Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2003, 17:24
Snoezepoes
Avatar van Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Mijn klas accepteert me echt niet, niemand doet ooit aardig tegen me.
Ik zit op een kleine school met maar 2 3e klassen, ik zou misschien wel in die andere klas willen.
Denken jullie dat dit kan?
En hoe kan ik dit het beste aanpakken als voorstel aan mijn mentor enzo?
Maandag ook nog gesprek met de leerplichtambtenaar door teveel spijbelen (komt ook door me klas).
-x- Deb
__________________
Tutti Frutti Girl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2003, 17:26
Verwijderd
Ga naar je mentor toe, leg het probleem uit en zeg hoe jij het opgelost wil zien. Vraag dan of dat mogelijk is.
Gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 17:29
Verwijderd
Ik sluit me aan bij Andijvie. En die leerplichtambtenaar ook vertellen waarom je spijbelt ed. Eerlijk zijn, scheelt je een hoop gedonder.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 17:52
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Als je verteld dat je je in die klas niet op je gemak voelt endat je niet geaccepteerd word, is er zeker weten wat te regelen.

Ik weet niet waarom je niet geaccepteerd wordt, maar als het iets is wat gedeeltelijk aan jou ligt dan schiet je er denk ik niet veel mee op om van klas te wisselen, maar goed ik kan me ook voorstellen dat je in een klas zit met allemaal mensen waarmee je gewoon niets hebt. (zit de helft van de lessen ook met mensen waarmee ik niet veel heb, mensen die als ik zometeen van school af ben nooit meer behoefte aan heb om contact te hebben, of te horen hoe het met ze gaat, maar goed voor mij komt dit jaar nog maar neer op 19 lesweken).

Je moet wel beseffen dat in die andere klassen de kaarten ook al geschud zijn en dat jij je ervoor moet gaan inzetten om daar wel geaccepteerd te worden.

Suc6!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 17:56
Snoezepoes
Avatar van Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Het zit zo dat ik die mensen al ken van die andere klas (het is mijn oude klas ) en in die nieuwe klas zijn ze echt heel pesterig, ik weet niet waarom ze mij moeten hebben...
__________________
Tutti Frutti Girl
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 17:57
Snoezepoes
Avatar van Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Waarschijnlijk omdat ik uit een andere klas kom...
__________________
Tutti Frutti Girl
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:08
Thomas
Thomas is offline
Nee heb je, ja kan je krijgen. Wat Andijvie zegt, dus.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Snoezepoes schreef op 26-09-2003 @ 18:56:
Het zit zo dat ik die mensen al ken van die andere klas (het is mijn oude klas ) en in die nieuwe klas zijn ze echt heel pesterig, ik weet niet waarom ze mij moeten hebben...
Waarom ben je uit die andere klas gegaan?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:39
Snoezepoes
Avatar van Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-09-2003 @ 19:36:
Waarom ben je uit die andere klas gegaan?
Ze zijn ietsje door elkaar gehusseld, van 2 naar 3... Maar de meeste mensen zijn nog hetzelfde als vorig jaar... Geen idee waarom...
__________________
Tutti Frutti Girl
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:41
Snoezepoes
Avatar van Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Citaat:
sgirl schreef op 26-09-2003 @ 19:35:
hoi!

Toen ik in de 3e zat had ik hetzelfde probleem.
Ik vond deklas vreselijk.
Ik paste er gewoon niet in. Ze waren anders dan ik.
Mijn mentor merkte dat en vond dat ik met de school pscholooog moest gaan praten. ik had iets van ' ja daag" als iemand dat merkt wordt het alleen maar erger, dus ik deed het niet.
Ondertussen ging het niet veel beter.
Ook mensen uit de andere klas deden lullig tegen me.
In de pauzes trok ik me terug.
Thuis deed ik als of er niks aan de hand was.
En natuurlijk wordt je hier depri van, maar ik bleef tegen mezelf zeggen dat het wel goed kwam.
Na een tijdje gebeurde er iets wat ik niet verwacht had:
' Een van de meisjes uit de andere klas begon opeens aardig te doen, we spraken met elkaar op msn en het bleek dat we best veel gemeen hadden. Toen ze vroeg of ik een keer bij haar wou komen, kreeg ik argwaan.
Was dit een val? Ze deed altijd zo vreselijk flauw en nu opeens dit?
Ik vertrouwde haar net niet genoeg om 'ja' te zeggen, maar vroeg wel of ze bij mij kwam. Dan kon ze toch nix doen en wist ik meteen of ze echt aardig was!
En dat was ze!
Ze zorgde er voor dat Dat flauwe groepje stopte met pesten en we werden echt vriendinnen.
Ze beinvloeden mij waardoor ik me anders ging kleden en ging opmaken!(dat ik eerst niet)
Door haar kreeg ik meer zelfvertrouwen en ook in de klas ging het beter.
Ik had minder het gevvoel dat mensen mij niet mochten.
En opmerkingen die ik eerst onaardig vond vatte ik nu als aardig op.
IK wou nu veel liever naar de andere klas, maar ik vond mijn klas niet zo vreselijk als eerst, vooral de pauzes waren prettiger.
Ik zou je adviseren om zo veel mogelijk te doen wara je je zelf prettig bij voelt.

