Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2011, 17:52
Verwijderd
Ja ik heb dus wintervoeten/tenen.
Dit is echt vervelend. Mijn voeten zijn nu rood en jeuken zo erg dat ik ga krabben. Met als gevolg dat ik nu een soort van korstjes op de wreef van mijn voet heb zitten wat best zeer doet. Wat kun je doen tegen wintervoeten/tenen?

Die warm-koud baden heb ik al gedaan.
Een creme van VSM heb ik ook al aangeschaft.

Iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 18:49
Catch
Catch is offline
Ha ik heb ooit van mijn moeder gehoord dat het helpt om over je eigen tenen te plassen (bijv. onder de douche). Geen idee of het waar is, ik zou ook niet weten wat precies de helpende functie van urine zou moeten zijn.

Verdere tips zijn wisselbaden, omdat de doorbloeding van je tenen niet goed is als je wintertenen hebt. Wisselbaden kun je dus makkelijk in twee voetenbadjes doen. En doe echt lomp goed schoeisel aan waarin je het lekker warm hebt, terwijl je tenen kunnen bewegen. Je zou ook nog kunnen kijken naar het soort sokken dat je draagt, of die goed ventileren.

Ik had last van wintertenen de afgelopen jaren, maar dit jaar heb ik hele grote dikke warme schoenen gedragen met de sneeuw en vooralsnog gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 19:12
Verwijderd
Twee sokken over elkaar werkt ook beter dan 1 dikke sok, blijven ze beter warm en kun je wintertenen dus beter voorkomen. Zorg ook voor goede schoenen idd, waterdicht is ook echt belangrijk; als je voeten nat zijn, krijg je ze echt moeilijk weer warm als je er nog de hele dag mee moet...

Verder kun je idd wisselbaden proberen, moet je maar even op googelen hoe en wat precies, werkt bij sommige mensen heel erg goed.

Oh, en sporten voor een betere doorbloeding kan ook goed werken, vooral als je nu bv amper sport. (Dat is bij mij vooral de oplossing; sinds ik regelmatig sport, heb ik duidelijk een betere doorbloeding in m'n tenen en vingers.)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 21:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wintertenen

ik heb overigens vroeger wel die injecties gehad met vitamine D, en dat hielp wel
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 18:03
hmkey
hmkey is offline
Ik gebruik er een zalfje voor op recept van de huisarts.
Het verdooft de voet een beetje.
Helemaal in deze maanden is het vervelend deze winter kwaal.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 19:45
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Ha ik heb ooit van mijn moeder gehoord dat het helpt om over je eigen tenen te plassen (bijv. onder de douche). Geen idee of het waar is, ik zou ook niet weten wat precies de helpende functie van urine zou moeten zijn.

Verdere tips zijn wisselbaden, omdat de doorbloeding van je tenen niet goed is als je wintertenen hebt. Wisselbaden kun je dus makkelijk in twee voetenbadjes doen. En doe echt lomp goed schoeisel aan waarin je het lekker warm hebt, terwijl je tenen kunnen bewegen. Je zou ook nog kunnen kijken naar het soort sokken dat je draagt, of die goed ventileren.

Ik had last van wintertenen de afgelopen jaren, maar dit jaar heb ik hele grote dikke warme schoenen gedragen met de sneeuw en vooralsnog gaat het goed.
Het gaat om het ureum in de urine, dit stofje zorgt namelijk dat je droge huid toch vocht vasthoudt. Kneipp heeft tegenwoordig een bodylotion en een zalfje met 10% ureum er in, deze helpt bij mij erg bij mijn eczeem. En het lijkt me een beter alternatief, want over m'n eigen handen/voeten/waar dan ook plassen zie ik niet echt zitten
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 10:01
Catch
Catch is offline
Ha, dat wist ik niet. Lijkt me ook handiger die zalf ja
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Hardlooptopic #8
Hawahaai
500 13-12-2010 23:33
Lichaam & Gezondheid Vinger paars en wit en verstijfd
Yab-Yum
45 16-02-2007 11:19
Lichaam & Gezondheid waarschuwing PIL en ROKEN
Y@NOU
22 29-01-2004 19:36
Lichaam & Gezondheid Koude handen en voeten
Verwijderd
34 01-10-2003 13:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.