Oud 23-01-2005, 14:38
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-01-2005 @ 14:34 :
Dan is iedereen die god kan ontkennen dus machtiger dan deze god...

lekker opperwezen zeg....
Nee dat klopt niet, de mens heeft (komt het weer ) een vrije wil. Dat heeft dus nix met macht te maken
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Advertentie
Oud 23-01-2005, 14:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 23-01-2005 @ 14:38 :
Nee dat klopt niet, de mens heeft (komt het weer ) een vrije wil. Dat heeft dus nix met macht te maken
Iedereen met een vrije wil is dus ongenaakbaar voor allemacht van god.

(wat tevens tot de concluse zal leiden dat al die macht dan dus nutteloos is)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 23-01-2005, 14:45
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-01-2005 @ 14:40 :
Iedereen met een vrije wil is dus ongenaakbaar voor allemacht van god.

(wat tevens tot de concluse zal leiden dat al die macht dan dus nutteloos is)
God kan radicaal ingrijpen bij alles en iedereen en hem/haar zo tot trouwe gelovige maken. Maar zo werkt het meestal niet (ik kan ook voorbeelden geven waar het wel zo was.)
Je moet zelf wel willen en je ogen opendoen (de vrije wil), als je dat doet zal God zich ook openbaren.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 23-01-2005, 16:12
Verwijderd
Als ik een vrije wil heb om niet te geloven wordt ik daardoor afgestraft en moet ik naar 'de hel' ? wat heeft god dan voor nut? dan wordt je dus gedwongen te geloven, lekekre god dan. Heeft dus weinig respect voor de vrije wil.
Oud 23-01-2005, 16:18
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Appert schreef op 23-01-2005 @ 16:12 :
Als ik een vrije wil heb om niet te geloven wordt ik daardoor afgestraft en moet ik naar 'de hel' ? wat heeft god dan voor nut? dan wordt je dus gedwongen te geloven, lekekre god dan. Heeft dus weinig respect voor de vrije wil.
Blijkens jouw ongelovigheid word je niet gedwongen om te geloven.
Oud 23-01-2005, 16:21
Verwijderd
Nee ergens in deze topic stond dat als je niet geloofd je gestrafd wordt en naar het 'vagevuur' ofwel de hel gaat... Dus houdt god geen rekening met je vrije mening en word je als het ware gedwongen
Oud 23-01-2005, 16:29
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
GOD BESTAAT NIET! mensen gebruik je verstand toch eens.. sorry hoor ik wil mensen wel in hun waarde laten, maar religie is de bron van zo'n beetje alle ellende in de wereld

Vroeger in de prehistorie kon men het onweer niet verklaren of aardbevingen--> eehm ja, zal god wel zijn?

nu kunnen wij nog steeds niet de dood verklaren (of eigenlijk wat er na de dood gebeurd) en we kunnen niet verklaren hoe de aarde is ontstaan dus schuiven we het maar af op god.

Waarom denk je dat in het hoogopgeleide westen steeds minder mensen in god gaan geloven? het is gewoon niet logisch

God is ontstaan uit onwetendheid en that's it
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Oud 23-01-2005, 16:35
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Twanos schreef op 23-01-2005 @ 16:29 :
GOD BESTAAT NIET! mensen gebruik je verstand toch eens.. sorry hoor ik wil mensen wel in hun waarde laten, maar religie is de bron van zo'n beetje alle ellende in de wereld

Vroeger in de prehistorie kon men het onweer niet verklaren of aardbevingen--> eehm ja, zal god wel zijn?

nu kunnen wij nog steeds niet de dood verklaren (of eigenlijk wat er na de dood gebeurd) en we kunnen niet verklaren hoe de aarde is ontstaan dus schuiven we het maar af op god.

