Oud 22-06-2003, 18:18
Retinite
Avatar van Retinite
Retinite is offline
Edit by Scimmia: Spoiler van de nieuwe HP. Hou het spoilende in dit topic, niet in de andere HP topics.
Verpest het niet voor anderen, kinders.







Voor alle duidelijkheid: Dit is een topic wat dus vertelt wat er in de nieuwe HP gebeurt, als je dat niet wilt weten, moet je dit wegklikken.





















JA HOOR, bij onze boekenwinkel krijgen ze maar 18 van de 50 boeken en moet i kwachten tot dinsdag of woensdag BOEHOEHOE... i kwil m oooook.... en ik had m nog wel besteld, dus i kvoel me heel erg genaaid ...

op: http://www.harrypotter.nl/index_flash.html

De eerste zinnen uit het nieuwe boek
De warmste dag van de zomer tot dusver liep ten einde en de grote, vierkante huizen aan de Ligusterlaan waren in een slaperige stilte gehuld ? Er was nog maar één persoon buiten: een tiener die plat op zijn rug in een bloembed voor nummer vier lag.

Later in het boek
Perkamentus liet zijn handen zakken en bestudeerde Harry door zijn halfronde brilletje. ?Het is tijd,? zei hij, ?dat je hoort wat ik je eigenlijk vijf jaar geleden had moeten vertellen. Ga zitten, Harry. Ik zal je alles vertellen.?


Dat laatste maakt me wel erg nieuwsgierig
__________________
Sorry kindjes, maar IK ben niet te koop...

Laatst gewijzigd op 24-06-2003 om 23:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2003, 21:12
Sustulum
Avatar van Sustulum
Sustulum is offline
Citaat:
Later in het boek
Perkamentus liet zijn handen zakken en bestudeerde Harry door zijn halfronde brilletje. ‘Het is tijd,’ zei hij, ‘dat je hoort wat ik je eigenlijk vijf jaar geleden had moeten vertellen. Ga zitten, Harry. Ik zal je alles vertellen.’[/I]

Dat laatste maakt me wel erg nieuwsgierig [/B]
Dat stukje was al een hele tijd bekend in het engels! Ik had het al eens in mijn mail gehad. Bloomsbury.com infomail ofzo. Dat maakte mij toen al nieuwsgierig! Hoe bevalt het boek? Of is iedereen nu aan het lezen?
__________________
Wie een kuil graaft voor een ander staat er zelf in!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:42
Verwijderd
Ik had hem gisteravond uit... het is een gaaf boek. Heel prettig vond ik dat Joanne Rowling al het inleidende heeft weggelaten, er werd nu gewoon vanuit gegaan dat je de andere 4 boeken ook hebt gelezen. Het is wel een stuk killer en grimmiger dan de andere delen, niet alleen omdat Voldemort terug is maar ook een klein beetje omdat Harry (onbewust) toch wel erg begint te puberen.
Al met al was dit boek heel anders dan ik verwacht had, maar wel erg geweldig Iemand anders die hem al uit heeft?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 13:55
Verwijderd
Citaat:
raaah schreef op 23-06-2003 @ 11:42:
Ik had hem gisteravond uit... het is een gaaf boek. Heel prettig vond ik dat Joanne Rowling al het inleidende heeft weggelaten, er werd nu gewoon vanuit gegaan dat je de andere 4 boeken ook hebt gelezen. Het is wel een stuk killer en grimmiger dan de andere delen, niet alleen omdat Voldemort terug is maar ook een klein beetje omdat Harry (onbewust) toch wel erg begint te puberen.
Al met al was dit boek heel anders dan ik verwacht had, maar wel erg geweldig Iemand anders die hem al uit heeft?
Ik heb hem nog niet uit, bewust niet, dan gaat het me te snel

Maar Harry begint echt wel erg te puberen he?

