Oud 22-04-2018, 18:08
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Ik wil heel graag een wenkbrauw en lip piercing, en meschien in de toekomst een tong of tepel piercing, alleen zijn me ouders het er niet mee eens en zeggen dat ze me het huis uit gooien, als ik die piercings laat zetten toen ik 2 oorbellen had laten zetten was het hier een groot drama thuis wat zeggen jullie gewoon doen of wachten ????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2018, 18:12
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 18:16
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
16 word bijna 17
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 18:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wacht dan gewoon nog even lekker tot je het huis uit bent Dan heb je geen drama mee met je ouders en kan je doen wat je zelf wil.

(Misschien ben je tegen die tijd ook wel over het idee heen gegroeid. Ik weet niet welke ambities je hebt, maar er zijn nog steeds een hoop werkgevers die niet zo'n fan zijn van gezichtspiercings. Dat lijkt me ook zeker iets om even bij stil te staan.)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 18:55
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Met mijn werk heb ik er geen last van heb meer colegas met piercings alleen op school kunnen ze moeilijk doen maar wil het wel echt supper graag anders slaap ik in een bushokje
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 18:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Met mijn werk heb ik er geen last van heb meer colegas met piercings alleen op school kunnen ze moeilijk doen maar wil het wel echt supper graag anders slaap ik in een bushokje
Wat voor werk doe je nu? En wat voor werk zou je later willen doen? (Bij een bijbaantje is dit natuurlijk wat minder belangrijk dan wanneer je later het bedrijfsleven ingaat, of bijvoorbeeld advocaat wil worden )

Als je het zo graag wil dan is het het wel waard om even te wachten, toch?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 19:06
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Ik wil de transport in dus dat zit wel goed
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 19:07
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Maar nu ben ik nog jong en ik vind het mooi en veel vrienden van mij hebben ook piercings hoort ook een beetje bij de muziek dat ik luister
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 19:11
Verwijderd
Zou nog ff wachten... en tong en lip moet je niet doen, behalve als je jong je ondertanden kwijt wil raken.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 19:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dit heeft natuurlijk niks met seks te maken, dus ik heb het topic verplaatst
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 20:26
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Zou nog ff wachten... en tong en lip moet je niet doen, behalve als je jong je ondertanden kwijt wil raken.
5 in tong nergens last van
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 20:56
Verwijderd
Citaat:
5 in tong nergens last van
Hoeft ook geen last te geven.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 21:23
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Citaat:
Wat voor werk doe je nu? En wat voor werk zou je later willen doen? (Bij een bijbaantje is dit natuurlijk wat minder belangrijk dan wanneer je later het bedrijfsleven ingaat, of bijvoorbeeld advocaat wil worden )

Als je het zo graag wil dan is het het wel waard om even te wachten, toch?
Ik word vrachtwagen chauffeur
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 21:25
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Citaat:
5 in tong nergens last van
5 kan je nog wel praten dan
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 21:27
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Ik heb laatst iemand gezien met piercing in zijn nek dat zag er ook wel gaaf uit
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 21:30
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Kun je niet bemiddelen dat je ze zet als je 18+ bent? Dan wacht jij nog een jaartje en kun je ze gelijk legaal zetten zonder toestemming van je ouders
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 21:55
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Zaterdag ga ik ze toch laten zetten vriend van mij heeft een afspraak gemaakt bij zijn oom en dan zie ik wel als ik thuis kom wat ze zeggen ����
Met citaat reageren
Oud 24-04-2018, 08:33
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
5 kan je nog wel praten dan
Geen probleem wou eerst tong laten splitsen. Maar na ervaringen van andere niet gedaan

