Oud 24-05-2016, 21:33
xVeerleee
xVeerleee is offline
Hallo ik moet een motivatie brief geschreven. Mijn nederlands is soms kromme zinnen. Zou jullie misschien kritiek kunnen geven op mijn brief zoals de taal en of iets anders kan of nog bij moet? ik heb de namen even weglaten

Geachte R,
Mijn naam is Veerle van de opleiding medewerker maatschappelijke zorg en ik zet nu in het tweede leerjaar. Naar aanleiding van de infoformatie avond schrijf ik een motivatie brief voor het uitwisseling project van China.

Ten eerste vind ik het een super gaaf idee. Het is een enorme ervaring om dit mee te kunnen beleven. Want mij vooral aanspreekt van de reis is omdat je de leefomstandigheden van een andere cultuur kan bekijken. Omdat hier alles ‘gewoon’ lijkt. Omdat gehandicapten en ouderen bij ons gewaardeerd worden in Nederland. In buitenlandse zijn deze maatschappelijke problemen vaak een ‘taboe’ en komen de mensen niet mee in de maatschappij. Ik wil graag kijken en ervaren hoe het daar voor hun is. Ik denk wanneer je ziet hoe ze daar leven, dat je in het begeleiden hier een groot voordeel kan uit halen.

Ook wil ik graag de cultuur beter leren kennen. En hoe de mensen daar leven en wat voor gewoontes ze daar hebben. Ik wil met eigen ook zien wat de levensomstandigheden daar zijn en hoe zich daar bij voelen.

Zelf vindt ik dat een open persoon ben. Wanneer ik ergens interesse voor heb doe ik hier ook echt moeite voor en ben ik heel erg nieuwsgierig naar.

Mijn Engels is niet perfect maar ik kan mij wel verstaanbaar maken.

Als bijbaantje werk ik ook bij een chinees. Toen ik vertelde hoe enthousiast ik was vertelde hun dat ik echt mee moest. Omdat China een geweldig land is met prachtige culturen. Ze zeiden dit is een kans die je niet snel krijg en moet je met beide handen aanpakken.

Met vriendelijke groet,

Veerle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2016, 23:25
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Hallo ik moet een motivatie brief geschreven. Mijn nederlands is soms kromme zinnen. Zou jullie misschien kritiek kunnen geven op mijn brief zoals de taal en of iets anders kan of nog bij moet? ik heb de namen even weglaten

Geachte R,
Mijn naam is Veerle van de opleiding medewerker maatschappelijke zorg en ik ZIT nu in het tweede leerjaar. Naar aanleiding van de infoformatie avond schrijf ik een motivatie brief voor het UITWISSELINGSPROJECT MET China.

Ten eerste vind ik het een super gaaf idee. Het is een enorme ervaring om dit mee te kunnen MAKEN. WAT mij vooral aanspreekt IN de reis is DAT je de leefomstandigheden van een andere cultuur KUNT bekijken. Omdat hier alles ‘gewoon’ lijkt. Omdat gehandicapten en ouderen IN NEDERLAND gewaardeerd worden . In HET BUITENLAND zijn deze maatschappelijke problemen vaak een ‘taboe’ en komen de mensen niet mee in de maatschappij. Ik wil graag kijken en ervaren hoe het daar voor HEN is. Ik denk DAT wanneer je ziet hoe ze daar leven je ER in het begeleiden hier een groot voordeel uit KAN halen.

Ook wil ik graag de cultuur beter leren kennen. En hoe de mensen daar leven en wat voor gewoontes ze daar hebben. Ik wil OOK met eigen OGEN zien HOE de levensomstandigheden daar zijn en hoe ZIJ zich daar bij voelen.

Zelf VIND ik dat een open persoon ben. Wanneer ik ergens interesse voor heb doe ik hier ook echt moeite voor en ben ik ER heel erg nieuwsgierig naar.

Mijn Engels is niet perfect maar ik kan mij wel verstaanbaar maken.

Als bijbaantje werk ik ook bij een chinees. Toen ik vertelde hoe enthousiast ik was VERTELDEN ZIJ dat ik echt mee moest. Omdat China een geweldig land is met prachtige culturen. Ze zeiden DAT DIT een kans is die je niet snel KRIJGT en DIE moet je met beide handen aanpakken.

Met vriendelijke groet,

Veerle
Correcties in hoofdletters.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Motivatiebrief studeren in het buitenland
Verwijderd
12 11-01-2007 16:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.