Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2007, 12:40
Upke
Upke is offline
Hoi allemaal,
wij hebben een mechelse herder van ongeveer 13 jaar oud. Ze word nog steeds loops en we zaten eraan te denken om haar te laten jonge, alleen 13 jaar is zeker niet jong voor een hond. Is er een limiet voor het laten jongen van een hond, is het nog verstandig om dit te doen op deze leeftijd?

Groeten van Guus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2007, 12:47
Verwijderd
13 jaar is zeker te oud, zeker voor een wat grotere hond.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 13:34
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou het niet doen. Haar lichaam is ook ouder geworden en niet optimaal om jongen mee te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 14:23
Mariekje*
Mariekje* is offline
Als je er bij stil staat dat de gemiddelde overlijdingsleeftijd van een Mechelse Herder of vergelijkbaar soort op ongeveer 14 jaar ligt, lijkt het me met enige logische beredenatie vanzelfsprekend dat jouw hond dus overduidelijk TE oud is om nog aan pups te beginnen. Dat is als een oma van 91 die nog van een kind bevalt, zegmaar
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 07:59
Upke
Upke is offline
Oke bedankt voor jullie reactie's, ik weet genoeg

Guus
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 16:31
Verwijderd
Ik denk dat dat de dood van je hond zou betekenen. Gelukkig probeer je het niet.

Trouwens zijn er al genoeg puppy's/honden op de wereld, dus waarom nog een nestje fokken als het verder geen bijdrage geeft aan de gezondheid van het ras
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 10:22
Verwijderd
Het betekent niet de dood van je hond, die kan het waarschijnlijk fysiek nog prima aan (maar daar moet je de hond voor kennen), maar de kans dat er complicaties optreden bij de pups zelf (afwijkingen) wordt ieder jaar na het negende jaar bijzonder veel groter.

Dit heb ik van mijn dierenarts gehoord tenminste, dus het zal wel kloppen .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 13:59
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Citaat:
Lúthien Alcarin schreef op 18-07-2007 @ 17:31 :
Trouwens zijn er al genoeg puppy's/honden op de wereld, dus waarom nog een nestje fokken als het verder geen bijdrage geeft aan de gezondheid van het ras
ben ik het volledig mee eens
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 19:25
Monica_90
Monica_90 is offline
DOE FF NORMAAL WIL JE..

een hond van 13.. eerste nestje?
als jij 75 bent laat ik je toch ook gee nkind meer krijgen..

(ja sorry dat ik zo boos reageer, maar snap niet zo goed waar je die gedachte vandaan haalt. wij fokken zelf ook met onze honden.. en als een hond 4 is laten wij hem al geen EERSTE nestje meer krijgen.. tussen 2 en 4 voor eerste nestje is een mooie leeftijd, darna moet je je afvragen of het nog verantwoord is)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 20:10
Verwijderd
Upke vraagt het toch gewoon normaal? En heeft al gelijk gezegd nu dat het niet gebeurd. Dus doe RUSTIG.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 11:29
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Lúthien Alcarin schreef op 18-07-2007 @ 17:31 :
Trouwens zijn er al genoeg puppy's/honden op de wereld, dus waarom nog een nestje fokken als het verder geen bijdrage geeft aan de gezondheid van het ras
Omdat puppies lief zijn natuurlijk. Met de gezondheid van het ras schiet niemand iets op.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 11:37
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Juice schreef op 23-07-2007 @ 12:29 :
Omdat puppies lief zijn natuurlijk. Met de gezondheid van het ras schiet niemand iets op.
Daar denken veel mensen anders over.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Lúthien Alcarin schreef op 18-07-2007 @ 17:31 :
Ik denk dat dat de dood van je hond zou betekenen. Gelukkig probeer je het niet.

Trouwens zijn er al genoeg puppy's/honden op de wereld, dus waarom nog een nestje fokken als het verder geen bijdrage geeft aan de gezondheid van het ras
Er zijn ook al genoeg mensen op de wereld, en ho maar die ophouden met fokken. Wat een non-argument, zeg, alsof 'het ras gezond houden/maken' de enige reden is om een nestje puppies te willen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 15:48
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-07-2007 @ 18:06 :
Er zijn ook al genoeg mensen op de wereld, en ho maar die ophouden met fokken. Wat een non-argument, zeg, alsof 'het ras gezond houden/maken' de enige reden is om een nestje puppies te willen.
Ach natuurlijk niet. Mensen willen puppies omdat dat schattig is, omdat dat leuk is, omdat dat lekker geld in het laatje brengt.

Maar als diezelfde mensen eens met hun botte kop na zouden denken over wat het 'hebben van een nestje pups' allemaal met zich mee zou brengen, stond Marktplaats nu niet helemaal vol met puppies en herplaatsers die voor belachelijke bedragen worden verkocht. Als diezelfde mensen na hadden gedacht dan had een Bordeauxdog nog 10 jaar kunnen worden, had een Ierse Wolfshond de 8-9 jaar nog gehaald, dan konden de Jack Russels nog normaal lopen, plopten bij de Chihuahua de ogen niet uit de kop en zouden de Berner Sennen, Duitse Herder en de Rottweiler niet compleet verneukt zijn door de HD en ED.

Laatst heeft een herdershond 17 pups geworpen, alle pups waren gezond. Maar waar ga je dat laten? Hebben mensen daar over nagedacht? 17 pups betekent 24 uur per dag 7 dagen per week 3-4 weken lang voltijd verzorging, omdat de moederhond het niet in haar eentje aankan.
Maar nee in plaats daarvan wordt een gedeelte van de pups verdronken, zoals een vrouw laatst meedeelde over het nestje pups wat haar bulldog had gekregen.

Het hebben van een nestje is niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Ik kan genoeg teven opnoemen die zelf tijdens of na de bevalling hebben moeten vechten voor hun leven. Ook de kans dat één of meerdere pups dood gaat voor/tijdens of vlak na de geboorte is duidelijk aanwezig. Wat doe je als de moederhond de pups niet accepteert? En wat doe je als je niet alle puppies kwijtraakt? En wat doe je als blijkt dat één van de nieuwe eigenaren niet meer voor het hondje kan zorgen? En wat doe je als één van de pups blind blijkt te zijn en je die niet kwijtraakt?

Mensen die een nestje pups nemen omdat het ze wel leuk lijkt en die niet nadenken over de gevolgen zijn vreselijk egoistisch danwel onwetend.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 18:02
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Volgens mij is 7 voor honden zo'n beetje het maximum om nog redelijk verantwoord een nest te krijgen, en dat is al behoorlijk oud.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 09:24
Verwijderd
Citaat:
fractal-illusio schreef op 25-07-2007 @ 16:48 :
Mensen die een nestje pups nemen omdat het ze wel leuk lijkt en die niet nadenken over de gevolgen zijn vreselijk egoistisch danwel onwetend.
Oh, daar ben ik het ook zeker mee eens. Als je niet weet wat je ermee gaat doen als ze eenmaal groter worden, moet je ze niet nemen. Absoluut niet, niets erger dan mensen die huisdieren nemen zonder te beseffen wat ze zich allemaal op de hals halen.

Maar als jij verantwoord een nestje wilt alleen omdat je het leuk vindt (en dus wel bedacht hebt dat je een puppy wilt houden en meer dan genoeg mensen hebt die er ook wel eentje willen, bijvoorbeeld, en er voor zorgt dat je een gezonde vader vindt, etc), dan vind ik dat prima. Daar hoef je echt niet nobel het ras gezond voor te willen houden. Als jij nou een nestje vuilnisbakjes wilt en dat kán, prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.