Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2020, 15:39
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ja dat gaat dus mooi niet meer door

Maar eigen schuld! En dankjewel! Ben zeer benieuwd hoe het bevalt in een organisatie die eh 20x zo groot is Spannenddd.

En ik ben echt megatrots op m'n gevoerde salarisonderhandeling
__________________
#JeSuisAldi
Advertentie
Oud 27-01-2020, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Niet conservatief, maar wel snel negatief/sceptisch. Ik vind al snel dat iemand zich niet zo moet aanstellen of gewoon harder moet werken als hij/zij hogerop zou willen. Ik sta niet waar ik nu sta doordat ik ‘geluk’ gehad heb, ik heb er zelf voor geknokt en op geanticipeerd.
Haha wat walgelijk dit eigenlijk
Zo was ik ook ooit. Ik kwam er achter dat het behoorlijk naïef van me was en dus doe ik het niet meer. Ik ben er achter gekomen hoe hard ook vrouwen hun posities misbruiken en hoe hard zij kunnen manipuleren.

Ik moedig nu elke vrouw aan om hard te werken en zoveel mogelijk carrière te maken en ook te praten over alle shit die ze dan over zich heen krijgt.
Oud 27-01-2020, 17:33
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Open sollicitaties kunnen altijd, maar komen bij veel bedrijven helemaal nooit terecht bij de afdeling waar je zou willen komen te werken. Zou daar niet te veel waarde aan hechten, gewoon gericht solliciteren.

Het is – blijkbaar, ik verzin dit niet – typisch vrouwelijk om aan alle vereisten van een vacature te willen voldoen. Dit is er één van; ‘ze verwachten iemand per x-x-2020 en dan kan ik niet, moet ik wel solliciteren?’. Als je verder een goede kandidaat bent, gewoon solliciteren. Lieg niet over je beschikbaarheid, zeg eerlijk dat je een contract hebt tot september. Maar ik zou dat niet in je allereerste sollicitatiebrief uit jezelf vermelden, zorg dat je de eerste schifting doorkomt en vanaf dan eerlijk en open zijn.

Als ze je willen hebben, en ze vragen of je niet eerder kan beginnen, eerlijk gesprek met huidige werkgever aangaan. Die zit ook net te wachten op een ongemotiveerde werknemer die haar tijd tot september uitzit. Kan wellicht middle ground gevonden worden – jij werkt keurig uit tot en met juni (ik zeg maar wat) en draagt je werk tip top over.

Wij willen graag de beste mensen voor de functie. Wij zouden in de vacature ook zetten dat het per direct of per 1 feb 2020 is of zo, maar zouden in de praktijk zeer zeker bereid zijn om een paar maanden tot een half jaar te wachten (een externe in te huren om de periode te overbruggen) op de perfecte kandidaat.
Ik heb wel vaker open sollicitaties gestuurd en alleen als ik wist aan wie ik de brief moest richten , maar toch kreeg ik vrijwel nooit antwoord op.

Dat vrouwen minder snel solliciteren als ze niet aan alle eisen voldoen, heb ik inderdaad ook gelezen. Daar heb ik mezelf ook op betrapt, vooral toen ik net begon met solliciteren na mijn afstuderen. Met name als ze om een bepaald aantal jaar werkervaring vragen ben ik bang dat ik toch geen kans maak. Inmiddels reageer ik veel sneller op een vacature. Vrouwen zouden het trouwens ook minder goed doen bij salarisonderhandelingen dan mannen.

Ik vind het eng om het gesprek aan te gaan met mijn huidige werkgever of ik eerder mag stoppen, maar het lijkt me sterk dat er geen mogelijkheden zijn.
Oud 27-01-2020, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ja dat gaat dus mooi niet meer door
Hehehehe, nou jah dan moet je maar bier drinken om andere redenen. Is het binnen de sector wel?
Oud 27-01-2020, 19:45
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Hehehehe, nou jah dan moet je maar bier drinken om andere redenen. Is het binnen de sector wel?
Dat lukt meestal wel

