Oud 07-06-2007, 01:10
Verwijderd
Ik studeer nu dus (algemene) taalwetenschap in Utrecht en ik ga na de zomervakantie mijn tweede jaar in. Vakken kiezen dus! Aangezien kiezen niet mijn sterkste kant is en ik nogal huiverig ben voor een onsamenhangend pakket ga ik een minor doen (waarschijnlijk kom ik pas in het derde jaar toe aan vakken volgen, maar het is toch maar goed het alvast te weten). Omdat ik nogal een brede interesse heb wat betreft maatschappelijke onderwerpen maar wel een samenhangend pakket wil doen wil ik wel iets doen met onderwijskunde, omdat dat me heel interessant lijkt (en ik minister van onderwijs wil worden nee, grapje). Mijn major zelf ga ik toespitsen op sociolinguïstiek.

Ik heb een paar vraagjes over onderwijskunde, in Utrecht dus, maar algemene reacties mogen ook wel.

-in hoeverre gaat het over bijvoorbeeld lesmaterialen ontwerpen?
-is er ook aandacht voor manieren om mensen een tweede taal te laten leren ? dat lijkt me namelijk interessant
-is het beleidsgericht? dat wil zeggen, ik zit niet echt te wachten op geneuzel over 'behandelmethoden' ofzo
-is taalwetenschap en onderwijskunde een zinnige combinatie? ik wil waarschijnlijk de master taal en ontwikkeling doen
-leerprocessen, hoeveel aandacht is daarvoor?

Concreet gaat het om deze cursussen:

* Onderwijspsychologie
* Onderwijskundige veranderingsinterventies
* Ontwerpen van leersituaties
* Assessment en evaluatie van onderwijs en opleiding

Misschien dat iemand daar ervaring mee heeft ofzo. Ik weet dat het maar een minor is, maar ik wil wel zinnig kiezen. Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 01:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2007, 06:55
Verwijderd
Ik doe op dit moment de pré-master onderwijskunde op de UU en daar kom ik aardig wat minorstudenten tegen (ik volg voor een groot deel hetzelfde programma als zij, ik heb alleen nog extra vakken als MTS en de bachelorthesis).

-in hoeverre gaat het over bijvoorbeeld lesmaterialen ontwerpen?