Oud 04-10-2008, 11:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
'Cannabis moet uit de illegaliteit'
Door ARJEN VAN DER HORST
LONDEN - Het is verstandiger de markt voor cannabis te reguleren dan de drugs te verbieden. Die opzienbarende conclusie staat in het Global Cannabis Commission Report, dat is opgesteld door de Beckley Stichting. Deze Britse organisatie herziet in opdracht van de Verenigde Naties het internationale drugsbeleid.
afbeelding vergroten Cannabis. FOTO ANP
Aan het rapport, dat gisteren werd gepresenteerd in het Britse Hogerhuis, hebben diverse wetenschappers en drugsexperts meegewerkt. Zij concluderen dat de effecten van cannabis vaak worden overdreven. ,,Cannabis kan de geestelijke en lichamelijke gezondheid schaden, maar in aanzienlijk mindere mate dan alcohol en tabak.’’



De onderzoekers schatten dat er wereldwijd 160 miljoen gebruikers van cannabis zijn. ,,Historisch gezien zijn er twee mensen direct aan de gevolgen van cannabisgebruik overleden. Alleen al in Groot-Brittannië zijn alcohol en tabak verantwoordelijk voor het overlijden van 150.000 mensen per jaar.’’

Het rapport constateert dat het verbod op cannabis averechts werkt. Gebruikers lopen meer schade op als gevolg van arrestatie en gevangenisstraffen dan door de drugs zelf. Regelgeving, of die nu streng of liberaal is, heeft nauwelijks effect op de populariteit van cannabis.

De Beckley Stichting pleit in feite voor een legalisering onder voorwaarden. ,,Je moet een alternatief gereguleerd systeem creëren met bijvoorbeeld belasting op cannabis, een minimumleeftijd voor gebruikers en een keurmerk voor de sterkte van cannabis. Zo kun je de schadelijke effecten minimaliseren.’’ De onderzoekers denken dat met een dergelijk systeem sterke varianten van cannabis, zoals skunk, van de markt kunnen worden geweerd.

De aanbevelingen zijn verwelkomd door de Transform, een organisatie die zich met drugsbeleid bezighoudt. ,,Een heldere oproep om de cannabismarkt onder overheidscontrole te brengen,’’ zegt een woordvoerder. Het rapport zal naar verwachting wel beroering veroorzaken in de Britse politiek. Premier Brown heeft juist aangekondigd cannabis te reclassificeren waardoor gebruik strenger kan worden bestraft. Ook de Conservatieve oppositie is sterk tegen legalisering gekant.
Zeg het maar.

Goed idee, slecht idee, zo ja onder welke voorwaarden (bv 18 jaar overal in de buurt van scholen min 21 jaar) welke belastingschijf zou je er op toe passen, zijn er limieten aan de hoeveelheid nodig.
Indien niet legaliseren waarom drank niet verbieden.

zeg het maar.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2008, 12:11
Verwijderd
Laat ze eerst maar eens uitrekenen hoeveel het 'verbieden' kost en hoveel het legaliseren kost en oplevert. Iets meer cijfers zouden wel op zijn plaats zijn.

Maar wat vind jij zelf dan arPos?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 14:05
Verwijderd
Zijn er überhaupt kosten verbonden aan legalisatie dan? Legaliseren is een goed idee, want:

- Grootschalige productie wordt mogelijk, waardoor geld bespaard wordt en de wiet goedkoper wordt.
- Hierdoor is het ook mogelijk een dikke accijns te heffen, waardoor de consumptie de rest van Nederland ook wat oplevert.
- Niet illegaal betekent geen criminaliteit, waardoor een hoop geld bespaard wordt doordat bestrijding niet meer nodig is.

Maar ja, voor legalisatie is het wel noodzakelijk dat er geen gristentuig meer in de regering zit, dus dat kan nog wel een flink aantal jaren duren, en dat de VVD ook een steeds conservatievere koers vaart helpt ook niet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 14:34
Verwijderd
In Mexico staan ze op het punt om kleine hoeveelheden harddrugs te decriminaliseren
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 14:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Laat ze eerst maar eens uitrekenen hoeveel het 'verbieden' kost en hoveel het legaliseren kost en oplevert. Iets meer cijfers zouden wel op zijn plaats zijn.
Nou.. er staat me een razend interessant boek bij dat ik ooit mocht lenen waarin daarover iets gezegd werd. Men analyseerde recht op een economische manier. Ik heb het even nagekeken, en met vond een interessante samenvatting van argumenten terug op de pagina's 421 en 422 die online beschikbaar zijn. Ik meende dat de auteurs op basis van economische analyse de conclusie van legalisering steunden, maar dit is niet meer te controleren.