Oui, een van de grote die iedereen wel kent!
__________________
#JeSuisAldi
Oud 27-01-2020, 19:53
Verwijderd
De Mastreechter Staar :liefde:

https://www.mastreechterstaar.nl/
Oud 27-01-2020, 19:58
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
HALLO PRIVACY ALLES KUTERTUR
__________________
#JeSuisAldi
Oud 29-01-2020, 10:54
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Besteed dat uit macra
Met mijn constante stroom aan telefoons en een aanmaning via de post is het gelukt

Nog eentje, die zogezegd naar Syrië en zijn stervende moeder is (wat natuurlijk kan), en dan is 2019 rond.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 29-01-2020, 10:56
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Donderdag op gesprek bij de boekhouder om te kijken naar auto's, laptops en andere onkosten
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 29-01-2020, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Met mijn constante stroom aan telefoons en een aanmaning via de post is het gelukt
Ja maar dat is niet waar je goed in bent en je krijgt er zo te lezen ook geen energie van. Betaal iemand om dit voor je te doen. Niet te zuinig zijn op dit soort dingen.

Citaat:
Nog eentje, die zogezegd naar Syrië en zijn stervende moeder is (wat natuurlijk kan).
Alsje dit zelf bljft doen, ga je erg snel erg sarcastisch worden over dit soort zaken

Citaat:
Donderdag op gesprek bij de boekhouder om te kijken naar auto's, laptops en andere onkosten
Je moet het zelf weten en ik zal er hiernaar niet meer over zeuren, maar misschien een net wat minder dure auto nemen en facturering/opvolging uitbesteden, heb je meer aan
Oud 29-01-2020, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dat is niet waar je goed in bent en je krijgt er zo te lezen ook geen energie van. Betaal iemand om dit voor je te doen. Niet te zuinig zijn op dit soort dingen.
Dit zijn van die valkuilen waar jonge ondernemers heel snel in trappen. Te goed en dan ook nog zelf erachteraan. Mensen willen je naaien, zien je als overheid/groot bedrijf en willen op hun geld zitten. Helemaal in de zorg vinden ze het vaak onzin dat er betaald moet worden, luister nou gewoon naar ome Ertur.
Oud 29-01-2020, 13:57
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Mjah ik ken eigenlijk geen collega's die het niet zelf doen. Misschien ook maar eens informeren bij onze vakgroep.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 29-01-2020, 14:41
Verwijderd
Dat het geen standaard is, betekent niet dat het geen standaard zou moeten zijn. Maar misschien is de consumentenbescherming in België wel dusdanig dat het niet uit kan, ik weet 't niet zeker natuurlijk.
Oud 30-01-2020, 08:21
Verwijderd
De flexer is al voor de vierde keer ziek. We hadden vanavond een afscheidsetentje met onze oude teamleider en we zouden met het hele team gaan. Dinsdag zijn twee collega's al teruggekomen vanwege ziekte en vanavond kan ik dus aan t werk. Gisteravond werd ik daar over gebeld rn ik heb zelf besloten dat ik ga werken maar ik ben er echt slecht van. Ik had me echt verheugd op gisteravond alleen thuis zijn en brieven schrijven en serie kijken en thee drinken en ik heb me de hele avond nergens op kunnen concentreren. Ik heb er echt buikpijn van dat ik niks kan plannen zonder dat ik bang hoef te zijn dst het verzet moet worden. Ik weet echt niet wat ik hier mee moet.

