Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 14:15
Verwijderd
Als je op kamers zit ofzo, of als je ouders een week op vakantie zijn..
Kook je dan nog net zo goed en gezond en lekker als je ouders doen? Of is het alleen nog maar friet, pizza en magnetronmaaltijden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 14:24
Verwijderd
Ik kan niet goed en gezond koken, maar ik probeer het in ieder geval. In een week zal ik dan zo ongeveer 1 keer de frituurpan uit de bijkeuken halen en 0,5 keer (eens in de twee weken dus ) iets bestellen. Verder probeer ik gewoon te koken, hetzij half voorgekauwd (figuurlijk), hetzij compleet alleen. O ja, en ik wil ook nog wel eens zo'n zakje van de Unox maken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:27
dasteff
Avatar van dasteff
dasteff is offline
ik weet het nog niet, maar ik ben wel van plan om een diepvries te hebben en dan elke week een indisch gerecht te maken zodat ik op den duur een hele rijsttafel heb, die ik dan lekker in mijn eentje op mijn kamer op kan eten...
__________________
I love my Rollerskates (and you of course...)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:42
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
maandag: macaroni
dinsdag: pizza
woensdag: opgewarmde macaroni
donderdag: patat
vrijdag: spaghetti
zaterdag: mac donalds
zondag: magnetrongerecht.

Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:47
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik kook regelmatig voor mezelf. Ik eet niet zo heel vaak pizza oid. Ik vind het prettig om gezond te eten en zoveel werk is het nou ook weer niet.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
als me ouders op vakantie zijn dan is het meestal 1x pizza, 1x patat en de rest maaltijden als spaghetti, macaroni, soep, broodje gezond, noodles, shoarma enz. Niet super gezond dus, maar ook niet dat ik elke dag naar de snackbar ga die om de hoek zit (evenals de shaormatent, de pizzaria en de chinees, dus verleidelijk is het wel )
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:52
Verwijderd
Ik kook dan alleen weinig tot geen groenten... Verder kook ik best gezond en ook wel uitgebreid.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:25
Angeles
Angeles is offline
Ik woon samen en als ik eens alleen eet, doe ik meestal wel iets makkelijkers, zoals pasta uit zo'n Grand Italia pakje of kant en klare zuurkool. Als ik om de een of andere reden een hele week alleen zou moeten eten zou ik wel gewoon vers koken voor mezelf, maar voor een dagje vind ik het niet zo erg.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:29
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
ik woon nog thuis. het langste dat ik alleen thuis was was een week, toen heb ik niet gekookt. Een week zonder koken kan ook makkelijk: brood, soep, iets uit de vriezer in de magnetron, friet, uit eten, bij iemand anders eten enz.. In de zomer ben ik 3 weken alleen thuis dus dan ga ik wel voor mezelf koken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:11
Verwijderd
Mijn vriend en ik koken altijd gewoon en het is meestal lekkerder dan wat m'n moeder maakt...maar das meer omdat we alleen maken wat we lusten (geen witlof en spruitjes dus bv.). We eten wel elke week iig één keer pannenkoeken, maar verder eten we vaak wel gewoon aardappels (puree dan, gewoon lust ik niet) en groente, met vlees/quorn.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:33
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik eet erg vaak gezond en goed. Ik heb eigenlijk nooit blikjes/pakjes, altijd verse groenten enzo.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:35
PV
PV is offline
soms (ik zit op kamers), de ene keer heb ik zin om (vrij) gezond te koken, groente-vlees-aardappelen of iets van rijst/pasta... de andere keer doe ik gemakkelijk met opwarmpannenkoeken
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 23:57
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
hehe, magnetron aan de top
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 09:45
Verwijderd
ik kook wel gezond en uitgebreid.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 10-03-2003 @ 19:33:
Ik eet erg vaak gezond en goed. Ik heb eigenlijk nooit blikjes/pakjes, altijd verse groenten enzo.
En dat terwijl groente-uit-pot/blik nèt zo gezond (zo niet gezonder) qua vitamines & mineralen is dan "vers".

