Oud 08-12-2005, 15:12
djfati
djfati is offline
help help, ik heb mijn tentamenweek verknalt sta nu erg slecht, gat mn mentor nu nar mn ouders belle. Hoe moet ik voor zorgen dat de schade beperkt blijft, en ik niet naar huiswerkbegeleiding moet. Mijn smoesenbox voor slechte cijfers is niet groot genoeg voor dit onderwerp, dus please help.......ik weet niet wat ik moet doen

alvast bedankt voor jullie steun en goede raad. xxx djfati
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
djfati schreef op 08-12-2005 @ 16:12 :
help help, ik heb mijn tentamenweek verknalt sta nu erg slecht, gat mn mentor nu nar mn ouders belle. Hoe moet ik voor zorgen dat de schade beperkt blijft, en ik niet naar huiswerkbegeleiding moet. Mijn smoesenbox voor slechte cijfers is niet groot genoeg voor dit onderwerp, dus please help.......ik weet niet wat ik moet doen

alvast bedankt voor jullie steun en goede raad. xxx djfati

ajb doe het in een normale kleur

Maar misschien is huiswerkbegeleiding nog niet het slechtste voor jou, aangezien je toch slechte cijfers gehaald hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 15:27
Nyawa
Ik begrijp dat huiswerkbegeleiding niet meteen je ideaalbeeld is, maar met alleen de lessen red je het blijkbaar niet, dus je zult wel moeten. Je zal toch je ooit je diploma moeten halen (oké, moeten, natuurlijk niet persé, maar 't is wel zo handig). Eén periode huiswerkbegeleiding overleef je echt wel. Zorg gewoon ervoor dat je goed je best doet en actief meedoet in de lessen zodat je in de volgende toetsweek al die onvoldoendes of een deel daarvan weg kan werken, zodat je die huiswerkbegeleiding daarna niet meer nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 15:32
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Een niveau lager.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 15:34
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Als je een doel voor ogen hebt (je wilt bijv. dokter worden), is het gemakkelijker om er naar toe te werken. Niet lui zijn, maar gewoon hard werken.
Maak eerst je huiswerk en ga vervolgens leuke dingen doen met vrienden. Of draai het om, als je maar genoeg tijd neemt voor je huiswerk.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 15:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vice schreef op 08-12-2005 @ 16:32 :
Een niveau lager.
Als je in 4 HAVO zit, kun je ook gewoon doorstromen naar het MBO.
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 15:44
lodemai
Avatar van lodemai
lodemai is offline
geen smoesjes verzinnen maar gewoon iets doen voor jezelf.
__________________
so you think you can tell heaven from hell
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:37
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Beter je best doen of toch maar wat hulp vragen. Zo voorkom je slechte cijfers.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:44
Morri
Morri is offline
Haal je slechte cijfers omdat het te moeilijk voor je is, of omdat je er gewoon te weinig voor doet? Want in beide gevallen kan huiswerkbegeleiding helpen, maar als jij verschrikkelijk veel moeite doet en nog steeds onvoldoendes haalt is het misschien beter door te stromen naar het MBO volgend jaar. Doe echter gewoon te weinig dan heeft huiswerkbegeleiding op een andere manier nut.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:45
Verwijderd
De volgende keer beter je best doen, en als je al enorm je best doet, en het lukt niet, een niveau lager.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:23
Verwijderd
Ik vind het raar dat mensen nu al zeggen dat je een niveau lager moet als je er hard voor werkt, het kan ook aan je manier van werken liggen namelijk. Komop wees niet getreurd, het is je eerste (of tweede?) toetsenweek en je krijgt nog wel meer kansen om cijfers op te halen.

Huiswerkbegeleiding is niet ideaal als je het zelf niet wil, maar probeer zelf eerst te reflecteren op wat je fout hebt gedaan en waardoor dat komt en dan juist die dingen te veranderen. Als je die verandering tot stand kan brengen met huiswerkbegeleiding dan is het dán een goede keus.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:47
Verwijderd
Toen ik de topictitel las dacht ik dat het om een verstandig persoon zou gaan dat wou weten hoe hogere cijfers te halen, en het eerste wat er in me op kwam was 'huiswerkbegeleiding!'

