Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2004 @ 14:14 :
niemand heeft ook behoefte om jouw onmetelijke interesse in vage tradities te horen, laat staan jouw interesse in het flamen van mensen met een andere mening.

dus waarvoor post jij hier dan ook?
Daar heb jij geen behoefte aan nee, maar aangezien dit een religie sub forum is, zullen de meeste mensen er wel behoefte aanhebben. Ik flame niet, maar ik blijf ook niet toekijken, hoe iemand zulke debiele reacties post, die niet eens wat met het topic te maken hebben.

Ik post hier, omdatk een religie heb, en jij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-10-2004 @ 15:28 :
Daar heb jij geen behoefte aan nee, maar aangezien dit een religie sub forum is, zullen de meeste mensen er wel behoefte aanhebben. Ik flame niet, maar ik blijf ook niet toekijken, hoe iemand zulke debiele reacties post, die niet eens wat met het topic te maken hebben.

Ik post hier, omdatk een religie heb, en jij?
kenjirro herseloos gewauwel moet je gewoon negeren zeker als die persoon gewoon aan het provoceren is
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-10-2004 @ 15:28 :
Ik post hier, omdatk een religie heb, en jij?
ik post hier omdat ik geen religie heb.


@makelville, aha, hersenloos gewauwel, als je klaar bent met flamen, laat het me dan even weten, dan neem ik je daarna weer serieus.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2004 @ 15:42 :
ik post hier omdat ik geen religie heb.


@makelville, aha, hersenloos gewauwel, als je klaar bent met flamen, laat het me dan even weten, dan neem ik je daarna weer serieus.
Wat denkje aan het het subforum toe te voegen? Probeer je zo iedereen 'te bekeren' . Aangezien je toch nergens intresse in hebt, behalve je eigen gewauwel ((C) makelville ) Doe gewoon normaal man, en loop niet de hele tijd de wijsneus uit te hangen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:52
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ja, zo is het wel weer genoeg geweest dacht ik zo. Nu gaan we weer ontopic en doen we allemaal normaal.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:54
Verwijderd
[QUOTE]T_ID schreef op 17-10-2004 @ 15:42 :
Citaat:
ik post hier omdat ik geen religie heb.
Dat is goed jouw recht maar ga geen andere religies belachelijk maken.
Citaat:
@makelville, aha, hersenloos gewauwel, als je klaar bent met flamen, laat het me dan even weten, dan neem ik je daarna weer serieus.
jij komt met allerei belachelijke stellingen over de ramadan die je niet een fatsoenlijk kan onderbouwen.
Bijvoorbeeld dat de ramadan schadelijk zou zijn omdat je je eetpatroon omgooid
Kinderen, zieken en zwangere vrouwen hoeven niet mee te doen aan de ramadan.Maar voor gezonde mensen doen er gewoon aan mee ieder jaar weer opnieuw.
Hoeveel artsen zijn er die zeggen wat jij verkondigt?Juist ja,
kom maar maar eens met een bewijs dat het schadelijk zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 17-10-2004 @ 15:52 :
Ja, zo is het wel weer genoeg geweest dacht ik zo. Nu gaan we weer ontopic en doen we allemaal normaal.
te laat gezien
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 17-10-2004 @ 15:52 :
Ja, zo is het wel weer genoeg geweest dacht ik zo. Nu gaan we weer ontopic en doen we allemaal normaal.
wil je beweren datk ab-normaal deed?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-10-2004 @ 15:54 :
Dat is goed jouw recht maar ga geen andere religies belachelijk maken.
dat claimt de man die mijn posts als "hersenloos gewauwel" bestempelde....

wat denk je zelf joh?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2004 @ 16:00 :
dat claimt de man die mijn posts als "hersenloos gewauwel" bestempelde....

wat denk je zelf joh?
tis een vrouw


en nu moet iedereen ontopic
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2004 @ 16:00 :
dat claimt de man die mijn posts als "hersenloos gewauwel" bestempelde....

wat denk je zelf joh?
Ten eerste ben ik een vrouw
Ten tweede onderbouw jij je posts nooit dan vraag je gewoon om kritiek maar ok luister naar AngelLena en ga weer offtopic
Onderbouw maar eens dat de ramadan schadelijk is in plaats van met loze kreten te komen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:14
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-10-2004 @ 14:55 :
Het is algemeen bekend dat vasten goed is voor de gezondheid.
In de Middeleeuwen was het algemeen bekend dat de Aarde plat was terwijl dat wetenschappelijk gezien nonsens is. De beweringen van een aantal natuurgeneeswijze sites als zoete koek slikken is iets wat ik niet zal doen. Ze hebben er namelijk een handje van om ook vast te houden aan methodes waarvan dubbel blind proeven allang aangetoond hebben dat het niet werkt.

