Oud 16-02-2017, 18:26
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Hoi allemaal!

Al jaren speelt overgewicht een grote rol in mijn leven. 10 jaar geleden al bij dietist etc gelopen maar er is eigenlijk alleen maar gewicht bijgekomen.

Na mijn fulltime stage eind 2015 had ik eindelijk meer tijd voor mezelf. Sinds maart 2016 ben ik nog serieuzer op mijn gewicht gaan letten. Een weegschaal gekocht (woonde pas een half jaar op mezelf en een weegschaal kopen had geen prioriteit). Goed het moment van de waarheid. Au. 133,2 (1.70m lang). Ik wist niet dat het zo veel was. Laatste keer dat ik durfde te kijken woog ik ongeveer 122 kilo en dat was 2014. Het roer moest om!

Ik ben goed op mijn eten gaan letten, ik at niet ongezond maar vooral veel. Ik ben andere gaan leren eten. Na twee maanden begonnen met sporten en na ongeveer een maand of vier vanaf het begin was ik 5 kilo afgevallen. Dit is een paar maanden zo gebleven en ik heb tot vlak voor de kerst tussen 128,3 en 130 geschommeld. Ik wist vooraf dat het langzaam zou gaan en ik wilde ook niet 15 kilo kwijt in een jaar. Inmiddels is het bijna een jaar later, weeg ik rond de 129 maar sinds een maand of twee ongeveer ben ik er wel weer nog serieuzer mee bezig.

Lange intro voor mijnvraag:

Ik val niet echt af maar mijn lichaam voelt wel anders aan. Mijn kont/rug/zij/armen voelen slapper aan. Ik vind t een fijn idee dat het sporten etc effect heeft. Maar het voelt allea behalve sexy. Ik lijk wel een oudere vrouw met al die slappe huid. En het is niet zo dat ik 25 kilo kwijt ben geraakt en ik daardoor slappe huid heb.

Zijn er hier mensen die ook obesitas hebben of hebben gehad en zijn afgevallen waarbij ze ook merkte dat hun lichaam "vreemd" aanvoelt? Ik kan niet goed inschatten of ik juist goed bezig ben of dat t juist niet goed is.

Extra info over het hoe en waarom.
Ik heb last van hyperventilatie en paniekaanvallen. Dit houdt weer verband met mijn eet en sportpatroon, daarom heb ik geaccepteerd dat het langer gaat duren dan ik zou willen. Daarbuiten heb ik stress omdat ik geen vaste baan heb en soms een paar weken geen werk heb. Schuldgevoelens naar mijn vriend die meer dan fulltime werkt. Maar ik vind dat ik de tijd die ik niet werk beter in de sportschool dan op de bank door kan brengen. Sinds januari ga ik naar een psycholoog voor de angstklachten. Deze info voor een wat beter beeld over de situatie.
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd.
Kraai
27 26-11-2012 18:50
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #23
Mobius
500 10-08-2009 16:28
Verhalen & Gedichten "De Wedstrijd"
JK-Royale
1 06-04-2007 01:12
Lichaam & Gezondheid Drie maaltijden per dag gezonder dan twee maaltijden per dag?
0fd1ba6bef258b3
10 11-10-2005 20:37
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #16!!!
Snufje
310 06-10-2003 21:09
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #9!
Snufje
315 07-04-2003 18:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.