Overplaatsen naar een andere klas is niet altijd de oplossing.
Als er geen aardige mensen in je klas zitten zoek ze dan buiten je klas.
Dan voel je je in de klas vast ook een stuk prettiger.

sorry, maar dit verhaal moest ik ff kwijt!
Moedig dat je het verteld, het was vast een goede oplossing voor jou... Mijn beste vriendin zit in de 2e en haar zie ik elke pauze, dus daar ligt het niet aan, het is meer dat ze me buitensluiten en ik weet zeker dat dat in de andere klas niet zo is... Al mijn vrienden zitten er... Maarja, wat moet ik tegen de school zeggen Dat vind ik zo moeilijk...
__________________
Tutti Frutti Girl
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 18:01
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Snoezepoes schreef op 26-09-2003 @ 19:41:
Moedig dat je het verteld, het was vast een goede oplossing voor jou... Mijn beste vriendin zit in de 2e en haar zie ik elke pauze, dus daar ligt het niet aan, het is meer dat ze me buitensluiten en ik weet zeker dat dat in de andere klas niet zo is... Al mijn vrienden zitten er... Maarja, wat moet ik tegen de school zeggen Dat vind ik zo moeilijk...
School zal dit volkomen begrijpen. Waarschijnlijk hebben de leraren het al in de gaten dat je een beetje buiten de groep staat dus het zal niet geheel als een verrassing komen. Je kan het verhaal ook aan een leraar vertellen die je heel aardig vindt, misschien is dat wat makkelijker. Anders kan je ook nog je ouders laten bellen, als je er echt niet overheen ziet....
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 20:58
Snoezepoes
Avatar van Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Goeie tip om een aardig leerkracht in vertrouwen te nemen
Ik ga het denk ik maandag zeggen waar de leerplichtambtenaar bij is (mijn leerjaar-coordinator tevens mentor van 'de klas waar ik graag in zou willen zitten' is er ook bij).
__________________
Tutti Frutti Girl
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:11
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jah, gewoon eerlijk zijn en dat je naar een andere klas wilt! suc6!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 15:04
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
je kunt het spijbelen niet afschuiven op je klas dat gelooft hij nooit. ik ging door een hel 1 jaar lang en ik heb nooit gespijbelt. er is weinig aan te doen. zoek een groepje op binnen je klas die niet bij de "populaire" kinderen horen en maak daar vrienden.

want waarschijnlijk probeerde je vrienden te maken bij de "populaire" kinderen en dat is de fout. als ze je dan niet accepteren dan wordt je gepest. als je bij de "onpopulaire" kinderen hoort laten ze je meer met rust maar er is meer niet aan te doen.

een vriendelijke leerkracht in schakelen is het domste wat je kunt doen. ten eerste wat kan hij doen ten tweede dan vinden ze je weer een klikspaan. gewoon het jaar uitzittenen hopen op een betere klas of goede vrienden in je klas het volgende jaar

maar vooral niet teveel medelijden hebben met jezelf ookal gaat het slecht en is het medelijden hebben helemaal terecht. maar door medelijden ga je je alleen maar slechter voelen.

