Oud 29-09-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 29-09-2003 @ 19:37:
vind je het gek dat ze niet integreren als je begint over een offensief.
Isa hij heeft het over vroeger toen de moslim heel machtig waren en dat ze europa wilde veroveren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2003, 21:15
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Isa schreef op 29-09-2003 @ 19:37:
vind je het gek dat ze niet integreren als je begint over een offensief.
Het ging over het Ottomaanse Rijk in de 16e eeuw.

@kenjirro: dat zijn dus niet 'de moslims'. Het waren wel moslims, maar natuurlijk niet 'de' moslims.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 29-09-2003 @ 21:15:
Het ging over het Ottomaanse Rijk in de 16e eeuw.

@kenjirro: dat zijn dus niet 'de moslims'. Het waren wel moslims, maar natuurlijk niet 'de' moslims.

Wat versta jij dan onder 'de' moslims?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 22:14
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 29-09-2003 @ 22:01:
Wat versta jij dan onder 'de' moslims?
Iedereen die de islam aanhangt. En dat waren ook destijds al meer dan alleen de Turken. Delen van het Midden-Oosten vielen namelijk buiten het Ottomaanse gezag.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 02:21
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Haten is een groot woord..zo gauw haat ik iets niet...de islam heeft zeker wel goede kanten...maar het is zo bedreigend, en angst is voer voor vijandschap. Ok, hier mijn redenen waarom ik de Islam 'niet zo mag':

-terorristische groeperingen binnen de Islam
-het zijn er zo veel (gelovigen)
-ze komen zo voor elkaar op, het zijn allemaal 'broeders en zusters' dus een grote eenheid/ blok tegen de rest van de wereld...je kunt er beter geen ruzie mee krijgen want dan heb je ze allemaal tegen je
-hoofddoekjes en lange jurken verpesten ons westers straatbeeld
-Islamitische wetgeving onzettend achterhaald en barbaars, evenals al die andere middeleeuwse praktijken die 'uit naam van Allah' gebeuren.
-voorspellingen van Nostradamus dat er een grote oorlog tussen Christenen (westen) en de Islam komt...dat de Islam groot is.
-vrouwenonderdrukking (en ze laten het zich nog gebeuren ook, vinden dat het geen onderdrukking is dat ze niet mogen werken, het huis uit mogen, minder mogen dan mannen etc.)
-mn broertje die nu ook al moslim wordt en hier thuis anti-vrouwen en homo dingen predikt.
-fundamentalisme en iedereen hardhandig willen bekeren
-het Islamitisme rukt zo erg op

etc.etc.etc.etc....ik kan mn waslijst nog wel ff aanvullen

Ik denk dat de Islam nu zit op het moment van het christendom een paar honderd jaar geleden...toen waren 'wij' (niet dat ik mezelf als christen zie, maar ik kom wel uit die cultuur voort) ook barbaars etc. en dulden geen ander geloof....stiekem hoop ik dat de Islam ooit uitgeroeid wordt, ophoud te bestaan (dat alleen de goede elementen blijven ervan en de achterhaalde en terorristische en fundamentalisticsche ideeen verdwijnen)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 12:57
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 05-10-2003 @ 02:21:
Haten is een groot woord..zo gauw haat ik iets niet...de islam heeft zeker wel goede kanten...maar het is zo bedreigend, en angst is voer voor vijandschap. Ok, hier mijn redenen waarom ik de Islam 'niet zo mag':

dan ben jij de schuldige van die angst en niet de islam.
Citaat:
-terorristische groeperingen binnen de Islam
westerse organisaties zijn betrouwbaar en goed wil je zeggen
Citaat:
-het zijn er zo veel (gelovigen)
wat is dat nou voor een drogreden.
Citaat:
-ze komen zo voor elkaar op, het zijn allemaal 'broeders en zusters' dus een grote eenheid/ blok tegen de rest van de wereld...je kunt er beter geen ruzie mee krijgen want dan heb je ze allemaal tegen je
Dat is juist goed daar zouden westerlingen nog wat van kunnen leren.
Citaat:
-hoofddoekjes en lange jurken verpesten ons westers straatbeeld
en hoe ziet jouw ideale westerse straatbeeld er dan wel uit.
Citaat:
-Islamitische wetgeving onzettend achterhaald en barbaars, evenals al die andere middeleeuwse praktijken die 'uit naam van Allah' gebeuren.
zoals.
Citaat:
-voorspellingen van Nostradamus dat er een grote oorlog tussen Christenen (westen) en de Islam komt...dat de Islam groot is.
who starts it
Citaat:
-vrouwenonderdrukking (en ze laten het zich nog gebeuren ook, vinden dat het geen onderdrukking is dat ze niet mogen werken, het huis uit mogen, minder mogen dan mannen etc.)
dat heet rollenpatroon.
en ze mogen wel werken.
Citaat:
-mn broertje die nu ook al moslim wordt en hier thuis anti-vrouwen en homo dingen predikt.
zoals?
Citaat:
-fundamentalisme en iedereen hardhandig willen bekeren
heb jij al een gun tegen je aangehad van een moslim die eiste dat je ej bekeerde ofzow
Citaat:
-het Islamitisme rukt zo erg op
is that a crime.
Citaat:
etc.etc.etc.etc....ik kan mn waslijst nog wel ff aanvullen
doe dat
Citaat:
Ik denk dat de Islam nu zit op het moment van het christendom een paar honderd jaar geleden...toen waren 'wij' (niet dat ik mezelf als christen zie, maar ik kom wel uit die cultuur voort) ook barbaars etc. en dulden geen ander geloof....stiekem hoop ik dat de Islam ooit uitgeroeid wordt, ophoud te bestaan (dat alleen de goede elementen blijven ervan en de achterhaalde en terorristische en fundamentalisticsche ideeen verdwijnen)
alle goede ideeen vind jij slecht.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 22:42
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 05-10-2003 @ 02:21:
Haten is een groot woord..zo gauw haat ik iets niet...de islam heeft zeker wel goede kanten...maar het is zo bedreigend, en angst is voer voor vijandschap.
Dat is angst voor het onbekende...dat blijkt wel uit je redenen:

Citaat:

- terorristische groeperingen binnen de Islam
Correctie: BUITEN de islam. De islam veroordeelt het terrorisme .


Citaat:

- het zijn er zo veel (gelovigen)



Citaat:

- ze komen zo voor elkaar op, het zijn allemaal 'broeders en zusters' dus een grote eenheid/ blok tegen de rest van de wereld...je kunt er beter geen ruzie mee krijgen want dan heb je ze allemaal tegen je
Wat is er mis met broederschap? Zusterliefde? Eenheid onder de mensen?
Dat jij dat als een vijandig blok beschouwt is waarschijnlijk terug te voeren op een ruzie met een allochtoon die er 20 broers/zussen/neven/nichten bij haalde.