Waarom denk je dat in het hoogopgeleide westen steeds minder mensen in god gaan geloven? het is gewoon niet logisch

God is ontstaan uit onwetendheid en that's it
Dank je voor je briljante uitleg.
Oud 23-01-2005, 18:40
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Twanos schreef op 23-01-2005 @ 16:29 :
GOD BESTAAT NIET! mensen gebruik je verstand toch eens.. sorry hoor ik wil mensen wel in hun waarde laten, maar religie is de bron van zo'n beetje alle ellende in de wereld

Vroeger in de prehistorie kon men het onweer niet verklaren of aardbevingen--> eehm ja, zal god wel zijn?

nu kunnen wij nog steeds niet de dood verklaren (of eigenlijk wat er na de dood gebeurd) en we kunnen niet verklaren hoe de aarde is ontstaan dus schuiven we het maar af op god.

Waarom denk je dat in het hoogopgeleide westen steeds minder mensen in god gaan geloven? het is gewoon niet logisch

God is ontstaan uit onwetendheid en that's it
juist als je je verstand ff laat werken en je ogen open doet zie je dat er een God moet zijn.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 23-01-2005, 18:59
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 23-01-2005 @ 18:40 :
juist als je je verstand ff laat werken en je ogen open doet zie je dat er een God moet zijn.
waar basseer je dat op? Er is geen enkel bewijs dat er een god is. En ga nu niet beginnen over een gevoel ofzo want een gevoel kun je zelf creeëren
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Oud 23-01-2005, 19:02
GVR
GVR is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 23-01-2005 @ 14:45 :
God kan radicaal ingrijpen bij alles en iedereen en hem/haar zo tot trouwe gelovige maken. Maar zo werkt het meestal niet (ik kan ook voorbeelden geven waar het wel zo was.)
Je moet zelf wel willen en je ogen opendoen (de vrije wil), als je dat doet zal God zich ook openbaren.
En dus heb je geen vrij wil meer.
Oud 23-01-2005, 19:04
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
waarom denken jullie dan dat verschillende tijden verschillende religies hebben? Omdat mensen in verschillende tijden ook op een verschillende manier naar de wereld kijken en elke tijd brengt verschillende vragen met zich mee. Omdat we nog steeds niet in staat zijn op alle vragen een antwoord te krijgen schuiven we dat maar weer op een god of zelfs meerdere goden af.

Leven na de dood? Mensen zijn bang voor de dood omdat er na de dood niks is. Daarom vestigen ze hun hoop op een god die hun het eewige leven kan schenken. Denk eens na! alles wat je denkt of doet gebeurd vanuit je hersenen, als je dood gaat werken die niet meer dus is het einde verhaal.

De enige zin uit de bijbel die klopt is uit stof ben je ontstaan en tot stof zul je wederkeren
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Oud 23-01-2005, 19:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 23-01-2005 @ 18:40 :
juist als je je verstand ff laat werken en je ogen open doet zie je dat er geen God kan zijn.
helemaal met je eens.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 23-01-2005, 19:17
Verwijderd
Het topic ging niet over het primaire bestaan van God, maar dat als God heeft bestaan dat hij nu niet meer bestaat.
Oud 23-01-2005, 19:19
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-01-2005 @ 19:17 :
Het topic ging niet over het primaire bestaan van God, maar dat als God heeft bestaan dat hij nu niet meer bestaat.
ok.

Dat kan toch niet? Als hij mensen kan laten leven, kan hij ook vast wel zichzelf laten leven. Dood in letterlijke zin is hij zeker niet.
Oud 23-01-2005, 19:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-01-2005 @ 19:17 :
Het topic ging niet over het primaire bestaan van God, maar dat als God heeft bestaan dat hij nu niet meer bestaat.
Hoewel 'god is dood' natuurlijk slechts een uitdrukking is die een ander standpunt moet illustreren....
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 23-01-2005, 19:22
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 23-01-2005 @ 19:20 :
Hoewel 'god is dood' natuurlijk slechts een uitdrukking is die een ander standpunt moet illustreren....
God is dood, impliceert dat hij er eerst wel was
Oud 23-01-2005, 19:23
Limbabanaan
Avatar van Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Ik ben al jaren geleden van mn geloof afgestapt, omdat ik het met nagenoeg alles wat ermee te maken heeft het niet eens ben, maar sinds vorig jaar weet ik het zeker. Voor mij is met de dood van mn neefje bevestigd: god bestaat niet, en als ie al wel bestaat is het een enorme Hufter en Klootzak!!!