Ik heb nu 300 bladzijden gehad, en de sfeer is echt super goed beschreven continu... ik zie echt alles gewoon voor me, dat heb ik heel lang niet meer gehad bij boeken.
Ik droom er zelfs over, en dat zegt echt wel iets in mijn geval

*gaat weer lezen*
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 22-06-2003 @ 22:02:

Maar goed, wat vinden jullie van dat boekbesprekingsgedeelte?
Erg goed idee, zo kunnen mensen ongestoord al discussiëren over deel 6 en gewoon alle gegevens uit OP gebruiken, zonder iets voor anderen te verpesten.

Ik hoop dat deel 6 niet super lang op zich laat wachten
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:06
Verwijderd
SPOILER

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Sirius, neeeeeeeeeeeeeeee!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

..

.
.
.
.
..
.
.

.
..
.
.
.
.
.
.
.

.
.
..
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:38
Caelis
Caelis is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-06-2003 @ 18:06:
SPOILER

MOGELIJKE SPOILER

* * * * * *













Dat dacht ik dus ook Ik liep me het hele boek af te vragen wie het zou zijn en te hopen dat het nou niet Lupin of Sirius zou zijn Als het nou nog Percy was geweest ofzo






*********
__________________
Nee dank u, ik hoef geen applaus.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:06
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-06-2003 @ 18:06:
SPOILER

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Sirius, neeeeeeeeeeeeeeee!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

..

.
.
.
.
..
.
.

.
..
.
.
.
.
.
.
.

.
.
..
Spoiler
*ook SPOILER*


idd, neeeeeeeeeeeeee! *huil* waarom nou net sirius? hij is zo cool..en hoe moet het nu verder met alle sirius/lupin fans(en mij erbij )?? *heel erg huil*


*/spoiler*



was verder wel een heeel goed boek trouwens..idd donkerder, maar dat is juist wel goed.. en je merkt idd dat al die mensies volwassener worden, dat maakt het realistisch.. k verheug me nu al op deel 6
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:03
Verwijderd
Dezelfde spoiler (moet dat erbij in een topic met een dergelijke titel?)

Ik heb sterk het vermoeden dat op de een of andere manier Sirius in deel zes of zeven wel terug zal komen, in welke gedaante dan ook.
Bijvoorbeeld zoals Obi Wan in Star Wars.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:06
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 23-06-2003 @ 22:03:
Dezelfde spoiler (moet dat erbij in een topic met een dergelijke titel?)

Ik heb sterk het vermoeden dat op de een of andere manier Sirius in deel zes of zeven wel terug zal komen, in welke gedaante dan ook.
Bijvoorbeeld zoals Obi Wan in Star Wars.
Ik denk als geest.... Misschien maar af en toe om Harry wat advies te geven oid, maar hij komt als geest terug
*hoopt*

Enne, ik heb het boek nog niet eens uit

*gaat lezen*
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 23-06-2003 @ 22:06:
Ik denk als geest.... Misschien maar af en toe om Harry wat advies te geven oid, maar hij komt als geest terug
*hoopt*

Enne, ik heb het boek nog niet eens uit

*gaat lezen*
Misschien kan-ie wel een koppeltje vormen met Moaning Myrtle. (Of hoe heette ze?)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:20
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 23-06-2003 @ 22:13:
Misschien kan-ie wel een koppeltje vormen met Moaning Myrtle. (Of hoe heette ze?)
Is zij niet een beetje te jong voor hem?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 23-06-2003 @ 22:20:
Is zij niet een beetje te jong voor hem?
Na veertien jaar in Azkaban ben je in voor alles, denk ik.

(Bovendien is zij al veertig jaar dood ofzo. )
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 23:42
Verwijderd
Zoals blijkt komen geesten niet terug, die gaan gewoon niet verder. Sirius lijkt mij geen lafaard, dus ik denk niet dat hij geest zou worden.

Misschien is hij niet echt dood? Maar als hij dan terugkomt is het zo heel erg Gandalf achtig....

Vond het erg leuk dat Neville net zo goed the boy who lived had kunnen zijn. Misschien dat die nog een belangrijkere rol gaat spelen.

