Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 15:59
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
er zijn mensen die zeggen dat we al in de eindtijd zijn is dat wel zo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2003, 16:03
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
eindtijd?

verklaar je nader
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 16:48
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ja, die mensen zijn er.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 17:46
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
dat de wereld aan zijn einde loopt?
Ha, daar was ze al 1000 jaar geleden mee bezig
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 17:49
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
Als je onder eindtijd de periode waarin de wereld zijn ondergang tegemoet gaat verstaat, zitten we nu zeker in de eindtijd!
Althans.. west-europa en noord-amerika, evenals japan enzo. De gemiddelde burger geeft alleen nog maar om uiterlijk, kleding, make-up, geld, status, pc-games, merkstuff. De idiootste beroepen zijn er, zoals persoonlijke kledingkoper en pedicure. Wat boeit het hoe je nagels eruit zien of of je meer of minder dan je buur verdient?? 'T slaat allemaal nergens op.
De fatsoenlijke mens die nog om elkander en natuur, normen en waarden geeft, dus om abstracte dingen, is zowat verdwenen. Leven in deze tijd is deprimerend, laat maar een bommetje vallen, de eindtijd is gekomen..
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 17:50
Verwijderd
Overdrijven is ook een vak
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:46
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:01
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Als er niets meer na het einde was wel.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:04
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
En als er nou geen einde is?
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:11
Muhfuk R.
Avatar van Muhfuk R.
Muhfuk R. is offline
we zitten nog maar in t begin
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:20
diabolaparva
diabolaparva is offline
licht toe dan
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:48
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Vanuit welk perspectief spreek je van de eindtijd ??
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:55
Verwijderd
Eindtijd van wat? En over welke tijdspan heb je het dan? In de nabije toekomst? Deze eeuw? Of dit millennium?


Wat een vage topics de laatste tijd op F&L....Alhoewel, dat is nooit anders geweest
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 01:09
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
tijd stopt niet
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 09:19
debotjuh
Avatar van debotjuh
debotjuh is offline
k bedoel het kwa geloof dan he want de meeste mensen zeggen dat we nu al in de eindtijd zitten
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:18
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
debotjuh schreef op 01-07-2003 @ 10:19:
k bedoel het kwa geloof dan he want de meeste mensen zeggen dat we nu al in de eindtijd zitten
Eigenlijk zitten we vanaf het moment dat Jezus terugging naar de hemel al in de eindtijd. Maar nu zijn er Bijbels gezien wel veel indicaties dat we ook naar het einde toegaan (sinds de oprichting van de staat Isaël, de ontkerkelijking etc etc). Maar Jezus zei dat niemand het uur weet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 13:17
diabolaparva
diabolaparva is offline
als ik ervanuit ga dat "eindtijd" inhoudt dat er geen mensen meer zijn, moet er wel iets vreemds gebeuren natuurlijk, en dat lijkt mij niet te voorspellen
stel je eens voor dat we ineens allemaal homo werden, ieder mens op aarde, dan zouden er over 110 jaar helemaal geen mensen meer zijn. raar idee eigenlijk
daarnaast zou de aarde kunnen exploderen, maar of er geen overlevenden zouden zijn is dan ook maar de vraag
misschien nog die theorie dat het heelal steeds in elkaar klapt, maar daar heb ik niks over te zeggen
verder heb ik geen andere theorie hoe de mensheid uit zou kunnen sterven, dus erg logisch zou ik het niet vinden om te zeggen dat we in een eindtijd zitten. en hoe lang kan een eindtijd zijn, dat is ook maar de vraag, is dat 10 jaar, of 3000 jaar.
oftewel, ik vind dat mensen niet te snel moeten concluderen over wat ze niet kunnen weten, ook niet als dat logisch is.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 11:58
yliek
Avatar van yliek
yliek is offline
eindtijd in de zin van de laatste dagen?
de bijbel noemt een heleboel dingen waaraan je de eindtijd dan kan herkennen..de meest zie je nu wel al gebeuren!
De eindtijd of laatste dagen worden dan ook beschreven als kritieke tijden.
__________________
-->Please believe in me...<--
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2003, 12:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 01-07-2003 @ 02:09:
tijd stopt niet
was er tijd voor de oerknal?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 14:34
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Christenen zeggen al zo'n 2000 jaar dat de eindtijd nabij is en de apocalyps eraan zit te komen. Sorry, ikk neem ze niet erg serieus.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 14:53
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 01-07-2003 @ 12:18:
Eigenlijk zitten we vanaf het moment dat Jezus terugging naar de hemel al in de eindtijd. Maar nu zijn er Bijbels gezien wel veel indicaties dat we ook naar het einde toegaan (sinds de oprichting van de staat Isaël, de ontkerkelijking etc etc). Maar Jezus zei dat niemand het uur weet.
Maar God (en daarmee ook Jezus) zou het uur wel moeten weten - immers, anders was hij niet almachtig. Waarom staat een dergelijk belangrijk bericht (nl. het wispelturige eind der tijden, dus moment 'x') niet feitelijk in de Bijbel vermeld?