WHAT DOESN'T KILL YOU MAKES YOU STRONGER
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:38
Snoezepoes
Avatar van Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 28-09-2003 @ 16:04:
je kunt het spijbelen niet afschuiven op je klas dat gelooft hij nooit. ik ging door een hel 1 jaar lang en ik heb nooit gespijbelt. er is weinig aan te doen. zoek een groepje op binnen je klas die niet bij de "populaire" kinderen horen en maak daar vrienden.

want waarschijnlijk probeerde je vrienden te maken bij de "populaire" kinderen en dat is de fout. als ze je dan niet accepteren dan wordt je gepest. als je bij de "onpopulaire" kinderen hoort laten ze je meer met rust maar er is meer niet aan te doen.

een vriendelijke leerkracht in schakelen is het domste wat je kunt doen. ten eerste wat kan hij doen ten tweede dan vinden ze je weer een klikspaan. gewoon het jaar uitzittenen hopen op een betere klas of goede vrienden in je klas het volgende jaar

maar vooral niet teveel medelijden hebben met jezelf ookal gaat het slecht en is het medelijden hebben helemaal terecht. maar door medelijden ga je je alleen maar slechter voelen.

WHAT DOESN'T KILL YOU MAKES YOU STRONGER
Sorry, maar ik vind dit nergens op slaan
__________________
Tutti Frutti Girl
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:39
Snoezepoes
Avatar van Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 28-09-2003 @ 15:11:
jah, gewoon eerlijk zijn en dat je naar een andere klas wilt! suc6!
Bedankt Ik ga me best doen morgen...
Ik laat jullie weten hoe het gegaan is schatjes...
Doegiezzz...
__________________
Tutti Frutti Girl
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:18
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 28-09-2003 @ 16:04:
je kunt het spijbelen niet afschuiven op je klas dat gelooft hij nooit. ik ging door een hel 1 jaar lang en ik heb nooit gespijbelt. er is weinig aan te doen. zoek een groepje op binnen je klas die niet bij de "populaire" kinderen horen en maak daar vrienden.

want waarschijnlijk probeerde je vrienden te maken bij de "populaire" kinderen en dat is de fout. als ze je dan niet accepteren dan wordt je gepest. als je bij de "onpopulaire" kinderen hoort laten ze je meer met rust maar er is meer niet aan te doen.

een vriendelijke leerkracht in schakelen is het domste wat je kunt doen. ten eerste wat kan hij doen ten tweede dan vinden ze je weer een klikspaan. gewoon het jaar uitzittenen hopen op een betere klas of goede vrienden in je klas het volgende jaar

maar vooral niet teveel medelijden hebben met jezelf ookal gaat het slecht en is het medelijden hebben helemaal terecht. maar door medelijden ga je je alleen maar slechter voelen.

WHAT DOESN'T KILL YOU MAKES YOU STRONGER
Omdat jij niet gespijbeld hebt kan zij om die reden niet gespijbeld hebben .. niet iedereen is hetzelfde, ik kan me het best voorstellen dat je jezelf er echt niet meer tot aan kan zetten om naar school te gaan.

Jij weet ook helemaal niet wat ze gedaan heeft, dus dat is sowieso onzin.

Een vriendelijke leerkracht in vertrouwen is helemaal niet dom, ten eerste kan je je op school meer begrepen voelen en wie zegt dat die leraar er niets aan kan doen? Als jij dat wilt dat kan die leraar het heus wel met de afdelingsleider bespreken....

@ snoezepoes: suc6 en sterkte morgen en laat het nog even weten! Ik geloof op een goede afloop (dus dat je naar die andere klas mag)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
very drunk driver schreef op 28-09-2003 @ 16:04:
je kunt het spijbelen niet afschuiven op je klas dat gelooft hij nooit. ik ging door een hel 1 jaar lang en ik heb nooit gespijbelt. er is weinig aan te doen. zoek een groepje op binnen je klas die niet bij de "populaire" kinderen horen en maak daar vrienden.

want waarschijnlijk probeerde je vrienden te maken bij de "populaire" kinderen en dat is de fout. als ze je dan niet accepteren dan wordt je gepest. als je bij de "onpopulaire" kinderen hoort laten ze je meer met rust maar er is meer niet aan te doen.

een vriendelijke leerkracht in schakelen is het domste wat je kunt doen. ten eerste wat kan hij doen ten tweede dan vinden ze je weer een klikspaan. gewoon het jaar uitzittenen hopen op een betere klas of goede vrienden in je klas het volgende jaar

maar vooral niet teveel medelijden hebben met jezelf ookal gaat het slecht en is het medelijden hebben helemaal terecht. maar door medelijden ga je je alleen maar slechter voelen.