De Snape/Harry stukjes waren ge-wel-dig! Ik kan toch niet de enige zijn die verkeerde mentale beelden krijgt bij "Once again, Harry found himself on all fours on Snape's office floor." (vrij geciteerd ). Ik vond het geweldig, Snape is opeens menselijk.

Jammer dat er in het boek zoveel vanuit Harry gedacht wordt en je bijna niets van de andere standpunten te weten komt. Ik was graag dieper in Cho's gedachten gedoken, want nu komt ze echt als een dom irritant wicht over. Terwijl ze toch echt een goede reden heeft om met Harry over Cedric te praten.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 08:20
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Waar halen jullie de tijd vandaan om het te lezen en het nu al uit te hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 10:01
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
hppa schreef op 23-06-2003 @ 23:27:
Na veertien jaar in Azkaban ben je in voor alles, denk ik.

(Bovendien is zij al veertig jaar dood ofzo. )
neeee sirius en lupin horen samen!

naah maar k denk niet dat ie weer levend word..idd te gandalf achtig, en dat zou dat hele 'ojee wat zielig snik snik snik' effect de nek omdraaien..
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 10:12
Verwijderd
Ach ja, misschien is Sirius ook wel gewoon echt weg... en komt hij alleen nog voor in herinneringen...

Enne, hoe spreek je Sirius eigenlijk goed uit?
Suh-rai-us of Sai-rie-us? Of nog weer anders?

Toen de twee films nog niet uit waren hoorde ik mensen ook problemen hebben met Hermione... Ze zeiden dan dingen als 'Her-mie-oon' of 'Her-mai-oon' whehe
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 11:02
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Sirius wordt geen geest... dat stond in het boek uit gelegd door NHN... Hij komt waarschijnlijk wel terug idd, maar niet als geest... Ik bedoel, Harry's ouders waren er in deel 4 ook (op het kerkhof), dus waarom zou Sirius (neeej, waarom is HIJ nou dood... waarom niet Ginny of Percy of Neville ofzo... ) niet terug kunnen komen...

Verder een geweldig boek, alleen irritant dat het weer NIET Harry is die alles gedaan heeft... Dubledore die aan het eind de schuld op zich neemt zodat Harry zich weer geweldig mag voelen... waar mag hij nou nooit eens de schuld krijgen
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2003, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-06-2003 @ 10:12:
Ach ja, misschien is Sirius ook wel gewoon echt weg... en komt hij alleen nog voor in herinneringen...

Enne, hoe spreek je Sirius eigenlijk goed uit?
Suh-rai-us of Sai-rie-us? Of nog weer anders?

Toen de twee films nog niet uit waren hoorde ik mensen ook problemen hebben met Hermione... Ze zeiden dan dingen als 'Her-mie-oon' of 'Her-mai-oon' whehe
Tis toch echt Her'mai-on'ie

En ik zeg Sirius in het Nederlands, ik denk niet dat dat anders is in het Engels.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:21
Verwijderd
Ik hoor ook veel mensen klagen dat het plot in het begin zo veelbelovend was en dat de climax dan zo lullig is. Ben ik de enige die het gevoel heeft dat dit nog helemaal niet de climax is, maar gewoon een opzet voor de volgende 2 boeken? Ik zie dit niet meer als een afzonderlijk boek, zoals de voorgaande 4 delen, maar als 3 boeken die eigenlijk samen 1 boek vormen. In de voorgaande jaren (nou ja, in de 4e ook niet echt) heeft Harry al die vormen van Voldemort verslagen, maar ik neem aan dat Voldemort zelf wacht met verslagen worden tot boek 7. Een echte climax komt er dan toch ook niet tot dan?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:24
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Ook verrot, lees ik dit omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen, wordt hier ten sterkste gesuggereerd dat Sirius doodgaat...

