Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Welke concentratie pillen slik jij het liefst?
Omnimind 2 40.00%
Paneuromix 2 40.00%
Cafeïne pillen 2 40.00%
Theanine pillen 2 40.00%
Rilatine 1 20.00%
Modafinil (Provigil) 1 20.00%
Omega-3 visolie 3 60.00%
Iets anders 3 60.00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2017, 01:43
Diripio
Diripio is offline
Hallo iedereen

Jaren lang heb ik onderzoek gedaan en geëxperimenteerd met supplementen en medicatie die het concentratievermogen, energie en motivatie stimuleren.

Ondertussen heb ik een hele boel toppers van pillen gevonden die voor mij werken. Samen met mijn broertje die biochemie studeerde heb ik alle pillen en ingrediënten voorgelegd aan een geneticus en licentiaat-houder in de biochemie.

Het eindresultaat is een website over concentratie pillen, waarbij alle substanties op een wetenschappelijke manier besproken worden.

Ik zou graag horen van jullie welke pillen jullie wel eens nemen om geheugen, concentratie, energie en motivatie te stimuleren. Zo kan ik op maat van de trend nieuwe artikelen schrijven

Laat me wat weten

Keep your mind sharp,
And swallow only safe stuff xD

Laatst gewijzigd op 06-02-2017 om 09:09.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 06:58
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Geen behoefte aan
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 07:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Geen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 09:11
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Die reclame voor je website hoeven we hier niet, dus die heb ik weggehaald. Verder gebruik ik niets voor m'n concentratie. Afgezien van koffie, is er niets dat je zonder recept kunt krijgen dat werkt. En de spullen op recept kunnen niet door iedereen veilig gebruikt worden
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 14:02
Diripio
Diripio is offline
Citaat:
Afgezien van koffie, is er niets dat je zonder recept kunt krijgen dat werkt.
Zeer grote statement, maar onwaar.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 14:32
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Kom maar met wetenschappelijk bewijs van het tegendeel dan
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 15:05
Diripio
Diripio is offline
Citaat:
Kom maar met wetenschappelijk bewijs van het tegendeel dan
Hier ga ik niet op in. Je hebt de website verwijderd zonder hem te bekijken.

De site bespreekt 24 substanties en elke substantie is op wetenschappelijke wijze besproken, met korte en bondige vertaalde samenvattingen van de conclusies uit universitaire en klinische studies op PubMed.

Als je een bepaalde voedingsstof in gedachte hebt, deel ik graag wetenschappelijke info. Maar niet op deze manier, aangezien ik het gevoel heb dat je veel te veel vooroordelen hebt en het voorbarig geklasseerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 15:23
Verwijderd
Ik zie er weinig wetenschappelijks aan. Ik heb de website wel gelezen, maar zie vooral een hoop verwijzingen en staan en dikgedrukte wawa waarvan ik echt niet weet wat ik er mee moet. Ik vind het onleesbaar.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 15:32
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb de website ook bekeken, en vond er ook niet veel wetenschappelijks aan. Wel veel reclame.

Voor de duidelijkheid, ik heb ook wel naar de verwijzingen gekeken, maar de manier waarop jullie dit doen is niet correct. Je kunt bijvoorbeeld niet meer goed fatsoen en stelling over beschermende eigenschappen aanvullen met een studie die het heeft over de geriatrische populatie met een depressie. Dat is appels met peren vergelijken. En sommige van die supplementen zijn zelfs gevaarlijk, zoals een overdosis aan vitamine b6. ( vraag maar aan Sven Kramer).
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 15:59
Diripio
Diripio is offline
Citaat:
Ik zie er weinig wetenschappelijks aan. Ik heb de website wel gelezen, maar zie vooral een hoop verwijzingen en staan en dikgedrukte wawa waarvan ik echt niet weet wat ik er mee moet. Ik vind het onleesbaar.
Er zijn inderdaad veel verwijzingen naar PubMed, waar alle studies volledig in het Engels uitgeschreven staan.
Omdat er veel "voordelen", gebaseerd op die studies in het vet gedrukt staan, komt het inderdaad misschien chaotisch over. We gaan eens kijken hoe dit anders kan.
.
Ook omdat het geen verhaal is wat men vertelt, maar eerder een opsomming van resultaten en vaststellingen, kan de lezer inderdaad misschien niet snel doorlezen. Bedankt voor de constructieve commentaar, zo kunnen we de gebruikerservaring optimaliseren.


Citaat:
Voor de duidelijkheid, ik heb ook wel naar de verwijzingen gekeken, maar de manier waarop jullie dit doen is niet correct. Je kunt bijvoorbeeld niet meer goed fatsoen en stelling over beschermende eigenschappen aanvullen met een studie die het heeft over de geriatrische populatie met een depressie.
Er wordt geen vergelijking gemaakt, slechts een opsomming van feiten. Bovendien is het doel van de website is om cognitieve functies te stimuleren. Een goed humeur helpt bij het uitvoeren van cognitieve taken. Mensen die aan depressie lijden zijn minder efficiënt en minder productief. Het onderwerp is dus degelijk wel relevant en correct.

Citaat:
Sommige van die supplementen zijn zelfs gevaarlijk, zoals een overdosis aan vitamine b6. ( vraag maar aan Sven Kramer).
En snelle Google-search leert mij dat Sven Kramer zestien maal de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van de Gezondheidsraad overschreed. Ik vermoed dat hij dit ook over een lange periode heeft gedaan. Weet dat alles giftig kan zijn, zelfs water bij te grote hoeveelheden. Verder moedigen wij niemand aan om 16x de ADH te overschrijden van gelijk wat, integendeel.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 16:13
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Geen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 16:20
Diripio
Diripio is offline
Citaat:
Geen.
De meeste mensen niet. Hier kan ik echter niet op bouwen. Ik hoor graag wat er leeft onder de mensen die actief hun cognitie en mentale focus stimuleren. Hetzij door medicatie, supplementen, meditatie, braingames, of iets anders.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 17:11
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nee, het is niet relevant en correct. Als je ergens een gebrek aan hebt, is het logisch om het aan te vullen. Maar dat rechtvaardigt het niet om extra supplementen in te nemen om dan een verbetering boven je normale kunnen te verwachten. Dat is namelijk nog in geen van die studies bewezen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 18:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Toch zie ik in de praktijk mensen met een te hoog vitamine B6 die de ' gewone' vitamine supplementen gebruiken, waarin dus niet 3000% keer de ADH zit (en die pillen heb ik ook eens in handen gehad van een patiënt). Als je gewoon gezond eet is er niks aan de hand.

OT: Voldoende slaap, hoewel dat niet altijd haalbaar is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 19:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De meeste mensen niet. Hier kan ik echter niet op bouwen. Ik hoor graag wat er leeft onder de mensen die actief hun cognitie en mentale focus stimuleren. Hetzij door medicatie, supplementen, meditatie, braingames, of iets anders.
Voldoende slaap
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-02-2017, 19:15
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
De meeste mensen niet. Hier kan ik echter niet op bouwen. Ik hoor graag wat er leeft onder de mensen die actief hun cognitie en mentale focus stimuleren. Hetzij door medicatie, supplementen, meditatie, braingames, of iets anders.
Als ik mij goed wil kunnen concentreren doe ik dat op een andere manier. Door goed te slapen bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.