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:38
MickeyV
MickeyV is offline
Om het spannend te houden voor de mensen, Henk.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:33
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 29-07-2003 @ 15:53:
Maar God (en daarmee ook Jezus) zou het uur wel moeten weten - immers, anders was hij niet almachtig. Waarom staat een dergelijk belangrijk bericht (nl. het wispelturige eind der tijden, dus moment 'x') niet feitelijk in de Bijbel vermeld?

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Enkel God weet de tijd... staat ergens in Daniël dacht 'k

Waarom het niet feitelijk in de Bijbel staat? Omdat mensen niet pas in hem zouden geloven 'n minuutje voordat die tijd aanbreekt... en daarvoor er beestig op los leven
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:43
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 29-07-2003 @ 18:33:
Enkel God weet de tijd... staat ergens in Daniël dacht 'k

Waarom het niet feitelijk in de Bijbel staat? Omdat mensen niet pas in hem zouden geloven 'n minuutje voordat die tijd aanbreekt... en daarvoor er beestig op los leven
En zou God dat niet doorhebben dan?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:51
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 29-07-2003 @ 18:43:
En zou God dat niet doorhebben dan?
Good point. Volgens mij heeft ie het dan wel door...


waardoor m'n vorige post dan niet veel waarde meer heeft

mja het waarom blijft misschien wel een mysterie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2003, 21:12
yliek
Avatar van yliek
yliek is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 29-07-2003 @ 18:43:
En zou God dat niet doorhebben dan?
tuurlijk heeft god het dan wel door,maar mensen niet. En als mensen dan anderen zien sterven of lijden schuiven ze het op onrechtvaardigheid van god. Met het niet noemen van een datum vermijd je dat. En dan nog is het goed dat god een doorvorser van harten is!
__________________
-->Please believe in me...<--
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 23:03
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
de reis van mijn pizza in de oven loopt bijna ten einde, oftewel de eindtijd is aangebroken en al bijna voltooid
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 08:11
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
duyvel schreef op 29-07-2003 @ 15:34:
Christenen zeggen al zo'n 2000 jaar dat de eindtijd nabij is en de apocalyps eraan zit te komen. Sorry, ikk neem ze niet erg serieus.
Mja, dat klopt ook.
Want Jezus strijd heeft het einde ingeluid, slechts een kwestie van tijd.
Petrus schrijft er al over dat er spotters zijn die vragen waar Jezus blijft, en dan geeft hij aan standvastig te moeten blijven.
We weten 1 ding over god's tijd en dat is dat 1000 jaar in 1 dag gaan, en 1 dag in 1000 jaar.
Jortom wie ben jij om te zeggen "dat het wel erg lang duurt" voor God?

