Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2008, 22:06
LynnFievel
LynnFievel is offline
Ik weet dat er iemand op mijn MBO cum laude geslaagd is, een aantal jaar geleden. Nu sta ik overal een 8 of hoger voor, en ik heb één 7 (afgerond naar beneden)
Ik weet dat de cum laude vermelding op het diploma komt te staan dus je snapt vast wel dat ik dat ook wel zou willen. Alleen is er iets onduidelijk:
mag je een 7 hebben of moet alles per se een 8,0 of hoger zijn?
Ik heb er op school naar gevraagd, maar daar willen ze het niet zeggen en ze zeggen "laat je maar verrassen".
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2008, 23:22
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Wat 'n achterlijk antwoord van je school .

Maar goed, hier ben ik ook wel benieuwd naar. Tenminste, als overal dezelfde regels gelden met betrekking tot het 'cum laude' slagen... Ik had namelijk ergens gehoord of gelezen dat iedere school een eigen definitie ervoor hanteerde.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 09:10
Verwijderd
De eisen/regels verschillen inderdaad per school, er is dus geen algemeen antwoord op te geven.

Zelfs of de school cum laude kent, verschilt per school. Ik ken bv. mensen die op het HBO cum laude op hun diploma vermeldt hebben gerkegen, terwijl ik ook met meer dan een 8 gemiddeld geslaagd ben en geen cum laude op mijn diploma vermeldt heb gekregen omdat de hogeschool waar ik studeerde niet aan dat soort vermeldingen deed.

Als ze aan de vermelding doen, moet het volgens mij wel ergens op papier/internet vermeldt staan...het moet natuurlijk wel 'controleerbaar' zijn. Misschien kan je het zelf vinden door bv. op de site van je school te zoeken? Of anders misschien een (andere) docent of iemand van het examensecretariaat (als je daar nog niet geweest bent) erover aanspreken? Of desnoods een decaan of (afdelings)coördinator oid.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 10:37
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Met cum laude mag je meestal maar één 7 hebben en de rest moet hoger zijn en een acht gemiddeld.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Met cum laude mag je meestal maar één 7 hebben en de rest moet hoger zijn en een acht gemiddeld.
Volgens mij verschilt dat echt heel erg per universiteit/faculteit?

In Utrecht mag je bij veel faculteiten meer dan één zeven hebben, als je maar een 8 gemiddeld staat en vaak moet je ook minstens een 8 voor je stage en voor je afstudeeropdracht hebben. En ik weet dat er universiteiten/faculteiten zijn waar je alles boven de 8 moet hebben.

Er zijn ook universiteiten/faculteiten die aanhouden dat je niets over de 6 mag hebben of dat je bv. geen enkele herkansing mag hebben gedaan of een hoger gemiddelde moet hebben (zie bv. http://nl.wikipedia.org/wiki/Cum_laude).
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 14:49
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Volgens mij verschilt dat echt heel erg per universiteit/faculteit?
Dat van mij is faculteit Geneeskunde Utrecht geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Dat van mij is faculteit Geneeskunde Utrecht geloof ik.
Rare regel als ze stellen dat je 'meestal maar één 7 mag hebben'.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 21:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Rare regel als ze stellen dat je 'meestal maar één 7 mag hebben'.
Nouhou. Ik dacht, ik zeg maar 'meestal', dan kan het ook eens anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 18:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Rare regel als ze stellen dat je 'meestal maar één 7 mag hebben'.
Net zo raar als wanneer je niets over de 6 mag hebben

Citaat:
Er zijn ook universiteiten/faculteiten die aanhouden dat je niets over de 6 mag hebben
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Net zo raar als wanneer je niets over de 6 mag hebben
Dat is nog wel consequent toe te passen. Maar het moest natuurlijk onder zijn. (Ik zal wel weer ergens anders hebben gezeten met mijn hoofd...dan typ ik waar ik op dat moment aan denk. )
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 22:33
Verwijderd
Op MBO-niveau is er geen sprake van 'Cum laude'. Alleen op WO, HBO en VWO niveau geeft men het predikaat 'Cum Laude' of afleidingen daarvan
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 22:42
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Op MBO-niveau is er geen sprake van 'Cum laude'. Alleen op WO, HBO en VWO niveau geeft men het predikaat 'Cum Laude' of afleidingen daarvan
Maar op 't VWO-diploma wordt daar niets van vermeld en je krijgt er ook geen extra papiertje bij ofzo, toch?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 22:54
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Klopt, volgens mij is dat predikaat alleen vergeven voor WO, maar door de inflatie van het HBO zal die daar ook wel voorkomen... Lijkt me sterk dat zoiets op het MBO te vinden is.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 05:46
Verwijderd
Citaat:
Op MBO-niveau is er geen sprake van 'Cum laude'. Alleen op WO, HBO en VWO niveau geeft men het predikaat 'Cum Laude' of afleidingen daarvan
Het HBO doet het ook lang niet altijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Haalbaarheid & Slagingspercentage HBO
Kevin6287
1 08-02-2017 15:05
Algemene schoolzaken VMBO-TL naar HAVO = HELP!
Sjonsjaak
34 19-08-2011 18:06
Studeren Piloot Worden
deking23
19 03-09-2010 12:31
ARTistiek *** Kunstacademie? ***
Zylverstar
79 13-05-2006 10:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwaargewonde door steekpartij school Heerenveen
Verwijderd
56 01-04-2004 09:45
Algemene schoolzaken Meer willen leren dan je moet leren
Rabbi Daniel
65 02-12-2003 12:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.