Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2013, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dit echt iets heel vervelends. Alsof je elke dag ook de mooie dingen moet zien. Ik vind dat je best soms een dag gewoon overal de tyfus aan mag hebben, zonder dat je je gaat bedenken wat er zo mooi is aan zo'n dag. Sterker nog, op zo'n dag ga ik me alleen maar frustreren als ik dat zou moeten bedenken omdat ik toch niets mooi vind. Het leven hoeft niet altijd mooi te zijn, en dat lijkt me ook goed.
Ja, je kunt er inderdaad dan zo geobsedeerd mee omgaan, maar wie verplicht jou om op je tyfusdag zo'n briefje in die pot te doen? Als je daar dan echt geen zin in hebt, doe je het toch gewoon niet?
Advertentie
Oud 18-12-2013, 13:49
Verwijderd
Ik heb een hele tros superlekkere druiven
Oud 18-12-2013, 13:51
Verwijderd
De decaan is echt aardig Alleen ze weet te snel hoe ik ben.
Oud 18-12-2013, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dit echt iets heel vervelends. Alsof je elke dag ook de mooie dingen moet zien. Ik vind dat je best soms een dag gewoon overal de tyfus aan mag hebben, zonder dat je je gaat bedenken wat er zo mooi is aan zo'n dag. Sterker nog, op zo'n dag ga ik me alleen maar frustreren als ik dat zou moeten bedenken omdat ik toch niets mooi vind. Het leven hoeft niet altijd mooi te zijn, en dat lijkt me ook goed.
Als je het moeilijk hebt om niet steeds het negatieve te veel aandacht te geven, is het juist goed om dat te doen. Is voor mij ook wel eens een opdracht geweest in therapie, elke dag minstens 3 positieve dingen opschrijven, hoe klein ook (mijn eigeel brak niet bij het bakken van een spiegelei) en het dwingt je om na te denken over dingen die niet kut zijn en dat dus echt niet alles kut is.

Als jij verder een prima leven hebt met normale ups en downs en je hebt geen moeite met genieten van de mooie dingen, dan heeft het meerwaarde als herinnering 'kijk dit zijn de mooiste dingen van afgelopen jaar bij elkaar in een potje'. En dan nog wat Absinthe zegt, je hoeft je niet te verplichten als je het daarvoor doet. Maar als je er een routine van maakt is de kans kleiner dat je het helemaal gaat vergeten en op het einde een pot hebt met 'hoe gaaf waren de eerste 5 weken van 2014'
Oud 18-12-2013, 13:56
Verwijderd
Het lijkt me vooral grappig om alles terug te lezen na een jaar. Misschien ga ik dit ook wel doen.
Oud 18-12-2013, 13:58
Verwijderd
Correctie: Ik had een hele tros superlekkere druiven.
Oud 18-12-2013, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me vooral grappig om alles terug te lezen na een jaar. Misschien ga ik dit ook wel doen.
Dit vooral ja. Dat gezeur over POSITIEF DENKEN!! vind ik juist een beetje misselijkmakend
Oud 18-12-2013, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Dit vooral ja. Dat gezeur over POSITIEF DENKEN!! vind ik juist een beetje misselijkmakend
Mijn gedachtes zijn positief. Ik mekker nooit, alleen op het forum wat ik eigenlijk ook nier zou moeten doen Misschien een dagboek aanschaffen.

Ik ga pot maken met grappige dingen die gebeurd zijn.
Oud 18-12-2013, 14:23
Verwijderd
Ik moet even lachen:

--

Elke dag wat opschrijven zou ik niet doen denk ik, maar er gebeuren fucking veel leuke dingen in m'n leven die ik ook snel vergeet en daar een tastbare herinnering aan hebben vind ik wel tof
Oud 18-12-2013, 14:34
Hazel
Hazel is offline
Ik zou liever een dagboek bijhouden dan zo'n pot met positieve briefjes. Maar daar ben ik (tot nu toe) te lui voor, hoewel ik wel elke kans aangrijp om notitieboekjes te kopen.
Oud 18-12-2013, 14:42
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik zou liever een dagboek bijhouden dan zo'n pot met positieve briefjes. Maar daar ben ik (tot nu toe) te lui voor, hoewel ik wel elke kans aangrijp om notitieboekjes te kopen.
Ditto. Ik heb nu denk ik 3 dummies en een stuk of 4 notitieboekjes. Allen leeg.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 18-12-2013, 14:44
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ditto. Ik heb nu denk ik 3 dummies en een stuk of 4 notitieboekjes. Allen leeg.
"Lief dagboek. Vandaag is mijn baard weer niet gegroeid. Ik hoop dat er morgen toch echt verandering in komt, want anders ziet Trimm Trabb me niet staan."
Oud 18-12-2013, 14:45
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik zou liever een dagboek bijhouden dan zo'n pot met positieve briefjes. Maar daar ben ik (tot nu toe) te lui voor, hoewel ik wel elke kans aangrijp om notitieboekjes te kopen.
Idem Ik heb ook echt een shitload aan notitieboekjes. Maarja, ik heb sowieso een shitload aan papier, omdat ik sowieso van papier hou
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 18-12-2013, 14:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik zou liever een dagboek bijhouden dan zo'n pot met positieve briefjes. Maar daar ben ik (tot nu toe) te lui voor, hoewel ik wel elke kans aangrijp om notitieboekjes te kopen.
Citaat:
Idem Ik heb ook echt een shitload aan notitieboekjes. Maarja, ik heb sowieso een shitload aan papier, omdat ik sowieso van papier hou
Herkenbaar kwam duizenden schriften en notitieblokken in alle maten tegen tijdens de verhuizing, evenals lijntjespapier in alle maten en overal vandaan, vooral van mijn middelbare school.
Allemaal bewaard natuurlijk, want zo ben ik.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 18-12-2013, 14:51
Hazel
Hazel is offline
Die boekjes komen bij mij altijd wel vol, ik schrijf er wel andere dingen in op. Maar een dagboek zou beter zijn.
Oud 18-12-2013, 14:53
Hazel
Hazel is offline
Ik vond laatst een hele doos dagboeken van toen ik een tiener was terug maar vond het teveel moeite om mijn handschrift van toen te ontcijferen over lui gesproken...
Oud 18-12-2013, 14:57
Verwijderd
Ik heb al mijn dagboeken weggeflikkerd. Bam!
Oud 18-12-2013, 14:58
Hazel
Hazel is offline
Wat ontzettend jammer.
Oud 18-12-2013, 15:08
Verwijderd
Ik heb ooit een paar pogingen tot dagboeken gedaan, maar verder dan 3 dagen kwam ik niet.

Ons klasdagboek kwam wel makkelijk vol, een aantal zelfs. In plaats van briefjes doorgeven, gaven wij een schrift door, met Wist-je-datjes en vanalles. Ik heb er nog eentje ergens, dat is nog steeds om je te bescheuren, inclusief tienerdrama's <3
Oud 18-12-2013, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Wat ontzettend jammer.
Hoe weet jij dat nou, misschien schreef ik alleen de datum op en daarachter de kleur van mijn sokken.

Zo was het verder niet hoor, het waren heel veel schriften vol met drama's. Negen, als ik het me goed herinner. Ik heb ze weggegooid toen ik een jaar of veertien was en nooit een seconde spijt gehad.
Oud 18-12-2013, 15:16
Verwijderd
Ik heb eens een dagboek proberen bij te houden. Handschrift was niet meer te lezen en soms zat er een jaar tussen tot de volgende passage. Ook weggegooid.
Oud 18-12-2013, 15:25
Verwijderd
Ik ben geen hele grote dagboekenschrijver, maar zo nu en dan moet ik dingen van me afschrijven. Daar had ik een schrift voor, maar dat doe ik nu op de laptop. Maar ik hou wel heel veel van mooie boekjes met mooi papier en speciale pennen <3
Oud 18-12-2013, 15:27
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En ik wou nog even zeggen dat Tokidoki supergaaf is Ik heb nog steed een tokidokirugtas op mijn verlanglijstje staan