Ik ben oefen model en sta goed vol zonder dat je dat normaal ziet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2018, 08:34
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Zaterdag ga ik ze toch laten zetten vriend van mij heeft een afspraak gemaakt bij zijn oom en dan zie ik wel als ik thuis kom wat ze zeggen ����
Top idee... Not
Met citaat reageren
Oud 26-04-2018, 13:11
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Afspraak verzet naar vandaag dus straks is het zo ver eindelijk mijn piercings wel heel zenuwachtig naar hoe me ouders gaan reageren
Met citaat reageren
Oud 26-04-2018, 14:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dus eigenlijk heb je dit topic voor niks geopend, want alle goede suggesties heb je in de wind geslagen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2018, 14:23
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je ouders woord houden, dan kan je op straat slapen vanavond. Succes gegarandeerd
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2018, 17:35
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Dus eigenlijk heb je dit topic voor niks geopend, want alle goede suggesties heb je in de wind geslagen.
Idd ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 28-04-2018, 17:07
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
En hoe is het afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2018, 10:52
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
TS is erg stil, ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2018, 11:25
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Misschien heeft ts geen wifi omdat hij op straat staat
Met citaat reageren
Oud 05-05-2018, 04:15
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Sorry voor me laten reactie, heb dan toch mijn wenkbrouwpircing laten zetten met me lip wacht ik nog maar effe me ouders waren niet blij gelukkig was mijn tante op bezoek en die riep meteen dat het mooi en gaaf stond bij mij mijn ouders hadden verder ook niks meer gezegd alleen maandag nog dat ik hem uit moest doen want ze vonden het verschrikkelijk en gezicht verminking maar mijn vrienden en klasgenoten vinden het wel gaaf en ik zelf ben er ook supper blij mee maar alsnog allemaal bedankt voor de tips en reacties mijn lip piercing komt ook binnen kort
Met citaat reageren
Oud 05-05-2018, 08:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
allemaal bedankt voor de tips en reacties mijn lip piercing komt ook binnen kort
Alle tips die je genegeerd hebt bedoel je?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-05-2018, 10:59
Verwijderd
Citaat:
maar alsnog allemaal bedankt voor de tips en reacties mijn lip piercing komt ook binnen kort
Zorg er dan ff voor dat je niet te veel red bull drinkt en suikers eet in je cabine dan, misschien stel je zo even je prothese uit.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2018, 11:05
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Redbul en al dat troep hoef ik niet ben al druk zat van me eigen voorlopig zit ik helaas nog niet in de cabine moet nog een jaar wachten helaas voorlopig nog vrachtwagens wassen en in de loods mee helpen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2018, 08:53
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Je hebt em uitgehaald in genezings tijd???
Met citaat reageren
Oud 06-05-2018, 12:49
Onbekend 123
Onbekend 123 is offline
Nee heb hem nog
Met citaat reageren
Oud 07-05-2018, 12:43
piggyboost
piggyboost is offline
Hoe oud ben je laten we het daar ook over hebben zo lang jij nog thuis woont en geen 18 bent leer leven met de regels van je ouders nu hebben ze nog wat te zeggen over je naar je 18 niet zet je ze dan
Met citaat reageren
Oud 07-05-2018, 17:43
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Hoe oud ben je laten we het daar ook over hebben zo lang jij nog thuis woont en geen 18 bent leer leven met de regels van je ouders nu hebben ze nog wat te zeggen over je naar je 18 niet zet je ze dan
Ben je 33 en je woond nog thuis heb je nog aan regels te houden.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 00:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoe oud ben je laten we het daar ook over hebben zo lang jij nog thuis woont en geen 18 bent leer leven met de regels van je ouders nu hebben ze nog wat te zeggen over je naar je 18 niet zet je ze dan
Citaat:
Ben je 33 en je woond nog thuis heb je nog aan regels te houden.
*woont

Ik denk dat je best kunt stellen dat je, zolang je (financieel) afhankelijk bent van je ouders, je ouders maar het best te vriend kunt houden (door je aan hun regels te houden, etc.). Je kunt wel stoer roepen dat je 18 bent, maar als je ouders nog voor je zorgen geeft dat je slechts beperkte vrijheid om te doen wat jij wil.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 11:40
Verwijderd
Citaat:
*woont

Ik denk dat je best kunt stellen dat je, zolang je (financieel) afhankelijk bent van je ouders, je ouders maar het best te vriend kunt houden (door je aan hun regels te houden, etc.). Je kunt wel stoer roepen dat je 18 bent, maar als je ouders nog voor je zorgen geeft dat je slechts beperkte vrijheid om te doen wat jij wil.
Absoluut mee oneens. Als je bij je ouders woont, dan houd je je aan de regels in huis, als je geld van ze leent dan heb je je aan de regels te houden die in de overeenkomst staan. Maar verder niks, op een gegeven moment moet een kind toch gewoon zelf beslissen wat hij doet? Met name de keuzes wat iemand met zijn/haar lichaam doet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-05-2018, 11:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Absoluut mee oneens. Als je bij je ouders woont, dan houd je je aan de regels in huis, als je geld van ze leent dan heb je je aan de regels te houden die in de overeenkomst staan. Maar verder niks, op een gegeven moment moet een kind toch gewoon zelf beslissen wat hij doet? Met name de keuzes wat iemand met zijn/haar lichaam doet.
Tsja, zolang je afhankelijk van iemand bent heeft diegene een bepaalde macht over je. Natuurlijk is die macht bij een lening officieel vastgelegd of op z'n minst besproken (wat er gebeurt als je niet terugbetaalt, of juist wanneer je moet terugbetalen en wat de rente is), maar wanneer je ouders nog voor je zorgen, bijvoorbeeld door je studie te betalen, je onderdak te verlenen, etc. lijkt het me niet meer dan redelijk dat jij hen respecteert (en daarmee ook tot op zekere hoogte hun regels).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Tsja, zolang je afhankelijk van iemand bent heeft diegene een bepaalde macht over je.
Neen.

