Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2003, 15:44
Verwijderd
Dan komen er een aantal Fransen hier, en er logeert er ook een bij mij thuis. Leuk zijn om dan wat typisch Nederlandse dingen te eten, maar die kunnen we op school maar moeilijk bedenken. Het moet wel een beetje bij 't seizoen passen, boerenkool lijkt me dus minder geslaagd.

('t hoeft niet per se voor 't avondeten te zijn, al is dat wel 't belangrijkste)

wat ik al voor ideeen heb:
-sla
-zuurkool
-hutspot (heb ik, toch een echte Hollander, nog nooit gegeten )

hagelslag
drop
's middags brood

Ik hoop dat iemand nog wat goede ideeen heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2003, 16:06
Verwijderd
goudse kaas
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik neem aan dat die Fransen voor de lol komen?
Kom op zeg, hutspot en zuurkool...!

(kmag hopen dat mijn gastgezin in Engeland niet zoiets in z'n hoofd haalt)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:51
Angeles
Angeles is offline
- Appeltaart met slagroom bij de koffie.
- Kroketten op brood
- Erwtensoep
- Zuurkoolstamppotschotel uit de oven met cocktailworstjes erdoor en spekjes
- Bruine bonen met schaaltjes erbij met speklapjes, uitgebakken vetspek, zilveruitjes, augurkjes, bietensalade (salade van rode bieten, augurken, zilveruitjes, stukjes zure haring, blokjes appel)
- Toastjes met zure haring erop
- Zomerzuurkool met gehakt, ananas, rozijntjes en aardappelschijfjes.

Ik zou in elk geval meerdere gerechten maken, zodat ze meerdere gerechten kunnen proberen en de kans kleiner is dat ze echt niets lusten.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:52
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
linda85 schreef op 13-03-2003 @ 17:41:
ik neem aan dat die Fransen voor de lol komen?
Kom op zeg, hutspot en zuurkool...!

(kmag hopen dat mijn gastgezin in Engeland niet zoiets in z'n hoofd haalt)
Kennelijk heb jij een veel beter, typisch Hollands idee?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Beschuitjes met hagelslag aan het ontbijt. andijviestamppot. Of pannenkoeken bakken met stroop (in Frankrijk zijn de pannenkoekjes veel dunner)

Pas wel op met stamppot want vaak zijn buitenlanders dat helemaal niet gewend en ligt het heel zwaar op hun maag.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:21
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Nou, om eerlijk te zijn vond ik het ook geen pretje om in Engeland / Rome te eten wat ze zo leuk voor me klaar hadden gemaakt omdat dat typisch Engels / Italiaans was. (Lees: half doorgekookte pasta,enzo) , ik ben er zelfs ziek van geworden. Gewoon omdat je maag daar niet goed van wordt.

Misschien is het een beter idee om meerdere gerechten op tafel te zetten. Iets "gewoons" en iets wat ze kunnen proberen en wat typisch Hollands is.

Typisch Hollandse dingen:

Witlof,
Spruitjes,
Stamppot :bruine bonen/andijvie/zuurkool/spruitjes

enzo.
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Angeles schreef op 13-03-2003 @ 17:52:
Kennelijk heb jij een veel beter, typisch Hollands idee?
nee, dat bedoel ik nou juist. Kvind 't zo zielig voor ze dat ze iets typisch Hollands moeten eten.

maar goed, dat kan er ook mee te maken hebben dat ik walg van hollands eten...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 13-03-2003 @ 17:41:
(kmag hopen dat mijn gastgezin in Engeland niet zoiets in z'n hoofd haalt)
Reken maar vast op een 'echt Engels' ontbijt: witte bonen in tomaten saus, worstjes en dat soort dingen... Eten de Engelsen zelf ook dagelijks (niet dus (sommige wel natuurlijker, maar goed)).
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:00
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
linda85 schreef op 13-03-2003 @ 18:58:
nee, dat bedoel ik nou juist. Kvind 't zo zielig voor ze dat ze iets typisch Hollands moeten eten.

maar goed, dat kan er ook mee te maken hebben dat ik walg van hollands eten...
Er zijn ook mensen die daar niet van walgen, en zo wel, het is ook geen ramp om een keertje iets te eten wat je niet zo lekker vindt (natuurlijk niet als je er echt heel erg van walgt, maar bij veel mensen is het eerder een kwestie van niet zo lekker vinden). Ze kunnen altijd een hapje proberen, toch.

Maar goed, daarom vind ik ook dat je wel meerdere Hollandse gerechten moet maken, dan is de kans groter dat er dingen bij zitten die ze wel lusten. Misschien voor de zekerheid dan ook wat internationalere dingen, zoals friet en vlees of zo.

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 20:15.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:08
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
voer ze drop..dat kennen ze misschien niet
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:10
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Een frisse sla-stamp. Dat is niet zo winters en toch hollands.

Broodje Shoarma, ook heel hollands!
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Angeles schreef op 13-03-2003 @ 20:00:
Er zijn ook mensen die daar niet van walgen, en zo wel, het is ook geen ramp om een keertje iets te eten wat je niet zo lekker vindt (natuurlijk niet als je er echt heel erg van walgt, maar bij veel mensen is het eerder een kwestie van niet zo lekker vinden). Ze kunnen altijd een hapje proberen, toch.

