Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2002, 16:39
kim13
kim13 is offline
Hoi allemaal!!
Ik zal wel eens willen weten wat jullie makkelijker vinden Latijn of Grieks.
Ik zit namelijk op 2gymnasium en ik vind Grieks vet veel moeilijker dan Latijn
Latijn is easy!!! Grieks is ook zo saai als maar wat.

oké plz....... geef antwoord
groetjes
xxxxx
kim
__________________
een kus is een AFDRUK van een INDRUK die met NADRUK vraagt om een HERDRUK
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 17:00
Sommetje
Sommetje is offline
Latijn is veel simpeler, zeker later
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 17:02
Verwijderd
ik zit nu in gym4 op een gewoon college, en ik doe alleen latijn. vorig jaar moest ik kiezen tussen griex en latijn, en de laatste heb ik duz gekozen. voor verdere info: in mijn klas zaten 23 leerlingen, 1 heeft 22 hebben er alleen latijn gekozen, 1 griex en er was 1 drol die het alletwee koos.
persoonlijk vind ik latijn leuker, omdat je er in onze eeuw veel meer aan hebt. weet je genoeg?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 20:47
Seneca
Seneca is offline
Latijn is meestal makkelijker, Grieks leuker (met name de cultuur). Maar als je Grieks saai vindt is de keuze niet zo moeilijk, toch?
__________________
Nunquam parum est quod satis est.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 17:29
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Hey,

Ik zit nu in de 5e en heb Grieks en Latijn allebei nog. Ik vind Grieks makkelijker, omdat er lidwoorden voor de zelfstandige naamwoorden staan, waaraan je de naamval kan zijn; de Griekse werkwoordvervoegingen vind ik ook makkelijker. Bij Latijn moet je bijv. weten of het werkwoord een consonant of e-stam is en vooral door de vervoegingen van de coniunctivus raak ik dan in de war.
__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 17:36
Joseph
Joseph is offline
Ik heb zowel Grieks als Latijn en ik vind Latijn makkelijker. Maar Grieks vind ik niet moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 18:17
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
xxDomingoxx schreef:

de Griekse werkwoordvervoegingen vind ik ook makkelijker.
Jij bent de eerste persoon die ik hoor die het Griekse werkwoord eenvoudiger vind dan het Latijnse werkwoord!

Ik vind Latijn makkelijker dan Grieks. Het is veel helderder en gestructureerder. Ik heb een beetje het gevoel dat Grieks van uitzonderingen aan elkaar hangt. Misschien ligt het er ook gewoon aan dat ik Latijn op de middelbare school beter heb geleerd dan Grieks, maar ik heb nog steeds grote moeite met Grieks.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 19:22
Verwijderd
Ik hoop dat Latijn het moeilijkst is, dan is dat een mooie meevaller voor volgend jaar
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 19:53
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
regenae schreef:
er was 1 drol die het alletwee koos.
Achja, die 'drol' heeft later wel een betere algemene ontwikkeling waarschijnlijk..(op het gebied van talen dan).

__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
J@SPER schreef:
Achja, die 'drol' heeft later wel een betere algemene ontwikkeling waarschijnlijk..(op het gebied van talen dan).

dat kan wel wezen, maar als je ziet hoe dat meiske zich nou helemaal de pleuris werkt, das ook nie gezond. ik vind het óók zeer slim als je alletwee hebt, maar dan moet je het alleen doen als je het ook čcht kan...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 20:26
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
regenae schreef:
dat kan wel wezen, maar als je ziet hoe dat meiske zich nou helemaal de pleuris werkt, das ook nie gezond. ik vind het óók zeer slim als je alletwee hebt, maar dan moet je het alleen doen als je het ook čcht kan...
Te hard werken kan inderdaad ook verkeerd zijn...