Anyway, lees het zelf, vanaf gearceerde tekststuk naar het einde van dat stuk voorbeeld:
http://books.google.nl/books?id=s3En...um=1&ct=result

Concrete cijfers zijn er niet van, maar ik zie gezien dat bestrijden geld kost aan politie, en de prijzen voor gebruikers opdrijft, plus het feit dat legaliseren geld oplevert in de vorm van een beperkte accijns, dat er geen andere uitkomst kan zijn dat legaliseren van softdrugs economisch interessant is.

Kazet Nagorra zal met al zijn vooroordelen en gebrek aan kennis overigens nog nooit met Frans Weekers gepraat hebben, denk ik zo. Ik wel, en hij alleen al zet met zijn standpunt in deze kwestie geheel D66 te kakken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 14:41
Verwijderd
Kom je weer met je Weekers. Volgens mij heeft Teeven met zijn bizarre ideeën over drugs toch meer te vertellen binnen de VVD. En steunde Weekers niet het hilarisch onliberale verbod op paddo's?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 14:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kom je weer met je Weekers. Volgens mij heeft Teeven met zijn bizarre ideeën over drugs toch meer te vertellen binnen de VVD. En steunde Weekers niet het hilarisch onliberale verbod op paddo's?
Ach, dat je je oude drogreden 'hij stemde mee met fractiestandpunt, dus dit is ook zijn persoonlijke mening' weer van stal zou halen wist ik vanaf moment dat ik op reactie versturen drukte.

Maar om bij het onderwerp te blijven: heb je al eens met Teeven gepraat en weet je hoe hij tot zijn standpunten komt, of is ook dat een vooroordeel?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 14:49
Verwijderd
Wat doet het ertoe of ik met ze gepraat heb of niet? Teeven is juist één van de architecten van het paddoverbod en steunde Klink van harte. Hoe hij tot dergelijke domme standpunten komt boeit me weinig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 14:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat doet het ertoe of ik met ze gepraat heb of niet? Teeven is juist één van de architecten van het paddoverbod en steunde Klink van harte. Hoe hij tot dergelijke domme standpunten komt boeit me weinig.
Vooroordelen dus, zeg dat dan direct.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 14:59
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Hebben we net het roken een beetje in bedwang, eindelijk rookvrije uitgaansgelegenheden en hopelijk een heel stel minder kankerpatienten in de toekomst en dan wiet legaliseren?
Ik stel dan ook voor de maximumsnelheid te schrappen, om dezelfde redenen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Hebben we net het roken een beetje in bedwang, eindelijk rookvrije uitgaansgelegenheden en hopelijk een heel stel minder kankerpatienten in de toekomst en dan wiet legaliseren?
Ik stel dan ook voor de maximumsnelheid te schrappen, om dezelfde redenen.
Dezelfde redenen?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Vooroordelen dus, zeg dat dan direct.
Wat is nu eigenlijk je punt? Je hebt ook niet met Hitler gesproken, betekent dat dat er misschien ook wel goede redenen zijn geweest voor de holocaust?