Ik heb PubMed doorzocht op de effecten van de Ramadan op het lichaam. De algemene conclusie is dat er meestal geen significant verschil is. Daar waar negatieve gevolgen zijn worden deze door gezonde individuen goed verdragen. Over vastgestelde positieve effecten heb ik niks kunnen vinden.

Over de voordelen van vasten in het algemeen heb ik in de gauwigheid niks kunnen vinden. Mocht je zelf zin hebben om urenlang te spitten:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:18
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 17-10-2004 @ 16:14 :
In de Middeleeuwen was het algemeen bekend dat de Aarde plat was terwijl dat wetenschappelijk gezien nonsens is. De beweringen van een aantal natuurgeneeswijze sites als zoete koek slikken is iets wat ik niet zal doen. Ze hebben er namelijk een handje van om ook vast te houden aan methodes waarvan dubbel blind proeven allang aangetoond hebben dat het niet werkt.

Ik heb PubMed doorzocht op de effecten van de Ramadan op het lichaam. De algemene conclusie is dat er meestal geen significant verschil is. Daar waar negatieve gevolgen zijn worden deze door gezonde individuen goed verdragen. Over vastgestelde positieve effecten heb ik niks kunnen vinden.

Over de voordelen van vasten in het algemeen heb ik in de gauwigheid niks kunnen vinden. Mocht je zelf zin hebben om urenlang te spitten:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi
Jij slikt dus van de websites die jouw mening bevestigen? Ik hou me voorlopig maar bij mijn persoonlijke ervaring met het vasten.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-10-2004 @ 16:04 :
Ten eerste ben ik een vrouw
Ten tweede onderbouw jij je posts nooit dan vraag je gewoon om kritiek

ik moet luisteren naar een oproep ontopic te gaan, terwijl anderen al een post ofd 3-4 daarna gerust doorgaan met afzeiken??

ten tweede moet ik jouw eerste goede onderbouwing ook nog zien, ik onderbouw wel, maar ja, iedereen schuift dat gewoon aan de kant omdat dat niet in hun visie past.

Laresistance (de le-la kwestie goed geaan, yay ) beweerd dat DEchengst met partijdige bronnen komt..... uhm.... eerder werd beweerd dat vasten goed is op basis van een site die kruidenvrouwtje.nl heet, nee, da's lekker onpartijdig en deskundig....

bronnen kunnen subjectief zijn, live with it.


volgens mij is deze discussie gedoemd offtopic te gaan, iedere keer dat ik een ontopic post maak wordt die ofrtopic aangevallen, dus is het een redelijk hopeloze discussie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:27
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2004 @ 16:25 :

Laresistance (de le-la kwestie goed geaan, yay ) beweerd dat DEchengst met partijdige bronnen komt.....
Wrong again

Je ging trouwens zelf ook nog offtopic verder na de waarschuwing van Angellena dus ketel...

Ik verspil absoluut geen tijd en moeite meer aan jou want het schiet inderdaad niet op. Als ik alleen al steeds jouw verdraaiing van mijn woorden recht moet gaan zetten blijf ik bezig. Ik ga weer lekker hongerlijden...groeten!
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:27
Verwijderd
[QUOTE]DEChengst schreef op 17-10-2004 @ 16:14 :
Citaat:
In de Middeleeuwen was het algemeen bekend dat de Aarde plat was terwijl dat wetenschappelijk gezien nonsens is. De beweringen van een aantal natuurgeneeswijze sites als zoete koek slikken is iets wat ik niet zal doen. Ze hebben er namelijk een handje van om ook vast te houden aan methodes waarvan dubbel blind proeven allang aangetoond hebben dat het niet werkt.
Ten is de 21ste eeuw echt niet met de middeleeuwen te vergelijken.
Ten tweede is de ramadan voorzover bekend niet schadelijk
en vraag me af waarom je opeens met natuurgeneeswijze sites komt aanzetten.
Kom je in een topic over profetieën ook opeens met jomanda aanzetten
Citaat:
Over de voordelen van vasten in het algemeen heb ik in de gauwigheid niks kunnen vinden. Mocht je zelf zin hebben om urenlang te spitten:
Het vasten is een spirituele beleving die voor iedereen anders is
Dat er naar jouw weten geen voordelen zijn komt misschien omdat jij niet meedoet aan de ramadan