Natuurlijk respecteer ik het wel als anderen de behoefte hebben te geloven dat er zoiets als een god bestaat, maar val mij er asjeblieft niet mee lastig. Ik ga al jaren niet meer naar de kerk, ben overtuigd atheďst en met die overtuiging ben ik gelukkig.

Feit is wel dat religie ten grondslag ligt aan alle geweld en oorlogen. Misschien niet direct, maar het speelt altijd een rol. Voorbeeldje: Israël. Twee verschillende godsdiensten vechten al 60 jaar om hetzelfde stukje grond, terwijl ze het makkelijk zouden kunnen delen. Voorbeeldje: Noord-Ierland. Protestanten en katholieken die elkaar afmaken vanwege hun geloof. En zo kan ik nog uren doorgaan met voorbeelden uit de geschiedenis van de mensheid. Mijn conclusie: als iedereen lekker atheďst wordt zijn we van al het gezeik af.

Gelovigen hebben ook altijd gemeend dat hun geloof het ware is. En daar bedoel ik alle gelovigen mee: protestanten, katholieken, jehova's getuigen, moslims, joden, baptisten en wat je nog allemaal meer hebt. Wat men vergeet is dat al deze godsdiensten hetzelfde geloven maar het alleen op een andere manier uiten. Ze hebben allemaal een heilig geschrift, wat grotendeels hetzelfde is, alleen het accent ligt anders. Ze geloven allemaal in 1 oppermacht. Ze zijn allemaal bezig met bidden, vasten, goede doelen steunen, zieltjes winnen... What's all the fuss about?

De enige ware godsdienst is voor mij het atheďsme. Of beter het egoďsme. En daar bedoel ik mee dat je gelooft in jezelf. Als je in jezelf gelooft bereik je veel meer dan wanneer je alleen maar bezig bent met het naleven van regeltjes die een of andere sukkel in een ver verleden heeft verzonnen en die iedereen voor het 'woord gods' houdt... Wake up!

Natuurgodsdiensten zijn ook geweldig. Christenen hebben altijd de neiging gehad deze mensen als primitief te bestempelen. Dit omdat ze moderne westerse zaken als geweren en oorlogsschepen niet kennen. In feite zijn christenen (o.a.) juist primitief. Want wie legt het eerste het loodje als ie bepaalde dingen moet missen? Juist, de christelijke westerling, om maar iets te noemen. Terwijl iemand die dicht bij de natuur staat, weet samen te werken met de natuur. Zo iemand zal nooit meer nemen van de natuur wat ie nodig heeft en altijd zorgen dat het in balans blijft. Nee dan wij, beschaafde, christelijke westerlingen... Wij kappen oerwouden kaal, maken weerloze dieren af, en geven niets terug aan de natuur... Natuurlijk zijn wij superieur!

Ik zeg je, als iedereen gewoon atheďst wordt of zich bekeert tot een natuurgodsdienst (als voorbeeld noem ik het voor mij zeer interessante wicca, maar de religie van bv de aboriginals in Australië is hier ook een mooi voorbeeld van) zijn we allemaal beter af.
__________________
Love makes you do the wacky...
Oud 23-01-2005, 19:48
GVR
GVR is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-01-2005 @ 19:22 :
God is dood, impliceert dat hij er eerst wel was
Letterlijk wel ja, maar je kan ook bedoelen, het concept van een god is dood.
Oud 23-01-2005, 20:13
Shade
Avatar van Shade
Shade is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 23-01-2005 @ 14:33 :
Als je zelf niet wil kijken en je ogen gesloten houd zal je God idd niet zien en zal Hij ook niet proberen om je te overtuigen.
Maar als je bereid bent om je ogen te openen en op zoek te gaan zal Hij zich aan je openbaren.
pffft....ik heb vroeger gezocht naar god.
ik had een hoop tegenslag in m'n leven, en wilde juist een mogelijkheid vinden om in god te geloven. om steun te krijgen.

ik heb gebeden, ik heb lang open gestaan voor god, maar helemaal niks...