Niemand heeft de macht over iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 12:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Neen.

Niemand heeft de macht over iemand anders.
Niemand? Er zijn genoeg machtsverhoudingen in onze maatschappij. Je baas heeft de macht jou te ontslaan, een docent heeft de macht om huiswerk op de geven en te straffen wanneer leerlingen hun huiswerk niet maken. O, en
Citaat:
Ouderlijk gezag (voorheen: ouderlijke macht) is het gezag dat de meerderjarige ouders over het minderjarige kind mogen en moeten uitoefenen. Het is geregeld in Boek 1, titel 14 (Nederland).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Niemand? Er zijn genoeg machtsverhoudingen in onze maatschappij. Je baas heeft de macht jou te ontslaan, een docent heeft de macht om huiswerk op de geven en te straffen wanneer leerlingen hun huiswerk niet maken. O, en
Ik zeg; met name wat iemand met zijn/haar lichaam doet.

En dat laatste; ja, er staat MINDERjarige kinderen. Als je als kind niet meer minderjarig bent, hebben je ouders geen macht meer over je.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 12:18
Verwijderd
Overigens; niet alle "bazen" hebben de macht om iemand zomaar te ontslaan. Maar dat terzijde. Ik doelde op het feit of ouders nog wel iets over jouw lichaam te zeggen hebben, qua piercings en tattoos etc als je meerderjarig bent.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Tsja, zolang je afhankelijk van iemand bent heeft diegene een bepaalde macht over je. Natuurlijk is die macht bij een lening officieel vastgelegd of op z'n minst besproken (wat er gebeurt als je niet terugbetaalt, of juist wanneer je moet terugbetalen en wat de rente is), maar wanneer je ouders nog voor je zorgen, bijvoorbeeld door je studie te betalen, je onderdak te verlenen, etc. lijkt het me niet meer dan redelijk dat jij hen respecteert (en daarmee ook tot op zekere hoogte hun regels).
Dus in principe keur je minderjarige slavernij goed of hoe moet ik dit zien? Ik zou zeggen; wacht even want je wint het gevecht niet, maar principieel denk ik dat kinderen vanaf hun 15e prima in staat zijn om zelf te besluiten of ze een piercing willen of niet. Iedereen die het daar mee oneens is kan de vinketering krijgen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dus in principe keur je minderjarige slavernij goed of hoe moet ik dit zien? Ik zou zeggen; wacht even want je wint het gevecht niet, maar principieel denk ik dat kinderen vanaf hun 15e prima in staat zijn om zelf te besluiten of ze een piercing willen of niet. Iedereen die het daar mee oneens is kan de vinketering krijgen
Jij leest wel weer heel creatief
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Jij leest wel weer heel creatief
Zeer zeker niet. Jij creëert een machtsvrhouding in je post en je zegt zelfs "zolang zij de macht hebben". Gewoon regels volgen en dom dingen uitvoeren dus ómdat ze dingen betalen is slavernij. Daar is niets creatiefs aan.

Jij bent alleen als gristen gewend dat je als kind moet opzitten en pootjes geven, kinderen horen gewoon een beetje zich af te zetten en rebels te zijn. Dit is nou precies een van die verschrikkelijk suffe regels; Het is omkeerbaar, al die gaten groeien weer dicht, er is een groter risico dat je iets gebeurt als je naar de supermarkt gaat dan bij dit, en het enige wat ik hoor zijn vreemde excuses als "ja maar je woont nog bij je ouders" of "je ouders hebben nou eenmaal de macht". Behalve dan dat dat bullshit is en ieder mens gewoon mens is en zelf mag beslissen wat er gebeurt, werkt het volgens onze eigen wetgever niet eens zo.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:35
Verwijderd
Citaat:
maar wanneer je ouders nog voor je zorgen, bijvoorbeeld door je studie te betalen, je onderdak te verlenen, etc. lijkt het me niet meer dan redelijk dat jij hen respecteert (en daarmee ook tot op zekere hoogte hun regels).
Ik ben het (goh verrassend) met Deadlock eens hoor. Wat jij zegt is logisch/redelijk als het gaat over huisregels. Bijvoorbeeld dat je vieze vaat in de vaatwasser zet en niet op tafel laat staan, om maar iets compleets onnozels te noemen.

