Oud 19-01-2015, 18:49
Verwijderd
Hey,

Ik wilde graag een vakantie naar Malta gaan boeken voor in de zomervakantie. Maar bij elke site waar ik kom (Kras, Neckermann, Arke, Sunweb, DeJongIntra etc.) kun je alleen een vakantie boeken als er iemand van 18+ meegaat. Ik ben nog maar 16 jaar. Ik mag wel van mijn ouders. Het rare is dat 3 oud-schoolgenoten (alle 16 jaar) met zijn 3-en naar de Algarve zijn geweest. Daar ging ook geen volwassene mee. Het was geboekt op Neckermann. Ik heb geen contact meer met die oud-klasgenoten, dus ik kan het ze ook niet meer vragen.

Ik heb gegoogeld naar dit onderwerp en ik kom overal fora tegen waar mensen zich afvragen of ze als minderjarige op vakantie mogen. Daar zie je volwassene die zeggen dat ze zelf op 16 jarige leeftijd op vakantie zijn geweest, en minderjarige zeggen dat ze afgelopen zomer zijn geweest. Maar hoe ze dat gedaan hebben staat nergens. Dus ik dacht dan stel ik hier ook een vraag en daar vraag ik om duidelijker antwoord. Namelijk:
- Mag je wel degelijk als minderjarige op vakantie?
- Weten jullie een website waar je als minderjarige een vakantie naar Malta kan boeken en ook in je eentje ernaartoe gaan?

Ruben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2015, 18:51
Verwijderd
En dan heb ik het over individuele reizen. Dus geen Simbo of Gogo.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2015, 21:02
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Zelf los vliegtickets boeken en een hotel vinden (ik noem maar even www.booking.com), zo nodig contact leggen met het hotel en vragen of het mag. (Bijna) alle luchtvaartmaatschappijen hebben geen enkel bezwaar tegen alleenreizende 16-jarigen.

Ik heb overigens even gekeken in de voorwaarden en je mag als minderjarige ook boeken bij Neckermann, maar dat kan alleen telefonisch (want niet alle hotels staan het toe en soms moet er eerst even overlegd worden met het hotel). Misschien is dat bij de andere reisorganisaties ook wel zo (ik ga ze niet allemaal uitzoeken ), dus ik zou dan gewoon bellen.

Voor alle zekerheid kun je even een briefje opstellen in het Engels waarin je ouders je toestemming geven om alleen naar het buitenland te reizen en maak dan ook even een kopie van hun identiteitsbewijzen. Neem dit alles mee op je reis (handbagage!).

Laatst gewijzigd op 20-01-2015 om 00:29.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2015, 21:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En iets als X-travel een optie?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2015, 08:08
Verwijderd
Citaat:
......
Top! Dit is eigenlijk al mijn gehoopte antwoord. Super!

Citaat:
En iets als X-travel een optie?
Ik heb even gekeken. Dat is toch net als Gogo met allemaal feestvakanties? Daar ben ik dan wat minder van. Ik hou ervan om gewoon lekker op het strand te liggen en elke dag nog meerdere excursies/activiteiten. Maar geen gefeest.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2015, 15:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan bij X-travel volgens mij ook gewoon met vrienden een accommodatie boeken en het is echt niet zo dat je aan je handje overal meegenomen wordt enzo. Als jij niet wil feesten dan hoeft dat niet. Je kan gewoon naar het strand en soms worden er ook door hun excursies aangeboden maar je bent niets verplicht (tenzij het bij de specifieke reis erbij staat maar dat is niet altijd zo).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2015, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Je kan bij X-travel volgens mij ook gewoon met vrienden een accommodatie boeken en het is echt niet zo dat je aan je handje overal meegenomen wordt enzo. Als jij niet wil feesten dan hoeft dat niet. Je kan gewoon naar het strand en soms worden er ook door hun excursies aangeboden maar je bent niets verplicht (tenzij het bij de specifieke reis erbij staat maar dat is niet altijd zo).
Oké. Bedankt voor de info. Ik zal het in gedachte houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Afscheidsbrief Jean-Jeaques
Sasjeliefff
0 26-01-2006 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.