Citaat:

-hoofddoekjes en lange jurken verpesten ons westers straatbeeld
Hier in A'dam wordt het straatbeeld gevormd door junks, hippies, toeristen en in de zomer de nodige decolletées, navels en boven-de-broek-uitglurende strings. Wat voor schade brengt een doek die je haren bedekt aan dit straatbeeld?
Is er een lengte voor jurken vastgesteld om in het straatbeeld op te gaan? Minirok is prima en tot de knie kan ook nog, maar tot de enkels is een probleem? En de nonnetjes dan ook maar afschaffen?


Citaat:

-Islamitische wetgeving onzettend achterhaald en barbaars, evenals al die andere middeleeuwse praktijken die 'uit naam van Allah' gebeuren.


Wat weet jij van de islamitische wetgeving en andere praktijken die je even niet weet te noemen?
De islamitische wet is geen geheel van bestraffende regels. Het is daarentegen een wisselwerking van beloning van het wenselijke of verpichte enerzijds, en bestraffing van het onweselijke anderzijds. Dit zorgt ervoor dat een moslim er alle belang bij heeft de wettelijke bepalingen te volgen: het levert hem immers beloning op.
Islam gelooft niet in de erfzonde. Het eigen gedrag en de verantwoordelijkheid daarvoor staat in de islam centraal. Het is op basis van het eigen gedrag en de mate waarin men zich aan de goddelijke voorschriften gehouden heeft, dat men op de oordeelsdag beroordeeld zal worden. De "kerk" waartoe men behoort is daarbij niet essentieel, wel of men het goede gedaan heeft. Het is dan ook een kolossaal misverstand te denken dat de islamitische wet zou inhouden dat elk inwoner van een islamitische staat zich moet bekeren tot de Islam. Een ander misverstand is dat deze zogenaamde islamitische landen werkelijk voldoen aan de islamitische leerstellingen. In praktijk zit er veel scheef in die landen.


Citaat:

-voorspellingen van Nostradamus dat er een grote oorlog tussen Christenen (westen) en de Islam komt...dat de Islam groot is.
En dan ben je in dit geval maar even een Nostradamus-aanhanger? Je voelt je nu dus gesterkt in je angst voor de GROTE boze islam door iemand volgens wie de aarde ondertussen al tig keer vergaan had moeten zijn?


Citaat:

-vrouwenonderdrukking (en ze laten het zich nog gebeuren ook, vinden dat het geen onderdrukking is dat ze niet mogen werken, het huis uit mogen, minder mogen dan mannen etc.)

Volgens de islam mogen vrouwen werken en het huis uit dus waar baseer je deze stellingen op in verband met de islam?
De islam accepteert de verschillen tussen man en vrouw maar zegt wel dat ze gelijkwaardig zijn. De islam zegt:

'De gehele mensheid komt van Adam en Eva, en een Arabier is niet superieur tegenover een niet-Arabier, noch is een niet-Arabier superieur tegenover een Arabier. Ook is een blanke niet superieur aan een zwarte noch is een zwarte superieur tegenover een blanke. Niemand is superieur ten aanzien van iemand anders tenzij in vroomheid en goede daden.'

De westerse vrouw probeert heel geforceerd dezelfde positie als de man in te nemen. Alsof het enige verschil tussen man en vrouw tussen de benen zit, en ach als ons niet bevalt wat daar zit/hangt dan passen we dat toch even aan bij de chirurg.

Waarschijnlijk kijk je nu ook weer naar een praktijk geval van een allochtonen gezin waarvan de zoon wel uit mag en de dochter niet. Dat is niet islamitisch verantwoord dus daar gaat je stelling...

'Waarlijk, de meest volmaakte in geloof onder de gelovigen is hij die best gemanieerd is en meest voorkomend (attent, vriendelijk) is voor zijn vrouw.'


Citaat:

-mn broertje die nu ook al moslim wordt en hier thuis anti-vrouwen en homo dingen predikt.
Dus dat is de ware bron van frustratie?

De islam is niet anti-vrouw en het praktiseren van homoseksualiteit wordt inderdaad als zonde gezien, net als in het christendom.

Citaat:

-fundamentalisme en iedereen hardhandig willen bekeren
Jouw broertje zal wel niet helemaal lekker bezig zijn maar ook dit is weer een misverstand. De islam zegt dat alleen Allah mensen leidt, je kunt een ander het geloof niet opleggen.

"In de godsdienst is er geen dwang" (Koran, 2:256)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)


Citaat:

-het Islamitisme rukt zo erg op
weer zo ene

Zou je het ook zo erg vinden als het Christendomisme zou "oprukken"?


Anders nog iets?

Laatst gewijzigd op 05-10-2003 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 21:04
*~SuPaHgIrL~*
Avatar van *~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 28-09-2003 @ 23:04:
zolang mensen als Bin Laden en Saddam Hoessein zeggen te handelen uit naam van Allah ,zal hier in het westen de haat tegen de Islam echt niet afnemen...
Saddam is niet eens een goede moslim!
__________________
*** *~SuPaHgIrL~*Is BaCk*~
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 21:09
*~SuPaHgIrL~*
Avatar van *~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 05-10-2003 @ 02:21:
Haten is een groot woord..zo gauw haat ik iets niet...de islam heeft zeker wel goede kanten...maar het is zo bedreigend, en angst is voer voor vijandschap. Ok, hier mijn redenen waarom ik de Islam 'niet zo mag':