Maar er zijn zeker weten geen nadelen ik en mijn familie vasten elke jaar weer en we zijn zo gezond als een vis.
Het is niet zo dat als de vastenmaand weer aanbreekt er opeens veel meer opnames in het ziekenhuis zijn van mensen met ondervoedingsverschijnselen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:32
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-10-2004 @ 16:18 :
Jij slikt dus van de websites die jouw mening bevestigen?
PubMed is een enorme database met wetenschappelijke artikelen over medische zaken. Om een dergelijke artikel uberhaupt gepubliceerd te krijgen moet een onderzoek in ieder geval aan bepaalde mininmale kwaliteits eisen voldoen. Na publicatie kan een onderzoek door andere wetenschappers bediscusieerd en overgedaan worden. Een dergelijke methodiek lijkt me heel wat betrouwbaarder dan het herhalen van verhalen die niet op wetenschappelijk onderzoek gebaseerd zijn.

Citaat:

Ik hou me voorlopig maar bij mijn persoonlijke ervaring met het vasten.
Als je heilig overtuigd bent van bepaalde effecten van het vasten dan zal het placebo effect ervoor zorgen dat je deze effecten ook vaak op een minimaal niveau denkt te ondervinden. Bovendien: N=1 is geen wetenschap.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-10-2004 @ 16:27 :
Je ging trouwens zelf ook nog offtopic verder na de waarschuwing van Angellena dus ketel...
ik zou de laatste zijn omdat te ontkennen, doh.

Citaat:
LaResistance schreef op 17-10-2004 @ 16:27 :
Ik verspil absoluut geen tijd en moeite meer aan jou want het schiet inderdaad niet op. Als ik alleen al steeds jouw verdraaiing van mijn woorden recht moet gaan zetten blijf ik bezig.
tzelfde hier trouwens, behalve het hongerlijdenstuk dan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:37
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 17-10-2004 @ 16:32 :
Als je heilig overtuigd bent van bepaalde effecten van het vasten dan zal het placebo effect ervoor zorgen dat je deze effecten ook vaak op een minimaal niveau denkt te ondervinden. Bovendien: N=1 is geen wetenschap.
Ten eerste vast ik niet vanuit religieuze overtuiging en ben ik dus niet heilig overtuigd van welke effecten dan ook. Vandaar dat ik nu ook voor het eerst de Ramadan vast om het zelf de voor- en nadelen te ervaren. Zolang medici zowel de voor- en nadelen belichten, sta ik voor beiden open en laat ik mijn eigen ervaring de conclusie trekken. Ik vrees in ieder geval voor mezelf niet voor het placebo-effect.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 15:58
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-10-2004 @ 16:27 :
Ten is de 21ste eeuw echt niet met de middeleeuwen te vergelijken.
Je hebt anders in diezelfde 21ste eeuw nog steeds homeopathen die geloven in het "geheugen effect van water". Volgens de momenteel bekende natuur- en scheikundig is dit uberhaupt al niet voor te stellen. Daar komt nog bij dat proeven met cellen inderdaad laten zien dat er geen significant verschil is tussen het effect van het "geheugen water" en normaal water

Citaat:
Vraag me af waarom je opeens met natuurgeneeswijze sites komt aanzetten.
Meneer LaResistance komt daar mee aanzetten. Zijn links:
  • http://www.rudolfdewit.com/vasten.html

    Op deze site vind ik informatie over acupunctuur en homeopathie.
  • http://www.kruidenvrouwtje.nl/therapieen/vasten.htm

    Naast de onderwerpen op de site lijkt me de URL ansich al voldoende duidelijk te maken.
  • http://www.hoogers.com/reinigingsdieet.htm

    Bovenaan de pagina:

    "Praktijk voor preventieve geneeskunde en natuurgeneeswijzen"
  • http://www.amareterra.nl/text.html

    Van de eigenaar van de website en bijhorende praktijk:

    "De benadering in de reguliere geneeskunde vond ik te eenzijdig en daarom heb ik kruiden en natuurgeneeskunde gestudeerd."

