Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2004, 12:17
kleutertje
kleutertje is offline
Ik vraag ma af wanneer jullie besluiten om een boek te kopen, en wanneer je besluit om naar de bieb te gaan en een boek te kopen.
Bij mij is dat altijd puur toeval. Zodra ik naar de stad ga, kom ik bijna altijd én bij de bieb én bij de boekenwinkel. Maar waarom ik het ene boek huur en het andere koop, daar kan ik echt geen verklaring voor geven...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2004, 14:19
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Als ik in de bieb kom en ik zie een boek die ik graag wil lezen, neem ik die mee. Maar vaak is het zo dat als ik een boek uit de bieb heb gelezen, dat ik dat boek maar 1 keer wil lezen... Heel apart.
Als ik in de boekwinkel kom en ik zie een leuk boek, koop ik die vaak. Dat boek lees ik dan vaak meerdere keren.

Maar de boeken die ik koop vind ik vaak mooier en beter dan de boeken die ik uit de bieb haal. Gewoon toeval denk ik, of ik doe het toch bewust. Geen idee eigenlijk... eerlijk gezegd. Nooit over nagedacht!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:49
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Gelukkig huur ik nooit boeken bij de bieb, maar leen ik ze slechts.

Naar de bieb ga ik wanneer ik een boek nodig heb, maar niet wil of kan kopen zeg maar.
Naar de boekhandel ga ik wanneer ik geld genoeg heb en zin heb in een boek of graag een boek wil hebben ofzo..

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:50
marla
Avatar van marla
marla is offline
Ik leen alleen maar boeken. Ik koop heeeeeeel zelden boeken (en dan alleen als ik een boekenbon heb gekregen).
__________________
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:33
Ndimension
Ndimension is offline
Ik ga vaak naar de bieb en leen dan een stuk of 10 boeken, waarvan ik er geen een uitlees...Lees meestal maar enkele hoofdstukken. Iig genoeg om te beoordelen wat ik van het boek vind en of het het waard is het boek te verlengen of te kopen.
Boeken koop ik alleen als ik weet dat ze goed zijn.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:28
Verwijderd
Ik kom alleen nog in de bibliotheek als ik de boeken die ik nodig heb niet in een Slegte of antiquaritaat kan vinden. Tijdens mijn zoektochten daar koop ik zoveel andere boeken, dat ik in de tijd dat ik geen boeken voor school hoef te lezen niet de deur uit hoef om toch een nieuw boek te lezen.

LUH-3417 - Maar ik denk wel dat ik meer dan de helft van mijn kast gelezen heb, hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:51
kleutertje
kleutertje is offline
ja maar, jesus, dan moet je ook veel geld hebben, wanneer je al de boeken die je wilt lezen ook kan kopen!?!?!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:23
Verwijderd
De boeken voor school worden gefinancieerd door mijn ouders en ik koop ze vrijwel altijd (95% van de gevallen) tweedehands. Dat scheelt al gauw vijftien euro per boek. Voor de rest heb ik totaal niet veel geld.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:00
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 09-06-2004 @ 16:49 :
Gelukkig huur ik nooit boeken bij de bieb, maar leen ik ze slechts.


Ik koop enkel boeken wanneer ik er zeker van ben dat ik ze nog zeker tien keer zal lezen, anders vind ik het geldverspilling
(tenzij je ze koopt om je boekenrek vol te krijgen
-> staat chique)
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 00:44
Verwijderd
Hmm, sinds ik studiefinanciering krijg (yes, eindelijk geld )ben ik niet echt meer in de bibliotheek geweest aangezien de boeken die ik zoek er vaak toch niet te vinden zijn. En ik vind het leuk om in boekwinkels te lopen. Kan ik echt uren doorbrengen (mits het een beetje goede boekhandel is, dus geen ako ofzo).
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 10:30
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Ik koop boeken als ik geld heb en toevallig iets leuks tegenkom op een boekenmarkt of bij de Slegte. Soms als ik meer geld heb en ik zie een boek in de boekhandel dat me echt geweldig lijkt, koop ik 'm.