-terorristische groeperingen binnen de Islam
-het zijn er zo veel (gelovigen)
-ze komen zo voor elkaar op, het zijn allemaal 'broeders en zusters' dus een grote eenheid/ blok tegen de rest van de wereld...je kunt er beter geen ruzie mee krijgen want dan heb je ze allemaal tegen je
-hoofddoekjes en lange jurken verpesten ons westers straatbeeld
-Islamitische wetgeving onzettend achterhaald en barbaars, evenals al die andere middeleeuwse praktijken die 'uit naam van Allah' gebeuren.
-voorspellingen van Nostradamus dat er een grote oorlog tussen Christenen (westen) en de Islam komt...dat de Islam groot is.
-vrouwenonderdrukking (en ze laten het zich nog gebeuren ook, vinden dat het geen onderdrukking is dat ze niet mogen werken, het huis uit mogen, minder mogen dan mannen etc.)
-mn broertje die nu ook al moslim wordt en hier thuis anti-vrouwen en homo dingen predikt.
-fundamentalisme en iedereen hardhandig willen bekeren
-het Islamitisme rukt zo erg op

etc.etc.etc.etc....ik kan mn waslijst nog wel ff aanvullen

Ik denk dat de Islam nu zit op het moment van het christendom een paar honderd jaar geleden...toen waren 'wij' (niet dat ik mezelf als christen zie, maar ik kom wel uit die cultuur voort) ook barbaars etc. en dulden geen ander geloof....stiekem hoop ik dat de Islam ooit uitgeroeid wordt, ophoud te bestaan (dat alleen de goede elementen blijven ervan en de achterhaalde en terorristische en fundamentalisticsche ideeen verdwijnen)
je moet eerst weten waarom moslim meisjes hoofdoekjes dragen dan mag je er commentaar op geven. of dat we van die lange jurken dragen wij zijn niet de gene die in ons naakje rond lopen dat zijn jullie. wij zien het vrouwlijk lichaam net als een soort goud daar mag niemand zomaar aan zitten. dat moet je verbergen
__________________
*** *~SuPaHgIrL~*Is BaCk*~
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 05-10-2003 @ 22:42:
*lange post*
Daar ben ik het volledig mee eens.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 21:14
*~SuPaHgIrL~*
Avatar van *~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
Yousra schreef op 05-10-2003 @ 22:42:
Dat is angst voor het onbekende...dat blijkt wel uit je redenen:



Correctie: BUITEN de islam. De islam veroordeelt het terrorisme .









Wat is er mis met broederschap? Zusterliefde? Eenheid onder de mensen?
Dat jij dat als een vijandig blok beschouwt is waarschijnlijk terug te voeren op een ruzie met een allochtoon die er 20 broers/zussen/neven/nichten bij haalde.



Hier in A'dam wordt het straatbeeld gevormd door junks, hippies, toeristen en in de zomer de nodige decolletées, navels en boven-de-broek-uitglurende strings. Wat voor schade brengt een doek die je haren bedekt aan dit straatbeeld?
Is er een lengte voor jurken vastgesteld om in het straatbeeld op te gaan? Minirok is prima en tot de knie kan ook nog, maar tot de enkels is een probleem? En de nonnetjes dan ook maar afschaffen?




Wat weet jij van de islamitische wetgeving en andere praktijken die je even niet weet te noemen?
De islamitische wet is geen geheel van bestraffende regels. Het is daarentegen een wisselwerking van beloning van het wenselijke of verpichte enerzijds, en bestraffing van het onweselijke anderzijds. Dit zorgt ervoor dat een moslim er alle belang bij heeft de wettelijke bepalingen te volgen: het levert hem immers beloning op.
Islam gelooft niet in de erfzonde. Het eigen gedrag en de verantwoordelijkheid daarvoor staat in de islam centraal. Het is op basis van het eigen gedrag en de mate waarin men zich aan de goddelijke voorschriften gehouden heeft, dat men op de oordeelsdag beroordeeld zal worden. De "kerk" waartoe men behoort is daarbij niet essentieel, wel of men het goede gedaan heeft. Het is dan ook een kolossaal misverstand te denken dat de islamitische wet zou inhouden dat elk inwoner van een islamitische staat zich moet bekeren tot de Islam. Een ander misverstand is dat deze zogenaamde islamitische landen werkelijk voldoen aan de islamitische leerstellingen. In praktijk zit er veel scheef in die landen.




En dan ben je in dit geval maar even een Nostradamus-aanhanger? Je voelt je nu dus gesterkt in je angst voor de GROTE boze islam door iemand volgens wie de aarde ondertussen al tig keer vergaan had moeten zijn?





Volgens de islam mogen vrouwen werken en het huis uit dus waar baseer je deze stellingen op in verband met de islam?
De islam accepteert de verschillen tussen man en vrouw maar zegt wel dat ze gelijkwaardig zijn. De islam zegt:

'De gehele mensheid komt van Adam en Eva, en een Arabier is niet superieur tegenover een niet-Arabier, noch is een niet-Arabier superieur tegenover een Arabier. Ook is een blanke niet superieur aan een zwarte noch is een zwarte superieur tegenover een blanke. Niemand is superieur ten aanzien van iemand anders tenzij in vroomheid en goede daden.'

De westerse vrouw probeert heel geforceerd dezelfde positie als de man in te nemen. Alsof het enige verschil tussen man en vrouw tussen de benen zit, en ach als ons niet bevalt wat daar zit/hangt dan passen we dat toch even aan bij de chirurg.

Waarschijnlijk kijk je nu ook weer naar een praktijk geval van een allochtonen gezin waarvan de zoon wel uit mag en de dochter niet. Dat is niet islamitisch verantwoord dus daar gaat je stelling...

'Waarlijk, de meest volmaakte in geloof onder de gelovigen is hij die best gemanieerd is en meest voorkomend (attent, vriendelijk) is voor zijn vrouw.'




Dus dat is de ware bron van frustratie?

De islam is niet anti-vrouw en het praktiseren van homoseksualiteit wordt inderdaad als zonde gezien, net als in het christendom.



Jouw broertje zal wel niet helemaal lekker bezig zijn maar ook dit is weer een misverstand. De islam zegt dat alleen Allah mensen leidt, je kunt een ander het geloof niet opleggen.

"In de godsdienst is er geen dwang" (Koran, 2:256)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)




weer zo ene

Zou je het ook zo erg vinden als het Christendomisme zou "oprukken"?


Anders nog iets? [/B]
ik ben het hier helemaal mee eens!
__________________
*** *~SuPaHgIrL~*Is BaCk*~
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 21:20
Pekay
Pekay is offline
Hey

Ik vind de Islam zelf niet een 'fout' geloof ofzow... ieder z'n eigen geloof.... ik ben zelf Christelijk-Orthodox.

Wat ik wel verkeerd vind, is dat veel islamieten hun geloof proberen 'op te dringen'. Ik heb het idee dat zíj alle andere geloven fout vinden. De meesten die ik ken (ik wil niet generaliseren) doen heel neergbuigend en gemeen over andere geloven, en dat irriteert mij wel.