Lijkt me volkomen duidelijk dat al de door LaResistance genoemde links als natuurgeneeswijze sites zijn te bestempelen.


Citaat:

Het vasten is een spirituele beleving die voor iedereen anders is Dat er naar jouw weten geen voordelen zijn komt misschien omdat jij niet meedoet aan de ramadan
Dat er bij mijn weten dergelijke voordelen afwezig zijn is niet omdat ik er zelf niet aan mee doe, maar omdat ik geen wetenschappelijk onderzoek kan vinden dat een dergelijke bewering onderbouwd.

Citaat:

Het is niet zo dat als de vastenmaand weer aanbreekt er opeens veel meer opnames in het ziekenhuis zijn van mensen met ondervoedingsverschijnselen
Als je mijn post nou even goed zou lezen dan zou je zien dat de wetenschappers het daar mee eens zijn.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:01
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-10-2004 @ 16:37 :
Ik vrees in ieder geval voor mezelf niet voor het placebo-effect.
Dan houd je jezelf dus voor de gek.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:05
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 17-10-2004 @ 17:01 :
Dan houd je jezelf dus voor de gek.
Als ik alleen de dingen aan zou nemen die negatief zijn, en dan zou gaan vasten, dan zou ik dus ineens duizelig worden ofzo? Wat heeft het dan voor zin. Al zou ik mijzelf voor de gek houden, als ik het vasten daardoor positief ervaar, dan kan geen enkel negatief internetverhaal daar tegen op. En dat is het persoonlijke nut van het vasten.
Een vrouw laat zich toch ook niet door een man vertellen wat zij zal ervaart tijdens de bevalling ofzo.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 17-10-2004 @ 17:05 :
Een vrouw laat zich toch ook niet door een man vertellen wat zij zal ervaart tijdens de bevalling ofzo.
niet bepaald relevant aangezien je ook deskundiger kunt worden door het bestuderen van andersmans ervaringen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:41
Verwijderd
Ik vast al vanaf mijn 7de, heb er nog nooit last van gehad dus het kan me geen fuck schelen, met wat voor 'nadelen van het vasten' mensen komen aanzetten. Want in mijn omgeving zijn die er niet. Als je een beetje logisch nadenkt, dan weetje dat vasten juist goed voor je is. Je lichaam wordt gereinigd van alle giftige stoffen. Je hoeft niet bang te zijn dat maagzuur je maagwand aantast want je heb die ochtend al gegeten. Psychich word je erook beter van, want als je problemen hebt als stress etc vergeet je die, doordat je andere dingen aan je hoofd hebt (namelijk honger/dorst). En je kan beter concentreren (dat hebk vooral bij mezelf opgemerkt) Zolang je maar geen al te zware lichamelijke inspanningen verricht overdag, is het een piece of cake,.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:18
Verwijderd
Dat gemekker over de lichamelijke gevaren die aan de ramadan kleven heb ik ook nooit begrepen. Het zou mij niet verbazen als dat gewoon verkapte islamofobie was.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 00:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-10-2004 @ 23:41 :
Ik vast al vanaf mijn 7de,
onzin, je gaat na een dag of 60 niks eten al dood, en jij bent er dan al jaren mee bezig?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 00:42
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-10-2004 @ 01:42 :
onzin, je gaat na een dag of 60 niks eten al dood, en jij bent er dan al jaren mee bezig?
je snapt watk bedoel.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-10-2004 @ 00:18 :
Dat gemekker over de lichamelijke gevaren die aan de ramadan kleven heb ik ook nooit begrepen. Het zou mij niet verbazen als dat gewoon verkapte islamofobie was.
hehe dacht ik ook zo heb je die laatste repley van Dechengst gelezen?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:17
Verwijderd
[QUOTE]DEChengst schreef op 17-10-2004 @ 16:58 :
Citaat:
Je hebt anders in diezelfde 21ste eeuw nog steeds homeopathen die geloven in het "geheugen effect van water". Volgens de momenteel bekende natuur- en scheikundig is dit uberhaupt al niet voor te stellen. Daar komt nog bij dat proeven met cellen inderdaad laten zien dat er geen significant verschil is tussen het effect van het "geheugen water" en normaal water
*zucht*

Dan heb je tenminste de keus om te geloven wat je wilt zonder dat je ervoor op de brandstapel komt

En rustig maar elk weldenkend mens zal eerder naar medische advies van een bekwame dokter luisteren dan naar een kwakzalver.

