Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2007, 10:12
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoi,

Mijn oudste Golden Retriever (12 jaar) heeft al vanaf haar 3de jaar - voornamelijk in het voorjaar - altijd een paar bijtplekken, vermoedelijk door een soort allergie. We zijn al minstens een keer of 12 met haar naar (verschillende) dierenartsen geweest, maar niemand weet wat het precies is. Ze kregen meerdere antibioticakuren, heeft maanden met een kap rondgelopen, tientallen zalfjes hebben de revue gepasseerd, niets helpt.

Vorige week had ze al plotseling wat meer bijtplekken, deze zijn dan ook echt tot bloedens toe. Vanmorgen bleef ze in haar mandje liggen en dus heb ik haar er een uurtje geleden uitgetild en op het tapijt in de woonkamer gelegd, ik schrok me echt rot.

Ze heeft nu 13 grote wonden van ongeveer 6 bij 9cm; Ze heeft ook haar poot tot bloedenstoe opengebeten, voor haar tepels exact hetzelfde verhaal (deze zijn nu ook dik, echt ontstoken en weet ik veel wat). Ik heb haar zojuist helemaal gewassen met betadine shampoo, maar ik vrees dat het ergste leed al is geschied. Ik heb geen knobbels kunnen ontdekken, of andere ongewone plekken. Ze maakt een redelijk levendige indruk, heeft heldere oogjes en haar eetlust is gewoon goed.

Het probleem is dat de dierenkliniek nu 'vol' zit; Alle vee- en dierenartsen zijn tot vanmiddag 4 uur bezet, en bij voorkeur ga ik niet naar een andere dierenkliniek omdat deze haar/ons verhaal niet kennen en het dus al weer snel zullen wijten aan de ouderdom (zoals velen dat eerder ook al hebben gedaan). Met een beetje geluk kan de veearts van mijn paarden vanmiddag rond een uur of 1 even langskomen, maar daar krijg je het weer: Hij heeft de middelen niet om een hond te behandelen.

Heeft iemand enig idee wat dit zijn kan? Of is er iemand die het bekend voorkomt, of hoe ik de tussentijd kan overbruggen? Tis echt een ramp om te zien.

Alvast bedankt,
Kelly
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2007, 12:19
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Het zal dan toch echt een allergie zijn, misschien van het mooie weer of van het gras ofzo. Lijkt me het logische als het sinds een week ofzo is.

pfff.......Kun je geen allergietesten laten doen bij de dierenarts?
Of anders naar een dermatoloog gaan.

Misschien een natte/gekoelde handoek over haar heenleggen? zodat ze niet kan krabben/bijten en wel verkoeling krijgt?

Ik weet eventueel nog wel iets wat zou kunnen helpen, maar daar moet je wel voor open staan.



Dat heeft altijd heel goed bij mijn hond gewerkt. Wondjes, irritaties, ontstekingen, etc. gingen heel snel weg. Het heeft ook een verkoelende werking. Bovendien is het totaal niet giftig. Echt klasse spul.

http://www.aloeforever.nl/
http://www.aloeforever.nl/61.html
het staat onder huidverzorgingsproducten (aloe vera gelly)


Jeetje, succes ermee, kan me voorstellen dat je je rot schrikt
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 13:46
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik dacht dus in 1e instantie ook aan een allergie, en vervolgens aan schijn-zwangerschap. Ik zal vanavond wel even foto's maken; Het ziet er echt niet uit... Dierenarts kon helaas niet komen, en door een visite kan mijn moeder niet weg... en om nou zelf in de auto te springen met mijn 10 rijlessen achter de rug.

Ik ben vooral als de dood voor een bloedvergiftiging of iets in die geest. De wonden zijn immers open en onbedekt, en de zalf likt ze er voortdurend af.

Bedankt voor je reactie in ieder geval! Aloe Vera is geen optie; in het verleden erg veel mee in de weer geweest, maar de plekken zijn gewoon te hevig. Een natte handdoek is misschien nog wel het overwegen waard
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 17:45
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Maakt de wonden schoon met een wat lauw water waarin je badedas doet (die groene fles wat mensen ook gebruiken). Smeer erna wat bactobran (of hoe schrijf je dat) erop, iig een zalfje wat mensen ook gebruiken bij wonden. Hou dit echt een aantal dagen vol. Dus iedere dag schoonmaken en insmeren. Als het beter wordt ga dan gewoon ermee door, anders toch naar een dierenarts voor advies. Dat doen wij altijd als de hond wat last heeft van zijn huid.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 20:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eraan likken is niet erg, daarmee houden ze het juist schoon Een hondentong is schoner dan het vaatdoekje uit je keuken dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.