Tsja, en hoe meer moslims dat doen, hoe sneller je het idee hebt van : alle moslims bla bla weetje

Maar ja en persoonlijk vind ik het ook een raar geloof... dat je geen varken mag eten enzo... maak mij niet uit, maar ga geen vieze bekken trekken als ik aan het genieten ben van een lekker broodje ham...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 21:45
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
in de koran staat juist dat je geen geweld mag gebruiken, dus terorristen die zich zelf moslim noemen vind ik geen moslim
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 00:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 06-10-2003 @ 21:45:
in de koran staat juist dat je geen geweld mag gebruiken, dus terorristen die zich zelf moslim noemen vind ik geen moslim
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 07:57
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 06-10-2003 @ 21:45:
in de koran staat juist dat je geen geweld mag gebruiken, dus terorristen die zich zelf moslim noemen vind ik geen moslim
Het probleem is dat zij zichzelf wel als moslim zien, en zich op die manier presenteren. Dan zien wij in het Westen weer van die terroristen die claimen dat ze moslim zijn, waarna wij gaan denken dat het een typisch moslim iets is om d.m.v. geweld je doelen te bereiken. Het feit dat sommige terroristische organisaties nogal eens brede steun genieten van grote groepen moslims helpt natuurlijk nog eens extra om dat beeld te vestigen.
En zeker als terroristen gaan roepen, dat ze met een Jihad bezig zijn, is het hek natuurlijk helemaal van de dam.
Natuurlijk ligt de fout evenzeer bij het Westen, dat al deze beelden ongenuanceerd overneemt en daarna grof alle moslims generaliseert. Hiermee heb je de reden voor de "haat" tegen moslims wel te pakken denk ik.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:24
Yousra
Yousra is offline
Nou blijkt terrorisme de grootste oorzaak te zijn van de haat tegen de islam. Maar hierboven zag ik toch echt iemand (met angst voor de islam en praatjes over uitroeien) zeggen dat "het er zoveel zijn". Dat klopt, het zijn er heeeeel veel, en de islam is ook nog steeds de snelst groeiende religie. En hoeveel terroristen kunnen we noemen? Bin Laden en z'n makkers en Saddam (btw: een snor maakt iemand geen moslim maar ik speel even mee) en eventueel nog wat kleine groeperingen. Tellen die andere miljoenen moslims dan niet mee? En het is onzin om te zeggen dat "grote groepen moslims" die terroristen steunen want in verhouding is dat natuurlijk NIKS.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 11:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Yousra schreef op 05-10-2003 @ 22:42:

Zou je het ook zo erg vinden als het Christendomisme zou "oprukken"?
Het Christendom rukte al veel op door middel van hun missies in Afrika met het doel om de mensen te bekeren (naast helpen).

Dat bekeren zie ik de moslims nog niet doen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 13:04
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
ik ken veel " nederlanders" die moslim zijn geworden blijkbaar spreekt het mensen toch aan, je hebt gewoon heel veel verschil in hoe streng je gelovig bent
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 13:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 07-10-2003 @ 13:04:
ik ken veel " nederlanders" die moslim zijn geworden blijkbaar spreekt het mensen toch aan,
Ja, maar dat is wat anders dan opzettelijke bekering.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 15:32
*~SuPaHgIrL~*
Avatar van *~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
Pekay schreef op 06-10-2003 @ 21:20:
Hey

Ik vind de Islam zelf niet een 'fout' geloof ofzow... ieder z'n eigen geloof.... ik ben zelf Christelijk-Orthodox.

Wat ik wel verkeerd vind, is dat veel islamieten hun geloof proberen 'op te dringen'. Ik heb het idee dat zíj alle andere geloven fout vinden. De meesten die ik ken (ik wil niet generaliseren) doen heel neergbuigend en gemeen over andere geloven, en dat irriteert mij wel.

Tsja, en hoe meer moslims dat doen, hoe sneller je het idee hebt van : alle moslims bla bla weetje

Maar ja en persoonlijk vind ik het ook een raar geloof... dat je geen varken mag eten enzo... maak mij niet uit, maar ga geen vieze bekken trekken als ik aan het genieten ben van een lekker broodje ham...
het is helemaal niet waar dat wij moslims andere geloven fout vinden iedereen is vrij om te geloven waar hij in wil geloven!
__________________
*** *~SuPaHgIrL~*Is BaCk*~
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 15:38
*~SuPaHgIrL~*
Avatar van *~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
Tio schreef op 07-10-2003 @ 07:57:
Het probleem is dat zij zichzelf wel als moslim zien, en zich op die manier presenteren. Dan zien wij in het Westen weer van die terroristen die claimen dat ze moslim zijn, waarna wij gaan denken dat het een typisch moslim iets is om d.m.v. geweld je doelen te bereiken. Het feit dat sommige terroristische organisaties nogal eens brede steun genieten van grote groepen moslims helpt natuurlijk nog eens extra om dat beeld te vestigen.
En zeker als terroristen gaan roepen, dat ze met een Jihad bezig zijn, is het hek natuurlijk helemaal van de dam.
Natuurlijk ligt de fout evenzeer bij het Westen, dat al deze beelden ongenuanceerd overneemt en daarna grof alle moslims generaliseert. Hiermee heb je de reden voor de "haat" tegen moslims wel te pakken denk ik.
maar er zijn ook moslims die zomaar worden vermoord kijk maar naar afganistan er zijn heel veel onschuldige kinderen vermoord.
dus jij vind dat andere wel moslims mogen vermoorden en de moslims zelf mogen niet terug vechten
__________________
*** *~SuPaHgIrL~*Is BaCk*~
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 16:01
*~SuPaHgIrL~*
Avatar van *~SuPaHgIrL~*
*~SuPaHgIrL~* is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 14:26:
helaas moet ik je ongelijk geven Gatara: een man heeft gemiddeld niet dubbel zo veel, maar wel enkele kubieke centimeters meer herseninhoud dan een vrouw. moslims houden nou eenmaal erg van overdrijven
er staat niet eens in de koran dat mannen meer hersenen hebben.
trouwens hoe weet jij dat nou weer jij hebt volgens mij de koran nooit aangeraakt..
__________________
*** *~SuPaHgIrL~*Is BaCk*~
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 16:12
Attorney
Attorney is offline
Citaat:
Het Christendom rukte al veel op door middel van hun missies in Afrika met het doel om de mensen te bekeren (naast helpen).

Dat bekeren zie ik de moslims nog niet doen.
Over die missies naar Afrika, dit is niet offensief tegen het Christendom maar die 'Christenen' gebruikten die Afrikanen als slaven nadat ze hun 'bekeerden'......en dat jij moslims niet iemand ziet bekeren dat is dan volledig JOU mening mag ik hopen.

