Oud 03-01-2018, 16:45
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Ik zit in het derde jaar Atheneum en moet in maart mijn voorlopige profiel gaan kiezen. Ik ben bijna zeker dat ik natuur en techniek wil gaan doen alleen moeten de leraren nog ‘toestemming’ geven.
Nu ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen met de verschillende profielen. Dus welk profiel hebben jullie gekozen? Wat zijn jullie ervaringen met het profiel en de 2-3 jaar na je profielkeuze op school?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2018, 16:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat wil je later worden?

Ik heb Natuur & Techniek gedaan en hoewel ik met sommige vakken echt wel moeite was heb ik daar geen spijt van gehad.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-01-2018, 20:17
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Sinds de eerste keer dat ik geogen heb heb ik gezegd dat ik piloot wilde worden en dat gevoel is eigenlijk altijd wel gebleven. Als piloot hem dan toch niet om een of andere reden dan zou ik iets met computers willen doen dus volgensmij behoren beide beroepen bij natuur en techniek.
Is de overstap van jaar 3 naar 4 ‘groot’ aangezien je dieper in gaat op de vakken waar je voor gekozen hebt?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2018, 20:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Sinds de eerste keer dat ik geogen heb heb ik gezegd dat ik piloot wilde worden en dat gevoel is eigenlijk altijd wel gebleven. Als piloot hem dan toch niet om een of andere reden dan zou ik iets met computers willen doen dus volgensmij behoren beide beroepen bij natuur en techniek.
Is de overstap van jaar 3 naar 4 ‘groot’ aangezien je dieper in gaat op de vakken waar je voor gekozen hebt?
Wiskunde deed ik altijd heel makkelijk, maar Wiskunde B vond ik wel lastiger. Daar moest ik ineens veel meer tijd en moeite insteken. Vakken als Scheikunde en Natuurkunde gaan inderdaad ook wat verder op de stof in, maar als je een goede docent hebt en je je huiswerk goed bijhoudt (of op tijd aan de bel trekt als je het toch niet snapt) komt dat wel goed. Sommige klasgenoten deden dat echt met twee vingers in hun neus, ik moest er best wat moeite voor doen.
Ik vond het wel een verademing dat ik bepaalde vakken die ik totaal niet boeiend vond niet meer hoefde te doen, ik vond het echt heerlijk dat ik geen Geschiedenis of Biologie meer had.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-01-2018, 21:11
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Ja dat is ook wel een van de dingen waar ik naar ‘uit kijk’ dat ik vakken als biologie niet meer zal hebben. Na de toetsweek weet ik welke vakken ik waarschijnlijk zal kunnen doen in de komende jaren en welke waarschijnlijk niet. Bedankt voor het beantwoorden van mn vragen en de voorbeelden.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2018, 20:59
B62
B62 is offline
Ik zit nu op het Atheneum, vierde klas. Ik heb Natuur en Techniek met biologie gekozen; dat leek me het meeste geschikt. In de derde klas was ik namelijk zeer geïnteresseerd in Natuurkunde, Scheikunde en Wiskunde.

Nu eenmaal halverwege het vierde jaar, merk ik vooral dat het niveau hoger ligt dan afgelopen jaren. Ik ben niet de enige die dit merkt, andere klasgenoten met N&T profiel merken dit ook.

Ik zou kiezen wat je leuk vindt. Zoals ik zei, het niveau wordt hoger. Je zult langer aan huiswerk zitten en het hoofdstuk zal door een snelle(re) tempo worden behandeld. Daarom adviseer ik je om te kiezen wat je nú al leuk vindt, zodat het ook niet saai wordt; je zit er toch aan vast.

Dus profiteer van je profielkeuze! Dit is het moment om alle saaie vakken (volgens jou) weg te werpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 08:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 17:25
Algemene schoolzaken Profielkeuze-crisis
Summerlover
36 05-07-2005 20:42
Studeren Profielkeuze probleem
dark*dizzie*
16 21-05-2005 12:43
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 23:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.