Ik hoop maar dat het niet waar is.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 24-06-2003 @ 12:21:
Ik hoor ook veel mensen klagen dat het plot in het begin zo veelbelovend was en dat de climax dan zo lullig is. Ben ik de enige die het gevoel heeft dat dit nog helemaal niet de climax is, maar gewoon een opzet voor de volgende 2 boeken? Ik zie dit niet meer als een afzonderlijk boek, zoals de voorgaande 4 delen, maar als 3 boeken die eigenlijk samen 1 boek vormen. In de voorgaande jaren (nou ja, in de 4e ook niet echt) heeft Harry al die vormen van Voldemort verslagen, maar ik neem aan dat Voldemort zelf wacht met verslagen worden tot boek 7. Een echte climax komt er dan toch ook niet tot dan?
In de eerste vier boeken waren het telkens afzonderlijke dingen, min of meer, idd. Ik denk ook dat de laatste drie boeken 1 geheel vormen... nóg meer dan deel 5 met de andere boeken.
De eerste 4 waren een beetje... inleidend; Voldemort groeit sterker en komt terug. De laatste drie gaan dan natuurlijk over zijn terugkomst en hoe hij verslagen wordt...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
telluriet schreef op 24-06-2003 @ 12:24:
Ook verrot, lees ik dit omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen, wordt hier ten sterkste gesuggereerd dat Sirius doodgaat...

Ik hoop maar dat het niet waar is.
Mja, het is het ruige spoiler topic he, je kan verwachten dat er dan echt over de inhoud wordt gesproken.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:03
Verwijderd
Kan iemand mij 1 dingetje vertellen??
Doet Snape in dit boek ook mee?? Het lijkt mij namelijk wel, ik zit nu een gedownloade versie van 't boek te lezen (mijn geduld is helaas op) en ik heb het idee dat dit een fake is.
Er zitten zelfs nog spelfouten in (wat mij niet lijkt te kunnen) en Snape doet helemaal niet mee.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:19
Verwijderd
Snape doet zeer zeker mee. Mijn allerfavorietste stukken in het boek waren Harry/Snape. Oh god, wat was dat ongelooflijk fanfiction. Ik zag ze al in elkaars armen vallen en gepassioneerde seks hebben op die beruchte office floor waar Harry zich telkens on all fours bevond
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 14:02
Verwijderd
Argg, dan heb ik dus zeler 80 pagina's van een fake zitten lezen!
Na ja, is ook maar beter, want dat verhaal was helemaal niet leuk.

Hmm, dan gaan we maar weer door met wachten op de postbode
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 15:44
Caelis
Caelis is offline
Citaat:
Morgan schreef op 24-06-2003 @ 13:19:
Snape doet zeer zeker mee. Mijn allerfavorietste stukken in het boek waren Harry/Snape. Oh god, wat was dat ongelooflijk fanfiction. Ik zag ze al in elkaars armen vallen en gepassioneerde seks hebben op die beruchte office floor waar Harry zich telkens on all fours bevond
Ik dacht eigenlijk al dat ik gek aan het worden was

Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet erg gevonden had
Ware het niet dat Harry misschien een klein beetje jong is voor Snape


Maar ben ik nou de enige die het Snape-gehalte in het boek een beetje tegen vindt vallen? Ik had echt verwacht dat hij veel meer voor zou komen enzo
__________________
Nee dank u, ik hoef geen applaus.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 15:46
Shinosu
Avatar van Shinosu
Shinosu is offline
zoals al veel mensen hebben gezegd:


NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sirius mag niet dood!!!!!!!!



Ik vind het echt gemeen dat ze hem zomaar vermoordt, ze weet toch wel dat iedereen hem super cool vindt?!? Waarom had ze Mr. Weasley nou niet dood kunnen laten gaan, dat was minder erg geweest.....

Het leukste stuk vond ik die herinnering van Snape, alleen was James wel zeer gemeen. Ik had verwacht dat ze daar nog iets dieper op in zouden gaan, waarom Lily uiteindelijk wel met James is getrouwd.


(heb nog zitten janken op het eind, zooooooooo'n triest gesprek met Dumbledore)
__________________
In my defense, I prefaced that with, "with all due respect."