Over de 'haat' dat is ontstaan tegen de Islam van mensen dat is meestal door media en actualiteiten, die mensen weten zelf niet wat Het Geloof Islam inhoud.
Ook even over in Nederland dat mensen last hebben van 'allochtone-moslims', dat kunnen wel moslims zijn maar dan moet je niet naar het geloof kijken wat ze leiden maar naar wie ze individueel zijn. Dus niet iedereen over één kam scheren a.u.b..

Voor de duidelijkheid hier: Saddam is geen moslim, ik zag hier van iemand staan dat Saddam een slechte moslim is/was, dat is onjuist want hij is nooit moslim geweest. Hij deed alsof hij moslim was omdat de grootste gedeelte van zijn bevolking moslims zijn.

Voor Bin-Ladin geldt bijna hetzelfde als Saddam; hij doodt onschuldige mensen , niet het gebeuren in NY maar ook in Afghanistan liet hij onschuldige mensen doden omdat hij Afghanistan wilde innemen door middel van Taliban maar het verzet van de commandant Massoud(vzmh) hield hem tegen, diezelfde commandant was vermoord op op 9 september twee dagen voor 11 september, door Marokkanen die in Belgie leefden en naar Afghanistan gingen via een terroristische groepering in Belgieopereert, dat bestaat uit voornamelijk Marokkanen en Algerijnen , al-qaida en de Taliban noemden de oppositie in Afghanistan 'kafirs'(ongelovigen) terwijl hun moslims zijn , die commandant is nu een volksheld in Afghanistan en voornamelijk mensen die in het Noorden van Afghanistan leven hebben grote sympathie voor hem.

Over 'terroristische' groeperingen: voor (bijna) iedereen hier; ga wat info verzamelen uit betrouwbare bronnen....en dus niet op Amerikaanse/anti-islamitische sites gaan kijken. Er zijn ook groeperingen die mensen helpen die hulp nodig hebben bv. Hezbollah heeft scholen en andere instellingen opgezet in het Zuid-Libanese gebied.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 16:31
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
*~SuPaHgIrL~* schreef op 07-10-2003 @ 15:38:
maar er zijn ook moslims die zomaar worden vermoord kijk maar naar afganistan er zijn heel veel onschuldige kinderen vermoord.
dus jij vind dat andere wel moslims mogen vermoorden en de moslims zelf mogen niet terug vechten
Ik zal proberen even wat duidelijkheid te scheppen voor jou, en alle andere mensen die nu over me heen vallen.

Wat ik probeerde te zeggen, is dat het feit, dat terroristische moslim groeperingen, of terroristische organisaties die als islamitisch worden bestempeld, zo in de media zijn, er voor zorgt dat mensen een negatief beeld vormen. Dat ik dat zelf doe heb ik niet gezegd, ik keur het zelf af. Ik weet zelf ook wel dat de overgrote meerderheid van de moslims helemaal niet extreem, geweldadig of een bedreiging is. Alleen, die zie je nooit actief op TV oid. Alleen de extremen, die komen op TV, plus de mensen die hen steunen. En de mensen die deze terroristen etc. op TV zien, denken dan dat alle moslims zo zijn.
Ik zeg niet dat het waar is, maar ik gaf mijn uitleg waarom men in het Westen zo bang is voor de Islam.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:15
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik heb niets tegen het geloof de Islam. Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik weet wel dat de meeste dingen die islam-aanhangers roepen en beweren niét in de Koran staan.

M.a.w. de haat zou niet jegens het geloof moeten zijn, maar jegens de gelovers. Die intepreteren het gewoon verkeerd, zodanig dat er rare dingen gebeuren.
Ik haat de gelovers niet, maar een grote fan van ze ben ik bepaald niet. Helemaal die exremisten niet.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 01:40
digga
digga is offline
Ik wil even kwijt dat ik heb opgemerkt dat Yousra erg goede opmerkingen heeft geplaatst naar aanleiding van dit onderwerp. Ik ben het volledig eens met hem.

Ik vind het zelf erg triest dat de islam niet helemaal is wat het lijkt. Zoveel mensen roepen dat ze moslim zijn terwijl ze geen flauw benul hebben van wat het inhoudt. Ik heb geen haat tegen de islam al ben ik zelf niet islamitisch. Mijn vriend is moslim en hij is een van de weinigen in Nederland die het aangezicht van het geloof niet verpest. Ik heb een vraag aan Yousra: heb je de Quran helemaal gelezen? Zo ja, zijn er absoluut geen dingen die je niet begrijpt of waar je t niet mee eens bent?
__________________
Hey, where all ma diggaz at? (go, $dollarchick$, HOMIE!))
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:29
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
digga schreef op 14-10-2003 @ 01:40:
Ik wil even kwijt dat ik heb opgemerkt dat Yousra erg goede opmerkingen heeft geplaatst naar aanleiding van dit onderwerp. Ik ben het volledig eens met hem .

Ik vind het zelf erg triest dat de islam niet helemaal is wat het lijkt. Zoveel mensen roepen dat ze moslim zijn terwijl ze geen flauw benul hebben van wat het inhoudt. Ik heb geen haat tegen de islam al ben ik zelf niet islamitisch. Mijn vriend is moslim en hij is een van de weinigen in Nederland die het aangezicht van het geloof niet verpest. Ik heb een vraag aan Yousra: heb je de Quran helemaal gelezen? Zo ja, zijn er absoluut geen dingen die je niet begrijpt of waar je t niet mee eens bent?
maar ik ben wel een HAAR hoor.

Ik heb de Qor'aan helemaal gelezen ja en natuurlijk zijn er dingen die ik niet begrijp want het is wel in een hele klassieke taal geschreven en elk vers is geopenbaard naar aanleiding van bepaalde gebeurtenissen. Dus je moet ook steeds uitzoeken wat de context was om het te begrijpen. Het is dus een hele pil en ik zal er nog jaren mee bezig zijn om er meer uit te leren.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 19-10-2003 @ 18:29:
maar ik ben wel een HAAR hoor.

Ik heb de Qor'aan helemaal gelezen ja en natuurlijk zijn er dingen die ik niet begrijp want het is wel in een hele klassieke taal geschreven en elk vers is geopenbaard naar aanleiding van bepaalde gebeurtenissen. Dus je moet ook steeds uitzoeken wat de context was om het te begrijpen. Het is dus een hele pil en ik zal er nog jaren mee bezig zijn om er meer uit te leren.
Over een vers kan men al honderden boeken kunnen schrijfen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:39
Grooveline
Avatar van Grooveline
Grooveline is offline
Ik heb niets tegen het geloof zelf, alleen wel tegen sommige die er achter aan lopen.
__________________
Eternal Path of Euphoria
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:42
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Grooveline schreef op 19-10-2003 @ 18:39:
Ik heb niets tegen het geloof zelf, alleen wel tegen sommige die er achter aan lopen.
Dus het geloof mag er zijn zolang niemand het maar na leeft?