Ik vind de TS niet bepaald overkomen als iemand die weloverwogen een piercing neemt, maar dat zijn ouders het niets vinden, vind ik echt totaal niet boeiend. Dit soort dingen hoort bij opgroeien. Zijn ouders moeten ook maar leren dat ze steeds minder te zeggen hebben. Dat is moeilijk en begrijpelijk dat die ouders daar moeite mee hebben en dat het even knalt, maar om daarom dan maar geen piercing te nemen vind ik echt heel vreemd.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zeer zeker niet. Jij creëert een machtsvrhouding in je post en je zegt zelfs "zolang zij de macht hebben". Gewoon regels volgen en dom dingen uitvoeren dus ómdat ze dingen betalen is slavernij. Daar is niets creatiefs aan.

Jij bent alleen als gristen gewend dat je als kind moet opzitten en pootjes geven, kinderen horen gewoon een beetje zich af te zetten en rebels te zijn. Dit is nou precies een van die verschrikkelijk suffe regels; Het is omkeerbaar, al die gaten groeien weer dicht, er is een groter risico dat je iets gebeurt als je naar de supermarkt gaat dan bij dit, en het enige wat ik hoor zijn vreemde excuses als "ja maar je woont nog bij je ouders" of "je ouders hebben nou eenmaal de macht". Behalve dan dat dat bullshit is en ieder mens gewoon mens is en zelf mag beslissen wat er gebeurt, werkt het volgens onze eigen wetgever niet eens zo.
Natuurlijk mag je best een beetje puberen, een keertje te laat thuis komen, etc. Mijn houding heeft niet zo heel veel met mijn geloof te maken, mijn vader is niet gelovig en die is net zo goed opvoeder (en die vond het prima als ik een navelpiercing zou willen )

Ouders hebben nu eenmaal een bepaalde macht wanneer jij nog niet volledig onafhankelijk bent. Ik zie het vaak genoeg bij vrienden, waar bepaalde dingen not done zijn, of enorme ruzie en gedoe opleveren, omdat die vrienden nog financieel afhankelijk zijn van hun ouders. (Ook bij vrienden die geen religieuze achtergrond hebben.) Genoeg voorbeelden waarbij kinderen X doen en ouders zeggen "Hé, dat was niet de afspraak" en ze als gevolg Y ontnemen, of hun kind verplichten Z te doen om het "goed te maken".
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:40
Verwijderd
Dat is nog altijd geen reden om dan maar blind de wensen en grillen van de ouders te volgen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Ouders hebben nu eenmaal een bepaalde macht wanneer jij nog niet volledig onafhankelijk bent..
Dat denk JIJ, maar dat IS NIET per definitie zo.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:40
Verwijderd
Je ouders hebben je op de wereld gezet, daar heb jij niet om gevraagd als kind. Bij het op de wereld zetten van een kind horen dingen als:
- Een fucking opleiding betalen
- Rijbewijs betalen
- Je kind een keer van het politiebureau ofzo halen
- Trots zijn dat op het eerste vriendje/vriendinnetje en tegelijkertijd disgusted dat er lichaamssappen beginnen te vloeien
Met citaat reageren
Oud 08-05-2018, 14:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is nog altijd geen reden om dan maar blind de wensen en grillen van de ouders te volgen.
Het lijkt mij best een redelijke wens van de ouders in kwestie. "We zetten je uit huis" is wel een heftig gevolg/ dreigement, maar dat geeft wel aan hoe belangrijk de ouders het vinden. Nog even een jaar of twee wachten tot je wat zelfstandiger bent lijkt mij geen slecht idee.

Maar goed, we gaan het volgens mij toch niet eens worden. En het boeit TS al helemaal niet wat wij er allemaal van vinden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle eskimo piercing
Prue Halliwell
5 23-06-2014 15:21
Lichaam & Gezondheid Piercing
zozze
1 16-12-2006 12:23
Lifestyle Het grote piercing en tattoo topic #16
suusch
500 17-01-2006 18:22
Lichaam & Gezondheid Zelf een piercing zetten.
Metal_Wolf
35 04-02-2005 22:24
Lifestyle Het Grote Piercing topic
AngelLena
485 02-12-2004 11:29
Seksualiteit Geslachtspiercings..
Choke
41 15-03-2003 17:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.