het enige wat er gebeurde was meer tegenslag en later kwam ik dus achter al die dingen die voor mij duidelijk maken dat god absoluut niet bestaat. en zo wel vind ik hem een grote schoft dat hij niet eens wat doet..
__________________
__________________________________________________________________

Laatst gewijzigd op 23-01-2005 om 20:16.
Oud 23-01-2005, 20:19
Shade
Avatar van Shade
Shade is offline
Citaat:
Twanos schreef op 23-01-2005 @ 19:04 :
waarom denken jullie dan dat verschillende tijden verschillende religies hebben? Omdat mensen in verschillende tijden ook op een verschillende manier naar de wereld kijken en elke tijd brengt verschillende vragen met zich mee. Omdat we nog steeds niet in staat zijn op alle vragen een antwoord te krijgen schuiven we dat maar weer op een god of zelfs meerdere goden af.

Leven na de dood? Mensen zijn bang voor de dood omdat er na de dood niks is. Daarom vestigen ze hun hoop op een god die hun het eewige leven kan schenken. Denk eens na! alles wat je denkt of doet gebeurd vanuit je hersenen, als je dood gaat werken die niet meer dus is het einde verhaal.

De enige zin uit de bijbel die klopt is uit stof ben je ontstaan en tot stof zul je wederkeren
helemaal met je eens...zo zie ik het dus ook

zelfde geld voor wat Limbabanaan zei

en dat van je hebt vrije wil om niet te geloven, maar als je niet gelooft wordt je in de hel gestraft.

hahaha
lekker tegenstrijdig weer god
__________________
__________________________________________________________________
Oud 23-01-2005, 21:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Misschien is de ongelovige hersendood.
Oud 23-01-2005, 21:37
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Shade schreef op 23-01-2005 @ 20:19 :
helemaal met je eens...zo zie ik het dus ook

zelfde geld voor wat Limbabanaan zei

en dat van je hebt vrije wil om niet te geloven, maar als je niet gelooft wordt je in de hel gestraft.

hahaha
lekker tegenstrijdig weer god
das maar hoe je de keuze legt.. je mag bij God zijn.. wil je dat liever niet.. en wil je een plek waar God niet is.. dan is die er ook. daar heeft een god een plek voor...

ongevoelig he? maar goed het is maar hoe je dit bekijkt..
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 23-01-2005, 21:45
Verwijderd
hoe verklaren jullie dan uittredingen en bijna dood ervaringen enzo dat ze licht zagen... ik geloof ook niet in 'god' maar wel in dat er waarschijnlijk meer is tussen hemel en aarde
Oud 23-01-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Appert schreef op 23-01-2005 @ 21:45 :
hoe verklaren jullie dan uittredingen en bijna dood ervaringen enzo dat ze licht zagen... ik geloof ook niet in 'god' maar wel in dat er waarschijnlijk meer is tussen hemel en aarde
Die zaken zijn een gevolg van hoe de hersenen werken. Vooralsnog is er geen reden om aan te nemen dat het iets mystieks is, zeker aangezien deze beelden in een laboratorium zijn na te bootsen door het juiste deel van de hersenen te stimuleren.
Oud 23-01-2005, 22:09
Verwijderd
en hoe zit het dan met mensen die 5 minuten dood waren...??? die hersenen deden het namelijk 5 min niet... en de mensen die toen 5 min dood waren zagen hunzelf liggen op het bed en dokters reanimeren en ze konden na het weer wakker worden en weer leven precies zeggen wat de verplegers ook ahdden gezegd in zijn bijzijn....
Oud 23-01-2005, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Appert schreef op 23-01-2005 @ 22:09 :
en hoe zit het dan met mensen die 5 minuten dood waren...??? die hersenen deden het namelijk 5 min niet... en de mensen die toen 5 min dood waren zagen hunzelf liggen op het bed en dokters reanimeren en ze konden na het weer wakker worden en weer leven precies zeggen wat de verplegers ook ahdden gezegd in zijn bijzijn....
Blijkbaar 'deden' hun hersenen het dus wel. Of zijn er duidelijke scans die aantonen dat de hersenactiviteit volledig nul was? Zo ja, dan zie ik daar graag een bron van.
Oud 23-01-2005, 22:23
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-01-2005 @ 22:16 :
Blijkbaar 'deden' hun hersenen het dus wel. Of zijn er duidelijke scans die aantonen dat de hersenactiviteit volledig nul was? Zo ja, dan zie ik daar graag een bron van.
nou ik ben eigenlijk meer geintreseert in die uitslagen van die docters....
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 24-01-2005, 03:06
Shade
Avatar van Shade
Shade is offline
waarom zou alle verklaarbaar moeten zijn?
waarom kan je niet gewoon niet weten hoe iets precies werkt zoals na je dood, zonder dat je dus maar zegt dat god er iets mee te maken heeft.