Hallo Godwin.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 15:14
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Dezelfde redenen?
Economische redenen; weet je wat al die verkeersborden, flitspalen, verborgen flitsauto's, verkeersdrempels etc. etc. kosten?
- Bestuurders (Gebruikers) lopen meer schade op als gevolg van arrestatie en gevangenisstraffen dan door het hardrijden (de drugs) zelf.
- Regelgeving, of die nu streng of liberaal is, heeft nauwelijks effect op de populariteit van hardrijden (cannabis).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Economische redenen; weet je wat al die verkeersborden, flitspalen, verborgen flitsauto's, verkeersdrempels etc. etc. kosten?
Ja, minder dan de economische schade door het hogere aantal verkeersslachtoffers dat het gevolg zal zijn van het loslaten van maximumsnelheden.
Citaat:
- Bestuurders (Gebruikers) lopen meer schade op als gevolg van arrestatie en gevangenisstraffen dan door het hardrijden (de drugs) zelf.
Dit is in het geval van hardrijden onjuist.
Citaat:
- Regelgeving, of die nu streng of liberaal is, heeft nauwelijks effect op de populariteit van hardrijden (cannabis).
Dit is simpelweg pertinent onjuist in het geval van hardrijden, omdat je met flitspalen, trajectcontroles e.d. goed kunt controleren. Cannabisgebruik is veel lastiger te controleren omdat het veelal binnenshuis gebeurt, bovendien is het niet zo slecht voor de gezondheid van mensen als hardrijden, verder schaad je ook geen anderen met cannabis roken. Je vergelijking loopt dus een diep en zeer mistig moeras in.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 15:26
Verwijderd
goh, ik ben het met kazet eens.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 15:28
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ja, minder dan de economische schade door het hogere aantal verkeersslachtoffers dat het gevolg zal zijn van het loslaten van maximumsnelheden.
Welnee, niet iedereen gaat (te) hard rijden.
Citaat:
Dit is in het geval van hardrijden onjuist.Dit is simpelweg pertinent onjuist in het geval van hardrijden, omdat je met flitspalen, trajectcontroles e.d. goed kunt controleren.
trajectcontrole zijn inderdaad "the pitts". Maar juist op de trajecten waar dat gedaan wordt slaat het nergens op. In Duitsland rijdt men nog veel harder op de snelwegen.
Citaat:
..bovendien is het niet zo slecht voor de gezondheid van mensen als hardrijden
ik voel me er anders veel beter bij.
Citaat:
verder schaad je ook geen anderen met cannabis roken
Natuurlijk, tenzij die persoon in een auto stapt. Volgens mij BLIJFT het roken, is kanker al uitgesloten bij het roken van cannabis?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 15:29
Verwijderd
wie zegt dat cannabis standaard gerookt wordt?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Welnee, niet iedereen gaat (te) hard rijden.
Dat doet er niet toe. Als je moord legaliseert gaat ook niet iedereen moorden.
Citaat:
trajectcontrole zijn inderdaad "the pitts". Maar juist op de trajecten waar dat gedaan wordt slaat het nergens op.
Hoezo?
Citaat:
In Duitsland rijdt men nog veel harder op de snelwegen.
Daar is het verkeer dan ook niet zo veilig als in Nederland... Bovendien is dit de eerste keer dat je snelwegen expliciet noemt.
Citaat:
ik voel me er anders veel beter bij.
Irrelevant.
Citaat:
Natuurlijk, tenzij die persoon in een auto stapt. Volgens mij BLIJFT het roken, is kanker al uitgesloten bij het roken van cannabis?
Je loopt inderdaad meer risico op kanker als je cannabis rookt, maar bij recreatief gebruik is dit wel te bagatelliseren en van dezelfde orde als, zo niet minder erg dan, de gezondheidsschade bij het matig drinken van alcohol.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-10-2008, 16:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat is nu eigenlijk je punt? Je hebt ook niet met Hitler gesproken, betekent dat dat er misschien ook wel goede redenen zijn geweest voor de holocaust?
Daarin zit iets dat bij jouw ideeën over de VVD ontbreekt: een rationele benadering om plaatselijke kennis te vervangen. Ik ben nog nooit op een partijcongres van de SP geweest, dus mijn gebruikelijke conclusie dat het een asociale partij is onderbouw ik dan met voorbeelden waarin ze wellicht goed bedoelen, maar die asociaal uitvallen.

Jij daarentegen schijnt alleen maar ergens gehoord te hebben dat de VVD alleen maar politici bevat die handelen vanuit puur dogma, en schijnt daar nooit of te nimmer van te willen afwijken. Welnu, dat is alsof iemand zou roepen dat D66 Chavez steunt, omdat Chavez door populisme en ultrademocratie zonder de benodigde checks&balances aan de macht kwam, en D66 ook ooit eens ultrademocratie wilde.

