Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2007, 12:21
You!
You! is offline
Hoi,
Ik zit nu in de 3e en ik heb een vraagje.. Hoe leren/leerden jullie de grammatica? Voor repetities van Grieks/Latijn leer ik in vergelijking met anderen heel veel, zonder dat ik nu extreem goeie cijfers haal. Ik ben vooral lang bezig met herhalen van vorige hoofdstukken, op de een of andere manier blijft dat bij mij gewoon niet goed hangen. Hebben jullie tips? Ik vind de talen wel heel leuk, en wil er ook graag mee doorgaan!! Alleen op deze manier gaat het ten koste van veel andere vakken, omdat ik er zo lang mee bezig ben. Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2007, 15:54
docent
docent is offline
Het helpt soms om jezelf te testen of je het echt goed kent door het aan anderen uit te leggen; dan pas zie je of je alles door hebt.
Ook kun je oude oefeningen en verhaaltjes opnieuw maken (of doe je dat al? Je zegt dat je oude hoofdstukken herhaalt, maar ik weet niet helemaal wat je dan doet).
Succes!
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 08:21
You!
You! is offline
Als ik voor een repetitie ga leren, bekijk ik meestal eerst de vorige hoofdstukken. Daar ben ik meestal weer veel van kwijt, meestal de perfectumstammen en moeilijke regeltjes, en een paar woorden. Die ga ik dan weer herhalen. Daar ben ik meestal al een uur of 2 mee bezig.
En dan nog de nieuwe hoofdstukken, daar maak ik meestal oefeningetjes en een stukje tekst van op het eind. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen!!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 14:30
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Ik zorg dat ik alle woordjes ken, van alle hoofdstukken. Ik herhaal ze voor elke repetitie weer even, omdat ik op de computer woordenlijsten heb gemaakt en invulblaadjes.
Ik moet wel zeggen dat ik het geluk heb dat woordjes bij mij erg makkelijk blijven hangen en zijn te leren.

Grammatica leer ik eigenlijk vooral in de oefeningen die ik maak. Dan kijk ik de avond voor de repetitie de rijtjes nog even door en dan ken ik die ook

Ik zou als ik jou was zorgen dat je in ieder geval alle woordjes kent, dat is toch wel heel belangrijk, teminste in onze repetities.
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 15:33
Verwijderd
Niet leren, toepassen heel veel oefenen!

edit: ook wel leren natuurlijk, maar dat niet alleen. Zorg ook dat je er wat mee kunt. En leer bij de woordjes ook met welke naamval ze gaan, wat de genitivus-vorm is zodat je het hele rijtje kan opnoemen, bij welke groep het werkwoord hoort etc. Woordjes hoor je ook te kunnen verbuigen!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 15:58
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Bij rijtjes is het, hoe strontvervelend ook, gewoon een kwestie van stampen. Als je ze van boven naar beneden en van beneden naar boven kunt opzeggen, heb je ze wel ongeveer geleerd denk ik. En ja, dat is rotwerk, maar je kunt het beter in de onderbouw leren dan in de bovenbouw anders blijf je ermee zitten klooien en dat bederft de pret.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 16:29
Verwijderd
Bij het leren van rijtjes en dat soort dingen helpt het vaak heel goed om het op te schrijven als je het leert en dan jezelf ook op die manier te overhoren, want dan moet je het wel precies doen en kan je niet even onder je blaadje spieken en dan denken: oja, dat wist ik eigenlijk wel (terwijl het nog niet actief in je hoofd zit).
En inderdaad veel oefenen, veel toepassen.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 19:00
Houseparty21
Houseparty21 is offline
tip ga naar de mavo

sorry geen antwoord voor een gympikkie zoals mij
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 12:06
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Zoals jouw? xD
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 17:02
Psstst
zoals MIJ?
zols jouW?

Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 18:25
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Het punt is nu wel duidelijk. On-topic blijven aub.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 02:04
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Psstst schreef op 06-01-2007 @ 18:02 :
zoals MIJ?
zols jouW?

Ironie? Je weet wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken het nieuwe leren
mcoujda
18 14-03-2008 12:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Leers: legaliseer productie softdrugs
Gatara
134 28-03-2005 00:02
Lifestyle leren kleding
Lolita
58 21-03-2004 11:06
Psychologie lerares had relatie met meisje wat ik goed kende
wont cry
5 29-02-2004 19:27
Verhalen & Gedichten leer me...
sweetangel19
6 30-11-2002 08:45
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.