Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 31-03-2005 @ 18:11 :
Zoals iemand in zijn sig had staan: Twijfel aan alles!!
Nogmaals: Als ik ook maar 0,1% twijfelde aan de Koran zou ik geen goede moslim zijn. Ik vertrouw dan ook voor 100% op de Koran
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 31-03-2005 @ 18:13 :
Er zullen vast toch ook mensen zijn die de Koran anders interpreteren dan jij en je imam en de mensen waarmee je het eens bent? (of zijn zij dan verkeerd bezig, hoewel ze hetzelfde over jou zullen denken)
Maar als de Koran op verschillende manieren geinterpreteerd kan worden, weet je niet wat de juiste is en is de Koran dus niet perfect
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:19
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:17 :
Het amerikaanse volk
Amerikaanse volk, kom op zeg, niet iedereen heeft op hem gestemd. Nu is hij de leider, en voorlopig blijft hij ook de leider... en hij heeft de macht, wat je ook zegt, dit blijft voor mij een feit
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 18:18 :
Neej klopt, maar er zijn boeken die bv alleen maar de leven van de profeten weergeven. Of boeken die alleen maar de zuilen weergeven. Snap je wat ik bedoel. Je heb 1 boek klopt- de heilige koran. Maar je heb meer boeken (als je maar de juiste vind) die de koran ondersteunen, die het alsware voor jou makkelijker maken
Maar dus gebasseerd zijn op de Koran, zonder Koran zouden die boeken er niet zijn
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 18:19 :
Amerikaanse volk, kom op zeg, niet iedereen heeft op hem gestemd. Nu is hij de leider, en voorlopig blijft hij ook de leider... en hij heeft de macht, wat je ook zegt, dit blijft voor mij een feit
Wat kom je dan doen in deze discussie?

Bush heeft ook nog te maken met de Senaat en het HvA
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:22
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:20 :
Maar dus gebasseerd zijn op de Koran, zonder Koran zouden die boeken er niet zijn
Juist je heb gelijk, maaaar er zijn ook hadits ( hoe je het ook schrijft ) Dat zijn uitspraken van toen die tijd, in de tijd van ons profeet, zijn gezegd... Dus bv wat ons profeet deed, hij hij zich gedraagde bla bla dat zijn ook vertrouwbare bronnen...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:18 :
Nogmaals: Als ik ook maar 0,1% twijfelde aan de Koran zou ik geen goede moslim zijn. Ik vertrouw dan ook voor 100% op de Koran
Dus jij gelooft de Koran omdat je moslim wil zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:22
HumanAlert
Avatar van HumanAlert
HumanAlert is offline
Weet je wat ik raar vind..
Waarom worden er hoofddoekjes gedragen? Het staat namelijk niet in de koran...
__________________
hooj!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:23
naamloozzz
naamloozzz is offline
[QUOTE]Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:20 :
[B]Wat kom je dan doen in deze discussie?

Normaal mee doen aan een discussie... waarom gelijk aanvallen?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 18:22 :
Juist je heb gelijk, maaaar er zijn ook hadits ( hoe je het ook schrijft ) Dat zijn uitspraken van toen die tijd, in de tijd van ons profeet, zijn gezegd... Dus bv wat ons profeet deed, hij hij zich gedraagde bla bla dat zijn ook vertrouwbare bronnen...
Zouden die Hadiths enige waarde hebben zonder de Koran?


Dat is een retorische vraag
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:19 :
Maar als de Koran op verschillende manieren geinterpreteerd kan worden, weet je niet wat de juiste is en is de Koran dus niet perfect
je trekt een conclusie uit iemand's post die geen moslim is.


Nogmaals: Nee, de Koran is niet verschillend te interpreteren. Naast de Koran hebben we ook een Hadith. De Hadith zorgt voor de juiste interpretatie. de Koran is niet verschillend te interpreteren, maar is moeilijk te begrijpen.
Alle bekende moslimgeleerden zijn het hierover eens. Geen meningsverschillen over de interpretatie van de Koran. Wa Alhamdoelilah!