WHAT DOESN'T KILL YOU MAKES YOU STRONGER
Dan heb jij blijkbaar nog nooit in een echte hel gezeten. In de vijfde zat ik in een hele erge rot klas; iedereen kende elkaar en gingen met elkaar om, ik was totaaal anders dan de rest en wilde ook als enige echt graag mijn diploma halen. Ik haalde in het begin hele goede cijfers, maar werd dan bekogeld met stukjes gum door mijn klasgenoten. Als ik me dan woest omdraaide, was iedereen aan het lachen... echt afschuwelijk. Ik kon absoluut geen vrienden maken in die klas, dat lukte gewoon níet. Wisselen was ook niet mogelijk, ik ben gaan spijbelen en heb mezelf echt elke ochtend enorm moeten dwingen wél naar school te gaan. Het was echt afschuwelijk.
Een vriendelijke leerkracht inschakelen lijkt mij juist wel een goed plan; dan sta je er niet alleen voor. In mijn geval hoefde ik zo niet altijd in de drukke klas te zitten en werd het bekogelen van gummetjes een stuk minder. Ik kreeg geen vrienden, maar iig werd het iets minder. Ze mochten me toch al niet, dus mja... dat ze me een klikspaan vonden deed me echt helemaal niets.

Als ik van klas had kunnen ruilen, had ik dat gedaan, maar ja... er was maar 1 klas met mijn profiel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-09-2003, 15:47
Snoezepoes
Avatar van Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Heb het vanmorgen besproken.
Heb gezegd dat ik weiger langer in die klas te zitten.
Ze gaan een oplossing zoeken, en daar hoor ik morgen meer over (ben vandaag niet bij een les geweest).
Jullie horen het nog wel.
__________________
Tutti Frutti Girl
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 21:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 28-09-2003 @ 16:04:
(...) zoek een groepje op binnen je klas die niet bij de "populaire" kinderen horen en maak daar vrienden.

want waarschijnlijk probeerde je vrienden te maken bij de "populaire" kinderen en dat is de fout. als ze je dan niet accepteren dan wordt je gepest. als je bij de "onpopulaire" kinderen hoort laten ze je meer met rust maar er is meer niet aan te doen. (...)
Daar ben ik het wel mee eens.
Doe ik namelijk ook.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 12:01
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-09-2003 @ 22:26:
Dan heb jij blijkbaar nog nooit in een echte hel gezeten. In de vijfde zat ik in een hele erge rot klas; iedereen kende elkaar en gingen met elkaar om, ik was totaaal anders dan de rest en wilde ook als enige echt graag mijn diploma halen. Ik haalde in het begin hele goede cijfers, maar werd dan bekogeld met stukjes gum door mijn klasgenoten. Als ik me dan woest omdraaide, was iedereen aan het lachen... echt afschuwelijk. Ik kon absoluut geen vrienden maken in die klas, dat lukte gewoon níet. Wisselen was ook niet mogelijk, ik ben gaan spijbelen en heb mezelf echt elke ochtend enorm moeten dwingen wél naar school te gaan. Het was echt afschuwelijk.
Een vriendelijke leerkracht inschakelen lijkt mij juist wel een goed plan; dan sta je er niet alleen voor. In mijn geval hoefde ik zo niet altijd in de drukke klas te zitten en werd het bekogelen van gummetjes een stuk minder. Ik kreeg geen vrienden, maar iig werd het iets minder. Ze mochten me toch al niet, dus mja... dat ze me een klikspaan vonden deed me echt helemaal niets.

Als ik van klas had kunnen ruilen, had ik dat gedaan, maar ja... er was maar 1 klas met mijn profiel.
uhm bekogelen met gummetjes vind jij erg. ik werd bekogeld met heet tin (veel tin aan je bout doen en dan mee zwaaien dan vliegen er bolletjes af)

lijm (geen prit) op je stoel broek verneukt

veters kapot knippen

heel de school optrommelen om je in elkaar te slaan

als de school was afgelopen begon mijn hart te bonzen en hoopte ik dat ik ze niet tegen zou komen en dat er weer iets kuts gebeurde

de hele tijd vernedert worden met tekeningen van jij die een hond neukt en dan ergens ophangen ofzo. constant grapjes maken over dat ik een homo was zonder enige grond

dat is pas een hel.