dat gebeurt dus al millenia zo.
iets onverklaarbaars --> GOD(EN)!

en later als de wetenschap zich beter ontwikkeld heeft komen we er dan achter dat het niks met een god te maken had maar dat het gewoon met de natuur (wetenschappelijk) te verklaren is.
__________________
__________________________________________________________________
Oud 24-01-2005, 12:25
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Shade schreef op 24-01-2005 @ 03:06 :
waarom zou alle verklaarbaar moeten zijn?
waarom kan je niet gewoon niet weten hoe iets precies werkt zoals na je dood, zonder dat je dus maar zegt dat god er iets mee te maken heeft.

dat gebeurt dus al millenia zo.
iets onverklaarbaars --> GOD(EN)!

en later als de wetenschap zich beter ontwikkeld heeft komen we er dan achter dat het niks met een god te maken had maar dat het gewoon met de natuur (wetenschappelijk) te verklaren is.
Dat is maar dus zoals je het bekijkt. voor sommige mensen is de geestelijke wereld wel realiteit.
je laatste stelling is wel heel specultatief.. want het is geen feit dat wetenschap al het onverklaarbare weet te verklaren.
zou zelf nie zo snel op dingen kunnen komen die in de bijbel staan die nu door wetenschappelijke bewijzen tegenstrijd leveren. (en dan niet het creationisme-evolutionisme verhaal aanhalen, er zou meer moeten zijn dan die discussie)
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 24-01-2005, 18:49
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
RanC schreef op 19-01-2005 @ 17:30 :
God is dood , God is homo , Religie is het opium voor het volk en vele andere atheďstisch getinte uitspraken zijn vrijwel bij iedereen bekend.

Is God ook dood? Voor zover Hij al heeft bestaan. Is er een reden aan te nemen dat, mocht 'ie bestaan, dat Hij zich nog steeds bemoeid met deze wereld?

Want laten we heb even objectief bekijken, als je zo naar de wereld kijkt is er weinig reden om aan te nemen dat Hij er nog is.

Laten we het eens even niet hebben over Vrije Wil, correctheid van de Bijbel en al die andere zooi.

Is God dood ja of nee? (Je kunt "dood" interpreteren als daadwerkelijk dood of meer van dat hij zich totaal niet meer bemoeid met deze wereld)