Wat zijn sommigen toch hardleers. Dit is de zoveelste keer dat ik dit post. Vermoeiend hoor..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:24
Verwijderd
[QUOTE]naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 18:23 :
[B]
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:20 :
Wat kom je dan doen in deze discussie?

Normaal mee doen aan een discussie... waarom gelijk aanvallen?
Dat kan dus niet, op het moment dat jij zegt dat jouw mening een feit is en dat je erbij blijft is discussieren niet meer mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:24
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
HumanAlert schreef op 31-03-2005 @ 18:22 :
Weet je wat ik raar vind..
Waarom worden er hoofddoekjes gedragen? Het staat namelijk niet in de koran...
Daar gaat het nu niet over, ik had wel een tekst geschreven (kijk maar naar ik heb hem) bij relegie, die is al weer op slot maar maak niet uit...

Als we het over hoofdoekjes gaan hebben zijn we morgen nog niet klaar ...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:19 :
Maar als de Koran op verschillende manieren geinterpreteerd kan worden, weet je niet wat de juiste is en is de Koran dus niet perfect
hm,.. dat ons lichaam zo perfect in elkaar zit (bij de meesten dan ) hoeft niet te betekenen dat wij begrijpen hoe het lichaam in elkaar zit.

Ik kan wel volgen dat de boodschap van god perfect zou kunnen zijn, maar het geschrevene (en ja, ook de Koran want deze is via uit het hoofdleren en opschrijven e.d. via mogelijke menselijke tekortkomingen dus uiteindelijk op papier belandt) lijkt me niet perfect.

En dan nog,.. stel dat de Koran perfect is. Dan zijn de interpretaties die eruit volgen i.v.m. menselijke tekortkomingen verre van perfect.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:25
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:24 :
Dat kan dus niet, op het moment dat jij zegt dat jouw mening een feit is en dat je erbij blijft is discussieren niet meer mogelijk.
Ow dus jij wilt zeggen, bij een discussie mag jij je mening niet behouden? what ever... laten we on topic blijven
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:26
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:23 :
Zouden die Hadiths enige waarde hebben zonder de Koran?


Dat is een retorische vraag
Hadits gaan merendeels over onze profeet, wat hij deed etc
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:22 :
Dus jij gelooft de Koran omdat je moslim wil zijn?
Omdat de Heilige Koran mijn vragen beantwoord en omdat de Koran de Waarheid bevat. Niets anders dan God's Woord is. Daar bestaat bij mij geen twijfel over.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:27
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:23 :
je trekt een conclusie uit iemand's post die geen moslim is.


Nogmaals: Nee, de Koran is niet verschillend te interpreteren. Naast de Koran hebben we ook een Hadith. De Hadith zorgt voor de juiste interpretatie. de Koran is niet verschillend te interpreteren, maar is moeilijk te begrijpen.
Alle bekende moslimgeleerden zijn het hierover eens. Geen meningsverschillen over de interpretatie van de Koran. Wa Alhamdoelilah!

Wat zijn sommigen toch hardleers. Dit is de zoveelste keer dat ik dit post. Vermoeiend hoor..
Wie is hier geen moslim?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:23 :
je trekt een conclusie uit iemand's post die geen moslim is.


Nogmaals: Nee, de Koran is niet verschillend te interpreteren. Naast de Koran hebben we ook een Hadith. De Hadith zorgt voor de juiste interpretatie. de Koran is niet verschillend te interpreteren, maar is moeilijk te begrijpen.
Alle bekende moslimgeleerden zijn het hierover eens. Geen meningsverschillen over de interpretatie van de Koran. Wa Alhamdoelilah!

