Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2003, 16:51
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Meestal zie je dat meisjes een relatie hebben met een jongen die even oud is dan zijzelf of een jongen die ouder is...dit is geaccepteerd (tot op zekere hoogte, 10 jaar of 15 jaar wordt weer minder geaccepteerd).
Geaccepteerd omdat het ook logisch is: een vrouw komt eerder in de puberteit en is er ook weer eerder uit dan een man waardoor ze geestelijk net zo volwassen is als een man die 2 jaar ouder is.
Bovendien staat een man zo 'boven' de vrouw met zijn leeftijd.

Andersom zit het toch wat anders: het is m.i nog niet zo geaccepteerd dat jongens iets hebben met een meisje wat ouder is dan zijzelf (ouder dan een halfjaar).
Om die reden denk ik dat sommige jongens bij voorbaat sommige meisjes al uitsluiten van een relatie of date or whatever als ze zien dat een meisje ouder is dan zijzelf (als ze tijdens uitgaan de leeftijd te weten komen, maar m.n op msn, icq, datingdingen etc.) ...en dan bedoel ik niet 2 maanden want ik denk dat dat nog wel kan, maar echt dat er in de leeftijd een cijfertje verschil begint te zitten, dus zeg maar vanaf een halfjaar tot een jaar verschil.

Klopt dit of niet?
Zeg eens eerlijk, als je op een datingiets of op internet een meisje tegen zou komen maar erachter zou komen dat ze 2 of 3 jaar ouder is dan jij, zou je een relatie dan meer uitsluiten?
En als je haar irl tegen zou komen en het klikt goed?
Wat vind je van jongens die een relatie hebben met een ouder meisje?
Heb je zelf een relatie met een ouder meisje? Heb je daar wel eens twijfels over gehad of heb je je er ooit onzeker onder gevoeld?
Tot welk verschil vind je dat een relatie tussen een ouder meisje en een jongere jongen kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2003, 17:39
FOOIJDONK
Avatar van FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
op een ouwe fiets moet je het leren!!

maar als je het al geleerd hebt,

kun je wel oefenen op een jongere!!
__________________
ALICIA de enigste onpartijdige fb?? - ps. Lief zijnn!! - www.scholieren.com, het vriendjespolitiek forum!!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:46
elledc
elledc is offline
Ik wil toch ook even posten, ik ben een meisje maargoed.
Ik denk dat jongens vaak wat bang zijn van meisjes (of vrouwen) die ouder zijn. Een vrouw die ouder is weet (in de meeste gevallen) meer en heeft meer levenservaring, terwijl het meestal de jongen is die meer blijk wil geven van ervaring.
Dat is ook bewezen, heb ik eens gelezen, of dit waar is weet ik niet.
Anyway, anderen vinden het spannend om met een oudere vrouw om te gaan.
Mijn vriend heeft er blijkbaar geen problemen mee, hij is 19, ik ben 21. Het verschil zit erin dat ik me jonger voel en dat hij qua ervaring en kennis verder zit dan een gemiddelde 19-jarige.

Het is dus zeer relatief om te zeggen of het kan of niet, het is niet de leeftijd die ertoe doet. Ik ken jongens van 25 van wie ik zou denken (qua karakter) dat ie 15 jaar is.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:53
Verwijderd
Toevallig zijn mijn laatste 3 losse relaties allemaal met een ouder meisje geweest, met als hoogtepunt een van 19. En dit zijn zeker niet het type meisjes die 'niks anders kunnen krijgen'.

Ik denk dat het vooral van de jongen, en zijn interesses afhangt of het kan omgaan met oudere vrouwen. Ik kan (zonder opscheppen) goed met oudere vrouwen omgaan, omdat ik me wellicht psychisch wat ouder voel dan de meisjes van mijn huidige leeftijd (op uitzonderingen na).
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:35
Roeleke
Roeleke is offline
Ik ben op 'n leeftijd gekomen dat 't voor mezelf niet uitmaakt dat 'n meisje 2-3 of zelfs meer jaren ouder is. Ik heb minder moeite met 't idee om met 'n ouder meisje te gaan dan met 'n jonger meisje. Eigenlijk, liever zelfs 'n vrouw moet ik dan zeggen () van 25 dan 'n meisje van 16-17.