Maar goed, daarom vind ik ook dat je wel meerdere Hollandse gerechten moet maken, dan is de kans groter dat er dingen bij zitten die ze wel lusten. Misschien voor de zekerheid dan ook wat internationalere dingen, zoals friet en vlees of zo.
oké, blijkbaar heb ik het iets te bot gezegd, zo bedoelde ik het helemaal niet. ik bedoel gewoon te zeggen dat IK in ieder geval walg van dat soort eten en ik me goed kan voorstellen dat als je uit frankrijk komt, waar je het al helemaal niet gewend bent, helemaal zoiets hebt van 'Oh my god, wat IS dit!'
Maar goed, na de beschrijving van Leonoor wat mij te wachten staat zijn m'n wraakgevoelens allang naar boven gekomen en wil ik best mee verzinnen aan dat soort gerechten

overigens volledig ontopic, maar voor angeles: ik eet bijna dagelijks iets wat ik niet lust, aangezien er vrij weinig overblijft als ik dat allemaal niet zou eten. maar zuurkool en hutspot enzo vind ik wel heel erg!!! (en die worden ook vaak genoemd in de 'wat lust je niet' topics, dus ik ben niet de enige)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 21:31
JFK
Avatar van JFK
JFK is offline
Citaat:
mcsun schreef op 13-03-2003 @ 20:10:


Broodje Shoarma, ook heel hollands!
Kom op zeg...
__________________
* geen sig *
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:36
Verwijderd
Frikandel... dat zie je toch ook niet echt vaak in andere landen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 23:12
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
stamppot met appel en paprika...
of juist met wortel en ui...

kijk in het nederlandse stamppot topic
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:07
lief mutsje
lief mutsje is offline
ik heb zelf bijna 80% vanmn familie infrankrijk wonen. Dus ieder bezoek gaan er "typisch" nederlandse dingen mee. Denk bijv aan drop, hagelslag, stroopwafels, frikandel en onze mayo. Die smaakt heeeeeeeeel anders dan de Franse.
Onze melk is btw ook anders. Er zijn gewoon heel veel dingen die zij wel hebben, maar wat hier gewoon anders smaakt. Hoop dat je er wat aan hebt!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:44
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
mcsun schreef op 13-03-2003 @ 20:10:
Een frisse sla-stamp. Dat is niet zo winters en toch hollands.

Broodje Shoarma, ook heel hollands!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2003, 12:32
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
toen ik een uitwisseling met Sicilie had vonden die Italianen onze toetjes echt suuuper lekker. Er kwam toen een groep nederlanders + italianen bij mij thuis, we waren net klaar met eten. Toen ging dus die hele groep Italianen nog lekker een bakje vanillevla met hagelslag eten, was leuk
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 13:57
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
's Avonds: bitterballen.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:38
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 13-03-2003 @ 21:50:
Maar goed, na de beschrijving van Leonoor wat mij te wachten staat zijn m'n wraakgevoelens allang naar boven gekomen en wil ik best mee verzinnen aan dat soort gerechten


overigens ben ik niet van plan dagelijks zuurkool oid te eten , maar gewoon dingen die bijna iedereen lekker vindt en kent (pizza oid) Maar ze komen hier voornamelijk om.wat van de Nederlandse cultuur te ontdekken, dus ook van 't eten. En als ze 't niet lusten, hebben we altijd nog brood e.d. Maar meerdere dingen maken is idd wel slim

Bedankt iedereen voor de tips! Ik heb er zeker wat aan

offtopic: wanneer ga je naar Engeland? ga je ook met school of ga je op vakantie?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
de ijsprinses schreef op 14-03-2003 @ 13:32:
toen ik een uitwisseling met Sicilie had vonden die Italianen onze toetjes echt suuuper lekker. Er kwam toen een groep nederlanders + italianen bij mij thuis, we waren net klaar met eten. Toen ging dus die hele groep Italianen nog lekker een bakje vanillevla met hagelslag eten, was leuk
Mona?

(Die reclame met die buitenlandse studenten (?) is toch van Mona?)

Nah, daar kan je iig iets mee, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 14-03-2003 @ 15:38:


overigens ben ik niet van plan dagelijks zuurkool oid te eten , maar gewoon dingen die bijna iedereen lekker vindt en kent (pizza oid) Maar ze komen hier voornamelijk om.wat van de Nederlandse cultuur te ontdekken, dus ook van 't eten. En als ze 't niet lusten, hebben we altijd nog brood e.d. Maar meerdere dingen maken is idd wel slim

Bedankt iedereen voor de tips! Ik heb er zeker wat aan

offtopic: wanneer ga je naar Engeland? ga je ook met school of ga je op vakantie?
over 2 maanden met school. Kom dan dus ook in een gastgezin (help!) maar goed, dat wordt ook vast wel erg leuk.

hollandse gerechten: (kzou het toch zelf vooral bij dingen laten als) broodje (ham)kaas, drop, pindakaas, kaassouflé, kroket, frikandel, bitterballen, hollandse vla enzovoorts.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.