Niet quoten
Oud 30-01-2020, 08:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Niet lullig bedoeld, maar waarom zou jij altijd dat soort dingen moeten opvangen? Als je op vrij rekent kan je ook zeggen van nee ik kan niet. Zonder je te verantwoorden waarom.
Met zo’n etentje denk ik dat er dan met z’n allen gekeken moet worden wie er niet mee gaat, zoiets missen is altijd lullig voor die gene.
Het valt mij vaak op dat mensen in jou vakgebied het maar blijven oplossen voor de werkgevers. Terwijl die eigenlijk verantwoordelijk zijn. Ze eigenlijk te weinig personeel hebben, het kan soort van net uit terwijl je eigenlijk wat meer opties moet hebben.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 30-01-2020, 08:58
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ah shit, Caro. Ik snap het helemaal. In jouw sector is het nog 100 keer erger dan de mijne.
Ik staak vandaag voor het eerst niet als in dat ik ergens actie aan het voeren ben, maar ik werk thuis, om uren die ik vrijgeroosterd zou worden voor administratief werk zelf in te vullen. Superleuke regeling, er is alleen niemand om mijn uren voor mijn groep dan in te vullen.
Zo ben ik volgende week wel van alle stress af van dat soort werk: Cito’s nakijken en analyseren, schoolrapporten schrijven, onderwijskundige rapporten schrijven, schooladvies vaststellen... Komt altijd zo lekker bij elkaar uit in een korte periode.
Ergens vind ik het goed dat je de mensen op je werk niet laat zakken, maar het is wel erg dat je daarvoor persoonlijk zoveel moet opofferen. Is gewoon kut. Het hele systeem moet anders, anders is er straks helemaal niemand meer....
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 30-01-2020, 09:01
Verwijderd
Ik ben niet degene die het altijd oplost - in tegendeel, ik geef nog best regelmatig aan dat ik niks kan betekenen. Maar er zijn drie diensten per dag die door een bepaalde functie ingevuld moeten worden. En 4 mensen met die functie. Tel daarbij op dat we met die vier eens in de week een slaapdienst moeten invullen en dat we wel eem flexer hebben die dezelfde functie heeft maar dus al sinds december 4 keer ziek is geweest en de spoeling wordt erg dun. Per 1 februari beginnen twee nieuwe medewerkers met die functie en vanaf volgende week beginnen we met mensen van andere afdelingen inwerken op onze groep, maar daar hebben we nu nog nika aan.
Oud 30-01-2020, 10:08
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:


Je moet het zelf weten en ik zal er hiernaar niet meer over zeuren, maar misschien een net wat minder dure auto nemen en facturering/opvolging uitbesteden, heb je meer aan
Ik ben geen automens dus ik ging sowieso voor wat fiscaal het voordeligste zou zijn in mijn situatie hoor.

De kosten van factureren uitbesteden gaat nog niet opwegen tegen de voordelen jammer genoeg.
Het ging tot nu toe over bedragen als 60, 100 en 250 euro verspreid over een periode van 6 maanden.

Maar eerste gesprek net gehad en ik ga gewoon braaf luisteren naar de adviezen en een beetje inlezen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 30-01-2020, 10:16
Verwijderd
OMG Caro het maakt me echt steeds zo pissig.
Oud 30-01-2020, 10:17
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
verhaal
Dit komt echt zo goed als perfect overeen met de situaties die mijn vriendin heeft in het ziekenhuis. De werknemers moeten maar inspringen terwijl de directie al maanden weet dat er langdurige zieken of personeelstekorten zijn, maar ja ze krijgen het gewoonweg niet opgelost. Is dat dan slecht beleid van het ziekenhuis of een maatschappelijk probleem of allebei.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 30-01-2020, 10:19
Verwijderd
Het is allebei helaas. Maar in sommige gevallen wordt er adequater mee omgegaan.
Oud 30-01-2020, 10:22
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Het is allebei helaas. Maar in sommige gevallen wordt er adequater mee omgegaan.
De absurde verhalen over hoofden, kaderleden en artsen zijn op zich ook soms hallucinant. Dus het hele systeem mag hier ook wel eens grondig verbouwd worden.
In Nederland leek het wel altijd heel goed te draaien tijdens stage, maar dat was een UZ.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 30-01-2020, 10:23
Verwijderd
Oke ik kan hier een heel verhaal uiteenzetten over management en psychologie van bedrijven, maar ik ben een beetje brak.

Maar waar ik denk dat het op neer komt: slecht management zorgt volgens mij altijd voor een slechte (onveilige) sfeer. Waarin mensen nog slechter presteren. Zo'n, hulpeloze situatie. In onderbezetting en drukte en stress kan een goede manier van managen soms gewoon echt de tent draaiende houden en heeft iedereen een langere adem en dus kan er effectiever naar oplossingen gezocht worden ipv Pietje en Klaasje die ineens huilen, oh god wat moeten we daarmee, kan er naar veel grotere (financiële en personele) oplossingen gezocht worden. Ja ik weet niet hoe ik dat moet zeggen. Ben brak.
Oud 30-01-2020, 10:25
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Structurele oplossingen?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 30-01-2020, 10:29
Verwijderd
Haha ja zoiets. Ik ben zo brak dat er even niet uit komt.