Laatst gewijzigd op 24-06-2003 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 16:23
Verwijderd
Mensen, wat denken jullie dat we in deel 6 gaat gebeuren? Misschien wat voorbarig om daar nu al over te beginnen, maar lijkt me leuk om daar met z'n allen over te fantaseren.

Op internet vond ik een uit lijstje met een mogelijke titel, maar ik denk niet dat het erg serieur is... De titel zal worden; 'Harry Potter and the Green Flame Torch' met als punten;

- Voldemort zal niet sterven ondanks de pogingen van Harry. Pas in het laatste boek zal hij waarschijnlijk dood gaan.
- Hermelien (Hermione) zal gewond raken en naar het ziekenhuis moeten. Harry en Ron gaan samen de strijd aanbinden met Voldemort.
- Dit boek heet zo omdat Harry een fakkel vindt die goeie dingen beter maakt en slechte dingen dood maakt.
- Er wordt meer verteld over Severus Sneep. (Snape)
- Kasper Krauwel wordt misschien vermoord. (maar mischien al in boek 5) lijkt me onwaarschijnlijk
- Harry en Cho-Chang krijgen heel even verkering.
- Harry hoeft misschien nooit meer naar de familie Duffeling (Dursley). maar naar Zwarts (Black)
- Sirius zal terugkomen en ook in dit deel weer een belangrijke rol spelen.
- Misschien komen we te weten hoe Foppe de Klopgeest (Hoe heet hij ook weer in het engels??) dood is gegaan en waarom hij zo vervelend is.

Mja, veel van die dingen lijken me niet echt serieus en bedacht na deel 4, zonder dat men dus ook maar iets van deel 5 af wist.

Zelf moet ik eerst nog maar even deel vijf uit lezen voordat ik mee kan fantaseren

*gaat lezen*
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Caelis schreef op 24-06-2003 @ 15:44:
Ik dacht eigenlijk al dat ik gek aan het worden was

Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet erg gevonden had
Ware het niet dat Harry misschien een klein beetje jong is voor Snape


Maar ben ik nou de enige die het Snape-gehalte in het boek een beetje tegen vindt vallen? Ik had echt verwacht dat hij veel meer voor zou komen enzo
Mja, hier is hij idd nog te jong, maar in z'n 7e jaar.... Mwaha. Ik heb teveel SS/HP gelezen, geloof ik, maar het is toch echt zo ongelooflijk overduidelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 19:59
Verwijderd
Ik had altijd al een beetje een zwak voor Sneep, maar in dit boek is hij opeens zo ontzettend geweldig Perkamentus zei natuurlijk al dat hij goed was enzo, maar met die herinnering die Harry in de Hersenpan van Sneep zag liggen de verhoudingen ook opeens helemaal anders. Leuk En ik vond het ook erg gaaf dat Harry in het tweede hoofdstuk voor het eerst in zijn leven blij was dat Petunia zijn tante was. Ik heb het idee dat dat gevoel nog sterker gaat worden in de volgende boeken
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:10
Retinite
Avatar van Retinite
Retinite is offline
mozes, is tniet een beetje overdreven om mn ding te knippen uit de topic, omdat er iets verteld wordt wat op de UITGEVERS site staat, maar ok , ik krijg m morgen..... HOOOOP ik
__________________
Sorry kindjes, maar IK ben niet te koop...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:20
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
die herrinering van snape was idd erg leuk..en ja,t hele boek zit vol me harry/snape dingen.. hoewel k sirius/lupin dingen leuker had gevonden.. en k ben het met morgan eens over dat climax..
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 22:41
Verwijderd
Ik hoop zoooo dat Snape in een van de volgende boeken gewoon een uebergoede wizard blijkt en Harry zijn leven redt en Voldemort doodtovert. Wordt Harry tenminste niet te arrogant.