Dat vers lekkerder is moge duidelijk zijn, maar voor het gezondheidsgehalte hoef je dus ècht geen "verse" groentes te kopen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 12:26
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
ik kook redelijk gezond. Geen verse groente. Wel sla. Maar gewoon groente uit een potje of blikje en een stuk vlees. Af en toe gebakken aardappeltjes erbij. Maar vrijwel nooit gekookte aardappelen. Heb ik nooit zin in in mijn eentje.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:38
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
als ik alleen thuis ben dan ga ik juist helemaal bedenken van: wat zal ik koken? en dan verzin ik vet bijzondere dingen
als ik echt alleen thuis ben, dan maak ik iets nieuws, want als het mislukt, maakt het geen ene zak uit
maar meestal dan nodig ik wel een vriendin of meerdere vrienden uit, met meer eten is toch gezellig.
ik kook altijd alles uit de schaal van 5, dus: groente, vlees of vleesvervangers, koolhydraten, melkproducten en eeh... wat zit er nog meer in de schaal van 5?
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:04
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik zoek dan meestal een 2 persoonsgerecht, en gebruik de helft van alle ingrediënten. Makkelijk!!!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-03-2003, 20:52
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik probeer het dan een beetje te combineren.
Dan ongezond, maar daarna weer vlees aardappels sla enzo..

Beetje opletten mag wel
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:57
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 11-03-2003 @ 11:39:
En dat terwijl groente-uit-pot/blik nèt zo gezond (zo niet gezonder) qua vitamines & mineralen is dan "vers".

Dat vers lekkerder is moge duidelijk zijn, maar voor het gezondheidsgehalte hoef je dus ècht geen "verse" groentes te kopen.
hmm, ik vraag me dat echt af. vooral omdat ik ook groenten krijg uit de tuin van de ouders van m'n vriend. volgens mij is vers altijd nog gezonder dan uit blik. ik heb ook onderzoek gedaan naar vitamine C en er zat in een potje veel minder dan in vers. nou was 't maar een onderzoek op het vwo, maar toch geloof ik niet zo dat er groente in blik even gezond is. conserveringsmiddelen bijvoorbeeld zijn ook helemaal niet zo gezond.

bovendien zijn van die groentenpaketten met voorgesneden groenten altijd helemaal verdroogd en alleen lekker als je 't in de soep doet (dan is 't niet meer zo droog ).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:43
Hagel
Hagel is offline
meestal is het wel makkelijk
soep met stokbrood, pasta, rijst met viscuisine en worteltjes, sla met aardappelschotel en vlees etc. wel vaak makkelijk. als we groenten eten, zijn ze meestal wel vers omdat mijn vriend het anders niet lust. mij maakt het vrij weinig uit.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 06:41
Yamyam
Yamyam is offline
Ik kook dan gewoon de helft van de tijd niet. (ben meestal al zo moe als ik uit school kom) Maar als ik dan kook doe ik wel van alles wat (wel groente enzo), en tussendoor een opwarmpizza uiteraard.
Ik zou ook best hele oventaarten en dingen willen bakken, maar ik heb echt t geld er niet voor. Heb 28 euro per week voor AL mijn eten, en alleen een AH in de buurt. Is geen doen. Maar daarom leef ik vooral op brood en thee.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 08:50
Ninnoc
Ninnoc is offline
hmm ik kook zeker niet zoals me moeder (die kan niet koken) en eigenlijk ook niet echt zoals mijn pa (die kan wel goed koken maar maakt vaak vieze gerechten)