Citaat:
Meneer LaResistance komt daar mee aanzetten. Zijn links:
[.....]

"De benadering in de reguliere geneeskunde vond ik te eenzijdig en daarom heb ik kruiden en natuurgeneeskunde gestudeerd."[/list]
In tegenstelling tot jouw heeft hij dus gestudeerd.Niet alle natuurgeneeskundige zijn kwakzalvers integendeel veel medicijnen zijn door hen ontwikkeld

Citaat:
Lijkt me volkomen duidelijk dat al de door LaResistance genoemde links als natuurgeneeswijze sites zijn te bestempelen .
Dat is jouw mening dan een arts kan er misschien anders over denken


Citaat:
Dat er bij mijn weten dergelijke voordelen afwezig zijn is niet omdat ik er zelf niet aan mee doe, maar omdat ik geen wetenschappelijk onderzoek kan vinden dat een dergelijke bewering onderbouwd.
goh dat jij er niet van weet betekend dus meteen dat het niet bestaat.En daarbij had toch al gepost dat vasten voor vele een spirituele ervaring is simpel gezegd kun je die alleen ervaren als je een keer hebt meegedaan.


Citaat:
Als je mijn post nou even goed zou lezen dan zou je zien dat de wetenschappers het daar mee eens zijn.
Welke wetenschappers?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 10:38
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-10-2004 @ 10:17 :
*zucht*

Dan heb je tenminste de keus om te geloven wat je wilt zonder dat je ervoor op de brandstapel komt
Daar gaat het helemaal niet om. Meneer LaResistance beweert dat het algemeen bekend is dat vasten goed is voor de gezondheid. Ik geef hierop twee voorbeelden van algemeen bekende zaken die wetenschappelijk gezien gewoon niet kloppen. Speciaal voor jou dan nog een keer:

"Dat iets algemeen bekend is wil nog niet zeggen dat het klopt"

Citaat:

En rustig maar elk weldenkend mens zal eerder naar medische advies van een bekwame dokter luisteren dan naar een kwakzalver.
Gezien de populariteit van homeopathie, acupunctuur en weet ik allemaal wat nog meer, zou ik daar niet zo zeker van zijn.

Citaat:

In tegenstelling tot jou heeft hij dus gestudeerd.Niet alle natuurgeneeskundige zijn kwakzalvers integendeel veel medicijnen zijn door hen ontwikkeld.
Figuren die geneeswijzen toepassen waarvan geen wetenschappelijk bewijs is voor de werkzaamheid, of waarvan zelfs bewijs is dat het niet werkt classificeer ik gewoon als kwakzalver. Dat men daarvoor studeert doet daar niks aan af. Je kan namelijk ook gewoon onzin leren.

Citaat:

Goh dat jij er niet van weet betekend dus meteen dat het niet bestaat.
Dat ik er niks van weet dat zegt mij persoonlijk niks. Vandaar dat ik een database met wetenschappelijke medische artikelen doorzoek. Aan de hand van het niks vinden in die database trek ik mijn conclusie. Als je gelooft dat dergelijk bewijs er wel is mag je best met artikelen op de proppen komen om mij te overtuigen.