Ik denk van wel. Mijn standpunten en argumenten zullen wel aardig bekend zijn overigens.
Met God is dood wordt bedoeld (of tenminste zo bedoelde Nietsche het) dat de mensen God niet meer nodig hebben omdat de wereld inmiddels in zijn redelijheid doorzien is. Zo zie ik het ook. God is een verzinsel van de mensen als een antwoord op alle vragen waar we geen antwoord op hebben. Die rol is met de triomf van de wetenschap op veel gebieden uitgespeeld.
__________________
Единый, могучий Советски
Oud 24-01-2005, 19:24
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Sartre schreef op 24-01-2005 @ 18:49 :
Met God is dood wordt bedoeld (of tenminste zo bedoelde Nietsche het) dat de mensen God niet meer nodig hebben omdat de wereld inmiddels in zijn redelijheid doorzien is. Zo zie ik het ook. God is een verzinsel van de mensen als een antwoord op alle vragen waar we geen antwoord op hebben. Die rol is met de triomf van de wetenschap op veel gebieden uitgespeeld.
hmm maar goed ik snap weer niet hoe je tevreden kan zijn met zon toch wel vaag andwoord.. jouwn andwoord zou me totaal geen, nog geen eens, 50 procent volledig andwoord geven.. want hoeveel is er nou concreet weerlegt tegen het bestaan van God.. Bedoel ja! je kan processen verklaren en hoe iets in elkaar zit.. maar je hebt geen totaale zekerheid dat dat uit zichzelf is ontstaan..
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 24-01-2005, 19:38
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 24-01-2005 @ 19:24 :
hmm maar goed ik snap weer niet hoe je tevreden kan zijn met zon toch wel vaag andwoord.. jouwn andwoord zou me totaal geen, nog geen eens, 50 procent volledig andwoord geven.. want hoeveel is er nou concreet weerlegt tegen het bestaan van God.. Bedoel ja! je kan processen verklaren en hoe iets in elkaar zit.. maar je hebt geen totaale zekerheid dat dat uit zichzelf is ontstaan..
De reden dat ik geen argumenten ga aanvoeren tegen het bestaan van God is dat ik weet dat dat geen zin heeft. Mensen die oprecht geloven die blijven toch wel geloven, wat voor logische argumenten er ook gegeven worden. Ik kan opperen dat ik geloof dat ons heelal zich eigenlijk in de kern van een electron bevind, en dat er in de electronen die wij waarnemen zich ook weer hele heelallen bevinden. Dat is, net zoals het bestaan van een hogere entiteit die we God noemen, een theorie waar gewoon geen enkel bewijs voor is. Misschien is alles wat we kunnen waarnemen en kunnen ontdekken ook wel alles wat er is. Misschien bestaat er oneindig veel, en zullen we ons erbij moeten neerleggen dat we nooit alles kunnen weten. Mensen zijn nou eenmaal denkende wezens. Het bestaan in de wereld is altijd onzeker geweest. Van de prehistorie tot de moderne tijd, altijd heeft de dood op de loer gelegen. Is het dan zo vreemd dat mensen graag willen geloven dat er iets is wat over hen waakt, wat het antwoord op alles heeft?
Nu is de kans op een rijk, gezond en lang leven bij ons in het Westen vrij aannemelijk en lopen de kerken meer en meer leeg. Dat is ook cultuur bepaald.
__________________
Единый, могучий Советски
Oud 24-01-2005, 19:50
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
Twanos schreef op 23-01-2005 @ 19:04 :

Leven na de dood? Mensen zijn bang voor de dood omdat er na de dood niks is.
denk je dan dat je voor jan lul hier op aarde rondloopt, als er na de dood niks is, waarvoor doe je het dan?
Oud 24-01-2005, 19:51
Verwijderd
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 19:50 :
denk je dan dat je voor jan lul hier op aarde rondloopt, als er na de dood niks is, waarvoor doe je het dan?
Nergens voor, behalve voor je eigen plezier in dit leven. Is dat nu werkelijk zo'n stressvolle gedachte?
Oud 24-01-2005, 19:53
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-01-2005 @ 19:51 :
Nergens voor, behalve voor je eigen plezier in dit leven. Is dat nu werkelijk zo'n stressvolle gedachte?
ja eigenlijk wel.. kan ik nu op mn kont gaan zitten en me niet lopen bemoeien met andere mensen, ik leef toch voor mezelf. Scheit aan anderen. scheit aan die mensen in de tsunami

BEST WEL EEN STRESSVOLLE GEDACHTE!
Oud 24-01-2005, 20:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 19:53 :
ja eigenlijk wel.. kan ik nu op mn kont gaan zitten en me niet lopen bemoeien met andere mensen, ik leef toch voor mezelf. Scheit aan anderen. scheit aan die mensen in de tsunami

BEST WEL EEN STRESSVOLLE GEDACHTE!
Ik geloof dat jij alleen maar stressvolle gedachtes hebt. .
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 24-01-2005, 20:01
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-01-2005 @ 20:00 :
Ik geloof dat jij alleen maar stressvolle gedachtes hebt. .
leg uit, niet dat ik weet
Oud 24-01-2005, 20:04
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 23-01-2005 @ 21:36 :
Misschien is de ongelovige hersendood.
Let op het woordje misschien.
Oud 24-01-2005, 20:17
Verwijderd
nee, niks gebeurt zomaar, alles heeft wel een rede of doel...
Oud 24-01-2005, 20:22
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
Appert schreef op 24-01-2005 @ 20:17 :
nee, niks gebeurt zomaar, alles heeft wel een rede of doel...
zou die reden misschien God kunnen zijn? Retorische vraag dus he
Oud 24-01-2005, 20:23
Verwijderd
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 19:53 :
ja eigenlijk wel.. kan ik nu op mn kont gaan zitten en me niet lopen bemoeien met andere mensen, ik leef toch voor mezelf. Scheit aan anderen. scheit aan die mensen in de tsunami