Wat heb je liever: de komende 8 maanden elke middag niks doen en blijven zitten, of huiswerkbegeleiding volgen en gewoon mooi overgaan naar de volgende klas/je diploma halen?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 19:08
rare
rare is offline
sowisow geen smoesjes
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 20:58
♪
♪ is offline
Wat is er mis met huiswerkbegeleiding?!
Toen ik erop gezet werd vond ik het vreselijk, het idee dat ik elke dag overhoord zou moeten worden en voordurend die controle. Nu ik er op terug kijk is het heel zo slecht nog niet. Je leer plannen, je kan direct vragen stellen als je iets niet snapt. In de rustige periodes moest ik vaak dingen herhalen, maarja... dat moet toch gebeuren voor je examen dus dat is alleen maar gunstig. Van maandag tot en met donderdag kreeg ik die begeleiding en op vrijdag en in het weekend had ik vrij. Het leren deed ik daar, het enige wat ik thuis nog moest doen waren verslagen, maar daar had ik dan de weekenden voor. Zeker voor toetsweken waar iedereen de laatste dagen zit te stressen had ik het veel rustiger... ik was tenslotte op tijd begonnen.
Daarnaast werd de vrijheid die ik kreeg van mijn ouders groter, ze hadden zekerheid dat mijn school iig goed ging (of iig mijn best ervoor deed). Dus er was van hun kant ook een stuk minder van...'heb je nog huiswerk?' Wat weer positief was voor de sfeer.

Je kan het altijd proberen, als het echt niets voor je is kan je iig zeggen dat je het geprobeerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 21:38
goajaxgo
goajaxgo is offline
Ik zal je een tip geven. Ik sta op dit moment ook best laag voor me examenvakke, ik weet hoe je je voelt. Tip: Doe heel goed je best voor werkstukken of praktische opdrachten die voor een cijfer zijn, en dan kan je aan ej ouders of een kennis vragen om hulp want daarvoor hoef je niet te leren en je kan dus gewoon thuis alles gebruiken voor de info voor het werkstuk, en als het wekstuk gwoon op top nivo is gemaakt haal je waarschijnlijk wel hoog en dat haalt dus je slechte cijfers op.

nog een tip: Als je even nagaat hoeveel tijd je besteedt aan op de pc zitten of tv kijken of in de stad rondhangen of zo dan kan je jezelf voornemen om van al die tijd dat je voor je plezier bezig bent een kwartiertje ff 1 klein paragraafje of een klein stukje text van de leerstof leren.

nog een tip: Je kan beter elke week een uurtje bijles nemen, dan over een paar maanden heel erg zitten balen dat je bent blijven zitten fo gezakt bent!!!!!!!!!!!!!!!! DENK ER EENS GOED OVER NA!!!!!!!!! en heel veel succes
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 21:40
Verwijderd
Huiswerkbegeleiding is niet zo heel erg.

Citaat:
Miracle schreef op 08-12-2005 @ 16:41 :
Als je in 4 HAVO zit, kun je ook gewoon doorstromen naar het MBO.
Deed iedereen dat maar, dan zou de wereld er een stuk beter uitzien!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 21:59
Verwijderd
Huiswerkbegeleiding werkt voor sommige leerlingen erg goed.