Citaat:

Welke wetenschappers?
Toda M. en Morimoto K:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=10714147

of

Al Suwaidi J, Bener A, Hajar HA en Numan MT:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=15262036

of

Kavehmanesh Z. en Abolghasemi H:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=15343350

of

Basiri A, Moghaddam SM, Khoddam R, Nejad ST en Hakimi A:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=15058633
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 11:17
Verwijderd
Dechengst, je hebt helemaal gelijk jongen! Omg in die 10 jaar hebk zoveel risicos kunnen lopen En niemand heeft mij ervoor gewaarschuwd? WTF!?!?!?! en ze zeiden nog dat het gezond was! Shit Dechengst ga de wijde wereld in, en vertel dit aan die miljoenen gezonde vasters, ze hebben je nodig Alleen JIJ kan de wereld redden, met je bewijzen dat vasten ongezond is. May the force be with you
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 12:03
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-10-2004 @ 23:41 :
Als je een beetje logisch nadenkt, dan weetje dat vasten juist goed voor je is. Je lichaam wordt gereinigd van alle giftige stoffen.
Kan je mij de logica uitleggen van de stelling:

"Je lichaam wordt gereinigd van gifitige stoffen door de eten en niet eten periodes van de dag om te draaien"

Citaat:
Je hoeft niet bang te zijn dat maagzuur je maagwand aantast want je heb die ochtend al gegeten.
Van de andere kant lijken de voordelen ook niet erg groot te zijn. Het medicijn gebruik neemt wat af en er vindt een verschuiving plaats van de verhouding van de verschillende soorten ontstekingen. Een onderzoek van de invloeden van de Ramadan op maagzweren:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=15106722

Klikken op het "Indian Journal of Gastroenterology" logo.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 18-10-2004 om 12:17.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 12:05
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-10-2004 @ 12:17 :
*knip rant*
Als je nou eerst even een cursus Nederlands en Engels volgt, mijn posts nog eens leest, mijn links nog eens leest en dan pas een conclusie trekt over wat ik beweer ? Het omgekeerde in mijn mond leggen van wat ik beweer is
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 12:51
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Sjongejonge wat een gegraaf om maar te kunnen beweren dat het vasten ow zo schadelijk is.

En hou maar op met dat "meneer laresistance" hoor.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 18-10-2004 @ 13:05 :
Als je nou eerst even een cursus Nederlands en Engels volgt, mijn posts nog eens leest, mijn links nog eens leest en dan pas een conclusie trekt over wat ik beweer ? Het omgekeerde in mijn mond leggen van wat ik beweer is
zelf na tien keer lezen kan ik er nog geen logica in ontdekken
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 13:02
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
zodra ik alleen woon ga ik het ook wel eens proberen uit intresse, maar nu ik nog thuis woon wordt dat wel een beetje ingewikkeld
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 14:05
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
Citaat:
ware man schreef op 15-10-2004 @ 18:11 :
In mijn beste Vlaams hoor, betekent dat dat je het ontkent?

Vanuit menslievend oogpunt is de Ramadan vrij nutteloos om deze redenen:

1. Het geeft men een excuus zich de rest van het jaar wel vol te vreten
2. Men eet wel als de zon onder is
3. Men eet voor de Ramadan en erna en ook bij het suikerfeest genoeg om alles weer in te halen
ik vreet my niet vol,ik eet gewoon
smorgens 2 boterhammen met iets op+1thee of melk
savonds 1 bord warm eten.
__________________
Ice ice baby
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 14:19
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-10-2004 @ 13:55 :
zelf na tien keer lezen kan ik er nog geen logica in ontdekken

Speciaal voor jou dan een samenvatting:

Ik begin met de stelling dat het volgen van de Ramadan NIET schadelijk is:

Citaat:
DEChengst schreef op 17-10-2004 @ 16:14 :
Ik heb PubMed doorzocht op de effecten van de Ramadan op het lichaam. De algemene conclusie is dat er meestal geen significant verschil is. Daar waar negatieve gevolgen zijn worden deze door gezonde individuen goed verdragen.
Waarop jij reageert met de opmerking dat er niet meer ziekenhuis opnames zijn tijdens de Ramadan:

Citaat:
makelville schreef op 17-10-2004 @ 16:27 :
Maar er zijn zeker weten geen nadelen ik en mijn familie vasten elke jaar weer en we zijn zo gezond als een vis.
Het is niet zo dat als de vastenmaand weer aanbreekt er opeens veel meer opnames in het ziekenhuis zijn van mensen met ondervoedingsverschijnselen
Ik reageer bevestigend dat wetenschappers het eens zijn met jouw stelling:

Citaat:
DEChengst schreef op 17-10-2004 @ 16:58 :
Als je mijn post nou even goed zou lezen dan zou je zien dat de wetenschappers het daar mee eens zijn.
Waarop jij mij vraagt welke wetenschappers dat zijn:

Citaat:
makelville schreef op 18-10-2004 @ 10:17 :Welke wetenschappers?
Hierop krijg je van mij een net lijstje met een aantal abstracts die de claim dat de Ramadan NIET schadelijk is voor de gezondheid ondersteunen.

