Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 21:19
breezerboy
Avatar van breezerboy
breezerboy is offline
voor dat je dit leest ik ben geen satanist anargist of hemelhater. wie zegt dat de hemel goed is en de hel slecht.alle prinsen in de hel {voor wat ik gelezen heb} zijn allemaal gevallen engelen.en denk eens aan loki de wraakengel de 2 steden die hij molden in de naam van god.en de 7 plagen van egypte .tuurlijk is de hel wel wat slechter maar dit klopt niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 21:23
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
De mens is corrupt
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
De indische politie, die is pas corrupt

__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:28
breezerboy
Avatar van breezerboy
breezerboy is offline
wie heeft de mens gemaakt denk je?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:28
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-08-2003 @ 22:27:
De indische politie, die is pas corrupt

en Bush?
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:29
breezerboy
Avatar van breezerboy
breezerboy is offline
duh die kerel denkt dat hij god is!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:29
diabolaparva
diabolaparva is offline
wat heeft anarchisme met niet in de goedheid van de hemel geloven te maken?
__________________
don't you ever get stuck in the sky
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:30
breezerboy
Avatar van breezerboy
breezerboy is offline
niks maar straks denken lui als ik niks om regels geef dat ik denk dat ik zelf god ben
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:32
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
diabolaparva schreef op 21-08-2003 @ 22:29:
wat heeft anarchisme met niet in de goedheid van de hemel geloven te maken?
De hemel is geordend onder het gezag van god?

denk niet dat de topicstarter goed na heeft gedacht bij zijn keuze van het woord anarchist.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:35
breezerboy
Avatar van breezerboy
breezerboy is offline
wat boeit dat ene woord nou als of george bush de waarheid spreekt.{dit slaat nergens op maar ik moet me verweren}
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:41
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
U gaat er dus vanuit, dat hemel en hel op een bepaalde manier een band hebben. Niet dat zij enkel elkanders tegenpolen zijn, maar dat zij zich verenigen of elkaargebruiken om hun doelen te verwezenlijken?


Ik had ook eens de gedachte dat het goede en het kwade elkaar aanvullen. Dat zij niet verschillende partijen vormen, maar een geheel zijn.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:43
breezerboy
Avatar van breezerboy
breezerboy is offline
dat is toch ook zo de hel is wel wat slechter dan de hemel maar het scheelt niet veel als je naar de wraakengelen en de rampen kijkt
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:56
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Wraakengelen zijn engelen van god. Niet van de draak, meester van de duivelse hoer.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 22:00
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
waarom denken mensen niet zelf na over de hemel en de hel etc.

ze lezen liever een boek als de bijbel en geloven dat omdat de bijbel het op die manier beschrijft, het ook zo is.

NEEN. Denk zelf na over zulke dingen man
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 22:00
breezerboy
Avatar van breezerboy
breezerboy is offline
maar ookal waren die 2 steden slecht{wat is eigelijk slecht} hij had hij die niet zomaar mogen vernietigen!en so wat ja de engelen zijn van god maar dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal goed zijn. ga maar na alle prinsen in de hel zijn gevallen engelen.trouwens ooit good omens gelezen?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 22:01
breezerboy
Avatar van breezerboy
breezerboy is offline
goed zo schoap zeg waar het op stoat
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 23:29
Grey Pilgrim
Avatar van Grey Pilgrim
Grey Pilgrim is offline
Ik heb 1x echt logisch nagedacht over het geloof en kwam toen tot de conclusie die renaissance geleerden heel lang geleden al hadden gevonden. Als je het niet kan bewijzen ontken het totdat iemand het tegendeel bewijst. Ik ontken het bestaan van god en ik denk opzich logisch gevolg hemel en hel.

Waarom zijn mensen verheven boven andere dieren. Mensen zijn dieren en gaan dood zonder verder vervolg op dit leven. Sterven = einde = definitief. Althans dat denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 03:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 21-08-2003 @ 22:28:
en Bush?
zie vlaggen in avatar
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2003, 09:47
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
Grey Pilgrim schreef op 22-08-2003 @ 00:29:
Ik heb 1x echt logisch nagedacht over het geloof en kwam toen tot de conclusie die renaissance geleerden heel lang geleden al hadden gevonden. Als je het niet kan bewijzen ontken het totdat iemand het tegendeel bewijst. Ik ontken het bestaan van god en ik denk opzich logisch gevolg hemel en hel.