Ik ben zelf 20, for the record.
__________________
roelekeboeleke :o | <Roeleke> ©Lindansje | *Roeleke groet zijn fans*
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:17
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
*doet sinterklaasbaard om en speelt man*

meisjes willen zowiezo graag een soort van vaderfiguur als partner. en jongens willen het gevoel hebben van macht. dat ze de baas zijn over iets 'kleiners..zwakkers..'
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:24
Verwijderd
Dat maakt mij niets uit. Een vriend van mij heeft een relatie met iemand die iets van 12 jaar ouder is. Het maakt toch allemaal niets uit. Het lijkt me wel vervelend als je allebei in een totale verschillende wereld leeft, maar dat is hetzelfde bij een jonger meisje
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:53
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Nee, maakt in mijn ogen niks uit. Ik denk ook niet eens dat mannen/jongens degene zijn die afschrikken van een oudere partner.

Mijn huidige vriendin is een oud-collega van me en is 2,5 jaar ouder. Ze is namelijk twintig. Daarvoor heb ik iets gehad met een meid die 3 jaar ouder was en die nu zelf als 21 is.

Ik denk eerder dat vrouwen afschrikken van jongere mannen omdat het denkbeeld dat de jongen geestelijk altijd nog wat jonger is nogal vastgeroest zit in de Nederlandse opvoedwijze. Nu weet ik ook niet of ik de uitzondering op de regel ben, of dat mijn vriendin juist de uitzondering is, maar ik voel me sowieso geestelijk wat ouder dan mijn leeftijdsgenoten.

Dit kan komen omdat ik iets meer heb meegemaakt dan de normale tiener, maar het kan ook komen omdat ik me iets sneller ontwikkeld heb.

Nog een afschrikkingsfactor is het feit dat zij moet zeggen tegen haar sociale omgeving dat ik 'nog maar' 17 ben. Het is moeilijk om dan er bij uit te leggen dat ik geestelijk ook ouder ben, en voor die extra moeite moet de relatie natuurlijk de moeite waard zijn.

Het was op het begin nogal vreemd en even wennen omdat onze vrienden er even moeite mee hadden, maar het gaat nu lekker.

Ik vind dus dat het kan.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:47
Verwijderd
Kan best, als je je er goed bij voelt, waarom niet??
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:57
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
misschien denken vrouwen alleen maar dat ze geestelijk ouder zijn

hahaha... maar goed, daar maar vanuitgaande omdat het topic hier niet over gaat... zou het jammer zijn dat je je partnerkeuze baseert op de leeftijd van de ander en van jezelf... het is ten slotte maar een getal en geeft niet aan hoeveel ervaring iemand wel of niet heeft of hoever die geestelijk is ontwikkeld.

als je je aangetrokken voelt tot iemand... waarom niet?

helaas is het ons ingeschonken maatschappijbeeld dat ons er een beetje raar op laat kijken... tja... maar daar kan je zelf ook wat aan doen dan...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 08:10
stier
stier is offline
Ik denk dat het voor veel jongens een reden is om geen relatie aan te gaan met een meisje. Zo dacht ik vroeger ook. (ik ben overigens 20) Nu echter niet meer. Ik studeer en omdat ik snel studeer, zijn mijn medestudenten, waarvan ruim 75% vrouw is, bijna allemaal ouder. In deze relaties gaat dat echter allemaal perfect. Bovendien ben ik nu tot over mijn oren verliefd op een vrouw (medestudent) van ruim 28. In deze onderlinge verhouding is het leeftijdsverschil helemaal niets.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 08:18
maanmeisje17
Avatar van maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Citaat:
ABrules schreef op 25-11-2003 @ 22:57:
misschien denken vrouwen alleen maar dat ze geestelijk ouder zijn

hahaha... maar goed, daar maar vanuitgaande omdat het topic hier niet over gaat... zou het jammer zijn dat je je partnerkeuze baseert op de leeftijd van de ander en van jezelf... het is ten slotte maar een getal en geeft niet aan hoeveel ervaring iemand wel of niet heeft of hoever die geestelijk is ontwikkeld.