Verder denk ik er dat er met name in de zorg mensen in de besturen zitten die niet echt de bezieling hebben ofzo. Meer het titeltje hier titeltje daar, geldje hier, geldje daar, even op tv komen etz.
Oud 30-01-2020, 10:32
Verwijderd
En het wordt dan onderonsjes, ja prof pietertje zit daar en daar en hij wordt een beetje bespuugd, is zielig, laten we hem een nieuwe functie geven! Ja over mensen weet ie geen donder en is al heel lang niet meer praktiserend, maar heeft een charisma, waar echt totaal niet doorheen te breken is. Zo blijft het nog steeds een netwerkje van mensen die echt niets kunnen besturen.
Oud 30-01-2020, 10:41
Verwijderd
Wat LaReina zegt sowieso. Goed management wordt zichtbaar als het schuurt. In de zorg is het management wel vaker (zeker niet altijd) matig tot slecht, om een hele keur aan redenen, maar bijvoorbeeld ook omdat er bijna niemand een carrière in de zorg begint met als idee om manager te worden.

Daarnaast moet zorg goedkoper, daar zijn allemaal leuke management fads als bijvoorbeeld lean yellow/green/black belt en allerhande variante op losgelaten. Prima technieken om een fabriek te stroomlijnen. Sterker nog, oprecht ook - juist toegepast - op ziekenhuizen. Maar pas het toe op het personeel en je komt onherroepelijk* in de situatie terecht waar qua personeelsbezetting er niemand meer ziek kan worden, zwanger kan worden, een andere baan kan vinden, zonder dat de rest genaaid is.

*Eigenlijk niet onherroepelijk, hier is natuurlijk rekening mee te houden, JUIST in de zorg, maar dat gebeurt op de een of andere manier nooit. Waarschijnlijk vanwege de eerste alinea.
Oud 30-01-2020, 10:49
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik word later ook een hallucinante arts
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 30-01-2020, 10:50
Verwijderd
Ja, ik denk ook dat er veel mensen een carrière in de zorg starten met het idee dat ze gewoon arts* worden, maar er achter komen dat ze helemaal niet zo goed zijn met hun handen of met mensen en dat ze dus alles gedaan hebben op goed geheugen en feitenkennis. Maar die hebben van management (nooit interesse in gehad) al helemaal geen kaas gegeten, maar dat hebben ze zelf niet door. Ze moeten toch wat als ze gewoon slechte praktiserende artsen zijn. Dit zijn ook vaak de hoogleraren die veel geld voor onderzoek kunnen binnenhalen, maar echt nul mensenkennis hebben. Dat geld voor onderzoek komt dan sowieso in vage potjes terecht, wat weer weerstand oplevert bij het personeel, omdat het vermoeden is dat het gewoon achterover gedrukt wordt in een wereld met dubbele agenda's.

Wat er ook veel gebeurt is dat het zo'n hopeloze shitzooi is, dat er van buitenaf managers worden aangetrokken. Snelle boys die via via wat gehosseld hebben en over dat soort figuren wordt er dan geklaagd dat deze persoon totaal NIETS weet over hoe het in de medische wereld aan toe gaat, maar zo'n persoon kan wel hard beslissingen maken.

*voorbeeld, ga niet iedereen benoemen die een carrière in de zorg start
Oud 30-01-2020, 11:03
Verwijderd
De universitaire wereld is ook een goed voorbeeld, ergens denk ik dat daar de bezieling meer komt. Maar dat is zo hard werken dat veel mensen hun posities niet meer willen afstaan, want ja ze hebben er hard voor geknokt. Knok jij er ook maar hard voor! (Vrouwen doen dit ook veel, kutwijf werk maar wat harder, ik heb er ook hard voor gewerkt, dat dat betekent dat ze het bed hebben moeten delen met prof em lubricare wordt dan niet gezegd)

De oudere generatie emeritus hoogleraren die denken als ware narcisten en denken de enige waarheid in pacht te hebben. Maken niet plaats voor de jongere generatie, want "wat weten zij nou". Jongere generatie die vol frustratie op universiteiten lopen en uiteindelijk besluiten de academische wereld te verlaten.

