Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2007, 18:14
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
Een vriendin van mij, die mengt haar zaagsel voor in de hamsterbak met kattebakzand. Dit om de geur van de hamsterurine langer te 'verbergen'.

Nu leek mij dat ook wel handig, aangezien ik op kamers zit en nu bijna om de 2 dagen mijn kooi moet poetsen omdat meneertje stinkt.. Ik vind dit op zich niet erg, maar vroeg mij nu af of haar methode effectief is, en of het wel mág bij hamsters.


Dus: zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is er kans dat mijn hamster dan kattebakzand gaat zitten eten? Is het wel goed voor zijn vacht/huid dat dat in zijn kooi ligt?

Bedankt!

Vraag 2:
een vis bij ons in de vijver zwemt al zeker een dikke 9 maanden met een hele dikke bolle buik rond. Is dat een zwangerschap? Of eerder een kanker die haar zo dik maakt? Moet wel zeggen dat de dikte aan beide kanten van haar buik even groot is.

Wederom bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2007, 08:53
Verwijderd
http://www.aqua-archief.nl/forum18757.htm <--- Voor de goudvis, het antwoord is dat ze niet zwanger kunnen zijn.

En we gebruikten bij ons konijn destijds kattebakkorrels als ze in de kamer mocht rondhupsen. Ze at er niet van ofzo en het leverde ook niet problemen op met in het vacht hangen of irritatie.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 08:56
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
1. volgens mij is dat kattenbakzand wel erg stoffig voor hamsters, maar ik weet verder niet of er nog giftige middeltjes in zitten die schadelijk kunnen zijn. Ik zou liever kiezen voor stofvrij zaagsel en houtkrullen.

2. ik had ook vaak guppen met een opgeblazen buik, ik heb altijd gedacht dat dit lucht was ofzo. Uiteindelijk gingen ze ook dood.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 11:51
Mariekje*
Mariekje* is offline
Offtopic reacties verwijderd, nu gelieve weer ontopic verder te gaan.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 11:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
1. Ik gebruikte zelf voor al mijn hamsters houtsnippers (van die hele kleintjes, zonder scherpe randjes) erg fijn spul, en neemt veel vocht en vuiligheid op waardoor de geurtjes beperkt blijven. Volgens mij waren het beukensnippers. Kattenzand lijkt mij persoonlijk te stoffig eigenlijk.

2. De meeste vissen die ik in mijn aquarium heb zwemmen, en de kooikarpers in mijn vijver, die eveneens een bolle buik hebben gehad... Gingen binnen een paar dagen/weken dood. Waardoor het veroorzaakt wordt; Ik heb geen idee, maar gezond zal het niet zijn... Meestal kregen mijn dieren er last van (Zeker in de vijver) als we iets aan het water veranderd hadden.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:39
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Vraag 2:
een vis bij ons in de vijver zwemt al zeker een dikke 9 maanden met een hele dikke bolle buik rond. Is dat een zwangerschap? Of eerder een kanker die haar zo dik maakt? Moet wel zeggen dat de dikte aan beide kanten van haar buik even groot is.

Buikwaterzucht

Symptomen

Sterk opgezwollen buik, het is precies of de vis zwemt met kuit rond. De schubben onderaan de buik staan meestal recht en de vis houdt zich stil, komt niet eten, ogen puilen uit

Oorzaak

Alleen te danken ook aan de slechte omstandigheden waar de vissen in vertoeven. Soms mede veroorzaakt door bacteriën. Meestal niet overdraagbaar, maar zou toch maar de voorzorgen nemen

Wateromstandigheden verbeteren. Aangetaste vissen toch maar best appart zetten en proberen behandelen met antibiotica.

Of ze is gewoon zwanger, maar onze vissen hebben ook altijd jongen maar zie nooit een dikke vis zwemmen in de vijver.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 15:51
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Om terug te komen op vraag 1. Ik heb zelf vijf cavia's op mijn slaapkamer van 20m2 en ik ruik ze niet (verschoon ze 1x per 4/5 dagen). Je moet de zaagsellaag gewoon lekker dik doen en als het nodig is de natte plekken eruit halen, zodat het geen kans krijgt om te gaan stinken.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 11:23
bosaap
bosaap is offline
Je kan ook een klein toiletje plaatsen, op een gegeven moment gaan ze daar echt gebruik van maken
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:40
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
Wel nog even zeggen: die vis met de dikke buik is nog steeds even levendig en eet gewoon goed.. En het water is in orde (we hebben het gisteren nog getest met zo van die watersetjes..)

En ik zal dan eens op zoek gaan naar beukensnippers!

Dank jullie wel
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 14:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
SilverBlue schreef op 24-04-2007 @ 14:39 :
Of ze is gewoon zwanger, maar onze vissen hebben ook altijd jongen maar zie nooit een dikke vis zwemmen in de vijver.
Je weet niet hoe vissen zich vermenigvuldigen?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.