Ik koop meestal boeken die ik al eens gelezen heb.
Als ik toevallig boekenbonnen heb gekregen voor mijn verjaardag, geef ik ze ook graag uit bij de boekhandel. Een keer per jaar dus een grote hoeveelheid boeken.

Verder ga ik regelmatig naar de bibliotheek.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 19:15
Metonymia
Avatar van Metonymia
Metonymia is offline
Meestal koop ik boeken als ik weer een aanval van 'Bieb-ziekte' heb. Omdat ik als bijbaantje in een bieb werk heb ik meestal geen zin om daar nog eens extra heen te gaan om boeken te lenen en, daar komt bij dat de boeken die ik lees ze er:
a: niet hebben of b: uitgeleent zijn. Dat is voor mij meestal het teken om onze boekhandel op te zoeken.

Toch leen ik heel erg vaak boeken van de bieb. Ben een scholier dus veel geld heb ik niet. Als ik een boek dat ik leen heel erg mooi vind en het op een goede dag tegen kom koop ik het meestal. Zo vond ik Eline Vere in een tweedehands boekhandel toen wij met de klas een uitstapje voor CKV naar Antwerpen maakten.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 19:33
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Ik krijg al mijn boeken.
Ik weet het, ik ben rotverwend
Als ik een boek zie dat mij aanstaat, krijg ik het.
Ik mag dan een arme student zijn, mijn ouders zijn dat niet
Ik schaam me diep hiervoor. Wordt het beter als ik zeg dat ik nooit iets krijg en geld verdien door de daklozenkrant te verkopen, en met dat geld boeken koop
Nee, stoute millroy.
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 20:51
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Metonymia schreef op 11-06-2004 @ 20:15 :
Meestal koop ik boeken als ik weer een aanval van 'Bieb-ziekte' heb. Omdat ik als bijbaantje in een bieb werk heb ik meestal geen zin om daar nog eens extra heen te gaan om boeken te lenen en, daar komt bij dat de boeken die ik lees ze er:
a: niet hebben of b: uitgeleent zijn. Dat is voor mij meestal het teken om onze boekhandel op te zoeken.

Toch leen ik heel erg vaak boeken van de bieb. Ben een scholier dus veel geld heb ik niet. Als ik een boek dat ik leen heel erg mooi vind en het op een goede dag tegen kom koop ik het meestal. Zo vond ik Eline Vere in een tweedehands boekhandel toen wij met de klas een uitstapje voor CKV naar Antwerpen maakten.
Waar in het Rome van het Noorden heb je het gekocht?
Ik zoek al een tijdje een andere tweedehandsboekenwinkel buiten de De Sleghte die enkel uiteenvallende krengen heeft liggen....
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 09:21
Metonymia
Avatar van Metonymia
Metonymia is offline
Jeetje Daar vraag je wat. We stopten met de bussen op een kade, dicht bij de stad. (misschien zegt het jou wat?) Daar de straat oversteken dan helemaal recht door en dan de eerste links. Je komt dan in een klein straatje waarin twee winkeltjes zitten met alternatieve kleding en een schattig boekwinkeltje. Heel veel beter kan ik het niet uitleggen. Ja misschien heb je er wat aan als ik zeg dat als je deze straat helemaal uitloopt je op dat plein met die kerk komt. *denkt*