Het is een verschrikkelijk bolwerk, als rector kan je ook weinig, behalve toekijken en hopen dat er verandering in komt. Verder zijn er zoveel problemen, dat je alle faculteiten met problemen optelt, het probleem zeer groot is, maar er ook in het onderwijs problemen zijn met onderbezetting, geldtekort etc.

De gedachte dat er niets aan gedaan kan worden, of dat mensen uit angst voor represailles en hun vroegtijdig einde van hun carrière, geeft dan de klootzakken vrij spel. Het wordt als een ware een wedstrijd wie het hardste mensen kunnen pakken, mannen die het hardste kunnen schreeuwen op vrouwen etc.

En vele academische medische centra zijn gelieerd aan universiteiten met dit soort middelmatige bestuurtjes.

Oke ik ben brak, maar dit is wel echt mijn dingetje om hier uren over te filosoferen, maar waar ik ook zeer vaak verdrietig om word en zelf ook moet toezien hoe schandalig mensen en ondersteunend personeel behandeld worden.
Oud 30-01-2020, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Dit komt echt zo goed als perfect overeen met de situaties die mijn vriendin heeft in het ziekenhuis. De werknemers moeten maar inspringen terwijl de directie al maanden weet dat er langdurige zieken of personeelstekorten zijn, maar ja ze krijgen het gewoonweg niet opgelost. Is dat dan slecht beleid van het ziekenhuis of een maatschappelijk probleem of allebei.
Bij ons op het werk is het een combi van allebei. Het personeelstekort in de zorg is serieuze shit en ik werk met een doelgroep die zelfs binnen de gehandicaptenzorg wel echt een beetje gemeden wordt. Er zijn de laatste tijd meerdere serieuze kandidaten op gesprek geweest, maar dat loopt stuk als ze een avond mee lopen want "Het is toch niet hun doelgroep." Wat ik snap, want als je geen ervaring hebt zie je echt alleen maar 2 clienten in hun rolstoel zitten, een jongen die aan je komt ruiken en een kaal meisje op de bank. Er is ervaring en inzicht nodig om verder te kijken dan dat. En dat is er op het moment nauwelijks.
Daar staat tegenover dat ik op een locatie werk waar vrijf groepen wonen (met drie teams, waarvan twee teams werken in subteams) en pas van de zomer ging er bij de toenmalige teamleider een belletje rinkelen dat we elkaar onderling moeten kunnen uithelpen wil je draagvlak en flexibiliteit creeëren. MAAR op dat moment gingen er bij drie subteams mensen lopen waardoor hun formatie ook niet meer compleet was en er geen ruimte was om bij ons ingewerkt te worden. De formatie is bij de andere teams pas sinds 1 januari compleet, en toen ging een collega per 1 februari 6 weken met verlof, enigszins onaangekondigd, waardoor er nóg een keer een gat ontstaat. Het is gewoon echt een puinhoop en het ene gata wordt met het andere gevuld.

Citaat:
Oke ik kan hier een heel verhaal uiteenzetten over management en psychologie van bedrijven, maar ik ben een beetje brak.

Maar waar ik denk dat het op neer komt: slecht management zorgt volgens mij altijd voor een slechte (onveilige) sfeer. Waarin mensen nog slechter presteren. Zo'n, hulpeloze situatie. In onderbezetting en drukte en stress kan een goede manier van managen soms gewoon echt de tent draaiende houden en heeft iedereen een langere adem en dus kan er effectiever naar oplossingen gezocht worden ipv Pietje en Klaasje die ineens huilen, oh god wat moeten we daarmee, kan er naar veel grotere (financiële en personele) oplossingen gezocht worden. Ja ik weet niet hoe ik dat moet zeggen. Ben brak.
Onze huidige teamleider is echt heel fijn. Gisteren was ze officieel neit eens aan het werk en ze heeft echt met man en macht gehannest om dingen rond te krijgen. Helaas zijn dit issues die niet van vandaag op morgen opgelost zijn. Ik denk oprecht dat de organisatie en het management goed geregeld izjn binnen de organisatie. Ter illustratie: het is een hele hype in de zorg om te werken met zelfsturende teams. Daar doen zij nie tana mee. Vorig jaar is er een nieuwe bestuurder aangenomen en er is net zo lang gezocht tot er een bestuurder was die níet geloofde in zelfsturing binnen de zorg. De zorgteams moeten kunnen zorgen. Er lopen veel initiatieven om als organisatie beter te worden en medewerkers worden oprecht gestimuleerd om hier in mee te denken. De organisatie is gegroeid vanuit vraag ("Hallo onze zoon krijgt dagbesteding bij jullie en we willen graag om tafel om te kijken of het mogelijk is om ook bij jullie te komen wonen") en niet omdat ze beweren dat ze daarmee betere zorg kunnen leveren. Ik heb geen verstand van management, maar ik vind oprecht dat er goed voor de medewerkers gezorgd word. Dat klinkt lekker tegenstrijdig met de emoties die ik er bij heb, maar dat komt omdat ik dit al veel te lang doe. Op mijn vorige werk ook. En ik vind het kut, máár ik word wel gehoord en gedragen door het team én de teamleider. Dat ben ik anders gewend.