Waarom zijn mensen verheven boven andere dieren. Mensen zijn dieren en gaan dood zonder verder vervolg op dit leven. Sterven = einde = definitief. Althans dat denk ik.
Exactely.
Ik wil het echter niet geheel ontkennen, maar wie zegt dat hemel en hel bestaat? Wie heeft ons verteld over dat bestaan? En als iemand dat heeft gedaan, hoe weten we of hij/zij het niet mooier of slechter heeft laten maken dan het in werkelijkheid is?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 09:50
breezerboy
Avatar van breezerboy
breezerboy is offline
en dat euh denk ik
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
breezerboy schreef op 21-08-2003 @ 22:19:
voor dat je dit leest ik ben geen satanist anargist of hemelhater. wie zegt dat de hemel goed is en de hel slecht.alle prinsen in de hel {voor wat ik gelezen heb} zijn allemaal gevallen engelen.en denk eens aan loki de wraakengel de 2 steden die hij molden in de naam van god.en de 7 plagen van egypte .tuurlijk is de hel wel wat slechter maar dit klopt niet!
Misschien moet je jezelf eerst de vraag stellen wat goed is en wat slecht?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:20
hamer&sikkel
Avatar van hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Zoals ik ook al zei in mijn topic "geen schepper maar geloof in jezelf": in de bijbel komt noch hemel, noch hel voor. Dit zijn verzinsels uit de middeleeuwen om het klootjesvolk eronder te houden.

Hoe zijn mensen dan op het idee van de hemel gekomen?
In de laatste aflevering van "Zomergasten" werd mij het duidelijk. Er werd een tv- fragment laten zien, waarin wetenschappers vertelden dat iedereen tijdens een bijna-dood ervaring zich euforisch en in extase voelde. Enkele mensen vertelden dat ze in die ervaring het gevoel hadden gehad dat ze antwoord kregen op alle vragen, dat ze totaal zorgeloos waren, dat ze licht als een veertje werden en dat ze niet meer terug wilden.
Nu, mensen die in de middeleeuwen van de dood gered werden vertelden natuurlijk wat ze hadden meegemaakt en al snel werden deze ervaringen gekoppeld aan het hemelbeeld. (Of deze ervaringen creëerden het hemelbeeld)

Terwijl de extase en euforie, simpelweg teweeg werd gebracht door kortsluiting in de hersens: elektrische cellen die stijgerden onder het mom van: we gaan eraan! Een moment van psychedelica.
__________________
...Overigens ben ik van mening dat Carthago met de grond gelijk gemaakt moet worden!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:14
Opuntjepuntje
Opuntjepuntje is offline
..tegenwoordige geeft de mensheid vooral nog om geld, gewild of ongewild... De hemel corrupt? Te groot probleem om aan te pakken teveel en te grote problemen downs stairs. Wat geeft het? Een betere hemel begint bij ... ons... Wij leveren de mensen.
__________________
"Schoonheid is waarheid, waarheid is schoonheid"
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 19:01
hamer&sikkel
Avatar van hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
O puntje, trots om mijn ontdekking van de hemel, ga jij door over corruptie.
De mens is corrupt omdat de hemel niet bestaat.
__________________
...Overigens ben ik van mening dat Carthago met de grond gelijk gemaakt moet worden!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 14:01
Verwijderd
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 22-08-2003 @ 12:20:
Zoals ik ook al zei in mijn topic "geen schepper maar geloof in jezelf": in de bijbel komt noch hemel, noch hel voor. Dit zijn verzinsels uit de middeleeuwen om het klootjesvolk eronder te houden.