Zou je de moeite doen te gaan kijken hoe het echt zit, dan zou je zien dat je met het lijstje dat jij eerder postte in de hand het grootste deel van de VVD leden achter je hebt staan. Er zijn echter uitgebreide externe motieven om daar op moment dat het tot stemming kwam niet aan toe te geven. Het constante gezeik van de Fransen dat we hun gebrek aan educatie over drugs moeten compenseren bijvoorbeeld. Terwijl wat staat er tegenover? Niet zo bar veel aan negatieve effecten zoals het zich nu laat aanzien. De handel in softdrugs blijft totdat totale legalisering volgt toch wel semi-crimineel, dus dan kan je net zo goed paddo's verbieden totdat het gehele stelsel in één keer op de helling gaat. Dat terwijl we nu tenminste geen toeristen meer van het wegdek hoeven te schrapen omdat ze dachten dat ze konden vliegen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 17:00
Verwijderd
De Fransen gaan pas inzien dat ze er naast zitten als ze zien hoe goed legalisatie gaat. Verder is het aantal doden door paddo's te bagatelliseren t.o.v. het aantal doden door alcohol. Bij euthanasie en het homohuwelijk werd hetzelfde zwakke argument ook door ultraconservatieven gebruikt: we zouden een modderfiguur slaan in het buitenland. In de praktijk heeft het echter als voorbeeld voor de wereld gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Verder is het aantal doden door paddo's te bagatelliseren t.o.v. het aantal doden door alcohol.
Zelfs in relatieve vergelijkingen!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Zelfs in relatieve vergelijkingen!
Dat wilde ik er eigenlijk nog bijzetten, maar niet meer aan gedacht!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 17:42
Verwijderd
92% van de mensen die naar het ziekenhuis moeten nav paddo's zijn geen nederlanders.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 17:44
Verwijderd
Dus een probleem van voorlichting, niet van de paddo's. Voorlichting die door het paddoverbod moeilijker gemaakt is... Alleen een zwakzinnige kan denken dat het verbod een goed plan was.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 17:45
Verwijderd
Oftewel:

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2008, 17:52
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Er is volgens mij niet 1 incident geweest met Paddo' s waar paddo' s de enige drug was die was ingenomen

Bij die engelsman die afgelopenjaar flipte werden ook sporen van wiet, alchol, en cocaine in zijn bloed gevonden
en dan paddo' s de schuld geven lol
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 19:10
Verwijderd
Kazet en T_id kibbelen wel veel.

Als jullie het zo stellen dan zou legalisatie een goede keus zijn. Maar hoe moet dat dan geregeld gaan worden? Komen er verkooppunten vanuit de overheid of blijft het gebeuren in de shops? Wie gaat er zorgen voor de productie? Overheid of particulier? Het waarborgen van de kwaliteit, hoe pakken we dat dan aan?

Allemaal zaken die dan geregeld moeten gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 19:17
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Citaat:
Kazet en T_id kibbelen wel veel.

Als jullie het zo stellen dan zou legalisatie een goede keus zijn. Maar hoe moet dat dan geregeld gaan worden? Komen er verkooppunten vanuit de overheid of blijft het gebeuren in de shops? Wie gaat er zorgen voor de productie? Overheid of particulier? Het waarborgen van de kwaliteit, hoe pakken we dat dan aan?

Allemaal zaken die dan geregeld moeten gaan worden.
gewoon vergunningen uitdelen en onder de warenwet laten vallen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Kazet en T_id kibbelen wel veel.

Als jullie het zo stellen dan zou legalisatie een goede keus zijn. Maar hoe moet dat dan geregeld gaan worden? Komen er verkooppunten vanuit de overheid of blijft het gebeuren in de shops? Wie gaat er zorgen voor de productie? Overheid of particulier? Het waarborgen van de kwaliteit, hoe pakken we dat dan aan?

Allemaal zaken die dan geregeld moeten gaan worden.
Simpel, gewoon verkopen in supermarkten en tabakswinkels en bijv. wettelijke limieten stellen aan het THC-gehalte. Boeren kunnen het produceren. Zo levert het niet alleen miljoenen op, maar kan de overheid ook nog waken over de kwaliteit en zorgen dat er geen rotzooi inzit.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 00:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
De huidige coffeeshops zullen bij legalisering zonder twijfel dat stokje verder willen dragen, en ik zie ook eigenlijk niet wat daar op tegen is. Dan zul je een limiet op het THC gehalte moeten stellen om skunk die relatief gevaarlijk is van de markt te halen.

