Oud 26-01-2011, 03:13
Uice
Uice is offline
De Oscarnominaties zijn er. In de spoiler. Speculaties, verwachtingen, meningen?

Spoiler

Ik vind vrij irritant dat Toy Story 3 is genomineerd voor Beste Film, en niet alleen voor Beste Animatiefilm. Doe of aparte categorieën voor live action en animatie, of niet. Nu suggereren ze dat TS3 uitzonderlijk veel beter is dan alle andere animatiefilms van de afgelopen jaren, en dat is gewoon niet zo.

Ik denk dat Colin Firth beste acteur wint, Natalie Portman beste actrice, Christian Bale beste mannelijke bijrol en Hailee Steinfeld beste vrouwelijke bijrol. Waarbij ik moet opmerken dat ik geen van hun rollen nog gezien heb.

Ik hoop dat The Illustionist beste animatiefilm wint, maar het zal wel Toy Story 3 worden.

Laatst gewijzigd op 26-01-2011 om 03:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2011, 06:13
Sherlock
Sherlock is offline
Ik mis megamind in het vakje beste animatiefilm;(

Daarnaast zal wel weer heel veel naar the social network en inception gaan maar ik hoop dat 127 hours ook iets mee kan pakken
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 06:24
Verwijderd
Heb Toy Story 3 nog niet gezien, maar omg, L'illusioniste was zo mooi <3
En laat Mike Leigh ook eens wat winnen (al heb ik die film nog helemaal niet gezien)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 10:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Inception voor beste art direction

Verder is het een nogal voorspelbaar lijstje. Black Swan mag van mij wel winnen.
Oud 26-01-2011, 15:26
Batave
Batave is offline
Nu is Toy Story dus twee keer genomineerd voor beste film(in principe)? .
Oud 26-01-2011, 16:08
Verwijderd
Exit trough the gift shop moet zeker weten winnen!!!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 18:29
WolterB
WolterB is offline
Bij beste animatie hadden best nog wat meer nominaties gekund, zodat dat aantal ook op 5 zou komen (want Tangled, Despicable Me, Megamind, Shrek Forever After etc. lijken nu genegeerd te worden)

Verder valt het aantal nominaties voor The King's Speech me heel erg op. Heb de film nog neit gezien, maar van wat ik ervan heb gehoord zou hij erg sterk zijn. Ik denk/hoop dat het bij beste film tussen Black Swan en Inception zal gaan. The Social Network was een prima film, maar veel te veilig en het niet waard om te winnen.

Qua acteurs en actrices ga ik grotendeels mee met Uice. Supporting Actress zou ik niet weten, daarvoor moet ik nog wat films kijken.
Oud 26-01-2011, 19:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
Bij beste animatie hadden best nog wat meer nominaties gekund, zodat dat aantal ook op 5 zou komen (want Tangled, Despicable Me, Megamind, Shrek Forever After etc. lijken nu genegeerd te worden)
Shrek Forever After is dan ook wel even heel iets anders dan Toy Story 3. Ik zou het raarder vinden als die film wel genomineerd zou zijn.
Zelfs How To Train Your Dragon staat eigenlijk alleen maar bij voor spek en bonen; het lijkt me vrij duidelijk dat Toy Story 3 gaat winnen. Of héél misschien The Illusionist, waar ik op hoop, want Pixar krijgt toch al ieder jaar een Oscar en Sylvain Chomet verdient de erkenning.
Oud 26-01-2011, 20:56
Verwijderd
Is haar naam was sarah er niet in de engelse variant??vond het een erg mooie film jammer dat ie niet genomineerd is
En idd shrek verdient ook een nominatie.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 20:58
AnneElise
AnneElise is offline
Despicable Me is geniaal!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 22:41
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat één van die films beter is dan de drie animatiefilms die nu al genomineerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 05:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Vreemd dat Inception alleen maar voor Beste Film en enkele derderangs categorieën is genomineerd terwijl het een daverend succes was. Niet dat ik het zo geweldig vond, maar het komt er wat bekaaid vanaf. Zeker als je bedenkt dat een doorsnee komedie(?) als The King's Speech 12(!!!) nominaties krijgt. Althans, The King's Speech wordt erg aangeprezen als een komedie, maar volgens mij is het een dramafilm.

Ik vermoed dat Inception Best Picture wint. Persoonlijk vond ik Black Swan wel beter.

Best Actor: Ik hoop Jeff Bridges, want hij is tof. Ik gok echter Javier Bardem (ook al heb ik Biutiful nog niet gezien).

Best Actress: Ik vermoed en hoop Natalie Portman. Sterke rol De rest heb ik nog niet gezien.

