Oud 07-02-2002, 17:07
Verwijderd
Gymnasium aleen voor Meisjes?

ik zit nu in de 2e, en ik volg nu Latijn samen met 3 jongens (ik ben ook een jongen), en 10 meisjes. Er is ook een andere klas met 26 gymnasiasten, waarvan 12 jongens. De adviezen zijn net bekend, bijna alle jongens hebben een gymnasium advies. Maar bijna iedereen stopt ermee.
Ik vind het belachelijk dat veel jongens geen gymnasium doen terwijl ze dat wel kunnen! Maar schamen de meeste jongens daar zich nou voor ofzo? Is het bij jou ook zo dat er meer meisjes dan jongens gymnasium doen?


[Dit bericht is aangepast door perseus (07-02-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2002, 17:14
original charlie
original charlie is offline
welnee joh! Gymnasium is even goed voor jongens geschikt! Maar mischien zijn meisje wat gemotiveerder over het algemeen
__________________
Don't worry be happy! (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan...)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 17:21
Verwijderd
Citaat:
original charlie schreef:
welnee joh! Gymnasium is even goed voor jongens geschikt! Maar mischien zijn meisje wat gemotiveerder over het algemeen
Dat snap ik, ik vind het ook belachelijk dat veel jongens geen gymnasium doen terwijl ze dat wel kunnen! Maar schamen de meeste jongens daar zich nou voor ofzo? Is het bij jou ook zo dat er meer meisjes dan jongens gymnasium doen?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 17:38
Trebbor
Trebbor is offline
Nou nee, lijkt me niet dat gym alleen voor meisjes is. Ik doe alleen latijn en daar zitten we met zeven meisjes en twee jongens (waaronder ik). Bij grieks is het geloof ik ook zo. Best wel raar ja.
__________________
Wees consequent, maar niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:06
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Bij ons zijn er meer jongens
(9/4 Latijn) (3/2 Grieks)
De meisjes zijn bij ons juist de gedemotiveerde dwarsliggers op de momenten dat de jongens serieus proberen de voetsporen van de Latijnse tekst en haar werking als gemengde wijnen in hun edele hoofden op te nemen. Over het algemeen hebben bij ons ongeveer 4 mensen echte interesse in Latijn, dat zijn de jongens. De meisjes hangen er maar bij voor het gymnasium diploma. Mijn grootste ergernis. (Dit is niet bij alle meisjes zo hoor! Ik ken meisjes....)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:50
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Bij ons zijn er meer jongens
(9/4 Latijn) (3/2 Grieks)
De meisjes zijn bij ons juist de gedemotiveerde dwarsliggers op de momenten dat de jongens serieus proberen de voetsporen van de Latijnse tekst en haar werking als gemengde wijnen in hun edele hoofden op te nemen. Over het algemeen hebben bij ons ongeveer 4 mensen echte interesse in Latijn, dat zijn de jongens. De meisjes hangen er maar bij voor het gymnasium diploma. Mijn grootste ergernis. (Dit is niet bij alle meisjes zo hoor! Ik ken meisjes....)

Ik ben blij dat het dus niet overal zo is dat het vooral meisjes zijn die gymnasium volgen!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:12
Verwijderd
meisjes zijn over het algemeen beter in taal, misschien komt 't daardoor..

maar de beste bij ons in de klas is een jongen hij is de meest gemotiveerde denk ik zo
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:15
mereltjuh
mereltjuh is offline
bij mij in de klas is het zo dat er ongeveer evenveel meisjes als jongens in de klas zitten (16 meisjes/15 jongens) en ik denk dat als je bij ons in de klas kijkt de jongens juist meer gemotiveerd als de meisjes zijn. Veel van de meisjes stappen volgend jaar van het gymnasium af, veel jongens blijven erop.

[Dit bericht is aangepast door mereltjuh (07-02-2002).]
__________________
97% of life is what you make of it! So if your life sucks, you suck!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:33
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Wij zijn met 11 bij latijn in 5 vwo, 3 jongens en 8 meisjes...
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:37
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Er was geloof ik al ooit een topic geopend over de verhouding jongens/meisjes, maar ik kan hem even niet vinden.

Bij ons is het ongeveer gelijk verdeeld dacht ik, maar degenen die 'echt' Gymnasium doen (Laten en Grieks) zijn 3 jongens en 1 meisje..

En ik denk niet dat jongens zich ervoor schamen hoor, als je Vwo doet ben je volgensmij over het algemeen toch al anders dan de gemiddelde jongen met een scooter die zich elk weekend klem zuipt (sorry als ik iemand beledig). Ik zou het in ieder geval niet snappen dat iemand zich schaamt omdat hij/zij slim is.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het in ieder geval niet snappen dat iemand zich schaamt omdat hij/zij slim is.

