aan en die vrij trappen kun je zo simpel erin mikken, maar bij PES moet je tenminste alles zelf doen dat lijkt me veel uitdagender voor de voetbalfan, zoals mij. Ik speel nu jaren PES en PES steekt ruim boven Fifa uit, het enige betere aan Fifa is het passen... en wat boeien al die licenties nou het gaat om de gameplay
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 22:47
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
je moet pes ook niet op n pc spellen denk je dat japanners zo'n geweldig spel voor n pc ontwikkelt nee natuurlijk niet playstationII, en hoe weet jij dat je nou meer verstand van games heb dan mij. ik speel nooit spellen op n pc echt game console fan zoals pes voor is bedoeld de console. arcade en simulatie kan je alleen vergelijken op n console. misschien is de ervaring van jou alleen op pc en ken je ook de klassieke japanse arcade traditie niet. de gameplay van pes is gewoon de tussenlijn van arcade en simulatie en dat kan je alleen begrijpen als je het gevoel pes begrijpt en de arcade gevoel, pc is daar niet voor weinig japanners spelen spellen op pc dat is echt zo typscih westers, gameconsole man! ga weg met je pc game ervaring daar komen alleen maar poepspellen!

Laatst gewijzigd op 15-10-2004 om 22:54.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 22:47
Verwijderd
Ach ja, bekijk de verkoopcijfers maar,

fifa > Pes.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 22:56
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
dat is ook weer waar
in europa vs
---> Electronic arts alle mainstream spellen
ownen heel de top 100 gamelijst. overall gamesmaak
in europa is gewoon en de beschikbare gameslijst

In japan
echte pure goeie games
dus
pes 4 >>>> fifa
japanse games
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 23:21
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Het grote nadeel van PES4 vind ik dat de hoekschoppen en vrije trappen slecht uitgewerkt zijn. Maar dat is in alle edities.

Fifa heeft daar opzich een leuk systeem voor.
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 23:40
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
slecht uitgewerkt? ik denk dat je zoiets niet echt snel moet zeggen, dat ze zoiets express slecht hebben uitgewerkt. Achter alles zit n bedoeling en n gedachte achter aan n system zowel als fifa en als pes. Vrije trappen kan je wel degelijk controleren
met gevoel links en naar onder doen met je controller en je draait hem met n curv in de hoeken. Ook met corners, tja japanse arcade he..you like it your love it or you dont understand it
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 09:01
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 16-10-2004 @ 00:40 :
slecht uitgewerkt? ik denk dat je zoiets niet echt snel moet zeggen, dat ze zoiets express slecht hebben uitgewerkt. Achter alles zit n bedoeling en n gedachte achter aan n system zowel als fifa en als pes. Vrije trappen kan je wel degelijk controleren
met gevoel links en naar onder doen met je controller en je draait hem met n curv in de hoeken. Ook met corners, tja japanse arcade he..you like it your love it or you dont understand it
Rot toch op naar Japan.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 16-10-2004 @ 00:40 :
slecht uitgewerkt? ik denk dat je zoiets niet echt snel moet zeggen, dat ze zoiets express slecht hebben uitgewerkt. Achter alles zit n bedoeling en n gedachte achter aan n system zowel als fifa en als pes. Vrije trappen kan je wel degelijk controleren
met gevoel links en naar onder doen met je controller en je draait hem met n curv in de hoeken. Ook met corners, tja japanse arcade he..you like it your love it or you dont understand it
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 09:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Retarded schreef op 15-10-2004 @ 21:25 :
wie o wie is de grootste nerd?? je lijkt er blij mee te zijn... beide zeker nog nooit van een meningsverschil gehoord???
Heb je zijn post gelezen? Nee? Lul dan niet...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games FIFA Manager '06
Gimme more beer
19 22-11-2005 15:50
Games Fifa 2005/voetbalmanager
julianajax
3 22-01-2005 14:07
Games [FIFA 2005] Vraagjes
I-brahimovic
8 10-12-2004 15:55
Games versleuteld bestand FIFA 2005
stoepkrijtje
10 09-11-2004 17:43
Software & Hardware [Software] FIFA doet het niet
deczo
1 16-10-2004 11:06
Games Mensen uit de Fifa Community hier??
AC Milan 7
15 12-08-2004 20:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.