Productie moet geregistreerd worden, maar niet overmatig aan regels gebonden, want dat doet afbreuk aan het effect van legale handelaars die criminelen uit de markt concurreren, en dat was nu juist waar we op uit waren. Je kunt met accijns zorgen dat de prijs ergens tussen kostprijs en huidige prijs komt te liggen (maar uiteraard wel er een flink eind onder) en van dat geld kun je Voedsel en Waren Autoriteit voorzien van de benodigde mankracht en knowhow om de controle van softdrugs erbij te doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 01:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Laat ze eerst maar eens uitrekenen hoeveel het 'verbieden' kost en hoveel het legaliseren kost en oplevert. Iets meer cijfers zouden wel op zijn plaats zijn.

Maar wat vind jij zelf dan arPos?
ik heb het topic nog niet doorgelezen maar ik zal eerst deze vraag beantwoorden.

Legaliseren kost niets het is in de praktijk nauwelijks verboden, ze rollen af en toe een kwekerijtje op.

de voordelen van legaliseren zijn evident:
- kwekerijtjes hoeven niet meer op zolderkamertjes waar een groot brandgevaar is
- het gebruik is ongevaarlijk, alcohol en tabak beide zaken die we gewoon zijn zijn vele male gevaarlijker
- De criminaliteit die erom bestaat bestaat alleen omtrent de kwekerijen, mensen die 'een kilotje' in de kofferbak hebben laten ze regelmatig gaan (in n&a staat nog ergens een persberichtje)
- in de buurt van scholen kan je een verhoogde leeftijdsgrens hanteren
- kwaliteit, THC gehaltes, leeftijd en hoeveelheid is per coffeeshop goed te controleren
- belastings mogelijkheden

het verbieden bied het volgende vooruitzicht
- heeft nagenoeg geen gevolg voor gebruik, de verkoop veranderd alleen.
- meer criminaliteit een hogere prijs en geen belasting mogelijkheden
- je verbied een vrij onschuldig gebruik (wat overigens geen slim gebruik is tijdens werk of school maar ftw recht op eigen domheid) terwijl je schadelijkere zaken toestaat.
- Kwaliteit en aanlevering is moeilijk te controleren

Ik ben voor gereguleerde legalisatie.

@T leuk artikel maar "aangewezen op de veel minder toegankelijke illegale markt voor harddrugs"
(ik wilde trouwens nog niet erover beginnen wat de politie er allemaal mee te maken heeft maar ik zie dat daar ook staan)

de politiemacht zich in ieder geval met dringerende zaken bezig houden

Citaat:
Hebben we net het roken een beetje in bedwang, eindelijk rookvrije uitgaansgelegenheden en hopelijk een heel stel minder kankerpatienten in de toekomst en dan wiet legaliseren?
Ik stel dan ook voor de maximumsnelheid te schrappen, om dezelfde redenen.
Ik woon onder pernis

mwa je kan nog steeds de rook-hokken-regel in coffeeshops hanteren (wat een echt enorm vreemde is, iedereen komt in een coffeeshop roken punt), bovendien zou ik het rookprobleem hetzelfde aanpakken als de scheiding van alcohol en wiet, je mag of alcohol of wiet verkopen.

je mag of een rooktent hebben of een niet rooktent, en mensen mogen zelf weten in welke ze plaats willen nemen.

dat nog buiten het feit dat er niet minder mensen gaan blowen van een verbod.

Citaat:
Er is volgens mij niet 1 incident geweest met Paddo' s waar paddo' s de enige drug was die was ingenomen

Bij die engelsman die afgelopenjaar flipte werden ook sporen van wiet, alchol, en cocaine in zijn bloed gevonden
en dan paddo' s de schuld geven lol
jup meestal is het alcohol en paddo's die killer zijn samen, zeker in de handen van een engelsman.

Citaat:
Kazet en T_id kibbelen wel veel.
Als jullie het zo stellen dan zou legalisatie een goede keus zijn. Maar hoe moet dat dan geregeld gaan worden? Komen er verkooppunten vanuit de overheid of blijft het gebeuren in de shops?
Coffeeshops, controle door keuringsdienst van waren en eventueel 'under cover gasten'

Citaat:
Wie gaat er zorgen voor de productie? Overheid of particulier?
Particulieren in de glastuinbouw lijken me aangewezen, die op hun beurt gecontroleerd worden en eventueel een quota opgelegd krijgen om overproductie voor export tegen te gaan.
http://www.deondernemer.nl/artikel/7...tage_in_kassen

