Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2011, 11:06
Laurie_2604
Laurie_2604 is offline
Citaat:
Wat is de reden dat je je niet kan concentreren? Raak je afgeleid door je eigen gedachten, raak je afgeleid door wat er om je heen gebeurt? Raak je afgeleid door achtergrond geluiden, etc?

En wat is de reden dat het nu pas een probleem gaat vormen? Ik snap dat je examens er aan komen, maar er zijn toch al veel meer belangrijke toetsen geweest waarbij je moest lezen? En je hebt toch ook al wel oefenexamens gedaan? Hoe heb je dat in het verleden aan gepakt?
hey!
Ik ben Laurie en zit in mijn 1ste bach Geologie aan UGent. Morgen heb ik examen chemie (hopeloos geval) en ik zit nu aan H3 van de 13... reden? concentratieproblemen... ik kan me ONMOGELIJK concentreren... Of toch niet langer dan een halfuur... En het zijn meestal mijn eigen gedachten die me dan wegdrijven van de wonderbare schoonheid der scheikunde (jak) ... Ik studeer liefst met beetje muziek op de achtergrond, maar mijn ouders zijn zo concervatief: géén muziek, altijd aan je bureau, ed... dat ik dat dus niet doe... Want als ik dan buis (wat ik ongetwijfelt ga doen) dan gaat het zeker helemaal mijn eigen schuld zijn.

Het probleem vormt zich nu omdat ik in het middelbaar niet zo'n nood had aan echt studeren... Ik heb zowel een fotografisch als schriftelijk geheugen (al lijkt dat nu vervlogen te zijn) Ik studeerde Latijn-Wiskunde, geen luie richting dus... maar toch, met een uurtje werken na school, niet eens alledagen kwam ik er toch met 70% vanaf... Daaruit leid ik af (zonder arrogant over te komen :/ ) dat ik de brains wel heb...

Zoals ik wel merk, zijn er hier veel middelbare studenten met zo'n problemen... Nu ja, ik hoop dat je mij enigszins ook op weg kan helpen? :/

mvg,
Laurie
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 11:15
Verwijderd
Hehe, een up.
Maar idd nooit zomaar iets als ritalin nemen. Laatst was er bij Dr Phil (dan heb je 't ook over iets, maarja) een jongen die met zoiets begon en op een gegeven moment helemaal verslaafd raakte aan allerlei andere meuk.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 13:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb je bericht even afgesplitst van het andere topic, want het was wel een erg oud topic.

Wat ik lees is dat het vak je ook niet echt interesseert. Dan is het heel moeilijk om je aandacht er bij te houden.
Wat ik zelf bij zulke vakken deed, was het aan een (denkbeeldige) ander uit gaan leggen. Per hoofdstuk of per aantal bladzijden, vatte ik voor mezelf samen wat ik had gelezen. En dan niet puntsgewijs of met rijtjes, maar via een verhaal. Zodat je het als het ware aan een ander kan vertellen. Alle stukjes waar ik niet op kon komen, zocht ik opnieuw op, zodat ik mijn verhaal kloppend kon maken. Op die manier was ik een stuk gemotiveerder om de teksten goed te lezen en door het in een logisch verhaal te proppen, bleef het ook veel beter hangen dan als ik het in rijtjes vorm deed.
Niet alles laat zich in een verhaal proppen, maar met een beetje creativiteit kom je een heel eind.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 16:16
Verwijderd
Als je moeite hebt met concentreren leer dan op een andere manier, bekijk filmpjes maak opdrachten of spreek het in zet het op je mp3 en luister het af terwijl je fietst
En voldoendes pauzes en geen afleiding om je heen doen ook wonderen.

btw dit is volgens mij n crosspost
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Autisme?!
Brick
27 17-08-2015 02:30
Psychologie Moeite met alleen thuis zijn.
Verwijderd
10 17-01-2008 06:29
Liefde & Relatie Bang mn broertje kwijt te raken aan ADHD
Verwijderd
21 30-06-2004 17:27
Algemene schoolzaken Moeite met concentreren (tijdens studeren)
DeGexxte
24 14-09-2003 21:19
Eindexamens 2003 Geen zin
Verwijderd
15 14-05-2003 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.