Wat zijn sommigen toch hardleers. Dit is de zoveelste keer dat ik dit post. Vermoeiend hoor..
Hoe komt het dan dat de Koran in Indonesie verschillend wordt gebruikt/toegepast tov SA en die weer verschillende van bv Marokko?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:28
naamloozzz
naamloozzz is offline
De koran is niet verschillend. De wijzen van het uiten van je geloof kan anders zijn, maar de teksten in de koran is in geen enkel wereld anders (heb het over de arabische tekst) dus de oorspronkelijke...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:23 :
Zouden die Hadiths enige waarde hebben zonder de Koran?


Dat is een retorische vraag
Jazeker. Ik denk dat jijzelf nooit een Hadtith hebt gelezen, anders stel je een dergelijke vraag niet.

De Hadith is erg belangrijk, na de Koran, belangrijkste overleveringen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 18:28 :
De koran is niet verschillend. De wijzen van bidden kan anders zijn, maar de koran verander niet
Nee, maar de interpretaties ervan zijn in de praktijk bekeken verschillend.
Dat probeerl Lucky Luciano te zeggen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 31-03-2005 @ 18:27 :
Wie is hier geen moslim?
SnakeZ


lucky quotte hem
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 18:24 :
hm,.. dat ons lichaam zo perfect in elkaar zit (bij de meesten dan ) hoeft niet te betekenen dat wij begrijpen hoe het lichaam in elkaar zit.

....

En dan nog,.. stel dat de Koran perfect is. Dan zijn de interpretaties die eruit volgen i.v.m. menselijke tekortkomingen verre van perfect.
Dat zeg ik toch
Als de Koran perfect zou zijn zou het geen ruimte mogen over laten voor wisselende interpretaties door menselijke tekortkomingen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:29 :

De Hadith is erg belangrijk, na de Koran, belangrijkste overleveringen.
over·le·ve·ring (de ~ (v.))
1 het van generatie op generatie doorgeven van oude gewoonten of verhalen



juist dat gegeven vind ik een groot probleem als t aankomt op het interpreteren van een tekst
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:29 :
Jazeker. Ik denk dat jijzelf nooit een Hadtith hebt gelezen, anders stel je een dergelijke vraag niet.

De Hadith is erg belangrijk, na de Koran, belangrijkste overleveringen.
Als de Koran er niet was, waren de Hadiths er ook niet geweest.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:31
naamloozzz
naamloozzz is offline
FF of topic

Ik kan het niet meer bijhouden, hoop de beste voor jullie allemaal... Hoop dat men de ware geloof vind ... adiosss
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:30 :
Dat zeg ik toch
Als de Koran perfect zou zijn zou het geen ruimte mogen over laten voor wisselende interpretaties door menselijke tekortkomingen
Mwah. Perfect voor de mensheid dan geenszins. Maar het kan daarmee wel perfect an sich zijn.

Wij snappen de ballen van ons eigen lichaam (dat moeten wij onderzoeken), maar toch werkt het zo perfect mogelijk. Voor de mensheid is ons lichaam niet perfect (anders zouden we het wel begrijpen), maar het is wel op zichzelf perfect.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:27 :
Hoe komt het dan dat de Koran in Indonesie verschillend wordt gebruikt/toegepast tov SA en die weer verschillende van bv Marokko?
Ik weet niet hoe je hierbij komt. Ik ben zelf in verschillende moskeeen geweest, over de hele wereld en men bidt allemaal op dezelfde manier. Ook is de Koran OVERAL hetzelfde. In Marokko, Indonesie én SA hebben ze allen dezelfde Boek. Geen enkele verandering.