Maar zoals al boven genoemd komen we steeds dichterbij.
Oprichting staat israel, Joden die aan een onmogelijk verbond zullen worden gehouden en laatst de optocht naar Babylon.
"Zalig de knecht die op zijn Heer wacht en hem binnenlaat"
Lucas 12
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 13:20
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
erm...god zou wel een beetje een idioot zijn als ie dr een eind aan maakt...aan de mensen dan...ik bedoel, zonder mensen geen god; wat moet hij zonder ons nou doen?? dan komen dr geen nieuwe zieltjes meer in de hemel enzo, lijkt me toch wat saai, zeker voor die dude bij de poort...petrus toch??
naja...hoe dan ook...god is dood zonder de mensen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 15:02
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Amoa schreef op 30-06-2003 @ 18:49:
Als je onder eindtijd de periode waarin de wereld zijn ondergang tegemoet gaat verstaat, zitten we nu zeker in de eindtijd!
Althans.. west-europa en noord-amerika, evenals japan enzo. De gemiddelde burger geeft alleen nog maar om uiterlijk, kleding, make-up, geld, status, pc-games, merkstuff. De idiootste beroepen zijn er, zoals persoonlijke kledingkoper en pedicure. Wat boeit het hoe je nagels eruit zien of of je meer of minder dan je buur verdient?? 'T slaat allemaal nergens op.
De fatsoenlijke mens die nog om elkander en natuur, normen en waarden geeft, dus om abstracte dingen, is zowat verdwenen. Leven in deze tijd is deprimerend, laat maar een bommetje vallen, de eindtijd is gekomen..
Wat ben jij een pessimist. Een paar eeuwen geleden zaten we allemaal nog oorlogen te voeren en elkaar te vermoorden. Nu zijn Europa en Noord-Amerika compleet oorlogsvrije continenten. In diezelfde continenten is er veel welvaart, in Azië hebben een aantal landen zeer positieve economische ontwikkelingen meegemaakt. Ik vind het steeds beter gaan.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:09
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
little nemo schreef op 02-08-2003 @ 14:20:
erm...god zou wel een beetje een idioot zijn als ie dr een eind aan maakt...aan de mensen dan...ik bedoel, zonder mensen geen god; wat moet hij zonder ons nou doen?? dan komen dr geen nieuwe zieltjes meer in de hemel enzo, lijkt me toch wat saai, zeker voor die dude bij de poort...petrus toch??
naja...hoe dan ook...god is dood zonder de mensen
Er komen nu ook geen zieltjes in de hemel omdat er eerst een oordeel moet plaatsvinden over die mensen.
En dat oordeel vindt pas plaats bij het vergaan van de wereld.
En daarna is er het eeuwige leven dus zit God nog niet zonder mensen
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:11
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 02-08-2003 @ 16:02:
Wat ben jij een pessimist. Een paar eeuwen geleden zaten we allemaal nog oorlogen te voeren en elkaar te vermoorden. Nu zijn Europa en Noord-Amerika compleet oorlogsvrije continenten. In diezelfde continenten is er veel welvaart, in Azië hebben een aantal landen zeer positieve economische ontwikkelingen meegemaakt. Ik vind het steeds beter gaan.
hoezo last van "tunnelvisie"
Diezelfde europeanen hebben een enorme vloed aan bloed aan hun handen in tegenwoordig afrika met die belachelijke landsverdelingen.
Verder Hebben we steeds meer aardbevingen en overstromingen.
Maar verder gaat het goed hoor
__________________
-|-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Weg gaan op de aangegeven eindtijd?
Inmymaxi
2 14-08-2016 20:31
Psychologie Eindtijd
Dionysos
21 12-10-2010 10:37
Levensbeschouwing & Filosofie Eindtijd
leonkorn
266 01-05-2008 17:54
Software & Hardware [mysql] gegevens in tabel bijwerken
freyk
10 05-06-2007 21:26
Levensbeschouwing & Filosofie Volbrachte bijbelse profetieën?
Bart Klink
60 14-10-2005 15:33
Levensbeschouwing & Filosofie De Eindtijd is nabij
Yab-Yum
12 10-12-2004 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.