Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2013, 00:57
Shenron
Shenron is offline
Hallo iedereen,

Ik zit nu in mijn 5e jaar van het VWO en ben van plan om voor mijn eind examens cum laude te slagen, zodat ik niet mee hoef te doen met de loting voor geneeskunde. Ik vroeg me af hoe zwaar het is om cum laude te slagen en wat voor voorbereidingen jullie hebben gedaan. En of jullie nog enige tips hebben voor mensen die, zoals ik, ook cum laude willen slagen.

Met vriendelijke groeten,

Shenron
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2013, 07:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Heb je nu al goede cijfers? Zo moeilijk is het ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2013, 08:16
Verwijderd
Het is ongeveer vierentwintig zwaar. Wat verwacht je nou voor tips buiten "doe goed je best"?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2013, 12:10
Verwijderd
Tips? Leer goed. Voor intelligente mensen is cum laude slagen een eitje.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 12:04
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Je niet te veel laten beïnvloeden door klasgenoten die niet tot het uiterste gaan. En een vleugje intelligentie.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 17:07
Shenron
Shenron is offline
Citaat:
Je niet te veel laten beïnvloeden door klasgenoten die niet tot het uiterste gaan. En een vleugje intelligentie.
Ik heb al gemerkt dat er een paar klasgenoten in mijn klas zitten die ook geneeskunde willen studeren maar niet gemotiveerd zijn om goede cijfers te halen. Best wel raar xD
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 19:23
Verwijderd
Huh waarom? Wat is het verband tussen motivatie en studiekeuze dan?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 21:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Huh waarom? Wat is het verband tussen motivatie en studiekeuze dan?
Geneeskunde = Lotingsstudie. Als je cum laude slaagt hoef je niet te loten, maar ben je sowieso binnen. En om cum laude te slagen is vaak wel enige motivatie nodig.

OT: Hard je best doen, in de 6e klas veel oefenexamens maken wil ook wel helpen. Met motivatie en intelligentie kom je er wel!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 21:45
Verwijderd
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Alsof je op wonderbaarlijke wijze motivatie krijgt doordat de studie die je wilt gaan doen een loting kent
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 21:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Alsof je op wonderbaarlijke wijze motivatie krijgt doordat de studie die je wilt gaan doen een loting kent
Soms wel ja. Als je echt graag die studie wil doen motiveert dat wel. (Een vriend van mij heeft na de havo nog VWO gedaan en is door heel erg hard te werken cum laude geslaagd, ook om geneeskunde te gaan doen.)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 08:23
Verwijderd
Heel leuk voor die vriend, maar het heeft niets te maken met motivatie vanwege de studiekeuze. Maar goed, wordt een semantische discussie zo, laat maar zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 19:00
Shenron
Shenron is offline
Citaat:
Soms wel ja. Als je echt graag die studie wil doen motiveert dat wel. (Een vriend van mij heeft na de havo nog VWO gedaan en is door heel erg hard te werken cum laude geslaagd, ook om geneeskunde te gaan doen.)
Echt? Dus er is nog hoop voor mij xD. Ik heb vorige jaar namelijk mijn havo diploma gehaald en zit nu op het VWO. Dus gewoon de komende twee jaar extra hard werken.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 22:52
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
geen bier drinken.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 08:16
Verwijderd
Citaat:
geen bier drinken.
Das echt onzin... sorry... Natuurlijk moet je niet iedere dag dronken in de goot liggen, maar een biertje kan echt geen kwaad hoor... Probeer goed op te letten in de les, en als het even mogelijk is je huiswerk bij te houden, dan moet het écht wel lukken.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2013, 07:04
Verwijderd
Citaat:
geen bier drinken.
Ik ken overigens iemand die gewoon cum laude slaagde en wel elk weekend flink feestte. Dat kan dus gewoon.

Het zal niet voor iedereen opgaan, maar als je het echt wilt, dan kun je het ook.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2013, 08:12
Verwijderd
Natuurlijk kan dat ook. En dat heeft weinig met "echt willen" te maken maar met gewoon erg slim zijn/goed zijn in het halen van hoge punten op school
Met citaat reageren
Oud 20-09-2013, 11:49
Verwijderd
Citaat:
geen bier drinken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2013, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk kan dat ook. En dat heeft weinig met "echt willen" te maken maar met gewoon erg slim zijn/goed zijn in het halen van hoge punten op school
Je kunt nog zo slim zijn, maar als je niet wilt leren of geen hoge cijfers wilt halen, dan slaag je niet cum laude.

Je kunt ook iets minder slim zijn en wel willen leren en hoge cijfers halen, dan kun je cum laude slagen.

Eruit gaande dat TS waarschijnlijk optie 2 is (omdat TS het anders niet zou vragen)....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2013, 17:05
Shenron
Shenron is offline
Wout je hebt gelijk. Ben niet zo slim dat ik zonder moeite cum laude slaag xD. Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga maar eens diehard mijn best doen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2013, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Ik ken overigens iemand die gewoon cum laude slaagde en wel elk weekend flink feestte. Dat kan dus gewoon.

Het zal niet voor iedereen opgaan, maar als je het echt wilt, dan kun je het ook.
'Iemand'
Met citaat reageren
Oud 20-09-2013, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Je kunt nog zo slim zijn, maar als je niet wilt leren, dan slaag je niet cum laude.
.
Klopt niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken cum laude MBO
LynnFievel
13 13-11-2008 05:46
Algemene schoolzaken cum laude
Sawna
56 09-07-2008 22:18
Eindexamens 2005 Cum Laude
SJON
4 27-05-2005 19:34
Eindexamens 2004 hoe slaag je eigenlijk cum laude?¿
Verwijderd
22 25-05-2004 17:02
Eindexamens 2003 Cum Laude
Rapido
1 12-06-2003 23:15
Algemene schoolzaken cum laude?
H@nk
7 03-11-2002 16:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.