[/B]
Nou, ik ook niet echt, maar veel kinderen zeggen bijvoorbeeld dat je een studiemietje ben als je naar het gymnasium gaat. Dat is natuurlijk RONDUIT BELACHELIJK, maar sommigen voelen zich erg gekwetst, ik weet ook niet waarom
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 08:54
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Wij hebben alleen maar meisjes in ons jaar. Bij de deeltijders zijn wel een paar volwassen mannen en ook een aantal jongens, maar het zijn overheersend meisjes.
Op de middelbare school waren de meisjes ook in de meerderheid. Latijn 3 jongens van de 9 bij Grieks 1 jongen van de 5.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 15:23
nemesiz
nemesiz is offline
Wij hebben ook meer meisjes, in de onderbouw waren het 12 meiden en 4 jongens.
Nu bovenbouw 6 meiden en 2 jongens. Terwijl in V5 en V6 dat verschil weer helemaal niet zo groot is
__________________
Soep zei de vlieger...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 22:51
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Bij ons zijn er meer jongens
(9/4 Latijn) (3/2 Grieks)
De meisjes zijn bij ons juist de gedemotiveerde dwarsliggers op de momenten dat de jongens serieus proberen de voetsporen van de Latijnse tekst en haar werking als gemengde wijnen in hun edele hoofden op te nemen. Over het algemeen hebben bij ons ongeveer 4 mensen echte interesse in Latijn, dat zijn de jongens. De meisjes hangen er maar bij voor het gymnasium diploma. Mijn grootste ergernis. (Dit is niet bij alle meisjes zo hoor! Ik ken meisjes....)

Ha ha! kun je in het Latijn ook zo mooi dichten?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 20:19
bootje
bootje is offline
Was 't maar waar ... meer meisjes dan jongens bij latijn. Ik zit op een school met alleen maar gymnasium en naar mijn idee zijn er toch echt meer jongens dan meisjes. waren er maar meer meisjes.. dan zat ik nu in paradise. Verder verschilt het qua motivatie niet echt volgens mij dat hangt een beetje van je school af.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 07:13
Jamie
Jamie is offline
Hee onderwereldreiziger, wat doet het ertoe?
__________________
"Zombies don't kill. They recruit."
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 13:04
manonnutju
manonnutju is offline
Dit vind ik echt onzin.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 14:28
Verwijderd
Citaat:
manonnutju schreef:
Dit vind ik echt onzin.
Moet jij weten
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-03-2002, 12:25
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
op de middelbare school waar ik eerst zat hedden we gym klassen met 20 mensen, de ene met 8 jongens en de andere met alleen maar meisjes, zit nu op andere school en meisjes zijn bij ons in de klas (en in de meeste klassen) toch in de minderheid, blijkt het verschil tussen een scholengemeenschap en zelfstandig gymnasium (deze verhoudingen zie ik vaker bij die 2 types scholen)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 11:16
Nuck
Nuck is offline
In de 2e + 3e was het nog wel aardig verdeeld qua jongens en meisjes.
Alleen nu zit ik in gym 5 en we hebben latijn met 9 meiden en 1 jongen en Grieks met 4 meiden en 1 jongen.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 18:21
Sommetje
Sommetje is offline
Bij ons in de vijfde zitten er zeven mensen die het gymn. doen. Daarvan zijn er drie jongens. Is toch redelijk verdeeld. Maar het lijkt me niet genoeg om er een goede uitspraak over te doen.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 10:52
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
bij mij doen er 8 meisjes Latijn en 16 jongens ofzo... dus maakt niet echt veel uit
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 15:07
disposition
Avatar van disposition
disposition is offline
bij ons in de 5de met grieks: 1 meisje, 2 jongens verschilt ook niet dus
Bij latijn zijn wat meer mensen; 5 jongens en 4 meisjes
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 16:40
Verwijderd
Wij begonnen met ongeveer gelijk, maar er zijn idd meer jongens afgevallen dan meisjes... We zijn in totaal 10 leerlingen kwijt geraakt (van 33 in het begin tot 23 nou, en er zijn nog zeven jongens of zo).

Er zijn helemaal geen jongens meer bij Grieks, sinds we moesten kiezen... naja, kunnen we mooi roddelen.

Denk dat jongens eerder de moed opgeven en wat meer beta gericht zijn...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:24
Verwijderd
Citaat:
J@SPER schreef:
Er was geloof ik al ooit een topic geopend over de verhouding jongens/meisjes, maar ik kan hem even niet vinden.
Klopt, ongeveer 2 jaar terug

http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=27792
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2002, 01:16
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Bij mij op school (categoraal gymnasium) was er niet een heel erg merkbaar verschil tussen jongens en meisjes aantallen.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 22:54
Verwijderd
in onze klas (gymnasium 3) zitte 14 jongens en 7 meisjes.. waarvan er volgend jaar 4 meisjes en 1 jonge latijn gaan doen en 1 meisje grieks..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 18:20
Studeren klopt dit?
Verwijderd
9 21-12-2010 18:48
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 15:57
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 12:00
Drugs & Alcohol Drugs, alcohol en iq, eq etc
m3tr01dm1nd3d
34 17-07-2005 12:38
Liefde & Relatie vrouwen onder de 30 zijn meisjes, of niet?
de abt van sion
14 24-05-2002 12:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.