__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 16:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
regenae schreef:
dat kan wel wezen, maar als je ziet hoe dat meiske zich nou helemaal de pleuris werkt, das ook nie gezond. ik vind het óók zeer slim als je alletwee hebt, maar dan moet je het alleen doen als je het ook čcht kan...
Ik neem aan dat ze er wel goed over nagedacht heeft? En het kan ook gewoon zijn dat ze altijd zich al te pleurig werkt ondanks beide talen...

Ik vind Latijn makkelijker omdat ik Grieks een jaar niets gedaan heb vanwege een leraar...

__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:52
Verwijderd
Als je Grieks of Latijn het leukste vak vindt kan het toch ook zin dat je er dan harder voor werkt, toch?

Ik vind Latijn trouwens veel makkelijker dan Grieks. Bij grieks heb je veel eerder de neiging er geen touw meer aan vast te knopen

En wat betreft die (griekse) lidwoorden; soms is het wel handig ja om de naamval te herkennen maar vaak genoeg staat er dus wel een lidwoord maar geen zelfstandig naamwoord of niet in de buurt, en soms kun je niet meer vinden waar het op terugslaat enfin.. (laat ik er gezien vanmiddag maar even niet meer over nadenken..)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 20:10
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Citaat:
xxDomingoxx schreef:

de Griekse werkwoordvervoegingen vind ik ook makkelijker.
Jij bent de eerste persoon die ik hoor die het Griekse werkwoord eenvoudiger vind dan het Latijnse werkwoord!
Hmm... tja
M'n leraar Grieks verzint ook van die makkelijke regeltjes waardoor je de tijden makkelijk kan herkennen... bijv. futurum = stam + sigma + praesens-uitgang. Bij Latijn moet ik elke keer de werkwoordenschema's weer even doornemen...

__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 18:19
lovelylot
lovelylot is offline
heeeey
ik zit nu nog in de eerste maar ik hoor van iedereen uit de 4e dat grieks veel makkelijker gaat worden!!!
xxxxxxxxxx-ies lotte
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 20:48
Verwijderd
Latijn is makkelijker.
Grieks wordt heel vervelend. Veel grammatica, in 6e klas nog steeds. Ik heb het daarom laten vallen in de 4e. Ik zit nu in de 6e en heb sinds die tijd bijna geen grammatica Latijn meer gehad.

Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 13:04
Verwijderd
me again: ik denk toch dat dit voor iedereen anders is. de een vind latijn makkelijker, de ander griex. het is maar waar je aanleg voor hebt. of waar je naar school gaat. ik zit op een gewoon college en niet op een gymnasium. daardoor heb ik pas in de tweede latijn gekregen en pas in de derde griex. toen ik moest kiezen tussen die twee heb ik maar latijn gekozen, omdat ik daar al veel verder mee was en ik voor griex veel harder zou moeten werken, om alles in te halen (vergeleken bij gymnasten op een gymnasium)
ciao
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 13:12
Verwijderd
me again:
ik denk dat het voor iedereen anders is. sommige mensen vinden griex makkelijker, anderen latijn. het is maar waar je aan leg voor hebt. ik vind latijn makkelijker, maar dat komt doordat ik op een gewoon college zit en ik pas in de tweede latijn kreeg en pas in de derde griex, vergeleken bij een gewoon gymnasium zou ik dan keiveel in moeten halen. latijn leek me dan wat rustiger om te volgen.
ciao
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2002, 09:59
ikke=Melanie
ikke=Melanie is offline
Ik heb griex na de derde laten vallen.
Voor een repetitie in de proefwerkweek (je mocht je handboek erbij gebruiken) haalde ik een 1.2, Latijn is makkelijker
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 09:50
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
ik heb alleen nog maar Latijn. maar vind het een super leuk vak. het is nu ook mijn beste vak....
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 17:12
zozze
Avatar van zozze
zozze is offline
http://forum.scholieren.com/Forum26/HTML/000711.html
__________________
Massive
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 10:42
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline

Ja..toch laat ik deze open, zolang er in dat andere topic niet meer gepost wordt.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 19:54
Hannahanneke
Hannahanneke is offline
Ik zit in 't tweede (middelbaar, België) en ik doe Latijn en Grieks, de Griekse cultuur, taal en mythes zijn mooier en verfijnder dan Latijn, maar zoals velen al zeiden, wel moeilijker, probeer het alletwee te blijven doen. Veel suc6 ermee!
__________________
La vita č bella, ook al bestaat er iets zoals school, maar "Non scholae sed vitae discimus."
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 12:20
Rareman2
Rareman2 is offline
Latijn:
plusquam perfectum
perfectum
imperfectum
futurum
een heleboel conjunctivus ofzo
praesens
en vijf soorten werkwoorden stammen

Grieks:
conj en opt
heel weinig vormpjes
vijf naamvallen de Acc. respectus
genitivus absolutus
dativus mensurae

perfectum is simpel
futurum is simpeler
en de rest is nog makkelijker

Een die-hard grieks fan uit de 4e klas (dus niet Rareman2 )
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Rareman2 schreef:

Grieks:
vijf naamvallen
??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2002, 11:57
Rareman2
Rareman2 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef:
??
Ja sorry, maar dit soort dingen moet je niet aan mij vragen. Ik zit op het atheneum. Een vriend van me die had dat getypt onder mijn naam (mocht hij ). Ik heb er echter de ballen verstand van .
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 16:25
Lollypopje
Lollypopje is offline
Ik zit nu in 6 gym met Latijn en Grieks en ik vind Latijn makkelijker. Daarentegen zijn de Griekse verhalen weer leuker. Doe gewoon wat je het makkelijkst vindt! Of alletwee...)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 12:03
rutal
rutal is offline
Citaat:
Rareman2 schreef:
Ja sorry, maar dit soort dingen moet je niet aan mij vragen. Ik zit op het atheneum. Een vriend van me die had dat getypt onder mijn naam (mocht hij ). Ik heb er echter de ballen verstand van .

Hij bedoelt mij natuurlijk

Rutal

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 09:00
Rareman2
Rareman2 is offline
Citaat:
rutal schreef:

Hij bedoelt mij natuurlijk

Rutal

Inderdaad

__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 15:53
Verwijderd
Ik heb Grieks gekozen omdat ik het op het moment makkelijker vond, wij hadden namelijk een heel slechte leraar Latijn, waardoor iedereen een achterstand had.

Vind het sowieso ook leuker, de letters, de naamvallen, het totaal onbekende van de taal.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 20:27
Mysticus
Avatar van Mysticus
Mysticus is offline
Ik vind Latijn echt veel makkelijker. Sta er dan ook een 7 voor en voor grieks een 5
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 23:22
Ik vind Grieks makkelijker, maar dat komt omdat ik pas veel later grieks kreeg en dat dus makkelijker in kon halen,omdat ik eerder nooit iets deed. Nu ga ik naar de 5e en ben weer helemaal bij en gaan de punten dus ook goed.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 19:09
sabbel
sabbel is offline
hej
ik zit ook in de 2e en ik snap geen bal van grieks! en latijn is makkelijk...
maar ik sta voor grieks wel een voldoende!!!
afkijken verricht wonderen haha
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 14:27
disposition
Avatar van disposition
disposition is offline
Tot de 3de klas vond ik grieks een stuk makkelijker dan latijn, maar nu (5de) denk ik daar echt anders over, grieks is echt VEEl moeilijker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks of Latijn?
docent
26 19-11-2006 11:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Latijn of Grieks?
Wormpjuh
101 10-04-2006 21:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Moeten KCV, Latijn en Grieks eigenlijk ook invoerd in HAVO-niveau?
Verwijderd
84 01-08-2005 13:43
Levensbeschouwing & Filosofie Achterlijke cultuur, says who?
IGRA
3 04-05-2004 20:44
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Examenschrijvers 2004, wat vinden we ervan?
Limoen
65 25-03-2004 14:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen nut van klassieke talen??
Emilia
41 14-04-2003 01:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.