Of doel je op personen die zich moslim noemen maar zich er niet naar gedragen en dus eigenlijk niet relevant zijn voor jouw mening over de islam?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:45
Grooveline
Avatar van Grooveline
Grooveline is offline
Ik doel op die mafkezen die hun geloof op een incorrecte manier interpeteren. Ik geloof namelijk niet dat er in de Koran staat dat Amerika/Het westen slecht is?
__________________
Eternal Path of Euphoria
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:45
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 07-10-2003 @ 13:04:
ik ken veel " nederlanders" die moslim zijn geworden blijkbaar spreekt het mensen toch aan, je hebt gewoon heel veel verschil in hoe streng je gelovig bent
Waarom schrijf je Nederlanders tussen aanhalingstekens?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:48
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Grooveline schreef op 19-10-2003 @ 18:45:
Ik doel op die mafkezen die hun geloof op een incorrecte manier interpeteren. Ik geloof namelijk niet dat er in de Koran staat dat Amerika/Het westen slecht is?
Nee, dus waarom haal je het er dan toch bij als je mening over het geloof wordt gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:52
Grooveline
Avatar van Grooveline
Grooveline is offline
Citaat:
Yousra schreef op 19-10-2003 @ 18:48:
Nee, dus waarom haal je het er dan toch bij als je mening over het geloof wordt gevraagd?
Je moet je niet zo aangesproken voelen..

Ik haalde het erbij om te laten zien dat ik weet dat de slechte 'moslims' het voor de normale moslims verpesten. En dat ik daardoor het geloof niet haat, wat veel mensen wel doen.
__________________
Eternal Path of Euphoria
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:54
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Grooveline schreef op 19-10-2003 @ 18:52:
Je moet je niet zo aangesproken voelen..

Ik haalde het erbij om te laten zien dat ik weet dat de slechte 'moslims' het voor de normale moslims verpesten. En dat ik daardoor het geloof niet haat, wat veel mensen wel doen.
Het was gewoon een vraag, ik voel me niet aangesproken.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 18:57
Grooveline
Avatar van Grooveline
Grooveline is offline
Citaat:
Yousra schreef op 19-10-2003 @ 18:54:
Het was gewoon een vraag, ik voel me niet aangesproken.
Im just cautious, ik heb namelijk irl te veel aanvaringing gehad met dit soort zaken
__________________
Eternal Path of Euphoria
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:14
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
kate schreef op 28-09-2003 @ 17:56:
Ik heb niet alle antwoorden doorgelezen, maar het enige wat ik even wil zeggen is dat je als Nederlander niet het recht hebt om elke buitenlander in hetzelfde hokje te stoppen.

Zo zegt iemand dat "die kutmarrokanen wel een fikie hebben gestookt" Ja, dat zal best, maar kun je alle marrokanen hierop beoordelen. Als ik met vrienden nou eens een fikie stook in een school, dan zegt men ook niet gelijk die KUTnederlanders! Nee, wij zijn net zo slecht als marrokanen, maar omdat marrokanen hier in de minderheid zijn, zijn ze het mikpunt van discriminatie en dat slaat nergens op!

Stel je ff voor. Je gaat in Marrokko wonen, omdat je domweg niks anders kan. Er is niks anders te doen, dan te proberen je maar aan te passen aan die 'vreemde' cultuur (die jij helemaal niet kent) En alle marrokanen gaan jouw uitschelden als KUTnederlanders, KAASKOP en dergelijke. Daar wordt het voor jou ook niet makkelijker op, dan denk jij waarschijnlijk ook van: Flikker dan maar op met je intregeren! Nou, zo voelen marrokanen zich hier ook!!

Ik vind gewoon niet dat je kan zeggen dat je een kuthekel hebt aan de Islam of de marrokanen haat. Iedereen is een individueel persoon. Alle marrokanen dus ook. Een marrokaan is niet meer of minder dan jou!!

Verplaats je is in hun voordat je iets zegt!!
Dit is dus weer zo'n typisch zielig geval van een tolerantie-tut/mensch....met van die argumenten die echt nergens op slaan....wordt ik zoooo moe van, dat multiculti-tolerantie gezwets zonder goede argumenten en die iedereen die WEL met argumenten aan kunnen geven waarom ze iets aan een bepaald geloof/ groep mensen niet mogen, meteen het weerwoord geven: 'Nederlanders zijn veeeeeel erger' of 'Nederlanders doen het ook' dat slaat zoooooo nergens op....daar GAAAT het toch niet om, waarom steeds andere dingen erbij halen...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:33
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
[QUOTE]Yousra schreef op 05-10-2003 @ 22:42:


Wat is er mis met broederschap? Zusterliefde? Eenheid onder de mensen?
Dat jij dat als een vijandig blok beschouwt is waarschijnlijk terug te voeren op een ruzie met een allochtoon die er 20 broers/zussen/neven/nichten bij haalde
.

Toevallig niet, heb nog nooit ruzie gehad met een allochtoon op die manier.
Ik bedoel gewoon precies wat ik bedoel.




Wat weet jij van de islamitische wetgeving en andere praktijken die je even niet weet te noemen?
De islamitische wet is geen geheel van bestraffende regels. Het is daarentegen een wisselwerking van beloning van het wenselijke of verpichte enerzijds, en bestraffing van het onweselijke anderzijds. Dit zorgt ervoor dat een moslim er alle belang bij heeft de wettelijke bepalingen te volgen: het levert hem immers beloning op.


Nee, het levert hem niet zozeer beloning op...ze zijn denk ik eerder bang voor de straf!
Leuk systeem hoor: gestenigd worden als je verkracht bent 'want het is je eigen schuld, je hebt hem verleidt' of een hand afhakken na een inbraak.


Het is dan ook een kolossaal misverstand te denken dat de islamitische wet zou inhouden dat elk inwoner van een islamitische staat zich moet bekeren tot de Islam. Een ander misverstand is dat deze zogenaamde islamitische landen werkelijk voldoen aan de islamitische leerstellingen. In praktijk zit er veel scheef in die landen.

ja dat er in veel landen nog aardig wat mis zit geloof ik best. Maar wat nou als je je niet bekeert tot het islamitisch geloof? Dan wordt je volgens mij toch wel aardig uitgekost...dus wat rest je dan nog?