Onze hond heeft dit ook gehad en hij bleek erg allergisch te zijn voor vlooien, kan het niet zoiets zijn? Mijn moeder maakte die plekken ook altijd schoon met betadinezalf en ook unicurazeep kan goed helpen (dat ontsmet ook).

Succes ermee, hopelijk kan je toch gauw bij een dierenarts terecht.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 11:45
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-04-2007 @ 21:33 :
Eraan likken is niet erg, daarmee houden ze het juist schoon Een hondentong is schoner dan het vaatdoekje uit je keuken dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.
Overdaad schaadt

Likken is niet erg, maar over het algemeen weet een hond niet wanneer het genoeg is. En dat zal je toch echt zelf in de gaten moeten houden om ervoor te zorgen dat de wonden niet nog een stuk erger worden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 13:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
fractal-illusio schreef op 08-04-2007 @ 12:45 :
Overdaad schaadt

Likken is niet erg, maar over het algemeen weet een hond niet wanneer het genoeg is. En dat zal je toch echt zelf in de gaten moeten houden om ervoor te zorgen dat de wonden niet nog een stuk erger worden.
Juist. Het is niet voor niets helemaal ontstoken. Ondanks het vele ontsmetten liep het pus er vandaag uit

Mijn honden hebben nog nooit vlooien gehad, enkel eventjes toen ik mijn Spaanse asielhond erbij kreeg. Of kan zo'n reactie al komen van een kort vlooienbezoek? Volgens de dierenarts moet het in principe onmogelijk zijn, omdat ik mijn dieren al hun leven lang van die pipetjes in hun nek geef (ik kom niet op de naam).
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 14:58
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
HvJ schreef op 08-04-2007 @ 14:29 :
Juist. Het is niet voor niets helemaal ontstoken. Ondanks het vele ontsmetten liep het pus er vandaag uit

Mijn honden hebben nog nooit vlooien gehad, enkel eventjes toen ik mijn Spaanse asielhond erbij kreeg. Of kan zo'n reactie al komen van een kort vlooienbezoek? Volgens de dierenarts moet het in principe onmogelijk zijn, omdat ik mijn dieren al hun leven lang van die pipetjes in hun nek geef (ik kom niet op de naam).
Balen dat het zo slecht gaat met de wonden
Als je het echt niet vertrouwt, zou ik toch naar een dierenarts gaan. Dan nog maar een keer het verhaal uitleggen

Ik las in een ander topic dat Vega al bijna een jaar bij jullie is, lijkt me sterk dat ze daar nu dan last van krijgt.

Ik kwam dit tegen op een ander forum, misschien heb je er iets aan. Het lijkt op wat je beschrijft.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=111878
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 15:12
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik wil ook heel graag naar de dierenarts, maar het valt allemaal weer precies in zo'n rot weekend. Morgen probeer ik toch nog eens te bellen.

Ze ligt nu in het zonnetje, ik in de hoop verkerend dat dat misschien nog een beetje wil helpen. Ze is de laatste weken wel erg vermagerd, dus misschien toch ergens een kwadaardig gezwel of iets? Ik ga met het uur gekkere dingen denken, haha.

Bedankt voor jullie reacties weer
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 18:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je niet zo'n kap in huis zodat ze er niet meer bij kan met likken of kan je er niet zelf een maken? Ik had er idd niet aan gedacht dat teveel likken idd niet goed is, sorry

Ik hoop dat het je lukt om een dierenarts te vinden, staat er in de krant niet wie er dienst heeft met de feestdagen, of op teletekst van een regionale zender?

Succes ermee!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 14:37
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Thuis hebben wij een keer gewoon een lampenkap door de midden geknipt, misschien heb je er thuis nog 1 liggen?