Best Supporting Actor: Ik hoop Christian Bale want zijn rol in The Fighter was weer een geweldig staaltje method acting. En weer enorm afgevallen, compleet anders dan zijn voorgaande rollen.

Best Supporting Actress: Ik hoop Hailee Steinfeld, want die deed het voor een 14-jarig meisje echt super. De rollen van de dames in The Fighter waren ook prima, maar minder significant.

Best Animated Film: Ik vermoed Toy Story 3, en die was ook wel oke. L'Illusioniste ziet er gaaf uit, van de maker van Les Triplets de Belleville? Eigenlijk hoop ik dat die wint. En waarom is Tangled niet voor de Best Animated Films genomineerd?

Best Director: Hm, lastig. The King's Speech zal wel winnen. Mij is het om het even, The Social Network vond ik weinig aan, True Grit was tof, The Fighter mwa, Black Swan goed. Ik hoop op Aronofsky.

Over de rest weet ik weinig zinnigs te zeggen. Exit Through the Gift Shop was een leuke mockumentary, die mag van mij wel winnen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 08:37
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Te weinig van de belangrijkste awards gezien om een oordeel te vellen, maar inception mag van mij wel iets winnen; Geen best picture dat niet.

Ik moet black swam, king's speech etc nog zien dus op tS3 voor animated na kan ik niet goed oordelen.
Oud 27-01-2011, 11:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Best Animated Film: Ik vermoed Toy Story 3, en die was ook wel oke. L'Illusioniste ziet er gaaf uit, van de maker van Les Triplets de Belleville?
Ja.
Citaat:
En waarom is Tangled niet voor de Best Animated Films genomineerd?
Omdat ze wel beter weten.

En het verbaast mij eigenlijk ook wel dat Nolan niet voor beste regisseur genomineerd is. Niet zozeer omdat Inception beter geregisseerd is dan die andere films, maar omdat hij inmiddels zo verdomd populair is dat je zou verwachten dat ze hem op z'n minst even noemen.
Oud 27-01-2011, 11:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik ga nu maar eens The King's Speech kijken en kom dan terug met een welbespraakt speechje.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 14:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik denk dat Colin Firth de Beste ACteur wint, hij was erg goed in The King's Speech Helena Bonham Carter en Geoffrey Rush waren in hun bijrollen ook wel goed, maar niet zo geweldig als resp. Hailee Steinfeld en Christian Bale.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 07:36
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Omdat ze wel beter weten.
Nou, ik heb How to Train... nog niet gezien, maar die lijkt me niet zo veel specialer. Tangled moet ik ook nog zien, maar ik kan me niet voorstellen dat die zo slecht is dat zelfs een nominatie er niet in zit.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 10:11
Verwijderd
'zo slecht dat zelfs een nominatie er niet in zit'. Zijn alle animatiefilms die niet genomineerd zijn (dat zijn ze dus allemaal -3) dan slecht?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-01-2011, 16:35
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
'zo slecht dat zelfs een nominatie er niet in zit'. Zijn alle animatiefilms die niet genomineerd zijn (dat zijn ze dus allemaal -3) dan slecht?
Iig geen nominatie waardig, als we de Oscarjury mogen geloven. En dat is nou precies mijn punt. Als How to Train a Dragon wel een nominatie krijgt, wat zegt dat dan over de niet-genomineerden?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 00:19
Verwijderd
up

Tonight's the night!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 01:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
BEST PICTURE
127 HOURS
BLACK SWAN
THE FIGHTER
INCEPTION
THE KING'S SPEECH
THE KIDS ARE ALL RIGHT
THE SOCIAL NETWORK
TOY STORY 3
TRUE GRIT
WINTER'S BONE

BEST ACTOR
Colin Firth - THE KING'S SPEECH
Jesse Eisenberg - THE SOCIAL NETWORK
James Franco - 127 HOURS
Jeff Bridges - TRUE GRIT
Javier Bardem - BIUTIFUL

BEST ACTRESS
Natalie Portman, BLACK SWAN
Annette Bening, THE KIDS ARE ALL RIGHT
Michelle Williams - BLUE VALENTINE
Nicole Kidman - THE RABBIT HOLE
Jennifer Lawrence - WINTER'S BONE

BEST SUPPORTING ACTOR
Christian Bale - THE FIGHTER
Geoffrey Rush, THE KING'S SPEECH
Jeremy Renner, THE TOWN
John Hawkes - WINTER'S BONE
Mark Ruffalo, THE KIDS ARE ALL RIGHT

BEST SUPPORTING ACTRESS
Melissa Leo - THE FIGHTER
Hailee Steinfeld - TRUE GRIT
Helena Bonham Carter - THE KING'S SPEECH
Amy Adams - THE FIGHTER
Jacki Weaver - ANIMAL KINGDOM