als je je aangetrokken voelt tot iemand... waarom niet?

helaas is het ons ingeschonken maatschappijbeeld dat ons er een beetje raar op laat kijken... tja... maar daar kan je zelf ook wat aan doen dan...
nee dat is wetenschappelijk bewezen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 08:19
Psychopath
Avatar van Psychopath
Psychopath is offline
Ik ben zelf een paar keer verliefd geweest en die meisjes hebben mij idd afgekeurd omdat ik 1of bijna 2 jaar jonger was....
__________________
"Well if it’s from the internatz it must be true!" © Jamie Hyneman 27-5-2009
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 08:44
Verwijderd
Moet kunnen hoor..Als een jongen ouder 'mag' zijn als een meisje, zoals in het overgrote deel van de relaties, waarom zou het dan niet eens andersom kunnen zijn?
Jeetje, al die stereotypes in Nederland...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 09:03
Verwijderd
Lijkt me best gaaf, een vriendin van 24 ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 11:52
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
maanmeisje17 schreef op 26-11-2003 @ 09:18:
nee dat is wetenschappelijk bewezen
ja door wie? zullen ook wel vrouwen zijn geweest die dat zogenaamd hebben bewezen

hehehe... nou goed, wetenschappelijk bewezen dat vrouwen in de puberteit 2 jaar ouder zijn geestelijk dan mannen van dezelfde leeftijd?
Het is dus niet zo dat dat ALTIJD is... hoe wetenschappelijk bewezen het ook is... ik weet zeker dat veel mensen (vrouwen vooral dan) hier zo heilig in geloven dat ze ALTIJD denken dat ze 2 jaar ouder zijn en dan meestal een ouder vriendje zoeken...

hoewel het misschien voor een groot deel zo is... zijn er ook zat meisjes die dat alleen maar denken...

of misschien hebben jullie vrouwen dit onderzoek wel bedacht/ gedaan om een goed excuus te vinden voor het feit dat mannen liever jongere meisjes hebben

tja... wie wal het zeggen... het kan allemaal... het is allemaal mogelijk en daar kan dat wetenschappelijk onderzoek niets aan veranderen
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 12:22
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Psychopath schreef op 26-11-2003 @ 09:19:
Ik ben zelf een paar keer verliefd geweest en die meisjes hebben mij idd afgekeurd omdat ik 1of bijna 2 jaar jonger was....
Tja...stom eigenlijk he?.....Maar ik kan het wel begrijpen van die meisjes gezien je leeftijd...dan is 2 jaar verschil nog best goed te zien, en dat vinden meisjes dan niet echt leuk als hun vriendje er nog hardstikke jong uitziet of zich zo gedraagt en ze zelf juist volwassen of ouder over willen komen.
Na je puberteit zal dat allemaal wel wat minder worden hopelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 12:38
Verwijderd
Meiden sluiten vaak genoeg jongere jongens (of zelfde leeftijd uit)

Kijk maar eens op contact gezocht.. het gemiddelde meisje van 16 heeft gelezen dat meiden 2 jaar eerder volwassen worden en stellen ze dus als eis dat ze 18+ moeten zijn...

Ik ben zeker niet bang voor meiden die ouder zijn, ik sluit ze ook niet uit. Maar ja.. ik zou niet weten of het zou werken aangezien ik nog nooit iets heb gehad

Meiden die het hardst schreeuwen dat ze 2 jaar eerder volwassen zijn lopen eerder 2 jaar eerder achter.. Meiden die in een deuk liggen om een vlieg.. of schreeuwen en gillen wanneer er nauwlijks iets gebeurd, die ongelooflijk kicken op aandacht enz.