En dan ben je in dit geval maar even een Nostradamus-aanhanger? Je voelt je nu dus gesterkt in je angst voor de GROTE boze islam door iemand volgens wie de aarde ondertussen al tig keer vergaan had moeten zijn?

Nee, de aarde vergaat maar 1 keer...ook volgens Nostradamus..





De westerse vrouw probeert heel geforceerd dezelfde positie als de man in te nemen. Alsof het enige verschil tussen man en vrouw tussen de benen zit, en ach als ons niet bevalt wat daar zit/hangt dan passen we dat toch even aan bij de chirurg.

Ja laat ik eens man worden. En er zijn ook mannen die het gevoel hebben dat ze eigenlijk een vrouw zijn en zich laten ombouwen...dit is een erkende ziekte hoor.


Niet islamitisch verantwoord, dat een meisje niet mag uitgaan en een jongen wel? Waarom gooit men het dan wel altijd op de Islam? Ik dacht toch anders dat de Islam bescherming van de maagdelijkheid van meisjes voorschrijft, dus is het niet verantwoord voor een meisje om uit te gaan hier in een niet-islamitische maatschappij waar men toch een stuk onzedelijker leeft. Toch???


De islam is niet anti-vrouw en het praktiseren van homoseksualiteit wordt inderdaad als zonde gezien, net als in het christendom.

Ik ben dan ook geen christen...leef alleen in een maatschappij die gebaseerd is op christelijke waarden en normen.

En nee natuurlijk, vrouwen moeten er zijn in de Islam: wie moet er anders kinderen baren, op de akkers werken en voor kroost en huis zorgen.



"
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 20:27
Yousra
Yousra is offline
Je zegt echt zoveel dingen die niet kloppen:

Citaat:
- Leuk systeem hoor: gestenigd worden als je verkracht bent 'want het is je eigen schuld, je hebt hem verleidt'
Wat voor systeem is dat? Dat is alles behalve islamitisch verantwoord en je kunt daar ook geen basis voor vinden in de islam. Leuk geprobeerd maar je zit er weer helemaal naast.

Citaat:
- Maar wat nou als je je niet bekeert tot het islamitisch geloof? Dan wordt je volgens mij toch wel aardig uitgekost...
Je kan wel gaan lopen gokken en gissen, maar nee.

Citaat:
- Niet islamitisch verantwoord, dat een meisje niet mag uitgaan en een jongen wel? Waarom gooit men het dan wel altijd op de Islam? Ik dacht toch anders dat de Islam bescherming van de maagdelijkheid van meisjes voorschrijft, dus is het niet verantwoord voor een meisje om uit te gaan hier in een niet-islamitische maatschappij waar men toch een stuk onzedelijker leeft. Toch???
Ook hier sla je de plank weer helemaal mis omdat je gewoon niets weet van de islam. Wat uitgaan en maagdelijkheid betreft zijn man en vrouw gelijk in de islam. Dus dat JIJ dat op de islam gooit, is niet correct. Beiden dienen zich zedig te gedragen. Dat dat niet gebeurt is een ander geval.

Citaat:
Ik ben dan ook geen christen...leef alleen in een maatschappij die gebaseerd is op christelijke waarden en normen.
Daar is anders weinig van terug te zien in deze maatschappij, of jij bent net zo goed bekend met de christenlijke normen en waarden als met die van de islam.

Je praat echt over dingen waar je geen verstand van hebt, en dan kan ik wel elk vooroordeel gaan weerleggen maar dat is de verkeerde volgorde. Je zou je mond niet open moeten doen als je niet weet waar je het over hebt. Ga eens wat lezen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 21:59
Verwijderd
go yousra
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 01:18
Grooveline
Avatar van Grooveline
Grooveline is offline
Zeg yousra en Kenjiro zijn jullie zeker ook tegen homos?
__________________
Eternal Path of Euphoria
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 09:29
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Grooveline schreef op 20-10-2003 @ 01:18:
Zeg yousra en Kenjiro zijn jullie zeker ook tegen homos?
Huppaaaaa, het volgende vooroordeel.

Antwoord: Nee. Ik ben niet TEGEN homo's. Wat valt daar tegen te zijn??? Maar in de islam zijn (net als in het christendom) sexuele contacten tussen personenen van hetzelfde geslacht niet toegestaan.
Dat betekent niet dat iemand die met homosexuele gevoelens zit, uitgestoten moet worden en dat die persoon ziek is en lager is dan een hond.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:10
Verwijderd
Beste Kenjiro,

Ik heb geen hekel aan de islam, alhoewel ik het wel een primitieve vorm vind van geloofsuiting... hieronder valt trouwens ook het Rooms-Katholieke geloof (wat ik zelf overigens van huis uit ook ben...). Die primitiviteit uit zich meer ten opzichte van vrouwen, homo's en andere voorschriften zoals vasten etc etc.
Nu zou jij zeggen: cultuut blablabla vrijheids van mening uiting! Tuurlijk moeten jullie ook allemaal zelf weten...

Ik denk dat jij 2 dingen in de war haalt. Mensen haten tegenwoordig meer de persoon die zogenaamd de islam aanhangt: Marokkanen in het bijzonder... Je kunt dr niet onder uit dat als er wat gebeurt, een marokkaan vooraan staat met zn neus... Kan natuurlijk ook zijn dat dit veroorzaakt wordt door de invloed van de massamedia, maar dat laat ik buiten beschouwing...

Persoonlijk:

Marokkanen zullen hun gedrag de aankomende jaren moeten veranderen anders escaleert de situatie zodanig dat er een onhoudbare situatie gecreert word...

By the way, fuck the spelling: heb haast!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:12
Verwijderd
Yousra,

Ik denk dat jij een zéér kleine groep islamtische aanhangers vertegenwoordigt...

kleine groep milde islamieten

grote groep 'normale' islamieten

kleine groep extreem rechts
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 19-10-2003 @ 20:27:
Je praat echt over dingen waar je geen verstand van hebt, en dan kan ik wel elk vooroordeel gaan weerleggen maar dat is de verkeerde volgorde. Je zou je mond niet open moeten doen als je niet weet waar je het over hebt. Ga eens wat lezen ofzo...
Mensen de grond in boren kan ik ook, maar dat heeft toch geen zin??? Doe ff normaal joh!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Grooveline schreef op 20-10-2003 @ 01:18:
Zeg yousra en Kenjiro zijn jullie zeker ook tegen homos?
Ben het wel eens wat yousra zegt
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 19:01
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Yousra schreef op 19-10-2003 @ 20:27:
[B]Je zegt echt zoveel dingen die niet kloppen:



Wat voor systeem is dat? Dat is alles behalve islamitisch verantwoord en je kunt daar ook geen basis voor vinden in de islam. Leuk geprobeerd maar je zit er weer helemaal naast.