(Na de derde keer vond ik het erg irritant worden dat Harry zich zo verongelijkt voelde en begon te schreeuwen 'en wie was het dan wie de philosopher's stone redde en wie vocht met Voldemort - Ron: *schrik* - en wie redde Ginny en bla bla bla'. Dat hoefde niet zo, vond ik.)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 23:02
Caelis
Caelis is offline
Citaat:
hppa schreef op 24-06-2003 @ 22:41:

(Na de derde keer vond ik het erg irritant worden dat Harry zich zo verongelijkt voelde en begon te schreeuwen 'en wie was het dan wie de philosopher's stone redde en wie vocht met Voldemort - Ron: *schrik* - en wie redde Ginny en bla bla bla'. Dat hoefde niet zo, vond ik.)
Dat is inderdaad wel waar... Het werd echt zo'n vervelend puberjoch Dat is natuurlijk wel logisch, maar om nou te zeggen dat ik niet een beetje een hekel aan 'm kreeg bij de zoveelste keer...
__________________
Nee dank u, ik hoef geen applaus.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Caelis schreef op 24-06-2003 @ 23:02:
Dat is inderdaad wel waar... Het werd echt zo'n vervelend puberjoch Dat is natuurlijk wel logisch, maar om nou te zeggen dat ik niet een beetje een hekel aan 'm kreeg bij de zoveelste keer...
Dat had ik al toen hij begon te schreeuwen toen hij niets had gehoord van Ron en Hermione... Maar ik weet niet, volgens mij is dat ook wel een beetje de bedoeling. Je denkt dan telkens van 'Harry, hou je in, doe normaal man!' enzo... 't is gewoon een rottige puber... en zo komt hij ook over. Eerst kwam hij over als een onzeker iel jochie, nu als een arrogante puber... Ik denk dat dat wel een beetje de bedoeling is....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2003, 23:57
Verwijderd
Ik vind het juist geweldig dat hij niet zo geweldig meer is. Ze worden allemaal een beetje menselijker, een beetje minder typisch.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:15
Verwijderd
Het is ergens natuurlijk hartstikke goed dat ze wat menselijker worden, maar waar ik de anderen sympathieker ga vinden vind ik dat van Harry niet en dat vind ik jammer. Ook dat hij zo gaat bokken omdat hij Cho niet begrijpt... behoorlijk irritant.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 11:22
Verwijderd
Citaat:
raaah schreef op 25-06-2003 @ 10:15:
Het is ergens natuurlijk hartstikke goed dat ze wat menselijker worden, maar waar ik de anderen sympathieker ga vinden vind ik dat van Harry niet en dat vind ik jammer. Ook dat hij zo gaat bokken omdat hij Cho niet begrijpt... behoorlijk irritant.
Ik herken het juist heel erg, zo was ik ook rond mijn 15de, ik wist niet wat ik moest doen met wat ik voelde enzo... Is fijn dat dat in Harry zo duidelijk terugkomt
't Is gewoon even een rotjong, maar dat gaat hij zelf wel inzien wanneer hij 16/17 is hoor
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
raaah schreef op 25-06-2003 @ 10:15:
Het is ergens natuurlijk hartstikke goed dat ze wat menselijker worden, maar waar ik de anderen sympathieker ga vinden vind ik dat van Harry niet en dat vind ik jammer. Ook dat hij zo gaat bokken omdat hij Cho niet begrijpt... behoorlijk irritant.
Mja, hij is net mijn broertje op z'n vijftiende, maar dan minder erg. Je leest van hem uit en het is dus heel begrijpelijk dat hij zo chagrijnig is. Alles zit hem ook tegen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 25-06-2003 @ 11:47:
Mja, hij is net mijn broertje op z'n vijftiende, maar dan minder erg. Je leest van hem uit en het is dus heel begrijpelijk dat hij zo chagrijnig is. Alles zit hem ook tegen.
Uhu, precies

Ik vind het echt knap dat Rowling mensen zo kan laten... mja, opgroeien.. Lijkt me echt moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 13:42
the tourist
the tourist is offline
Argh, ik ben pas op blz 500 en ik heb ´per ongeluk´ wat spoilers gelezen... (ik ben gewoon té nieuwsgierig )

Ik ga maar weer doorlezen, nu wil ik heb ook uit hebben
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 00:03
Verwijderd
Ik had ook heel erg de neiging om de spoilers van anderen door te lezen, maar ik heb het niet gedaan. Dat hield de spanning er tenminste wel een beetje in.

Ja, het opgroeien lijkt mij ook lastig... aan de andere kant misschien ook niet, want je kunt je personages blijven houden. Je moet alleen goed in de gaten houden dat ze eerst jong zijn enzo, dat het karakter bij de leeftijd past. Lijkt mij erg lastig.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 26-06-2003 @ 00:03:
Ik had ook heel erg de neiging om de spoilers van anderen door te lezen, maar ik heb het niet gedaan. Dat hield de spanning er tenminste wel een beetje in.

Ja, het opgroeien lijkt mij ook lastig... aan de andere kant misschien ook niet, want je kunt je personages blijven houden. Je moet alleen goed in de gaten houden dat ze eerst jong zijn enzo, dat het karakter bij de leeftijd past. Lijkt mij erg lastig.
Ik zou telkens terugvallen naar het 'oude' karakter...
Maar als je het goed eerst op papier zet moet het wel uit te werken zijn
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 16:39
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Ik vond Harry juist heel in dit boek. ik ovnd 'm altijd maar een softie, maar nadat ie Hermione en Ron een paar keer goed had af lopen bekken ben ik toch wel een klein beetje fan geworden van hem Cho stelde zich wel heel erg aan...

ik wou helemaal spoilerfree blijven, dus ik niet naar HP sites, alle mensen van wie ik wist dat ze 'm zouden lezen geblokkeerd op msn etc... gaat een jongen uit mijn klas tegen me praten, het eerste woord dat ie zegt: "Sirius"... wat was ik kwaad zeg.. toen ik het in het boek las heb ik zo hard zitten janken... ik hield zo erg van sirius... en ik hoop wel dat hij toch ooit nog op de één of andere manier terugkomt. Zoals Luna al zei: het is niet zo dat ze voor altijd weg zijn.

Citaat:
Snape doet zeer zeker mee. Mijn allerfavorietste stukken in het boek waren Harry/Snape. Oh god, wat was dat ongelooflijk fanfiction. Ik zag ze al in elkaars armen vallen en gepassioneerde seks hebben op die beruchte office floor waar Harry zich telkens on all fours bevond
*proest* jij wel ja

Ik ben er nu nog meer van overtuigd dat er echt wel toekomst zit in Draco/Hermione Ik bedoel, James pestte vroeger dus ook altijd kinderen, voelde zich ook superieur en Lily had een hekel aan hem.

Citaat:
Tis toch echt Her'mai-on'ie
herm-own-ninny
En ik zeg Sirius in het Nederlands, ik denk niet dat dat anders is in het Engels.
ik zeg altijd sih-rius, dus ongeveer als in het nederlands, maar dan met een i i.p.v. een ie.

edit: snape was zooo über *fan is*
en de Weasley Twins ik heb me rot gelachen en Lee! ik zal hem zo missen bij de quidditch matches... *pinkt traantje weg*
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Pherwilyaiel schreef op 26-06-2003 @ 16:39:
Ik vond Harry juist heel in dit boek. ik ovnd 'm altijd maar een softie, maar nadat ie Hermione en Ron een paar keer goed had af lopen bekken ben ik toch wel een klein beetje fan geworden van hem Cho stelde zich wel heel erg aan...

ik wou helemaal spoilerfree blijven, dus ik niet naar HP sites, alle mensen van wie ik wist dat ze 'm zouden lezen geblokkeerd op msn etc... gaat een jongen uit mijn klas tegen me praten, het eerste woord dat ie zegt: "Sirius"... wat was ik kwaad zeg.. toen ik het in het boek las heb ik zo hard zitten janken... ik hield zo erg van sirius... en ik hoop wel dat hij toch ooit nog op de één of andere manier terugkomt. Zoals Luna al zei: het is niet zo dat ze voor altijd weg zijn.