BEST ANIMATED FILM
TOY STORY 3
HOW TO TRAIN YOUR DRAGON
THE ILLUSIONIST

BEST DIRECTOR
Darren Aronofsky - BLACK SWAN
David Fincher - THE SOCIAL NETWORK
David O. Russell - THE FIGHTER
Joel Coen and Ethan Coen - TRUE GRIT
Tom Hooper - THE KING'S SPEECH

BEST ADAPTED SCREENPLAY
Danny Boyle and Simon Beaufoy - 127 HOURS
Aaron Sorkin - THE SOCIAL NETWORK
Michael Arndt - TOY STORY 3
Joel Coen and Ethan Coen - TRUE GRIT
Debra Granik and Anne Rosselini - WINTER'S BONE

BEST ORIGINAL SCREENPLAY
Mike Leigh - ANOTHER YEAR
Scott Silver, Paul Tamasy and Eric Johnson - THE FIGHTER
Christopher Nolan, INCEPTION
Lisa Cholodenko and Stuart Blumberg - THE KIDS ARE ALL RIGHT
David Seidler, THE KING'S SPEECH

BEST ART DIRECTION
ALICE IN WONDERLAND
HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS, PART 1
INCEPTION
THE KING'S SPEECH
TRUE GRIT

BEST CINEMATOGRAPHY
BLACK SWAN
INCEPTION
THE KING'S SPEECH
THE SOCIAL NETWORK
TRUE GRIT

BEST COSTUME DESIGN
ALICE IN WONDERLAND
I AM LOVE
THE KING'S SPEECH
THE TEMPEST
TRUE GRIT

BEST DOCUMENTARY FEATURE
EXIT THROUGH THE GIFT SHOP
GASLAND
INSIDE JOB
RESTREPO
WASTE LAND

BEST DOCUMENTARY SHORT
"Killing in the Name"
"Poster Girl"
"Strangers No More"
"Sun Come Up"
"The Warriors of Quigang"

BEST EDITING
BLACK SWAN
THE FIGHTER
THE KING'S SPEECH
127 HOURS
THE SOCIAL NETWORK

BEST FOREIGN LANGUAGE FILM
BIUTIFUL
DOGTOOTH
IN A BETTER WORLD
INCENDIES
OUTSIDE THE LAW

BEST MAKEUP
THE WAY BACK
THE WOLFMAN

BEST ORIGINAL SCORE
HOW TO TRAIN YOUR DRAGON
INCEPTION
THE KING'S SPEECH
127 HOURS
THE SOCIAL NETWORK

BEST ORIGINAL SONG
"Coming Home" - COUNTRY STRONG
"I See The Light" - TANGLED
"If I Rise" - 127 HOURS
"We Belong Together" - TOY STORY 3

BEST ANIMATED SHORT
"Day & Night"
"The Gruffalo"
"Let's Pollute"
"The Lost Thing">
"Madagascar, A Journey Diary"

BEST LIVE-ACTION SHORT
"The Confession"
"The Crush"
"God of Love"
"Na Wewe"
"Wish 143"

BEST SOUND EDITING
INCEPTION
TOY STORY 3
TRON: LEGACY
TRUE GRIT
UNSTOPPABLE

BEST SOUND MIXING
INCEPTION
THE KING'S SPEECH
SALT
THE SOCIAL NETWORK
TRUE GRIT

BEST VISUAL EFFECTS
ALICE IN WONDERLAND
HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS, PART 1
HEREAFTER
INCEPTION
IRON MAN 2

Laatst gewijzigd op 28-02-2011 om 04:38.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 07:50
Uice
Uice is offline
Over twintig jaar zegt iedereen verbaasd: 'Wat? Wélke film?' als ze horen dat The King's Speech Beste Film en Beste Regie won in het jaar dat Black Swan uitkwam.
Oud 28-02-2011, 08:23
Batave
Batave is offline
Citaat:
Over twintig jaar zegt iedereen verbaasd: 'Wat? Wélke film?' als ze horen dat The King's Speech Beste Film en Beste Regie won in het jaar dat Black Swan uitkwam.
Ik heb Black Swan niet gezien, maar ik vond The King's Speech niet bijzonder goed ofzo, een degelijke film, maar niet exceptioneel.
Oud 28-02-2011, 11:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb Black Swan niet gezien, maar ik vond The King's Speech niet bijzonder goed ofzo, een degelijke film, maar niet exceptioneel.
Dat zeg ik.
Oud 28-02-2011, 11:41
Batave
Batave is offline
Citaat:
Dat zeg ik.
Ik was het ook met je eens .
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten