Oud 09-01-2011, 16:04
EpicLOL
EpicLOL is offline
Ik ben nu 16 jaar en ongeveer 1.75. Zelf vind het ik niet lang en zou graag wat langer worden natuurlijk, maar sta bij mijn gevoel, al 2 jaar stil met de groei. Ben altijd al klein geweest vergeleken met de andere klasgenoten. Toen ik 14 was, was ik gemiddeld ietsje langer dan de rest, maar toen stond mijn groei stil en ben nu nog steeds 1.75 ben wel gemiddeld veel sterker dan anderen van mijn leeftijd, maar dat was ik vroeger ook al, en ik ging op mijn 14e 3x in de week naar de sportschool en wel flink trainen met grote gewichten, nou lees ik soms dat dat wel invloed heeft op de groei. Is dat ook zo? Ik denk zelf dat ik gemiddeld eerder begon te puberen dan de rest van mijn leeftijd genoten en daarom nu al uitgegroeid ben en toch wat sterker ben dan de gemiddelde 16 jarige. Wat denk jullie?
ps: mijn vader is 1.87 en mijn moeder 1.78.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 18:45
miguel301
Avatar van miguel301
miguel301 is offline
1.75 m is anders niet slecht hoor! Over de invloed van krachttraining op groei zijn de meningen verschillend, echter bewijzen verschillende onderzoeken dat het niet schadelijk is voor de groei.
__________________
Ad omne opus bonum paratus!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 22:06
keepdreaming
keepdreaming is offline
Ik kan je er niet echt veel over zeggen. Als ik kijk naar de lengtes van je ouders, dan zou jij ook aardig lang moeten zijn lijkt mij. Ik weet wel dat ik niet op mijn 14e naar de sportschool ging en op mijn 16e zo'n 185 was. Mij is wel ooit vertelt dat je groeit tot je 21e, maar op een bepaald moment merk je dit natuurlijk niet meer. Er komen vast nog wel wat centimeters bij, maar hoeveel weet ik niet. Feit is dat je niet uitgegroeid bent, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 13:00
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Als je 16 bent ben je nog steeds in de groei.
Een vriend van mij die is nu 20 en die groeit nog steeds.
Als ik me niet vergis is het zelfs mogelijk dat je kan doorgroeien tot je 24e alleen is het dan niet te merken dat je nog groeit.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 17:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk niet dat je uitgegroeid bent hoor. Zelf groeide ik op m'n 21e nog 1,5 centimeter in drie maanden tijd en ik meen dat jongens nog langer doorgroeien dan meisjes.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 17:22
Appj
Avatar van Appj
Appj is offline
Jongens groeien wel langer door als meisjes
Heb je je groeispurt al gehad??
Als je er over twijfelt kun je altijd naar het ziekenhuis gaan.
Ik ben 1.56m dat is dus ook nogal heel klein en in het ziekenhuis
hebben ze onderzocht hoe dat komt.
Waarschijnlijk is het niks erstigs maar denk even na over je jeugd
ben je toen je klein was ziek geweest ofzo??
Of ben je erg gepest op de bassisschool dat kan er allemaal mee te maken hebben.
Doormiddel van een rontgefoto kunnen ze in het ziekenhuis ook kijken of je uitgegroeid bent
dan zijn namelijk je groeischijven in je pols dichtgegroeid en groei je nog maximaal
een paar centimeter.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 15:37
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Ben zelf 20 en die groeischijven zijn bij mij in men polsen nog niet eens dichtgegroeit
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 18:29
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
1 ding kan ik je in ieder geval wel mee helpen. Dat is dat gewichtheffen/flink krachttrainen je niet tegen zal werken qua groei. Dit is een fabeltje van vroeger, maar met onderzoeken van tegenwoordig is aangetoont dat dit niet het geval is.
Verder zul je niet echt kunnen voorspellen of je klaar bent met groeien of niet. Met je 'groeigeschiedenis' of hoe die mensen het ook noemen kunnen ze bij de GGD (zo heette het toch? XD) wel voorspellen hoe groot je ongeveer wordt, maar dat is ook maar een voorspelling en staat niet vast.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 15:23
Verwijderd
Tussen je 20-25ste ben je uitgegroeit dat ik weet
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 15:33
Verwijderd
Je ouders zijn best lang. Als je kijkt naar de lengte van je ouders, zou je verwachten dat jij tussen de 1.86 en 2.00 wordt. En als je op je 14e ook al 1.75 was, was je toen iets langer dan de gemiddelde jongen van die leeftijd; als je op dat lijntje van de groeicurve door zou groeien, zou je verwachten dat je 1.88 wordt. Dus tenzij je ooit langdurig ziek bent geweest, zou het heel goed kunnen dat er nog een groeispurt aankomt. Jongens krijgen hun groeispurt later dan meisjes, en hoewel de meeste jongens een groeispurt hebben als ze 13-16 jaar zijn, kan het ook nog best op je 18e gebeuren.
Alleen weet je nooit zeker hoe het gaat. Lichamen houden zich lang niet altijd aan grafiekjes en berekeningen.

Als je het zeker wil weten, zou je een röntgenfoto moeten laten maken van de groeischijven van je hand. Dat zou je dan aan je huisarts moeten vragen. Maar omdat 1.75 ook best een aardige lengte is, zou het heel goed kunnen dat die het niet nodig vindt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 23:05
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Meestal krijg je tegen het einde van je groei ook nog een spurtje dus ik denk dat je die centimeters wel gaat maken. Maar waarom maak je je hier eigenlijk druk om?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 16:27
Verwijderd
Het hoeft niet, theoretisch gezien groei je door tot je 21e, dus het is heel goed mogelijk dat er een ''mini spurt'' kan komen rond je 17e/18e
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik word gediscrimineerd om mijn lengte.
creativewmn
26 28-07-2011 00:50
Psychologie Er wordt te positief over mij gedacht
SellaYoung
25 06-06-2005 08:29
Lifestyle van stijl veranderen, ontgroeien??
Kip187
64 10-08-2003 16:28
Lifestyle het dragen van een pak.
Blitzkrieg Bop
103 26-06-2003 17:27
De Kantine Hoe zie jij jezelf over 5 jaar ???
Frida
45 30-04-2002 20:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.