Wellicht bedoel jij verschillende culturen, da's wat anders hé..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 18:30 :
over·le·ve·ring (de ~ (v.))
1 het van generatie op generatie doorgeven van oude gewoonten of verhalen



juist dat gegeven vind ik een groot probleem als t aankomt op het interpreteren van een tekst
Ik heb je al uitgelegd dat 'overlevering' enkel en alleen een NLs woord is. Ongelukkig gekozen, maar dat is het enige woord dat in de buurt ervan komt...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:31 :
Als de Koran er niet was, waren de Hadiths er ook niet geweest.
En was er ook geen profeet. Lijkt me duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:34 :
Ik heb je al uitgelegd dat 'overlevering' enkel en alleen een NLs woord is. Ongelukkig gekozen, maar dat is het enige woord dat in de buurt ervan komt...
Google is je vriend:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...e+zoeken&meta=
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
wat zijn die toevoegingen binnen de hadith nu precies die niet door iedereen gevolgd worden? Wie heeft ze toegevoegd? Waarom en wanneer?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 18:32 :
Mwah. Perfect voor de mensheid dan geenszins. Maar het kan daarmee wel perfect an sich zijn.

Wij snappen de ballen van ons eigen lichaam (dat moeten wij onderzoeken), maar toch werkt het zo perfect mogelijk. Voor de mensheid is ons lichaam niet perfect (anders zouden we het wel begrijpen), maar het is wel op zichzelf perfect.
Dat is imo een scheve vergelijking. In principe hoeven wij niet te leven naar ons lichaam. Je moet natuurlijk wel het juiste eten ed, maar we hoeven ons lichaam niet te interpreteren en geloven. De koran moet maar op 1 manier te interpreteren zijn, immers anders weet niemand wat Allah precies bedoelt. Op het moment dat hij op verschillende manieren geinterpreteerd kan worden is hij dus niet perfect. Perfect in de vorm als leidraad (als ik het even zo mag noemen) voor de moslims
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:33 :
Ik weet niet hoe je hierbij komt. Ik ben zelf in verschillende moskeeen geweest, over de hele wereld en men bidt allemaal op dezelfde manier. Ook is de Koran OVERAL hetzelfde. In Marokko, Indonesie én SA hebben ze allen dezelfde Boek. Geen enkele verandering.

Wellicht bedoel jij verschillende culturen, da's wat anders hé..
De uitvoering van het boek is verschillend niet in de inhoud
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:35 :
En was er ook geen profeet. Lijkt me duidelijk.
Precies dus de rest van de boeken is op de Koran gebasseerd
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 18:36 :
Google is je vriend:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...e+zoeken&meta=
De profeet leefde zoals God het wilde.

Volgens mij is er voor het woord: Assunnah/ Ahhadieth, geen juiste vertaling. Niet in het Engels, niet in het Nederlands...

Maar goed..laten we het daarmee doen: Wat is jouw punt nu?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:38 :
De uitvoering van het boek is verschillend niet in de inhoud
In welke opzichten, bedoel je dat?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:41 :
De profeet leefde zoals God het wilde.

Volgens mij is er voor het woord: Assunnah/ Ahhadieth, geen juiste vertaling. Niet in het Engels, niet in het Nederlands...

Maar goed..laten we het daarmee doen: Wat is jouw punt nu?
in t Engels wordt t vaak met "tradities" vertaald.


dat wilde ik alleen maar aangeven
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:42 :
In welke opzichten, bedoel je dat?
Dat de interpretaties qua leefwijze kennelijk verschillen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:39 :
Precies dus de rest van de boeken is op de Koran gebasseerd
Hadith is geen toevoeging aan de Koran. Er zijn geen BoekEN. Er is één juiste Boek. Dat is de Heilige Koran.
De Hadith is voor de juiste interpretatie van de Koran. Het is dus zeer van belang voor moslims om de Hadith te hanteren.

Ik denk dat je iets niet begrijpt: De Hadith is een uitleg, zoals de profeet Mohammed (saws) die heeft gegeven van de Koran. En de profeet Mohammed (saws) leefde weer zoals Allah (swt) het wilde.Dus is het onmogelijk om verschillende interpretaties op de Koran na te houden.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 18:42 :
in t Engels wordt t vaak met "tradities" vertaald.