Voor jou dan nog even de samenvatting:

De Ramadan is NIET schadelijk voor de gezondheid. Je kan gerust vasten ZONDER nadelige gevolgen voor je gezondheid. De Ramadan kan uit medisch oogpunt GEEN kwaad.

Daarbij verwerp ik op basis van mijn zoekopdrachten wel de geclaimde voordelen voor de gezondheid.Wil je mij daarvan overtuigen dan zal je met goede bronnen aan moeten komen. Een wetenschappelijk niet te vertrouwen bron als kruidenvrouwtje.nl verwerp ik. Een betrouwbare bron als een artikel uit The Lancet accepteer ik.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:17
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Prima, lijkt de goede kant op te gaan, maar ik proef nog steeds disrespect en daar doen we niet aan. Domme/rare/nergens op slaande opmerkingen houden we nu voor ons, anders zie ik geen oplossing dan de zooi hier dicht te gooien.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:32
Verwijderd
Een collega op het werk doet dit jaar voor het eerst mee aan de ramadam (hij is wel gewoon Belg), maar zij doen dus ook de hele dag vasten, maar ze moeten om 19u thuis zijn, want dan kookt moeder uitgebreid en lekker. En om half 6 weer opstaan, want dan moeten ze zoveel mogelijk eten om de dag door te komen...

Dat ontgaat mij dus dan. Dat kan ook niet bijster gezond zijn, laat veel eten, vroeg gaan slapen want je moet weer vroeg op, zo verbrand je helemaal nix en gaat het hele idee toch aan gort?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 18:13
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-10-2004 @ 18:32 :
Een collega op het werk doet dit jaar voor het eerst mee aan de ramadam (hij is wel gewoon Belg), maar zij doen dus ook de hele dag vasten, maar ze moeten om 19u thuis zijn, want dan kookt moeder uitgebreid en lekker. En om half 6 weer opstaan, want dan moeten ze zoveel mogelijk eten om de dag door te komen...

Dat ontgaat mij dus dan. Dat kan ook niet bijster gezond zijn, laat veel eten, vroeg gaan slapen want je moet weer vroeg op, zo verbrand je helemaal nix en gaat het hele idee toch aan gort?
daarom althans, vertelde een moslimmeisje tegen mij dat ze altijd 5 kilo aankwam na de ramadan. En wat mij ook opvalt, die mensen eten hele dag niks, maar 's avonds stoppen ze zich helemaal vol.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 18:23
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 15-10-2004 @ 17:16 :
het is geen kwestie van een paar uur niet eten om je vervolgens vol te gooien. Het vasten begint 'smorgens om een uur of half 7 en duurt tot 's avonds half 7 dus toch zo'n 12 uur zonder eten, drinken en seks. Als je gaat eten is het de bedoeling dat je je maag slechts voor eenderde met voedsel vult en voor een derde met drinken en dat je eenderde leeg laat, naar het voorbeeld van de profeet Mohammed. Jezelf volproppen is dus geen onderdeel van de Ramadan ondanks dat sommige moslims dit toch doen. Misschien een idee om het ook eens zelf te proberen, in overeenstemming met de voorschriften en niet naar het voorbeeld van de turk op de hoek, en dan pas met je oordeel te komen.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:59
Verwijderd
Je hoeft jezelf niet te quoten. Dat heb ik gelezen, vandaar ook mijn opmerking over de collega.
En zo verdwijnt het hele principe.

Zelfde als Kerst bij Christenen enz.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 20:34
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-10-2004 @ 20:59 :
Je hoeft jezelf niet te quoten. Dat heb ik gelezen, vandaar ook mijn opmerking over de collega.
En zo verdwijnt het hele principe.