Overigens werd ik net gebeld door de teamleider. Mensen van het AC vallen vanavond in. Ook dat is wel iets wat echt heel tof is - in de zomer waren die collega's echt neit bereid om uit te helpen. De ernst van de situatie lijkt daar tot hen door te dringen en zij stellen zich steeds flexibeler op. Er zit wel lucht in en er komt verbetering, maar ik moet dit echt geen maand meer doen want ik ga er echt aan onder door.
Oud 30-01-2020, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Dit komt echt zo goed als perfect overeen met de situaties die mijn vriendin heeft in het ziekenhuis. De werknemers moeten maar inspringen terwijl de directie al maanden weet dat er langdurige zieken of personeelstekorten zijn, maar ja ze krijgen het gewoonweg niet opgelost. Is dat dan slecht beleid van het ziekenhuis of een maatschappelijk probleem of allebei.
Het tekort aan personeel in de zorg in NL is een maatschappelijk probleem en steeds minder verwijtbaar, alhoewel het natuurlijk altijd verwijtbaar kan zijn. Vaak is er dan ook wel iets anders zichtbaar zoals een significant hoger verloop.
Oud 30-01-2020, 16:31
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Morgen vertrekt onze manager. De openstaande vacature is een lachertje, er zijn al 100 sollicitaties maar niemand die geschikt is omdat het zo’n wanstaltig slecht geschreven vacature is. Daarnaast heeft niemand geantwoord op de vraag, “denken jullie dat een van ons teamleads dit kan overnemen”. Ik heb morgen iets wat moet doorgaan voor een salarisgesprek waarbij al is aangegeven dat ik twee opties krijg.....
Oftewel, het baanjachtseizoen is weer geopend.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 30-01-2020, 22:22
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Enilorac, fijn dat ze bij jullie wel meer doordrongen zijn van het wat beter organiseren en dat die zelfsturende teams maar heel matig werken. Vooral ook fijn dat je zo gewaardeerd wordt.
Als het zoveel kost dat je zegt dat je dit geen maand vol meer houd kan je beter op tijd wat stapjes terug doen. Beter nu meer nee dan straks er helemaal uit. Knuffel! Hoop dat het snel wat beter wordt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 30-01-2020, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Morgen vertrekt onze manager. De openstaande vacature is een lachertje, er zijn al 100 sollicitaties maar niemand die geschikt is omdat het zo’n wanstaltig slecht geschreven vacature is. Daarnaast heeft niemand geantwoord op de vraag, “denken jullie dat een van ons teamleads dit kan overnemen”. Ik heb morgen iets wat moet doorgaan voor een salarisgesprek waarbij al is aangegeven dat ik twee opties krijg.....
Oftewel, het baanjachtseizoen is weer geopend.
Oooh liefje als je even wil spuien dan bellen we ff hoor <3
Oud 31-01-2020, 00:00
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 31-01-2020, 06:56
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Oooh liefje als je even wil spuien dan bellen we ff hoor <3
Dat is heel lief maar ik ben al de volledige maand januari aan het spuien, wat maakt dat ik heb besloten dat t tijd is voor iets anders.
Maar de idioterie kunnen we vanavond of morgen best even bespreken. Het is te hilarisch af en toe om het niet te delen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 31-01-2020, 08:31
Verwijderd
Ja nee snap ik
Oud 31-01-2020, 15:28
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik heb een nieuwe klus en ik denk dat ik er heel goed mijn ei in kwijt ga kunnen
Oud 31-01-2020, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Ik heb morgen iets wat moet doorgaan voor een salarisgesprek waarbij al is aangegeven dat ik twee opties krijg.....
En en en wat waren de twee opties? Ik hoef geen salaris te horen maar ben wel benieuwd hoe ze dat bedoelden - mangementverantwoordelijkheid er bij of zo?
Oud 31-01-2020, 16:49
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik ben door mijn opdrachtgever (een gemeente) ingehuurd om beleidsondersteuning te leveren en het blijkt een hele goede match! Mijn baas gaf mij aanvankelijk hele vage opdrachten. Daardoor voelde ik me in het begin een beetje verloren, maar dat gaf me de vrijheid om er zelf een invulling aan te geven. Uiteindelijk vonden ze mijn geleverde werk boven verwachting goed Ik werd bij steeds meer projecten (inhoudelijk) betrokken. Nu ben ik een Collegevoorstel aan het schrijven waarin ik nieuw beleid voorstel dat ik zelf heb ontwikkeld. Ik ben niet van plan om gemeenteambtenaar te worden, maar ik vind het een leuke en leerzame ervaring
Oud 31-01-2020, 16:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Deze week een project gehad waar wat spanning ontstond tussen verschillende collega's. Vanmiddag met de hele groep even om tafel gezeten, de boel uitgepraat en dat wat niet goed gaat concreet gemaakt met verbeterpunten zodat we het gelijk op kunnen pakken. Wat een verademing dat het ook zo kan
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-02-2020, 12:11
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
En en en wat waren de twee opties? Ik hoef geen salaris te horen maar ben wel benieuwd hoe ze dat bedoelden - mangementverantwoordelijkheid er bij of zo?
Ik krijg er de komende tijde een aantal management verantwoordelijkheden bij. Dat was wel al besproken, maar ze zien het vooralsnog duidelijk niet zitten om een van ons die rol voor vast te laten uitoefenen.