dat wilde ik alleen maar aangeven
Dat bedoel ik dus maar net. Klopt niets van
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:46 :
Dat de interpretaties qua leefwijze kennelijk verschillen.
In welke opzichten, welke levenswijzen verschillen van elkaar van moslims?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:48 :
In welke opzichten, welke levenswijzen verschillen van elkaar van moslims?
bv. het bedekken van het lichaam en dan mn. het hoofd.

of m.b.t. het interpreteren van de sharia en de manier hoe deze verschillend wordt toegepast.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:51
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:47 :
Hadith is geen toevoeging aan de Koran. Er zijn geen BoekEN. Er is één juiste Boek. Dat is de Heilige Koran.
De Hadith is voor de juiste interpretatie van de Koran. Het is dus zeer van belang voor moslims om de Hadith te hanteren.

Ik denk dat je iets niet begrijpt: De Hadith is een uitleg, zoals de profeet Mohammed (saws) die heeft gegeven van de Koran. En de profeet Mohammed (saws) leefde weer zoals Allah (swt) het wilde.Dus is het onmogelijk om verschillende interpretaties op de Koran na te houden.
Ik begrijp het heel goed. Echter als jij niet kijkt op welke posts ik reageer kan het voorkomen dat jij het verkeerd begrijpt. naamloozzz zei tegen iemand dat die maar moeken over de Islam moest gaan lezen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 18:50 :
bv. het bedekken van het lichaam en dan mn. het hoofd.

of m.b.t. het interpreteren van de sharia en de manier hoe deze verschillend wordt toegepast.
In elk land zie je vrouwen met bedekte hoofden hoor. En natuurlijk heb je oko vrouwen zonder hjiaab, maar dat heeft niets te maken met verschillende levenswijzen.
Het is niet zo dat je ze alleen in bepaalde landen tegen komt en in andere landen weer niet. Dat heeft meer te maken met hoe je je geloof naleeft. Op welke plaats zet je je geloof neer. Liberaal, extreem, conservatief..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:53 :
In elk land zie je vrouwen met bedekte hoofden hoor. En natuurlijk heb je oko vrouwen zonder hjiaab, maar dat heeft niets te maken met verschillende levenswijzen.
Het is niet zo dat je ze alleen in bepaalde landen tegen komt en in andere landen weer niet. Dat heeft meer te maken met hoe je je geloof naleeft. Op welke plaats zet je je geloof neer. Liberaal, extreem, conservatief..
Maar je bent toch alleen een echte moslim als je 100% de Koran naleeft? Heeft Allah daar (over klederdracht) dan geen uitspraken over gedaan?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:53 :
In elk land zie je vrouwen met bedekte hoofden hoor. En natuurlijk heb je oko vrouwen zonder hjiaab, maar dat heeft niets te maken met verschillende levenswijzen.
Het is niet zo dat je ze alleen in bepaalde landen tegen komt en in andere landen weer niet. Dat heeft meer te maken met hoe je je geloof naleeft. Op welke plaats zet je je geloof neer. Liberaal, extreem, conservatief..
liberaal, extreem en conservatief...

drie verschillende interpretaties van geloofsbeleving

je zegt het net zelf?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2005 @ 18:51 :
Ik begrijp het heel goed. Echter als jij niet kijkt op welke posts ik reageer kan het voorkomen dat jij het verkeerd begrijpt. naamloozzz zei tegen iemand dat die maar moeken over de Islam moest gaan lezen.
Oké. Duidelijk. Dus er zijn geen verschillende interpretaties over de Koran. De Koran blijft Perfect.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 18:55 :
Oké. Duidelijk. Dus er zijn geen verschillende interpretaties over de Koran. De Koran blijft Perfect.
Ja er is 1 interpretatie van de Koran, maar de Koran wordt op verschillende manieren geinterpreteerd!!!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Een stukje waarheid over de Islam
Kaka8
4 23-01-2011 10:18
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden christenen en joden van de profeet Mohammed? En wat vinden joden van jezus
Donny must die
117 24-01-2005 21:50
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53
Levensbeschouwing & Filosofie Islam
Hannibal
5 15-03-2002 19:18
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.