Citaat:
Een vriendelijke leerkracht in vertrouwen is helemaal niet dom, ten eerste kan je je op school meer begrepen voelen en wie zegt dat die leraar er niets aan kan doen? Als jij dat wilt dat kan die leraar het heus wel met de afdelingsleider bespreken....
dit is echt zo dom. die leraar is er niet altijd. hij is er niet na school in de pauze's of in elke les en dan kan hij je niet beschermen. en de rest van de tijd vinden ze je een watje

het enigste wat hij kan doen is zeggen "niet meer doen he wees aardig voor snoezepoes" en een keertje na laten komen. ik weet er alles van ik heb ook een aardige leraar ingeschakeld en ze zeiden dat het aan mij lag en toen kon ik naar sociale training. het heeft geen ene hol geholpen. ben ik naar een andere gegaan en die had ze aangesproken en toen werd het alleen maar erger

uit de klas gaan halverwege het jaar. dat lijkt mij ook moeilijk waarom denk je dat die andere klas beter is er zitten altijd rotjongens/meisjes in welke klas dan ook. misschien heb je daar meer geluk. dat zou de enigste oplossing zijn maar of ze dat doen is de vraag
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 15:45
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Very drunk driver, ik blijf het onzin vinden. Als jij op een goede school had gezeten hadden ze er willekeurig 1 uit de groep gehaald en de geschortst oid. Ik heb op het moment ook een soort groepenstrijd op school maar daar is het nu zo geregeld dat al het oude zeer (gaat namelijk wel tot een paar jaar terug) begraven wordt en de eerste de beste die nog iets doet wat niet de beugel kan kan vertrekken. En dat zijn heus geen loze dreigementen er wordt namelijk een brief naar de ouders gestuurd, dat doen ze niet zomaar.

Kortom een goede school accepteerd het niet. Een school kan er niet voor zorgen dat jij in een klas geaccepteerd wordt maar wel dat ze je met rust laten. Dat jij zo jaren op school hebt gezeten geloof ik best dat dat een hel voor jou was maar schijnbaar trekt de een het zich meer aan als de ander en als er een oplossing voor is dan moet die zeker gebruikt worden vindt ik. Dat ze dan een watje vinden dat interesseerd me niks, en dat zou je ook niets moeten interesseren. Het is juist heel volwassen om naar een leraar te stappen i.p.v. het zelf als brugklassers uit te vechten, want dan loop je het risico dat het een keer ect te ver gaat.

@ snoezepoes: Hoe is het gegaan?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 17:07
Snoezepoes
Avatar van Snoezepoes
Snoezepoes is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 02-10-2003 @ 16:45:
Very drunk driver, ik blijf het onzin vinden. Als jij op een goede school had gezeten hadden ze er willekeurig 1 uit de groep gehaald en de geschortst oid. Ik heb op het moment ook een soort groepenstrijd op school maar daar is het nu zo geregeld dat al het oude zeer (gaat namelijk wel tot een paar jaar terug) begraven wordt en de eerste de beste die nog iets doet wat niet de beugel kan kan vertrekken. En dat zijn heus geen loze dreigementen er wordt namelijk een brief naar de ouders gestuurd, dat doen ze niet zomaar.

Kortom een goede school accepteerd het niet. Een school kan er niet voor zorgen dat jij in een klas geaccepteerd wordt maar wel dat ze je met rust laten. Dat jij zo jaren op school hebt gezeten geloof ik best dat dat een hel voor jou was maar schijnbaar trekt de een het zich meer aan als de ander en als er een oplossing voor is dan moet die zeker gebruikt worden vindt ik. Dat ze dan een watje vinden dat interesseerd me niks, en dat zou je ook niets moeten interesseren. Het is juist heel volwassen om naar een leraar te stappen i.p.v. het zelf als brugklassers uit te vechten, want dan loop je het risico dat het een keer ect te ver gaat.

@ snoezepoes: Hoe is het gegaan?
Krijg eind volgende week hun beslissing te horen, maar kijk ik weet dat die andere klas het niet doet...
Ik ben al naar kinderen toegestapt van die klas, van "ja ik kom misschien bij jullie", hun "oh wat leuk debby, lijkt me gezellig" en dat soort dingen...
__________________
Tutti Frutti Girl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 18:59
De Kantine Hoe was jij vroeger op school?
Verwijderd
50 24-01-2011 22:53
Liefde & Relatie irritante jongen in mijn klas
Noddy
62 23-04-2005 11:24
Algemene schoolzaken Hoe hoog is het studie niveau van de ''forum bezoekers''
bartvanlent
203 02-11-2004 10:43
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 12:57
Verhalen & Gedichten [verhaal] Diamant
Maresa
8 27-03-2003 21:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.