Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2017, 13:12
Kevin6287
Kevin6287 is offline
Hallo allemaal,

Momenteel volg ik een opleiding op het MBO-4 (Bedrijfsadministratie) en ik sta op het punt om mijzelf in te schrijven voor de HBO Bachelor Tweedegraads Lerarenopleiding Economie en Bedrijfseconomie aan het Windesheim te Zwolle. Nu schrikt één ding mij wel heel erg af: het slagingspercentage op het HBO.

Nu ben ik zelf een zeer gemotiveerde student en ik wil heel erg graag het onderwijs in. Deze MBO opleiding heb ik (op een nog af te ronden stage na) cum laude gehaald. Ik heb wel het gevoel dat deze MBO opleiding een zogenaamde “pretopleiding” is. Ik verwacht daarom ook dat het HBO een stuk lastiger zal worden.

Ik heb de motivatie wel om er volledig voor te gaan, dit is toch wel een uiteindelijk doel wat ik al heel lang wil bereiken. Maar gezien het slagingspercentage van de gemiddelde HBO opleiding is zeer laag, bij deze opleiding staat de teller op 42%.

Ik vraag mij af of het HBO haalbaar is als je vanaf het MBO komt? (zijn er mensen met eenzelfde vooropleiding en vervolg) + een verklaring waarom de slagingspercentages op het HBO enorm laag liggen, slechte motivatie zoals op het MBO?

Alvast bedankt voor het wegnemen van mijn onzekerheid!

Groet,
Kevin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2017, 15:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Miekje* naamzoek! Jij hebt ook eerst MBO en daarna HBO gedaan toch? Wel wat anders, maar nu ook lerarenopleiding.

Een laag slagingspercentage kan aan verschillende dingen liggen. Verkeerde studiekeuze, gebrek aan motivatie, persoonlijke omstandigheden, mensen die doorstromen naar een universitaire opleiding... Als je een harde werker bent en slim genoeg bent kom je er wel
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.