En de twee opties, of ‘the proposition I have for you’ zoals hij gisteren het noemde. Meer geld per morgen of meer geld per 1 maart en dan voor de komende maand de verhoging in de vorm van whatever we willen, een cadeaubon, duur etentje, telefoon whatever.

Het bleek overigens ook wel weer dat hij echt geen flauw idee heeft wat ik doe en mijn eindeloze vragen/trekken om feedback resulteerde in echt nul. Heel fijn dat ik zo’n sterke persoonlijkheid heb. Maar daar kan ik echt geen flikker mee.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 03-02-2020, 19:17
Verwijderd
stuur maar een PM bij interesse, vind het toch te arelaxt om hier te posten ivm herkenbaarheid

Laatst gewijzigd op 03-02-2020 om 19:46.
Oud 03-02-2020, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Heel fijn dat ik zo’n sterke persoonlijkheid heb. Maar daar kan ik echt geen flikker mee.
Ik denk dat ik jou niet hoef te vertellen dat ik precies weet hoe je je voelt.

Ik had desondanks wel een succes vandaag, "moest" voor de rechter verschijnen omdat ma aangevraagd had haar ondercuratelestelling om te laten zetten in bewindvoering onder begeleiding van die externe organisatie.
Oud 04-02-2020, 10:10
Verwijderd
Godverdomme wat voel ik ineens een druk.
Oud 05-02-2020, 14:57
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
OMG ik ben uitgenodigd door de jumbo voor een sollicitatiegesprek! Om 18:00 is het al
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 05-02-2020, 15:05
Verwijderd
Gefeliciteerd Jaapie! Jumbo is goeie
Oud 05-02-2020, 15:06
Struilhuik
Struilhuik is offline
https://bugs.mysql.com/bug.php?id=76155 Sarah Weinberger heeft zojuist mijn probleem opgelost door middel van de machine.config-remark. Holy shit wat een pisspoor stukje techniek van Oracle. Zie de timeline ook van Sarah.
Oud 05-02-2020, 15:07
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Gefeliciteerd Jaapie! Jumbo is goeie
thx
In ieder geval beter dan de Appie
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.