BEST WEL EEN STRESSVOLLE GEDACHTE!
Ik geef aan goede doelen en ben vrijwillig bloeddonor, dus iets klopt er niet aan je redenering.
Oud 24-01-2005, 20:25
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-01-2005 @ 20:23 :
Ik geef aan goede doelen en ben vrijwillig bloeddonor, dus iets klopt er niet aan je redenering.
als je voor jezelf leeft, voor je plezier,d an ben je toch zo egoistisch bezig als de ****
Oud 24-01-2005, 20:27
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 20:25 :
als je voor jezelf leeft, voor je plezier,d an ben je toch zo egoistisch bezig als de ****
Nee, er zijn namelijk ook mensen die iets voor iemand anders doen omdat ze dat prettig vinden en niet omdat het moet van een of andere god.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 24-01-2005, 20:29
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-01-2005 @ 20:27 :
Nee, er zijn namelijk ook mensen die iets voor iemand anders doen omdat ze dat prettig vinden en niet omdat het moet van een of andere god.
oke waarom zeggen jullie dan dat je voor jezelf leeft? denk je dat ik mijn naaste (probeer- nee mij lukt hetook niet altijd hoor) lief te hebben alleen omdat dat moet van God?
Oud 24-01-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 20:29 :
oke waarom zeggen jullie dan dat je voor jezelf leeft? denk je dat ik mijn naaste (probeer- nee mij lukt hetook niet altijd hoor) lief te hebben alleen omdat dat moet van God?
Voor jezelf leven is niet hetzelfde als geen rekening houden met anderen.
Oud 24-01-2005, 20:33
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-01-2005 @ 20:31 :
Voor jezelf leven is niet hetzelfde als geen rekening houden met anderen.
nou kom op zeg, tuurlijk wel. JIJ staat in het middelpunt, alles draait om JOU. En als iedereen een beetje geeft aan goede doelen, is het weer helemaal oke. Jap tuuurlijk...
Oud 24-01-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 20:33 :
nou kom op zeg, tuurlijk wel. JIJ staat in het middelpunt, alles draait om JOU. En als iedereen een beetje geeft aan goede doelen, is het weer helemaal oke. Jap tuuurlijk...
Wat zit je nou te zeuren? Het enige wat je doet is mij woorden in de mond leggen omdat jij zogenaamd moreel superieur 'moet' zijn.
Oud 24-01-2005, 20:36
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-01-2005 @ 20:34 :
Wat zit je nou te zeuren? Het enige wat je doet is mij woorden in de mond leggen omdat jij zogenaamd moreel superieur 'moet' zijn.
oke geen ruzie

ik snap u niet, moet ík superieur zijn?
Oud 24-01-2005, 20:39
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
Appert schreef op 24-01-2005 @ 20:17 :
nee, niks gebeurt zomaar, alles heeft wel een rede of doel...
Het is niet noodzakelijk dat dingen een doel of reden hebben en genoeg dingen hebben dat dan ook niet.

Citaat:
nou kom op zeg, tuurlijk wel. JIJ staat in het middelpunt, alles draait om JOU. En als iedereen een beetje geeft aan goede doelen, is het weer helemaal oke. Jap tuuurlijk...
Mensen vermoorden om religieuze doeleinden is veel beter natuurlijk.

Ik leef ook voor mijzelf, dit wil echter niet zeggen dat ik me niet met anderen bezig ben. Dit ben ik namelijk wel, waarschijnlijk op een stuk actievere manier dan psalm zingen voor een of andere fictief karakter ergens op een wolk in de lucht.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.