ik eet veel lekkerder, ik ben t half jaar dat ik nu op kamer woon ook al 3 kg aangekomen (voor t eerst aangekomen sinds mijn 15de ) en eigenlijk vrij gezond, veel groente, veel fruit. Maar vrij vaak kook ik ook gewoon niet, dan eet ik brood of bak ik een eitje ofzo
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 10:10
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
ik kook gezond
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kook altijd veel pasta (vooral met carbonara saus want dat vind ik heerlijk maar lusten mn ouders en broertje niet), verder veel rijst en ook tarly en couscous (lusten ook mn ouders en mn broertje niet maar krijg ik nog wel eens als we chili con carne eten omdat ik niet van bruine bonen / capucijners houd)
Verder veel groente en dan vooral sla, echt heel lekker. Ook weinig vlees, daar geef ik niet veel om maar wel weer vis, vind ik veel lekkerder.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 20:48
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
hangt van mn humeur af; als ik t savond écht gehad heb ga ik niet nog eens staan koken, maar meestal maak ik wel vrij gezond eten > meestal chilli, tortilla, rijst met spinazie en evt. simpele groente met aardappel dingen > meestal zonder vlees; vlees vind ik stom om klaar te maken
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:42
DjukuBluku
DjukuBluku is offline
Lang Leve de Knorr Pakjes en de 8 min Reist en de Maak je hele uitgebreide maaltijd in 10 sec door alleen water toe te voegen.....
__________________
-All in All Where Just Another Brick In The Wall-
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 00:17
drama
Avatar van drama
drama is offline
Meestal gewoon zelf koken want dat is veel goedkoper dan patat halen bij de snackbar. Soms schiet het erbij in, als ik haast heb ofzo maar ik wil gewoon genoeg, gezond en lekker eten. Na een tijdje junkfood te vreten komt het je strot uit en wordt je gewoon zwak.

En dat kunnen we niet hebben voor de revolutie.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:42
enrico
enrico is offline
het langste dat ik alleen thuis ben geweest was 2,5 week
ik heb ongeveer 2 keer wat gehaald (patat/shoarma)
voor de rest telkens zelf gekookt
van gebakken aardappeltjes, sla, biefstuk
tot een 4 gangen menu voor een groep van 6 vrienden
ik vind het leuker, lekker en gezonder om zelf te koken
zoveel tijd kost het nou ook weer niet.

greetz Enrico
__________________
GREETS FROM HERE AND ALL OVER THE WORLD!!!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 17:39
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
De magnetron: de beste uitvinding sinds tijden!
Ik woon op kamers en leef uitsluitend op magnetronmaaltijden, wel aangevuld met verse groenten en fruit enzo hoor. En in het weekend bij m'n ouders ff gezond bij eten. Gaat prima. Al hoop ik wel dat ik ooit nog de spirit krijg om te gaan koken, of ze moeten heel snel nieuwe magnetronmaaltijden uit gaan vinden
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:32
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik woon op kamers en vind het helemaal niet moeilijk om gezond en gevarieerd te eten.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 19:45
Verwijderd
Mijn moeder is af en toe een weekje weg en dan komt mn vriend bij me slapen een week en dan moeten wij dus koken voor mn zusjes (en af en toe mn broer) en onszelf natuurlijk. We proberen dan echt gewoon alles vet lekker te maken en dat lukt meestal aardig Dus geen magnetron of pizza of mcdonalds etc.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 20:10
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
meestal word het friet, soep, loempia's via magnetron zulke dingen.. binnenkort word het weer zo n week alleen.. k heb me voorgenomen ook keertje chinees te halen (is nog beetje gezond)

verder ook wel beetje gezond hoor alleen als je in je eentje bent kan je geen echte maaltijden maken.. moet ik zeker in mn eentje een heel blikje mais opeten..

k kook ook wel eens van die grote omeletten.. zulke dingen willen nog wek lukken,.. en kaassoufles en hamburgers zijn ook heel makkelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
De Kantine Geen nieuw topic openen is saai. #710
Missy
502 05-10-2009 14:35
Eten & Drinken Koken voor 1 persoon
Calyx
37 27-03-2007 11:25
Eten & Drinken [Koken] Vraagjes
Stefanie
16 31-10-2005 17:24
Psychologie Jezelf afzonderen
Stefanie
10 12-07-2005 00:34
Lichaam & Gezondheid kaal
-Flip-
25 05-01-2005 22:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.