T gebeurt anders wel altijd in de Islamitische landen en het heet ook 'islamitische wetgeving' oftwel sharia. Toch aardig islamitisch dacht ik zo.
Misschien staat het niet zo in de Koran, daar weet ik idd niet zo veel van. En misschien staat ook niet elke moslim achter de sharia e.d...maar feit is wel dat het bij de islamitieten gebeurd.



Ook hier sla je de plank weer helemaal mis omdat je gewoon niets weet van de islam. Wat uitgaan en maagdelijkheid betreft zijn man en vrouw gelijk in de islam. Dus dat JIJ dat op de islam gooit, is niet correct. Beiden dienen zich zedig te gedragen. Dat dat niet gebeurt is een ander geval.

Sorry hoor, maar dat is wel het beeld wat wij van islamiteiten krijgen....en wat ik op mijn opleiding over 'jullie' (ff generaliserend) tradities leer: dat meisjes hier in NL beperkter zijn in hun bewegingsvrijheid (soms!!) dan in hun thuisland/ land van hun ouders omdat wij hier wat 'onzedelijker' zijn en dat vinden de vaders neit echt geslaagd: voor je het weet gebeurt er iets. Daarom mogen deze meisjes soms niet uit, of ze worden continu in de gaten gehouden als ze uitgaan.
En op jongens wordt niet zo gelet, die worden ook geacht hun eigen verantwoordelijkheid te hebben (meisjes ook wel neem ik aan maar omdat het maagd-zijn zo hoog aangeschreven staat worden die nog extra in de gaten gehouden) en het maagd-zijn kun je bij hun toch niet testen. Vaak zie je dan ook dat die echt niet op hun maagdelijkheid letten, in tegenstelling tot de meisjes (okeeee 'goede' moslims uitgezonderd).



Daar is anders weinig van terug te zien in deze maatschappij, of jij bent net zo goed bekend met de christenlijke normen en waarden als met die van de islam.

Je praat echt over dingen waar je geen verstand van hebt, en dan kan ik wel elk vooroordeel gaan weerleggen maar dat is de verkeerde volgorde. Je zou je mond niet open moeten doen als je niet weet waar je het over hebt. Ga eens wat lezen ofzo... [/B
]
Hoe kom je er nu weer bij dat de NL maatschappij niet is GEBASEERD op de christelijke traditie? Ga zelf eens wat lezen over dit landje!! Dat is het WEL, we zijn immers van oorsprong christelijk en dat kun je (misschien niet al te zichtbaar, het zit gewoon in alles doordrongen) nog terugvinden in ons rechtstelsel en weet ik veel wat nog meer.
We zijn alleen tevens altijd een flexibel land geweest, een handelsland, en hebben wij maar weinig identiteit ter vergelijke met andere landen. Daardoor ontstaat er algauw een mix. We laten andere geloven toe, en hun invloed wordt ook steeds sterker. Op den duur ondermijnen ze ook onze normen en waarden omdat ze andere normen en waarden hebben dan wij. tja, en daar staan we dan, tegenover mensen die WEL nog een identiteit hebben en daarvoor staan.....onze enige identiteit is dat we flexibel zijn (en nuchter e.d).

Op mijn opleiding lees ik overigens genoeg over Christendom, Islam en onze maatschappij...dus zeg niet dat ik niks weet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 17:23
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Owkay....
Ik heb dus geen haat tegen de islaam, sterker nog ik ben een fantieke aanhanger van deze religie.....
Maar, ten eerste wil ik even aan SimShalom vragen:
Welke boeken heb je over de Islaam gelezen, of waar heb je in de heilige Quraan gelezen, dat vrouwen minder herseninhoud hebben dan mannen ….
Want dat is dus echt niet zo….. (En dan heb ik ook een vraagje tegen jou over het jodendom (dit vraag ik me echt af) is het zo dat vrouwen als ze menstrueren niet door hun mannen of zoiets dergelijks aangeraakt mogen worden?)
En ik heb een vraag aan tulpje:
Wie is jouw broertje, is hij ook actief op dit forum? Want volgens mij geeft hij echt een verkeerde indruk van Islaam
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:26
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
zus dit land is NIET christelijk. ten eerste is islam de vervolmaking van christendom en ten tweede zijn de mensen in nl nauwelijks christelijk te noemen naar hun naastenliefde te kijken.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:50
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Isa schreef op 23-10-2003 @ 18:26:
zus dit land is NIET christelijk. ten eerste is islam de vervolmaking van christendom en ten tweede zijn de mensen in nl nauwelijks christelijk te noemen naar hun naastenliefde te kijken.
ik mag dan geen Christen zijn, maar ik vind "oordeel niet opdat gij niet geoordeeld zult worden" een hele sterke, Isa. Ik heb een en ander met je gediscussieerd hier en daar, maar lang niet genoeg voor jou om ook maar iets te kunnen zeggen over mijn naastenliefde. wel dan?
En het zal in dit topic(ik volg sinds de 30 ofzo niet echt meer) wel al een aantal keer genoemd zijn, maar mensen opblazen is nooit, of het nu de IRA of bush of islamitisch is, nooit naastlievend.
Zeg alsjeblieft niks over neimand naasteliefde, want hoeveel procent van de nederlanders zie jij, en dan niet op het journaal, want iemand komt op het journaal als hij iets stouts doet of een stille tocht houdt. bij iets stouts krijg je alleen zijn slechte kant te zien, en die tocht getuigt vannaasteliefde, maar dan zie je alleen de goede kant weer.

Noem ik een volk dom omdat er een aantal marokanen(met nederlanders, weet ik) wat galgen met polities nabootst? Praat jij dan niet over de naaste liefde van een volk waarvan je nog geen promile van kent, waarvan je het merendeel van wat je kent nog kent van dezelfde tv die verantwoordelijk is voor de vooroordelen jegens eerstgenoemd volk.

danku
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PVV-lid Brinkman gewelddadig tegen barman
Elle
256 20-11-2009 23:38
Levensbeschouwing & Filosofie [islam] Jeruzalem
Gatara
70 24-08-2005 14:45
Levensbeschouwing & Filosofie Scholen vrijgeven voor suikerfeest
Upke
452 09-12-2003 21:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marokkaanse heavy metal-fans veroordeeld
Baxx
47 17-03-2003 09:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nova Reportage: Islamitische (basis)scholen
Aramo
61 16-04-2002 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn: onomstreden omstreden
Captain
248 10-02-2002 16:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.