Succes iig, hou ons op de hoogte.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 15:33
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
of een panty vullen met iets (watten, piepschuim) zodat het echt een dikke band om zijn nek vormt.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 17:21
Mariekje*
Mariekje* is offline
Uhuu ik heb een kap liggen... Het probleem is alleen dat het altijd zo rustige 12 jarige Golden Retriever-meisje plots verandert in een losgeslagen, aangeschoten Fliedel-piep-beestje zodra ik die kap om doe. En nee, dat stopt ook niet na een dag of twee.
Ze raakt gewoon in paniek en blijft maar rennen met dat ding, blaffen, piepen, op schoot springen, dingen omstoten enz. Voor ons huis (op wat vazen na dan) niet zo erg, maar het is voor haarzelf nogal sneu.
Ik zal vanavond eens kijken of ik een creatieve oplossing kan bedenken die ze niet vreselijk eng vind.

Ik smeer haar nu telkens in met sudocreme en met spul dat ik ook voor mijn paarden gebruik. Langzaam aan gaat het weer iets beter; De oude plekken genezen en laat ze met rust, maar er komen elke dag weer nieuwe plekken bij.

@ wizkid: Zou dat blijven zitten met een panty?

Bedankt voor jullie reacties
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 16:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Bestaat er geen hondenforum waar je deze vraag kunt stellen? Er zijn vast meer baasjes die zoiets hebben meegemaakt en jou kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:28
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 10-04-2007 @ 17:09 :
Bestaat er geen hondenforum waar je deze vraag kunt stellen? Er zijn vast meer baasjes die zoiets hebben meegemaakt en jou kunnen helpen.
Jazeker, www.hondenforum.nl
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:07
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
HvJ schreef op 09-04-2007 @ 18:21 :
Uhuu ik heb een kap liggen... Het probleem is alleen dat het altijd zo rustige 12 jarige Golden Retriever-meisje plots verandert in een losgeslagen, aangeschoten Fliedel-piep-beestje zodra ik die kap om doe. En nee, dat stopt ook niet na een dag of twee.
Ze raakt gewoon in paniek en blijft maar rennen met dat ding, blaffen, piepen, op schoot springen, dingen omstoten enz. Voor ons huis (op wat vazen na dan) niet zo erg, maar het is voor haarzelf nogal sneu.
Ik zal vanavond eens kijken of ik een creatieve oplossing kan bedenken die ze niet vreselijk eng vind.

Ik smeer haar nu telkens in met sudocreme en met spul dat ik ook voor mijn paarden gebruik. Langzaam aan gaat het weer iets beter; De oude plekken genezen en laat ze met rust, maar er komen elke dag weer nieuwe plekken bij.

@ wizkid: Zou dat blijven zitten met een panty?

Bedankt voor jullie reacties
Wij hebben het gedaan bij onze basset met die panty omdat zijn kap veel te groot was en hij overal tegenaan liep. Looptuigen zijn meestal niet voor zijn formaat gemaakt (hij kan eruit stappen) door zijn kleine poten, maar deze panty bleef gewoon goed zitten. Dus bij een 'normale' hond moet het dan denk ik ook goed gaan.

Tja beesten vinden die kappen niet fijn. Persoonlijk heb ik er totaal geen moeite mee als ze liggen te piepen en te huilen. Als het hun beter maakt moeten ze maar een aantal dagen met een kap rondlopen. In plaats van dat ik het zielig ga vinden, de kap eraf haal, en het probleem daardoor alleen vergroot.

Die basset had trouwens een oorontsteking gehad, is gaan krabben en er is een bacterie in zijn huid gekomen. We hebben daar een speciale zalf voor gekregen van de dierenarts + het badedas verhaal van hierboven heeft de grote wonden weggehaald. Af en toe komt er nog eens een plekje tevoorschijn en dat wassen we dan weer iedere dag met wat badedas zodat het niet erger wordt. Misschien heeft jouw hond ook iets gehad waardoor hij is gaan krabben en er een bacterie in zijn huid is gekomen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 15:11
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
Citaat:
wizkid schreef op 10-04-2007 @ 22:07 :
Tja beesten vinden die kappen niet fijn. Persoonlijk heb ik er totaal geen moeite mee als ze liggen te piepen en te huilen. Als het hun beter maakt moeten ze maar een aantal dagen met een kap rondlopen. In plaats van dat ik het zielig ga vinden, de kap eraf haal, en het probleem daardoor alleen vergroot.
maar als een hond werkelijk wild word als je hem een kap om doet is dat misschien toch minder want met die wonden is het beter als hij rustig is dan wanneer hij aan het stressen is.
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 19:39
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Angel on Earth schreef op 11-04-2007 @ 16:11 :
maar als een hond werkelijk wild word als je hem een kap om doet is dat misschien toch minder want met die wonden is het beter als hij rustig is dan wanneer hij aan het stressen is.
In het begin is hij vaak wild ja, maar na een tijdje moet hij wel rustiger worden. Je moet ook zeker een goede maat kap hebben, want te groot is ook niet goed. Stress is inderdaad ook niet goed voor het beest maar soms moet je keuzes maken.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-04-2007, 06:16
Verwijderd
een vorige hond van ons kreeg van die plekken als ze vlooien had, ze was er een soort allergisch voor, maar neem aan dat jouw hond verder geen vlooien heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 17:35
dopydope
Avatar van dopydope
dopydope is offline
als ik dit zo lees zou je bijna aan necrose denken. nou weet ik alleen niet of dat bij dieren voorkomt.