*proest* jij wel ja

Ik ben er nu nog meer van overtuigd dat er echt wel toekomst zit in Draco/Hermione Ik bedoel, James pestte vroeger dus ook altijd kinderen, voelde zich ook superieur en Lily had een hekel aan hem.

ik zeg altijd sih-rius, dus ongeveer als in het nederlands, maar dan met een i i.p.v. een ie.

edit: snape was zooo über *fan is*
en de Weasley Twins ik heb me rot gelachen en Lee! ik zal hem zo missen bij de quidditch matches... *pinkt traantje weg*
Oh kom op, zag jij niets in die Snape/Harry scenes?

Jaaa, Draco/Hermione is geweldig, maar ik geloof dat JKR heeft gezegd dat er geen Redeemed!Draco komt - oftewel, hij zal nooit aan de kant van de goeien komen. Erg jammer, want Draco/Hermione of Draco/Ginny zijn zo ongeveer mijn favo stelletjes.
En Lee, jaaa! Wat is zijn naam trouwens ook al weer in het Nederlands? Leo Jordaan?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 26-06-2003 @ 22:22:
Oh kom op, zag jij niets in die Snape/Harry scenes?

Jaaa, Draco/Hermione is geweldig, maar ik geloof dat JKR heeft gezegd dat er geen Redeemed!Draco komt - oftewel, hij zal nooit aan de kant van de goeien komen. Erg jammer, want Draco/Hermione of Draco/Ginny zijn zo ongeveer mijn favo stelletjes.
En Lee, jaaa! Wat is zijn naam trouwens ook al weer in het Nederlands? Leo Jordaan?
Serieus?!
Leo Jordaan?! Wat is dat nu voor een naam?!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-06-2003 @ 22:30:
Serieus?!
Leo Jordaan?! Wat is dat nu voor een naam?!
Nou ja, ik geloof dat ze gezegd heeft dat hij en Harry's clubje geen vriendschap zullen sluiten oid. Ik weet niet of ik het nou te heftig neerzet of niet... In dit boek leek Draco in ieder geval niet belangrijk genoeg om over te laten stappen naar de goeien...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 26-06-2003 @ 23:28:
Nou ja, ik geloof dat ze gezegd heeft dat hij en Harry's clubje geen vriendschap zullen sluiten oid. Ik weet niet of ik het nou te heftig neerzet of niet... In dit boek leek Draco in ieder geval niet belangrijk genoeg om over te laten stappen naar de goeien...
't Zal wel erg gemeen van Hermione zijn om met Draco te willen gaan... Maar wel cool Misschien worden ze stiekem verliefd maar blijft Draco inderdaad aan de slechte kant... Hmmm, lijkt me wel erg leuk

Waar lees je overigens al die fanfic's? Ik zoek leuke
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-06-2003 @ 23:31:
't Zal wel erg gemeen van Hermione zijn om met Draco te willen gaan... Maar wel cool Misschien worden ze stiekem verliefd maar blijft Draco inderdaad aan de slechte kant... Hmmm, lijkt me wel erg leuk

Waar lees je overigens al die fanfic's? Ik zoek leuke
Ik kom op fanfiction.net. Daar moet je machtig spitten, maar er zit af en toe verrassend goed spul tussen.

Ken je de Draco Trilogie van Cassandra Claire niet? *geschokt* Dat is echt de beste HP fanfiction ooit, ik geloof dat zij ondertussen een betere schrijfster is dan Rowling zelf. Haar Draco is geweldig, Redeemed!Draco wel maar heerlijk sarcastisch en mooi.

Hier vind je de link naar haar fanfiction.

Op schnoogle staat trouwens sowieso veel goeds - novellike fanfiction. Ik kan niet altijd de moeite opbrengen om het helemaal te lezen, maar Cassandra Claire's werk is dat echt waard.

Ook handig is dat zij een livejournal friends list heeft vol met goede schrijvers, die daarin vaak ook stukjes posten.

(hoezo ik ben een stalker? (A))
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.