Citaat:
Het waarborgen van de kwaliteit, hoe pakken we dat dan aan?
regelmatig monsters nemen, bovendien kan je door legalisatie het traject van producent tot verkooppunt volgen d.m.v. vrachtbrieven, nu kan het overal vandaan komen, meestal in een AH-tas

Citaat:
Allemaal zaken die dan geregeld moeten gaan worden.
groot deel is al gereguleerd, leeftijd, hoeveelheden per persoon, hoeveelheid per coffeeshop.

het grote voordeel zit hem niet in het deel dat nu al gedoogd wordt maar vooral in het feit dat productie op professionele in plaats van provisorische manier gaat
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 05-10-2008 om 02:10.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 12:30
Verwijderd
Alcohol en paddo's zijn niet zozeer de killer alswel het lage IQ van de gebruikers. Alcohol en paddo's gaan prima prima prima samen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 14:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
http://www.sing365.com/music/lyric.n...256C7600104AC5 (lorabida, lol)

Anyway, het levert natuurlijk wel problemen op als je de verkoop lealiseert (namelijk, waar koop je de drugs in? - en ook, wat doen we met al die iritante drugstoeristen? En wat doen we met al die drugssmokkel naar Duitsland/ Frankrijk?). Als je de teelt ook vrijgeeft, betekent dat dat controle er niet makkelijker op wordt.

Dat is natuurlijk rot, maar als de andere landen maar meewerken en omgaan is et alleen maar jofel.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 14:24
Cor Steyn
Cor Steyn is offline
Citaat:
http://www.sing365.com/music/lyric.n...256C7600104AC5 (lorabida, lol)

Anyway, het levert natuurlijk wel problemen op als je de verkoop lealiseert (namelijk, waar koop je de drugs in? - en ook, wat doen we met al die iritante drugstoeristen? En wat doen we met al die drugssmokkel naar Duitsland/ Frankrijk?). Als je de teelt ook vrijgeeft, betekent dat dat controle er niet makkelijker op wordt.

Dat is natuurlijk rot, maar als de andere landen maar meewerken en omgaan is et alleen maar jofel.
natuurlijk wel legaliseren betekent niet dat iedereen het mag verbouwen gewoon vergunningen uitdelen de controle wordt er juist makkelijker op
en illegaal telen zal niet meer uit kunnen omdat de wietprijs dramatisch gaat zakken

drugtoeristen daar kunnen we gewoon lekker geld aan verdienen lijkt me gewoon in alle grensstadjes het maastrichtse idee paar coffeeshops op een bedrijventerein buiten de stad tegen overlast
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 14:51
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Alcohol en paddo's zijn niet zozeer de killer alswel het lage IQ van de gebruikers. Alcohol en paddo's gaan prima prima prima samen.
Als je weet hoe, eigenlijk is de dodelijke combinatie; toeristen alcohol en paddo's

Citaat:
Anyway, het levert natuurlijk wel problemen op als je de verkoop lealiseert (namelijk, waar koop je de drugs in? - en ook, wat doen we met al die iritante drugstoeristen?
ehm we kweken het, alleen dan kan het gewoon in een kas met behoorlijke aparatuur en hygiëne gedaan zonder dat er troep over of door wordt gespoten.
http://www.deondernemer.nl/artikel/7...tage_in_kassen
die drugstoeristen zijn er nu al.

Citaat:
En wat doen we met al die drugssmokkel naar Duitsland/ Frankrijk?). Als je de teelt ook vrijgeeft, betekent dat dat controle er niet makkelijker op wordt.
jawel makkelijker immers het is vracht, ik denk dat het exportverbod (en wat mij betreft importverbod) van kracht moet blijven, tenminste zo lang de rest van west europa vast blijft houden aan een krom "het is verboden want het is schadelijk" beleid.

bijkomend voordeel van legale kweek is ook minder import vanuit latijns amerika, marokko en afghanistan

maar in dat geval hoort alcohol ook op de zwarte lijst.