Maar dat even terzijde: vraag jezelf eens af waarom je zulke slechte cijfers haalt? Omdat je niets doet? --> huiswerkbegeleiding.
Omdat je het niet kunt? --> MBO!

misschien iets te kort door de bocht, maar zo krijg je een beetje een idee.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 22:40
Verwijderd
Citaat:
djfati schreef op 08-12-2005 @ 16:12 :
help help, ik heb mijn tentamenweek verknalt sta nu erg slecht, gat mn mentor nu nar mn ouders belle. Hoe moet ik voor zorgen dat de schade beperkt blijft, en ik niet naar huiswerkbegeleiding moet. Mijn smoesenbox voor slechte cijfers is niet groot genoeg voor dit onderwerp, dus please help.......ik weet niet wat ik moet doen

alvast bedankt voor jullie steun en goede raad. xxx djfati
Huiswerk maken

En je tijd niet verspillen met het in 4 verschillende kleuren typen van een tekst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2005, 09:39
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
perseus schreef op 08-12-2005 @ 22:40 :
Deed iedereen dat maar, dan zou de wereld er een stuk beter uitzien!
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 10:25
Verwijderd
wat goajaxgo zei vind ik wel een goede. Je moet inderdaad punten scoren op je praktische opdrachten. Deze tellen van 20% mee voor een vak, als je een 8 haalt voor een po kan je daar je cijfer aardig mee optrekken.
Nou weet ik natuurlijk niet of je die al gehad hebt, aangzien we al weer een stukje in het jaar zijn. Maar door deze opdrachten goed te maken gewoon heel uitgebreid en goed aan de opdracht voldoen kan je zeker je cijfers iets ophalen.

Daarnaast echt uitzoeken wat nou de vakken zijn die jij het moeilijkste vind. Voor mij is dat bijvoorbeeld wiskunde. Ik zorg dan ook dat ik altijd mijn stof bijhoud en dus vragen kan stellen.

Ik weet ook niet of je kwt-uren, banduren, zelfstudieuren oid hebt. Uren die je inpland bij een docent en dan kan werken daar. Ik heb ze iig wel, en ze zijn erg nuttig. Je kan lekker rustig w erken aan die vakken en extra vragen stellen.

Langer op school blijven werken als je je thuis niet kunt concentreren of bijvoorbeeld de bibliotheek daar is het altijd stil.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 20:24
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Miracle schreef op 09-12-2005 @ 10:39 :
Inderdaad..

Maar goed, je moet er niet voor zorgen dat je niet naar huiswerkbegeleiding moet van je ouders maar je moet ervoor zorgen dat je betere cijfers haalt. En daarom lijkt het me het beste dat je WEL naar huiswerkbegeleiding gaat..

Reden zijn al genoemd.

En als je de HAVO niet aankunt, dat is het MBO inderdaad misschien de oplossing.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 09-12-2005 @ 10:39 :
Ironie.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 10:23
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Ironie is in jouw vocabulaire hetzelfde als arrogantie?
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 13:56
Verwijderd
Nee, idioot. Ik bedoel dat iemand niet te snel aangeraden moet worden één van de laagst mogelijke opleidingen te gaan volgen terwijl diegene waarschijnlijk wel meer kan wanneer hij harder zou werken. Het is niet verkeerd om wat meer aan school te doen als je er weinig aan doet.

Maar dat is natuurlijk arrogant van me, het is toch volslagen belachelijk om te zeggen dat het verstandig is om iets harder te werken om een middelbare schoolopleiding te voltooien die hoger is dan vmbo, zeker wanneer diegene die het zegt zèlf ook hoger opgeleid wordt of is. Schandalig is het, zeg ik u!

Nogmaals, de wereld zou er een stuk beter uitzien wanneer men niet zijn best zou doen om meer dan vmbo te doen.

Ik zie trouwens dat jij ook arrogant bent, er staat immers in je profiel dat je gymnasium doet. Patser!

Laatst gewijzigd op 13-12-2005 om 14:00.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 19:46
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Perseus @ lange tenen. Het was toch als grapje bedoeld. Ik snap jouw punt heus wel.
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 10-12-2005 @ 00:37 :
Ironie.
He, ik rook sarcasme, maar toch niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Verhalen & Gedichten Doorschrijven of niet?
l-i-e-n-n-e
7 30-06-2008 19:02
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 19:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.