En over roken gesproken, ik vind dat ook echt lekker, zo'n peuk af en toe En ik kan er wel goed mee om, vind ik zelf, dat af en toe roken. Alleen soms heb ik nog wel de neiging om een pakje te kopen en weer te beginnen, maar dat is altijd weer snel over, gelukkig.
omg ja roken. Ik mag 1 sigaret per dag omdat ik cold turkey gestopt ben met braken vanwege mijn opkomende concert (ja lol roken ja) en het is zo lekker, dat rustmoment waarin je even helemaal knock out gaat. Net als alle andere zangers rook ik natuurlijk eigenlijk niet. Maar genieten hoor. Heb ook helemaal een mooi blikje voor mijn sigaretten enzo.
Citaat:
Ik vind dit echt iets heel vervelends. Alsof je elke dag ook de mooie dingen moet zien. Ik vind dat je best soms een dag gewoon overal de tyfus aan mag hebben, zonder dat je je gaat bedenken wat er zo mooi is aan zo'n dag. Sterker nog, op zo'n dag ga ik me alleen maar frustreren als ik dat zou moeten bedenken omdat ik toch niets mooi vind. Het leven hoeft niet altijd mooi te zijn, en dat lijkt me ook goed.
Absinthe en Mutant hebben heel mooi beschreven wat ik hierover wilde zeggen, eigenlijk ^^
Oud 18-12-2013, 15:31
Verwijderd
Ik kan er niet tegen als ik schrijf in een lelijk handschrift. Dan moet ik van mezelf helemaal opnieuw beginnen met schrijven.
Oud 18-12-2013, 15:40
Verwijderd
Ahhh ik heb zo'n tyfusharde buikpijn. En mijn haar zit raar. Wat is het leven toch MOEILIJK.
Oud 18-12-2013, 15:42
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heb je een pluk haar uitgetrokken en opgegeten?
Oud 18-12-2013, 15:44
Verwijderd
Ja, hoe raad je het toch?
Oud 18-12-2013, 15:48
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Hoe weet jij dat nou, misschien schreef ik alleen de datum op en daarachter de kleur van mijn sokken.

Zo was het verder niet hoor, het waren heel veel schriften vol met drama's. Negen, als ik het me goed herinner. Ik heb ze weggegooid toen ik een jaar of veertien was en nooit een seconde spijt gehad.
Zelfs drama lijkt me erg leuk om terug te lezen op latere leeftijd.
Oud 18-12-2013, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Ahhh ik heb zo'n tyfusharde buikpijn. En mijn haar zit raar. Wat is het leven toch MOEILIJK.
Kutleven. Ik moet nog twee verslagen schrijven Gelukkig zit m´n haar wel altijd goed!
Oud 18-12-2013, 16:23
Verwijderd
Ik heb HONGER en ik eet pas over twee uur.
Oud 18-12-2013, 16:26
Verwijderd
Lul niet, als je echt honger hebt haal je nu toch gewoon een broodje.
Oud 18-12-2013, 16:32
Verwijderd
Tja nouja ik heb maar zoiets gedaan. Maar als ik honger heb wil ik gewoon normaal eten en brood is gay.
Oud 18-12-2013, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Zelfs drama lijkt me erg leuk om terug te lezen op latere leeftijd.
Ik heb in mijn basisschooldagboek een strip over een klasgenote die ik vervelend vond. De strip gaat over hoe ze fluitend een colablikje op straat gooit en daar de doodstraf voor krijgt. "Voor geluidsoverlast en milieuvervuiling."
Oud 18-12-2013, 16:45
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Maar ik vind idee wel gaaf - als je geen bijzondere klotedag hebt gehad, vind ik het altijd wel to fom na te denken over wat er zo goed ging dan. En dat opschrijven en onthouden en ergens instoppen vind ik wel een gaaf idee
Ik heb daarvoor een agenda. Daar schrijf ik alles in op, goede en slechte dingen. Houd de balans er in.

Citaat:
Trouwens - hoe heeft jouw vriend je ten huwelijk gevraagd/hoe heb jij hem gevraagd? Is er überhaupt een vraag gesteld of was het "ja, dat kunnen we eignelijk ook wel doen!"? Ik heb gisteren allemaal filmpjes van huwelijksaanzoeken zitten kijken en toen vroeg ik me dat ineens af
Ik doe je wel even pm'en!

Citaat:
Absinthe en Mutant hebben heel mooi beschreven wat ik hierover wilde zeggen, eigenlijk ^^
Wat mij stoort is het hele "alles moet altijd mooi zijn" gevoel wat het mij geeft. Natuurlijk is het goed om stil te staan bij mooie dingen en de goede dingen in het leven. Maar als jij een rotdag gehad hebt en in de pot een blaadje doet met "de zon scheen en het was warm" (omdat je toch íets moest verzinnen) terwijl jij dat niet als iets moois ervaren hebt, dan is dat in mijn ogen heel hypocriet. In mijn ogen is iets pas mooi/goed, op het moment dat je dat zo ervaart. Dus voor mij heeft zo'n pot met briefjes geen waarde als je er ook dingen in stopt omdat ze moeten (je zegt immers elke dag), en niet omdat je ze mooi vindt op dat moment.
Ik kan geloof ik niet zo goed duidelijk maken hoe ik het bedoel. Ik vind het wel mooi dat je probeert om op deze manier positief te denken (tenminste, dat is wat ik uit je berichten opmaak).
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 18-12-2013, 16:50
Verwijderd
Er staan ook schema's in van wie wie aardig vindt en gecodeerde lijstjes met geheimen die klasgenoten mij vertelden. Tevens stuurde ik mijn grootouders brieven in Morse code, gedetailleerde plattegronden van de kinderboerderij, en tekeningen van lieve hondjes met puppies op vrolijke tropische eilanden met aanstormende kometen op de achtergrond.
Oud 18-12-2013, 16:52
Verwijderd
Over de pot met briefjes: als je aan jezelf probeert te bewijzen dat elke dag wel iets leuks heeft dan maakt die krampachtigheid ook niks uit.
Oud 18-12-2013, 16:59
Verwijderd
Die gast van de Lost Prophets is veroordeeld tot 35 jaar wegens pedofilie. http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-c...pedofilie.aspx
Oud 18-12-2013, 17:01
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Schuldig pleiten zonder zich te beseffen dat hij daardoor ook schuldig lijkt. Wtf. :')
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 18-12-2013, 17:12
Verwijderd
Ik wil graag Kat Dennings googlen, maar ik heb dat vandaag drie keer geprobeerd en drie keer begint mijn laptop te flippen. Het is een teken
Oud 18-12-2013, 17:14
Verwijderd
Ja, even de quote erbij.

Citaat:
Vanuit de gevangenis zei hij de vrouw dat hij schuldig pleitte "om een proces te vermijden, maar niet besefte dat ik mezelf daardoor een beetje schuldig deed lijken".


Ik denk dat 'ie veel meer gedaan heeft dan waar 'ie voor veroordeeld is en daarom probeert om de hoeveelheid ophef en onderzoek te minimaliseren.
Oud 18-12-2013, 17:14
Verwijderd
Zijn vader was iets van priester, dus het lag in de lijn der verwachtingen.
Oud 18-12-2013, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Ja, even de quote erbij.



Ik denk dat 'ie veel meer gedaan heeft dan waar 'ie voor veroordeeld is en daarom probeert om de hoeveelheid ophef en onderzoek te minimaliseren.
hahahah.. geweldige quote
Oud 18-12-2013, 17:32
Verwijderd
Kunnen jullie de met-je-tong-een-knoopje-leggen-in-een-kersensteeltje-truuk? Ik weet hoe hij werkt en het lijkt me zo'n leuk iets om in je repertoire te hebben, maar altijd als ik zin krijg om te oefenen zijn de kersen niet in 't seizoen.
Oud 18-12-2013, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Kunnen jullie de met-je-tong-een-knoopje-leggen-in-een-kersensteeltje-truuk? Ik weet hoe hij werkt en het lijkt me zo'n leuk iets om in je repertoire te hebben, maar altijd als ik zin krijg om te oefenen zijn de kersen niet in 't seizoen.
Nee! Ik heb het wel eens geprobeerd. Hoe werkt het?
Oud 18-12-2013, 17:36
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind 'compulsion' een mooi woord. 'Bellicose' is er ook zo een.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 18-12-2013, 17:40
Verwijderd
Citaat:

Wat mij stoort is het hele "alles moet altijd mooi zijn" gevoel wat het mij geeft. Natuurlijk is het goed om stil te staan bij mooie dingen en de goede dingen in het leven. Maar als jij een rotdag gehad hebt en in de pot een blaadje doet met "de zon scheen en het was warm" (omdat je toch íets moest verzinnen) terwijl jij dat niet als iets moois ervaren hebt, dan is dat in mijn ogen heel hypocriet. In mijn ogen is iets pas mooi/goed, op het moment dat je dat zo ervaart. Dus voor mij heeft zo'n pot met briefjes geen waarde als je er ook dingen in stopt omdat ze moeten (je zegt immers elke dag), en niet omdat je ze mooi vindt op dat moment.
Ik kan geloof ik niet zo goed duidelijk maken hoe ik het bedoel. Ik vind het wel mooi dat je probeert om op deze manier positief te denken (tenminste, dat is wat ik uit je berichten opmaak).
Ik vind vooral dat je het onnodig ingewikkeld maakt en vreemde conclusies trekt. Niemand zegt toch dat dat alles altijd mooi moet zijn? Dat het voor jou geen zin heeft, prima, maar hypocriet is gewoon dikke onzin. Het gaat over het plezier van aan het einde van het jaar allemaal leuke verhaaltjes terug kunnen lezen, en de willekeur in het teruglezen door zo'n pot met briefjes (i.p.v. een dagboek) maakt dat voor mij extra leuk. Je zoekt er volgens mij veel te veel achter.
Oud 18-12-2013, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Kunnen jullie de met-je-tong-een-knoopje-leggen-in-een-kersensteeltje-truuk? Ik weet hoe hij werkt en het lijkt me zo'n leuk iets om in je repertoire te hebben, maar altijd als ik zin krijg om te oefenen zijn de kersen niet in 't seizoen.
Ik heb dit boek:


En daar staat ie in, maar ik heb het ook nog nooit geprobeerd
Oud 18-12-2013, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Nee! Ik heb het wel eens geprobeerd. Hoe werkt het?
Net als de meeste magie werkt 'ie met ordinaire oplichting. Het is een wisseltruuk.

1) Ga met je date naar een restaurant waarvan je weet dat ze een kers op 't toetje doen. Bel desnoods van te voren even om te controleren.
2) Neem je eigen kersensteeltjes mee en doe vlak voor 't dessert met je handen een knoopje, op het toilet ofzo.
3) Bewaar 'm in je wang.
4) Bestel een toetje.
5) Schep op over je skills.
6) "O, he, hier! Wat toevallig, een kers op mijn Dame Blanche."
7) Dertig seconden komisch moeilijk kijken en met je mond bewegen.
8) Voila.

Het moeilijke is (in mijn ervaring) een knoopje leggen dat strak genoeg is om niet los te gaan, maar los genoeg om het steeltje heel te laten. En het vinden van iemand met dezelfde waardering voor zulke trucs, misschien.
Oud 18-12-2013, 18:00
Verwijderd
De methode uit Mutants boek ken ik ook. Die werkt niet zo goed, want die poogt om daadwerkelijk een knoopje in een kersensteeltje te leggen.
Oud 18-12-2013, 18:03
Verwijderd


Ik was hem gaan zoeken in de tussentijd ^^
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.