Citaat:
Dat is natuurlijk rot, maar als de andere landen maar meewerken en omgaan is et alleen maar jofel.
Ik denk dat het al moeilijk zat is om den haag te overtuigen, wat andere landen doen moeten ze zelf weten
Ze willen toch haantje de voorste zijn altijd
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 05-10-2008 om 15:01.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 17:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jawel makkelijker immers het is vracht, ik denk dat het exportverbod (en wat mij betreft importverbod) van kracht moet blijven, tenminste zo lang de rest van west europa vast blijft houden aan een krom "het is verboden want het is schadelijk" beleid.
Mwo, dat hoeft niet eens. Met een beetje dwarsliggen kun je eisen dat het buitenland betaald voor handhaven van een exportverbod, of anders dat verbod opheffen omdat we geen geld en politietijd hebben om dat te handhaven.

Daarbij natuurlijk de boodschap aan toevoegen dat je het er to-taal mee eens bent als die landen een importverbod handhaven, en hen veel geluk wensende met het handhaven daarvan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-10-2008, 23:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
drugtoeristen daar kunnen we gewoon lekker geld aan verdienen lijkt me gewoon in alle grensstadjes het maastrichtse idee paar coffeeshops op een bedrijventerein buiten de stad tegen overlast
Tja, die maastrichtenaren hebben anders flink de pest erin dat die toeristen hun mooie stukje komen verpesten. Behalve drugs kopen en weer terugreizen besteden ze niet veel, dus de gemiddelde inwoner heft er weinig aan, en wel de overlast van.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 23:32
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
die drugstoeristen zijn er nu al.
En ze zijn behoorlijk vervelend.

Citaat:
jawel makkelijker immers het is vracht, ik denk dat het exportverbod (en wat mij betreft importverbod) van kracht moet blijven, tenminste zo lang de rest van west europa vast blijft houden aan een krom "het is verboden want het is schadelijk" beleid.
Fijn, maar de controle wordt dan wel een stuk lastiger.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 23:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tja, die maastrichtenaren hebben anders flink de pest erin dat die toeristen hun mooie stukje komen verpesten. Behalve drugs kopen en weer terugreizen besteden ze niet veel, dus de gemiddelde inwoner heft er weinig aan, en wel de overlast van.
Maastricht heeft last van drugsrunners, de toeristen op zich vallen wel mee. Het zijn de zwaarbewapende wegpiraten die die toeristen drugs komen verkopen die het probleem vormen.

Bovendien, wat houdt ons tegen om in the middle of nowhere langs de snelweg een speciale dope-afslag met een afhaalcoffeeshop in te richten? Nog betere gezien de mobiliteit ook.
Gewoon ergens naast Smits Roadhouse bij Hazeldonk of iets dergelijks.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 23:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Maastricht heeft last van drugsrunners, de toeristen op zich vallen wel mee. Het zijn de zwaarbewapende wegpiraten die die toeristen drugs komen verkopen die het probleem vormen.

Bovendien, wat houdt ons tegen om in the middle of nowhere langs de snelweg een speciale dope-afslag met een afhaalcoffeeshop in te richten? Nog betere gezien de mobiliteit ook.
Gewoon ergens naast Smits Roadhouse bij Hazeldonk of iets dergelijks.
Tja, stonede bestuurders, dat wil je ook niet aanmoedigen. En dat drugsrunners een probleem zijn betekent niet dat gewone drugstoeristen geen probleem zijn, natuurlijk.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 06:16
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
En ze zijn behoorlijk vervelend.
Citaat:
paar coffeeshops op een bedrijventerein buiten de stad tegen overlast
/care die zuipschuiten die hier om de 5 meter op de stoep liggen zijn ook vervelend, om nog maar te zwijgen over de rest van de samenleving.

Citaat:
Fijn, maar de controle wordt dan wel een stuk lastiger.
waarom dan? nu komt wiet in een appiezak van een zolderkwekertje in de achterbak van een auto ongecontroleerd in de shop waarna het ongecontroleerd verkocht wordt.

dan kan je de wagens inspecten (en wegen), de kwekerijen inspecteren, de shops inspecteren.