Ik zou nooit iets met een meid beginnen die vindt dat het meisje maar jonger moet zijn... Een meid stelt als eis dat de jongen 2 jaar ouder moet zijn... en dan moet die jongen maar tevreden zijn met 2 jaar jonger.. "Omdat de jongens van mijn leeftijd zo onvolwassen zijn". Wanneer ik zoiets zie weet ik al hoe laat het is..

Ik vind dat het moet kunnen... waarom niet..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-11-2003, 14:06
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Mijn vriend heeft voor mij een relatie gehad met een vrouw die
14 jaar ouder is dan hij. Achteraf heeft hij wel het gevoel dat het over is mede door het leeftijdsverschil.
Sjah en nu heeft ie een vriendin die 10 jaar jonger is dan hij
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 16:56
Verwijderd
ligt aan de jongen, mijn vriend had voor mij een vriendin die ruim een jaar ouder was, en ik ben 2 maanden ouder dan hij is. Hij valt op wat oudere meisjes (al gedraag ik me zeker niet ouder)

Het ligt er aan de jongen zelf, hij denkt dan meer aan zn imago dan aan zn gevoleens en dat lijkt me niet echt super...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:39
Studentje
Studentje is offline
Mijn vriendin is twee jaar ouder dan ik.

Het zou dus een beetje raar zijn als ik nu zou zeggen dat het niet kan natuurlijk.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:06
Verwijderd
Het pubertijdsverhaal dat jij beschreef is inderdaad geldig in de pubertijd. Daarna dus niet meer . En daarbij is iedereen anders, en zijn er zat meisjes van 18 bijvoorbeeld die veeeel 'jonger' zijn dan veel jongens van 16, om maar eens wat te noemen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 12:50
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 25-11-2003 @ 17:51:
Klopt dit of niet?
Zeg eens eerlijk, als je op een datingiets of op internet een meisje tegen zou komen maar erachter zou komen dat ze 2 of 3 jaar ouder is dan jij, zou je een relatie dan meer uitsluiten?
En als je haar irl tegen zou komen en het klikt goed?
Wat vind je van jongens die een relatie hebben met een ouder meisje?
Heb je zelf een relatie met een ouder meisje? Heb je daar wel eens twijfels over gehad of heb je je er ooit onzeker onder gevoeld?
Tot welk verschil vind je dat een relatie tussen een ouder meisje en een jongere jongen kan?
Ik zou er zelf geen problemen mee hebben als een jongen iets met een ouder meisje heeft. Heb het zelf ook een tijd gehad. In die relatie waren jammer genoeg problemen genoeg, maar het leeftijdsverschil was daar niet één van.

Ik sluit het niet uit dat als ik een ouder meisje tegenkom dat ik een relatie met haar zou beginnen.

Wat ik zelf nog acceptabel vind is voor mensen in hun vroege puberteit als het meisje een jaar ouder is, maar voor volwassenen vind ik dat vrij veel zou moeten kunnen. Een jongen van 18 of 19 met een vrouw van 30 vind ik bijvoorbeeld geen probleem. Als ze echter 40 of ouder is, begin ik het toch wel heel merkwaardig te vinden. Zelf zou ik het eigenlijk best eens met een vrouw van een jaar of 30 willen proberen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 14:57
Fa Sai
Fa Sai is offline
Dat hangt van de levensfase af waarin je zit.
Als je heel jong bent, tussen de 12 en 16 zullen we maar zeggen, gaat je ontwikkeling, geestelijk en lichamelijk, heel erg snel. Dan maakt 2/3 jaar verschil meestal wel heel veel uit, en helemaal omdat meisjes voor liggen vaak.
Maar als je als 22 jarig meisje een vriend van 19 hebt, kan dat best vind ik. Na je 18e verander je veel geleidelijker, en maakt het sowieso minder uit wat anderen denken.
Is mijn mening.
__________________
negatrippen kan best lekker zijn... mai pen rai
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik ben 16 hij is 23
marina16
20 31-07-2010 12:00
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Liefde & Relatie 'Multiculturele' relatie
IkbenEva
80 24-10-2004 17:20
Liefde & Relatie vriendje van 10 jaar ouder??
bitchy
60 14-03-2003 17:14
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.