Zelfde als Kerst bij Christenen enz.
Het was ook meer voor Mr. Pignati bedoeld die beweerde dat "de mensen" zich volproppen. Hij kan moeilijk bij elke moslim in de eetkamer kijken maar goed. Het punt is dat het nut van de Ramadan niet afhangt van mensen die zich niet aan de voorschriften houden.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:52
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
het idee is goed, dat voorop.
maar waar ik me ONTZETTEND aan irriteer is dat er bij mij op het werk een jongen van 24, moslim en ook aan het vasten, is, die ontzettend hypocriet bezig is.
hij houdt zich wel aan de ramadan (wat een behoorlijke opgave is moet ik zeggen) maar hij zit wel op een vervelende manier aan mij en aan collega's van mij. hij heeft zelfs een meisje verkracht.

ik vind ook dat moslims vrouwen omlaag halen door hen een hoofddoek te laten dragen. alsof vrouwen minder zijn!
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
bloemkool schreef op 18-10-2004 @ 22:52 :
het idee is goed, dat voorop.
maar waar ik me ONTZETTEND aan irriteer is dat er bij mij op het werk een jongen van 24, moslim en ook aan het vasten, is, die ontzettend hypocriet bezig is.
hij houdt zich wel aan de ramadan (wat een behoorlijke opgave is moet ik zeggen) maar hij zit wel op een vervelende manier aan mij en aan collega's van mij. hij heeft zelfs een meisje verkracht.

ik vind ook dat moslims vrouwen omlaag halen door hen een hoofddoek te laten dragen. alsof vrouwen minder zijn!
ja joh, hij verkracht even een vrouw in de ramadan

Moslim vrouwen kiezen er meestal zelf voor?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 22:32
Verwijderd
Wow Kenjirro... als je dat te snel leest en niet ff let op de voorgaande post, staat er wel iets heel fouts...

Maar bloemkool, er is een ander topic over hoofddoeken.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 23:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
bloemkool schreef op 18-10-2004 @ 22:52 :
maar hij zit wel op een vervelende manier aan mij en aan collega's van mij. hij heeft zelfs een meisje verkracht.
ondanks dat je op zich best gelijk kan hebben beschouw ik dit toch als broodje-aap, genoemde collega zou in de cel beland zijn tegen deze tijd, denk je ook niet?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 07:57
Verwijderd
Citaat:
bloemkool schreef op 18-10-2004 @ 22:52 :
het idee is goed, dat voorop.
maar waar ik me ONTZETTEND aan irriteer is dat er bij mij op het werk een jongen van 24, moslim en ook aan het vasten, is, die ontzettend hypocriet bezig is.
hij houdt zich wel aan de ramadan (wat een behoorlijke opgave is moet ik zeggen) maar hij zit wel op een vervelende manier aan mij en aan collega's van mij. hij heeft zelfs een meisje verkracht.

ik vind ook dat moslims vrouwen omlaag halen door hen een hoofddoek te laten dragen. alsof vrouwen minder zijn!
en wat heeft dat met de Ramadan te maken..?
waar slaat die MAAR op..??
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 08:04
Verwijderd
En verder heb ik heel wat gemist hier..

De ramadan is een jaarlijks terugkerende vastenmaand in de Islam.
Het is de maand waarin God de koran openbaarde.
Tijdens de ramadan mogen moslims niet eten, drinken, roken of seksuele gemeenschap hebben zolang de zon op is.
Zowel de lichaam als de geest van de moslim moeten gedurende deze periode rein zijn.
Het vasten is niet bedoeld als boetedoening, zoals bijvoorbeeld in het christendom, maar als zuivering van de ziel.
Door samen te vasten wordt de onderlinge band versterkt.
Tevens is het vasten bedoeld om het lichaam te beheersen.
Tijdens de ramadan wordt God bedankt voor alles wat hij de mens gegeven heeft.
Voor de rijken is de ramadan een tijd waarin ze eraan herinnerd worden hoe het is om arm en hongerig te zijn.
Kinderen, zieken, oude mensen, menstruerende en zwangere vrouwen zijn vrijgesteld van het vasten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rotterdam ontslaat Tariq Ramadan
T_ID
28 20-08-2009 13:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vragen voor een Moslim: Ramadan
Tobitjuh
0 21-04-2009 16:53
Lifestyle ramadan lifestyle
Verwijderd
164 17-10-2005 16:07
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom vasten in Ramadan
Oum Taqiyyah
4 21-10-2004 21:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap reactie op "Ramadan in nieuws"
~some1-nice~
7 04-11-2003 22:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.