of een vergiftiging.
__________________
get miles away... get miles away... get miles...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 17:37
StormBreaker2
Avatar van StormBreaker2
StormBreaker2 is offline
Maar HVJ, bijt die hond - als je niet kijkt - niet zichzelf?
__________________
http://www.linkpiramide.nl/?22260 kijk hier maar eens op!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 11:33
dopydope
Avatar van dopydope
dopydope is offline
als de hond een kap omhad, kan hij zichzelf niet bijten. of het is een knappe hond. daar is die kap voor.

plus, je hoord wel eens iets over een hond met zelfmoofdneigingen, maar die rennen meestal voor een auto... je hoord niet vaak dat ze zich zelf opeten, beginnend bij de pootjes.

zijn de wonden zwart omrandt?
__________________
get miles away... get miles away... get miles...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 13:02
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ben inmiddels al een paar keer bij de dierenarts geweest, en hij weet niet wat het is. We zijn nu dagelijks in de weer met speciale shampoos en ze krijgt injecties en tabletten tegen de jeuk, dit lijkt nu redelijk te helpen maar vooralsnog heeft ze een paar kale plekken die ze ook telkens kaal blijft bijten.

We kijken het dus nog eventjes aan.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 14:59
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
HvJ schreef op 30-04-2007 @ 14:02 :
Ik ben inmiddels al een paar keer bij de dierenarts geweest, en hij weet niet wat het is. We zijn nu dagelijks in de weer met speciale shampoos en ze krijgt injecties en tabletten tegen de jeuk, dit lijkt nu redelijk te helpen maar vooralsnog heeft ze een paar kale plekken die ze ook telkens kaal blijft bijten.

We kijken het dus nog eventjes aan.
Heeft de da afkrabsels van zijn huid genomen? Dat lijkt me wel heel belangrijk als hij erachter wil komen wat het is. Als hij dat niet heeft gedaan vraag je daar de volgende keer eens na.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 17:39
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
wizkid schreef op 30-04-2007 @ 15:59 :
Heeft de da afkrabsels van zijn huid genomen? Dat lijkt me wel heel belangrijk als hij erachter wil komen wat het is. Als hij dat niet heeft gedaan vraag je daar de volgende keer eens na.
Nee, dat heeft hij niet gedaan. Hij heeft enkel gecontroleerd op vlooien en gekeken hoe ze reageerde op prikkels van buitenaf.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2007, 20:52
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
HvJ schreef op 30-04-2007 @ 18:39 :
Nee, dat heeft hij niet gedaan. Hij heeft enkel gecontroleerd op vlooien en gekeken hoe ze reageerde op prikkels van buitenaf.
Ik zou toch eens naar een andere dierenarts gaan, want ik vind dit wat weinig om te doen. Zowiezo bij beide dierenartsen navragen wat zij vinden van die afkrabsels, als het iets met de huid is lijkt mij dat de manier om dingen uit te sluiten / erachter te komen wat het is. En ook eens vragen naar die ontstekingen. Zoals ik al zei had mijn hond een oorontsteking en door meteen antibiotica te geven + zo'n kap had het over kunnen zijn. Vorige eigenaren hadden dat echter niet gedaan en gevolg was die bacterie. Die is ook weg te krijgen met antibiotica, maar als de hond het niet krijgt zal die bacterie en de ontsteking niet weggaan. Vraag dus ook eens daarna, of er zoiets gebeurt kan zijn en of antibiotica dan geen oplossing is.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.