Hoe zijn mensen dan op het idee van de hemel gekomen?
In de laatste aflevering van "Zomergasten" werd mij het duidelijk. Er werd een tv- fragment laten zien, waarin wetenschappers vertelden dat iedereen tijdens een bijna-dood ervaring zich euforisch en in extase voelde. Enkele mensen vertelden dat ze in die ervaring het gevoel hadden gehad dat ze antwoord kregen op alle vragen, dat ze totaal zorgeloos waren, dat ze licht als een veertje werden en dat ze niet meer terug wilden.
Nu, mensen die in de middeleeuwen van de dood gered werden vertelden natuurlijk wat ze hadden meegemaakt en al snel werden deze ervaringen gekoppeld aan het hemelbeeld. (Of deze ervaringen creëerden het hemelbeeld)

Terwijl de extase en euforie, simpelweg teweeg werd gebracht door kortsluiting in de hersens: elektrische cellen die stijgerden onder het mom van: we gaan eraan! Een moment van psychedelica.
Lijkt me een plausibele verklaring. Net als dat ''het leven aan je voorbij flitst'' in momenten van doodsangst. Maar, gesteld dat hemel en hel niet bestaan, is er dan iets na de dood?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2003, 17:51
Opuntjepuntje
Opuntjepuntje is offline
de dood als nieuw leven misschien
__________________
"Schoonheid is waarheid, waarheid is schoonheid"
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 22:35
hamer&sikkel
Avatar van hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-08-2003 @ 15:01:
Lijkt me een plausibele verklaring. Net als dat ''het leven aan je voorbij flitst'' in momenten van doodsangst. Maar, gesteld dat hemel en hel niet bestaan, is er dan iets na de dood?
Jazeker, niets of biologische reïncarnatie: onze levenssappen en de elektriciteit uit onze hersenen (de gedachten) zullen de bomen planten en beesjes voedden. In feite dus reïncarnatie, maar dan geheel verklaarbaar. Ik geloof dat de dood het totale einde is, maar dat is nooit bewezen...
__________________
...Overigens ben ik van mening dat Carthago met de grond gelijk gemaakt moet worden!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 24-08-2003 @ 23:35:
Jazeker, niets of biologische reïncarnatie: onze levenssappen en de elektriciteit uit onze hersenen (de gedachten) zullen de bomen planten en beesjes voedden. In feite dus reïncarnatie, maar dan geheel verklaarbaar. Ik geloof dat de dood het totale einde is, maar dat is nooit bewezen...
Dat is juist het moeilijke, het valt niet te bewijzen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 00:18
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Er bestaat nieteens een hemel dus dan istie ook niet corrupt!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 00:52
hamer&sikkel
Avatar van hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 27-08-2003 @ 01:18:
Er bestaat nieteens een hemel dus dan istie ook niet corrupt!
Nee, het is niet bewezen.

Lees nou eerst waar het over gahaat!
__________________
...Overigens ben ik van mening dat Carthago met de grond gelijk gemaakt moet worden!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 21:35
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
hamer&sikkel schreef op 27-08-2003 @ 01:52:
Nee, het is niet bewezen.

Lees nou eerst waar het over gahaat!
Geachte Hamer en Snikkel.. Ik geef gewoon mijn mening.. mag dat niet?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 09:50
Verwijderd
Citaat:
zlatani9 schreef op 05-10-2003 @ 22:35:
Geachte Hamer en Snikkel.. Ik geef gewoon mijn mening.. mag dat niet?
Uiteraard. Maar om dan een topic van 2 maanden terug op te halen met deze nietszeggende toevoeging, is wat overdreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti amerikaans...
iceball
452 02-02-2006 17:21
Levensbeschouwing & Filosofie [discussie] geloof/religie
owlbeer
79 22-06-2005 15:24
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijs dat god bestaat, en bewijs tegen de evolutie
Isa
209 07-07-2004 23:53
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloven christenen dat 'Satan' een vijand van G'd is?
Rabbi Daniel
61 06-05-2004 10:11
Levensbeschouwing & Filosofie Jullie mening over Jehova's
zlatani9
62 02-10-2003 19:25
Levensbeschouwing & Filosofie De Bijbel is veranderd.
Joël
182 13-06-2002 13:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.