Citaat:
Tja, stonede bestuurders, dat wil je ook niet aanmoedigen. En dat drugsrunners een probleem zijn betekent niet dat gewone drugstoeristen geen probleem zijn, natuurlijk.
Citaat:
Het rapport constateert dat het verbod op cannabis averechts werkt. Gebruikers lopen meer schade op als gevolg van arrestatie en gevangenisstraffen dan door de drugs zelf. Regelgeving, of die nu streng of liberaal is, heeft nauwelijks effect op de populariteit van cannabis.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Tja, die maastrichtenaren hebben anders flink de pest erin dat die toeristen hun mooie stukje komen verpesten. Behalve drugs kopen en weer terugreizen besteden ze niet veel, dus de gemiddelde inwoner heft er weinig aan, en wel de overlast van.
Daarom ook coffeeshops bij de grens plaatsen, net zoals je ook pompstations hebt aan de grens bij dwergstaatjes met lage accijns.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 11:10
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Volmondig voor. Het is een belachelijk en hypocriet verbod. Als de regering dingen naar gevaar voor de volksgezondheid wil verbieden mogen ze cannabis en schommels van status laten wisselen.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 11:31
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik denk dat regulatie van softdrugs een betere toekomst heeft dan een verbod. In feite is het net zo gevaarlijk als roken of drinken. Ik denk alleen wel dat er dan ook door de overheid moet worden ingehaakt op de gevaren. En dat (net als met roken) er wel ontmoedigings campagnes gevoerd moeten worden.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 22:55
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
wettelijke limieten stellen aan het THC-gehalte. .
Gelijk aan alcohol maken, 40%

Citaat:
Maastricht heeft last van drugsrunners, de toeristen op zich vallen wel mee. Het zijn de zwaarbewapende wegpiraten die die toeristen drugs komen verkopen die het probleem vormen.
Wat bedoel je met toeristen? Mensen die een weekendje Maastricht doen en dan blowen?

Want ik zie vooral franse/belgische jongeren met zo veel mogelijk in een auto en met volle zakken en hoofden terugrijden. Die trekken drugsrunners aan, of ze nu willen of niet.
Citaat:
Daarom ook coffeeshops bij de grens plaatsen, net zoals je ook pompstations hebt aan de grens bij dwergstaatjes met lage accijns.
Dit ja.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 10:50
baas
Avatar van baas
baas is offline
Gisteren werd bekend dat grensgemeenten Bergen op Zoom en Roosendaal al hun coffeeshops vanwege overlast van buitenlandse drugstoeristen maar gaan sluiten.

Bij dit soort berichten vraag ik me altijd af wat voor overlast er dan concreet bedoeld wordt. Dat vertellen ze er nooit bij. Ik denk dat het vooral een dekmantel is om de coffeeshops, die de lokale politiek toch al een doorn in het oog waren, de nek om te draaien.

Bovendien is dit natuurlijk geen oplossing. Je verplaatst gewoon het probleem naar de volgende gemeente in de buurt met een coffeeshop. En erger nog: je geeft de plaatselijke straatdealers vrij spel.
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 12:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Leers wil landelijke top over drugs

Burgemeester Leers van Maastricht wil een landelijke top over een gezamenlijk drugsbeleid. De burgemeesters van Bergen op Zoom en Roosendaal maakten gisteren bekend dat de coffeeshops in hun gemeenten worden gesloten.

Leers is bang dat de drugstoeristen naar andere plaatsen gaan of hun drugs in het illegale circuit gaan halen. Hij vindt dat Nederland moet stimuleren dat er in Europa één drugsbeleid komt.

GroenLinks in Breda is ook bang voor de gevolgen van het besluit in Roosendaal en Bergen op Zoom. De fractie vindt dat er een coffeeshop bij de grensovergang Hazeldonk moet komen.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...8C3F83502.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 12:58
Verwijderd
Ja, het wordt inderdaad tijd voor een duidelijk landelijk beleid m.b.t. coffeeshops, maar goed, daar gaat de huidige regering zich niet aan wagen, want o jee als er iets verandert.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 13:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik snap het toch niet.. Als je de bezoekersaantallen ziet dan is het een miljardenbusiness waar half België en Frankrijk klant is. Reguleren en profiteren zou juist het credo moeten zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 13:44
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Legaliseren, om dezelfde reden dat kaas en schoenen legaal zijn: waarom niet?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Politiek van de Verenigde Staten
Mark Almighty
205 20-04-2007 12:50
Drugs & Alcohol Mexico legaliseert cocaïne en heroïne
Verwijderd
15 11-05-2006 11:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [en] briefje engels gemaakt... kunnen jullie het aub nakijken
halilo
9 25-02-2005 17:41
Muziek vette lyrics
Shah of Blah
51 28-08-2003 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.