Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2009, 12:53
grexnl
grexnl is offline
Ik zat even wat dingen te lezen over de productlevenscyclus, maar kon er maar niet achter komen of procesinnovatie de cyclus ook kan verlengen, net zoals productinnovatie dat doet..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2009, 08:29
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Proces innovatie dient voor de tot stand koming van het product lijkt me, heeft weinig met de levenscyclus van een product te maken....
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 08:37
grexnl
grexnl is offline
Een procesinnovatie is een vernieuwing van de technische middelen in het voortbrengingsproces dat de producten/diensten van de organisatie realiseert. Denk aan automatisering, robotisering, procesbeheersing met computers, intranet, videoconferencing, ERP-systemen, maar ook een nieuw ergonomisch handgereedschap. Het doel van procesinnovatie kan zijn de kosten te verlagen, doorlooptijd te verkorten, arbeid te besparen, de werkomstandigheden, de veiligheid of het milieu te verbeteren enz.

Dit lees ik net op internet, als de doorlooptijd verkort wordt, geeft dat dan niet aan dat de productlevenscyclus dan ook verkort wordt?
Kreeg namelijk de vraag wat product- en procesinnovatie met de cyclus doen. Verkorten of verlengen..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 16:33
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Of je er nu een uur over doet of twee uur over doet om een product te maken maakt voor de levensduur geen zak uit. Het doet er niet toe hoe je het maakt, het gaat puur om het product zelf.

Zoek in je BOEK eens die twee begrippen op.. ze hebben namelijk niks met elkaar te maken. Het ene geeft aan 'hoe maak ik mijn product' en de ander zegt 'hoe ligt mijn product in de winkel komende x jaren'. Anders dan de naam heeft dat weinig met elkaar gemeen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 17:06
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Door procesinnovatie kan 't product misschien worden verkocht tegen 'n lagere verkoopprijs, omdat de productiekosten per stuk dalen door die procesinnovatie. Hierdoor zou 't product toch beter op kunnen tegen (prijs)concurrenten en langer op de markt kunnen blijven?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 18:56
piethein
Citaat:
Of je er nu een uur over doet of twee uur over doet om een product te maken maakt voor de levensduur geen zak uit. Het doet er niet toe hoe je het maakt, het gaat puur om het product zelf.

Zoek in je BOEK eens die twee begrippen op.. ze hebben namelijk niks met elkaar te maken. Het ene geeft aan 'hoe maak ik mijn product' en de ander zegt 'hoe ligt mijn product in de winkel komende x jaren'. Anders dan de naam heeft dat weinig met elkaar gemeen.
Wat jij zegt slaat al helemaal nergens op.
Procesinnovatie houdt in dat je een wijziging in je proces doorvoert, waardoor je een product weer een nieuw leven in kan blazen, waardoor je in mijn ogen de plc verlengt. En dus niet over dat je een product in 1 of 2 uur maakt. Nee een grote verandering waardoor je product weer meer kan verkopen..

Jij hebt er blijkbaar geen verstand van.
Dus als antwoord op je vraag zou ik geven dat procesinnovatie de plc kan verlengen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 08:25
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Wat jij zegt slaat al helemaal nergens op.
Procesinnovatie houdt in dat je een wijziging in je proces doorvoert, waardoor je een product weer een nieuw leven in kan blazen, waardoor je in mijn ogen de plc verlengt. En dus niet over dat je een product in 1 of 2 uur maakt. Nee een grote verandering waardoor je product weer meer kan verkopen..

Jij hebt er blijkbaar geen verstand van.
Dus als antwoord op je vraag zou ik geven dat procesinnovatie de plc kan verlengen
Proces innovatie houd niet in dat je een product een nieuw leven in blaast.
Als je auto's maakt en dat ineens aan de lopende band gaat doen is dat een proces innovatie, maar veranderd de levensduur van die exact dezelfde auto niet.

Het maakt hooguit de auto goedkoper, waardoor je er wat meer verkoopt, maar de auto verouderd nog net zo snel tov andere nieuwere autos ongeacht van dat proceswijziging.

Edit;
Okay net even gevraagt aan docent Strategisch management en organisatie van de uva of procesinnovatie de levensduur van een product verlengt. Nee dat kan niet. En als het dat wel doet is het zo klein dat het te verwaarlozen is.

Laatst gewijzigd op 09-12-2009 om 18:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht [Algemeen] beleggingstopic
Verwijderd
298 25-01-2008 18:56
VWO Examen M&O
Verwijderd
102 23-05-2006 07:25
Algemene schoolzaken Product op de markt brengen
x_Pearl_x
9 04-11-2003 07:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.