-Pakt Eline- Lang leve de stickertjes. In dat boek staat een stikkertje, misschien is het van die zaak. Eureka, patersstraat. Maar ik weet het absoluut niet zeker, ben geen Belg dus zeker geen Anwerpse
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 16:14
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Metonymia schreef op 12-06-2004 @ 10:21 :
Jeetje Daar vraag je wat. We stopten met de bussen op een kade, dicht bij de stad. (misschien zegt het jou wat?) Daar de straat oversteken dan helemaal recht door en dan de eerste links. Je komt dan in een klein straatje waarin twee winkeltjes zitten met alternatieve kleding en een schattig boekwinkeltje. Heel veel beter kan ik het niet uitleggen. Ja misschien heb je er wat aan als ik zeg dat als je deze straat helemaal uitloopt je op dat plein met die kerk komt. *denkt*

-Pakt Eline- Lang leve de stickertjes. In dat boek staat een stikkertje, misschien is het van die zaak. Eureka, patersstraat. Maar ik weet het absoluut niet zeker, ben geen Belg dus zeker geen Anwerpse
bedankt!! Ik zoek het wel even op in mijn hypermodern straatplan
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 19:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ga eigenlijk nooit meer naar de bieb en ik koop meestal de boeken die ik echt graag wil lezen.
De bieb hier in het dorp stelt echt helemaal niks voor, ze hebben weinig boeients en daarbij is hij niet zoveel open. Als hij open is dan zit ik vaak nog in Nijmegen, dus boeken uitzoeken gaat een beetje moeilijk. Ik ben ook niet zo heel goed in het op tijd terugbrengen dus daarom ga ik ook minder.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:25
Verwijderd
Citaat:
marla schreef op 09-06-2004 @ 16:50 :
Ik leen alleen maar boeken. Ik koop heeeeeeel zelden boeken (en dan alleen als ik een boekenbon heb gekregen).
Ja, dat geldt voor mij ook. Helaas. Als ik in een boekenwinkel kom word ik echt heel erg hebberig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2004, 08:20
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
het enige slechte aan bibliotheek zijn de boetes...Ik haat ze, altijd lokken ze me weer in een van hun valstrikken
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 10:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 13-06-2004 @ 09:20 :
het enige slechte aan bibliotheek zijn de boetes...Ik haat ze, altijd lokken ze me weer in een van hun valstrikken
Ik maak me er maar niet te druk om en denk bij boetes van ach, daar kunnen ze weer nieuwe boeken van komen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 16:48
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-06-2004 @ 11:46 :
Ik maak me er maar niet te druk om en denk bij boetes van ach, daar kunnen ze weer nieuwe boeken van komen.
hey ja, dat is waar, nog nooit aan gedacht !
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 12:08
Riantje
Riantje is offline
Ik werk bij de bibliotheek dus heel vaak neem ik daar dingen mee die ik bij het innemen tegenkom.
Boeken die om één of andere reden zijn afgeschreven, mogen we ook gewoon meenemen. For Free
Voor de rest krijg ik veel boeken voor verjaardagen en Sinterklaas. Zelf koop ik vrij weinig boeken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 12:13
Briseďs
Avatar van Briseďs
Briseďs is offline
Ik koop niet zo vaak boeken, eigenlijk alleen boeken die ik al heel vaak gelezen heb (van de bieb dus) en waarvan ik weet dat ik ze nog vaak zal lezen. Lenen bij de bieb doe ik des te vaker. Vind ik veel handiger.

Af en toe krijg ik wel eens boeken die ik nog niet gelezen heb. Maar die lees ik dan toch minder.
__________________
Hela världen är sĺ underbar
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:35
puto
puto is offline
Als ik van te voren weet welk boek ik wil lezen en ik kan echt niet wachten totdat ik het kan halen (uit de bieb/de winkel)
Dan koop ik het boek dus..
Achteraf zijn dat ook de boeken die ik nog een keer zou willen lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren?
Hongaar
456 07-11-2005 14:40
Werk, Geld & Recht website met omzet
Ewd
36 14-02-2005 21:40
Algemene schoolzaken op kamers of bij je pappie en mammie??
nlblue-eyes
136 19-10-2004 09:17
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Werk, Geld & Recht Verschillende soorten rechten
Thomas
7 21-11-2003 16:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.